WIX רשמה עלייה של 50% בהכנסות לרבעון הראשון - מעלה תחזיות לשנת 2017

גיא בן סימון | (1)
נושאים בכתבה WIX

חברת WIX הישראלית שנסחרת בנאסד"'ק (סימול: WIX), דיווחה היום על דו"חות הרבעון הראשון של השנה, והעלתה את תחזית הרווח לשנת 2017 ברקע לעליית מספר המשתמשים והליכי הגבייה. נציין כי מתחילת השנה מנייתה של הפלטפורמה לבניית אתרי אינטרנט רשמה מהלך עליות של יותר מ-65%.

 

החברה סיימה את הרבעון הראשון עם תוספת של 5.9 מיליון משתמשים רשומים וכעת עומדת על יותר מ-103 מיליון משתמשים. בתוך כך, החברה רשמה גידול של 51% בגביה (Collections) ל-114.5 מיליון דולר לעומת הרבעון הראשון אשתקד. הגביה מייצגת את סך המזומנים הכולל שנגבה על ידה מהלקוחות בפרק זמן נתון. נתון זה מחושב על ידי הוספת השינוי ביתרת ההכנסות הדחויות לתקופה מסוימת. שיפור יחס הגבייה מונע בעיקרו מעליה במספר המשתמשים הרשומים ושיפור בשיעור המשתמשים הרשומים המשדרגים למנויי פרימיום. במהלך הרבעון הראשון נוספו 208 אלף נטו מנויי פרימיום חדשים, מה שמציב את החברה עם 2.7 מיליון מנויי פרימיום נכון לסוף הרבעון הראשון של 2017. מדובר בגידול של 38% בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד.

ובחזרה לגביה. לשנת 2017 WIX העלתה את תחזית ההכנסות מהגביה לטווח של 473-477 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 461-467 מיליון דולר. לרבעון השני החברה צופה הכנסות מגביה דל 112-117 מיליון דולר, קפיצה של 44% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 

בשורה העליונה, WIX רשמה עלייה של 50% בהכנסות (על בסיס GAAP) ל-92 מיליון דולר - מעל הטווח העליון של תחזיות האנליסטים להכנסות של 90.9 מיליון דולר ברבעון הראשון. לרבעון השני החברה צופה הכנסות של 101-102 מיליון דולר (בטווח התחזיות בוול סטריט), ולשנת 2017 כולה החברה צופה הכנסות של 421-423 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 417-419 מיליון דולר (ומעל צפי האנליסטים בוול סטריט להכנסות בטווח של 418-420 מיליון דולר ב-2017).

עם זאת החברה רשמה הפסד תפעולי (Non-GAAP) של 7.5 מיליון דולר, בהמשך להפסד תפעולי של 12.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה, ההפסד הנקי (על בסיס GAAP) עמד על 20.9 מיליון דולר, או 0.47 דולר למניה, בהשוואה להפסד נקי של 19.9 מיליון דולר, או 0.49 דולר למניה, ברבעון הראשון של 2016.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    על הנייר הרווחנו ... בפועל אנחנו 20 מ מופסדים חחחח (ל"ת)
    ctuxk 10/05/2017 11:05
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.