וול סטריט נסחרה בתנודתיות: מדד הנאסד"ק ירד 0.2%, הנפט צנח 8%

ווירפול זינקה 6.9%, יאהו ירדה 1.5%, ג'נרל מוטורס טיפסה 5.4%, וולט דיסני עלתה 7.6%, מניית מייסיס ירדה 1.8%
שרות Bizportal | (3)
נושאים בכתבה וולסטריט

יום המסחר הנוכחי (ד') בניו יורק נסגר במגמה מעורבת. הסיבה לחולשה היחסית הגיעה מסיומה של התקווה כי הבנק המרכזי באירופה יאפשר פריסה מחודשת של החוב היווני. בצורה זו הסתיים לו מיני ראלי בן יומיים בו הבורסות בניו יורק סיימו בעליות שערים חדות. בשלב טרום המסחר התפרסם מדד ADP לתעסוקה בארה"ב שאכזב ובתחילת המסחר פורסם מדד מנהלי הרכש ומדד ISM שהציגו תוצאות מעורבות. כמו כן התפרסם היום דוח הנפט של ארה"ב שגרם לצלילה במחירה של חבית נפט במעל ל-8%.

הדאו ג'ונס עלה 0.04%, מדד ה-s&p 500 נחלש 0.42% והנאסד"ק השיל 0.23%

יומן מאקרו

מדד התעסוקה של ADP- מדד התעסוקה הציג בצהריים את העבודות שהתווספו לכלכלת ארה"ב בחודש ינואר. המדד לכשעצמו מהווה אינדיקציה לשיעור האבטלה ותוספת המשרות הרשמית שיתפרסמו על ידי משרד העבודה האמריקני לקראת אמצע החודש הנוכחי. המדד איכזב כשהציג 213 אלף לעומת צפי של 225 אלף משרות.

מדד מנהלי הרכש- מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים התפרסם בניו יורק בשעה 16:45 (שעון ישראל). המדד הצביע על ירידה מקומית בהזמנות השירותים במדינה, כאשר הציג ירידה אל 54.2 נקודות. נציין כי התוצר בארה"ב ברבעון האחרון הסתכם ב-2.6%, מתחת לצפי והמשקיעים מחפשים אחר אינדיקציות שיסמנו האם התמתנות הצמיחה הינה רגעית או אלמנט מתמשך. מדד מנהלי הרכש יכול לשמש לכך.

מדד התעסוקה במגזר לא יצרני ISM - מדד ה-ISM לתעסוקה הצביע על הירידה בסיכויים להמשך מגמת ההתחזקות של שוק התעסוקה בארה"ב כאשר הציג ירידה ל-51.6 נקודות. צפי הכלכלנים של רויטרס הצביע על קבעון של המדד על 55.7 נקודות (התוצאה מחודש דצמבר). מדד ISM לפעילות כלכלית הצביע על הפעילות הכלכלית הכוללת של המגזר הלא יצרני וזה דווקא עלה אל 61.5 נקודות.

דוח הדלק בארה"ב כמדי יום רביעי פורסם מלאי הדלק בארה"ב. בשבוע שעבר הדוח הראה כי בארה"ב קיים היום המלאי הגדול של נפט מאז החלו במדידות- סימן ברור להמשך הירידה במחירי הנפט. גם היום המדד הצביע על עלייה במאגרי הנפט במדינה עם 6.3 מיליון חביות.

מניות בכותרות

ווירפול (סימול: WHR )- חברת מוצרי החשמל פרסמה את דוחותיה הפיננסיים לרבעון האחרון של שנת 2014. החברה הציגה רווח של 3.52 דולרים למניה. התחזית הייתה לרווחים של 3.19 דולרים. החברה חצתה גם את תחזית ההכנסות. מניית החברה טסה 6.87% בסוף המסחר.

ג'נרל מוטורס (סימול: GM )- יצרנית הרכב תבקש מהדירקטוריון להגדיל את חלוקת הדיבידנד ב-20% (אל 36 סנט). רווחי החברה תאמו את התחזיות, אך ההכנסות של החברה לא עמדו בתחזית. מניית החברה עלתה 5.44% במסחר.

מייסיס (סימול: M )- מניית החברה ירדה 1.8% במסחר. החברה העלתה את תחזית הרווח שלה לשנת 2015 וכמו כן החברה רכשה חברה למוצרי איפור ויופי בשווי של 260 מיליון דולרים.

וולט דיסני (סימול: DIS )- מניית החברה זינקה 7.63% בשלב המסחר. החברה פרסמה את הדוח הפיננסי האחרון של 2014 עם רווח של 1.27 דולרים למניה. 20 סנט מעל הצפי של השוק. הרווחים הגיעו מהעליה בכמות המבקרים בפארק השעשועים ומהכנסות צעצועי "פרוזן".

יאהו (סימול: YHOO )- החברה תבצע ספין אופ למניותיה בעליבאבא בנוסף לפעילותה בחטיבה העסקית הקטנה שלה בתחום. המניה נחלשה 1.47% במסחר.

סחורות

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קצת סבלנות אבא'לה אוטוטו יורד (ל"ת)
    מקצוען 2 04/02/2015 21:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    המקצוען 04/02/2015 16:48
    הגב לתגובה זו
    אני לא מיבין איך מאתמול לא יירד עד עכשו.. ממש שגעון אבל קצת קצת סבלנות ואנחנו ניתן כזו מכה שתזעזע עולמות כל הגלובוס יזדעזע מניאק מי שמשקראם אני לא מנתק לכל אמריקקי את החשמל ומכניס אותו לדיכאון עדי כדי התאבדות אני לא גרוזיני
  • נשמע מקצוען, אני הייתי מקשיב לו (ל"ת)
    אור 04/02/2015 19:33
    הגב לתגובה זו

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".