מפרסמת דוחות: מניית החברה מהרצליה שעובדת עם סמסונג וצללה 10.6%

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה סיוה

חברת סיוה (נאסד"ק: CEVA), המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2015. החברה הציגה תוצאות גבוהות מעט יותר מהצפוי אך מאכזבת את המשקיעים בשל הצמיחה בהכנסות נמוכה מהצפוי וצוללת במסחר בוול סטריט בכ-10.6%.  

הכנסות החברה ברבעון הראשון גדלו ב-1% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-13.8 מיליון דולר, מעל הרף העליון של התחזית. בחלוקה למקורות הכנסה, ההכנסות ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים ירדו ב-1% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-7.8 מיליון דולר, כ-57% מהמחזור; ואילו ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-4% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-6 מיליון דולר, כ-43% מסך ההכנסות.    

 

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הגיע ל-92% מהמחזור, בדומה לרבעון המקביל. הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-0.6 מיליון דולר, המשקף ירידה של 74% לעומת הרבעון המקביל (שלא כלל את ההוצאות הקשורות ל-RivieraWaves).  הרווח הנקי והרווח המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכמו  ב-0.5 מיליון דולר וב-2 סנט, המשקפים ירידה של 76% ו-78% לעומת הרבעון המקביל, בהתאמה. 

סיוה (CEVA)

סיוה מספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים המשולבים בשבבי תקשורת, מולטימדיה וקישוריות המיועדים לשווקי הסלולר, האלקטרוניקה, הרכב, והאינטרנט-של-הדברים (IoT). הפתרונות של החברה הם בתחומי התקשורת והתשתית הסלולרית (דור 2, 3, 4 ו-4.5), עיבוד התמונה והצילום, עיבוד הקול והאודיו, יישומי הפעלה קוליים, קישוריות WiFi ובלוטות', ואחסון הנתונים.

כשליש ממכשירי הסלולר הנמכרים היום בעולם הם מבוסס סיוה, בהם סמארטפונים של יצרנים מובילים כמו סמסונג, Huawei, Xiaomi, לנובו, HTC, LG, Coolpad, ZTE,  Micromax ו- Meizu.     

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.