רכבת הרים: וול סטריט סיימה בירידות קלות, הנפט רשם עליה של 0.9%

סנדיסק השילה 3%, בסט ביי אחרי זינוק מוקדם רשמה ירידה, אפל עלתה 0.7% למרות המגמה, אלקואה צללה 2.4%
שרות Bizportal | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט

הסתיים יום המסחר בבורסת ניו יורק שאופיין בעיקר בתנודתיות חדה. מה שהחל כזינוק בפתיחה של מעל ל-1% במדדים העיקריים, השתנה לירידות משמעותיות בחציו השני של המסחר. לקראת סוף המסחר, המדדים שוב ביצעו מהלך כלפי מעלה ותיקנו את הירידות.

בסיום הדרמה, רשמו המדדים ירידות מינוריות. בכך ממשיכים המדדים יום שלישי רצוף של ירידות ואם תרצו את הסנטימנט השלילי מתחילת השנה. הסנטימנט השלילי המוזכר מונע מהחשש בהשלכות של מחיר נפט נמוך מדי והחולשה בכלכלת אירופה. היום הנפט הצליח דווקא להציג עליות.

הדאו ג'ונס נחלש 0.15%, מדד ה-s&p 500 ירד 0.26% והנאסד"ק השיל 0.07%

יומן מאקרו

מאזן התקציב הפדרלי- בשעה 21:00 (שעון ישראל) נמסרה הודעת הנשיא לקונגרס לגבי מאזן התקציב של הממשל. הצפי המוקדם היה מאזן חיובי של 3 מיליארד דולר, התוצאות לבסוף הציגו הפרש חיובי של 2 מיליארד דולר בלבד. הפער בין ההכנסות להוצאות הינו סממן נוסף לפעילות כלכלית ונוגעת לחוזקו העתידי של הדולר.

מלאי הנפט של API- חצי שעה לאחר סיום המסחר יתפרסם מלאי הנפט של סוכנות האנרגיה API. זהו אינו המדד הרשמי של משרד האנרגיה האמריקני שיתפרסם מחר, אלא של מכון הדלק האמריקני. בימים אלו, כאשר הנפט הינו תנודתי מאד, גם למדד זה המשקיעים יתייחסו במשנה תוקף. היצע גדול מהתוצאה של השבוע שעבר (9.1 מיליון), יצביע על כך שתהליך הגדלת המלאים ממשיכה לעלות.

מניות בכותרות

אלקואה (סימול: AA )- החברה ירתה אתמול את יריית הפתיחה של עונת הדוחות הפיננסים לרבעון הרביעי של 2014. רווחי אלקואה הסתכמו ב-33 סנט למניה, לעומת התחזית של וול סטריט שעמדה על 29 סנט למניה. 29 סנט, אלו הם בדיוק הרווחים למניה של החברה ברבעון המקביל אשתקד. גם הכנסותיה של החברה חצו את תחזיות האנליסטים. מניית החברה עלתה בשלב הטרום 1.8%, אך המשקיעים זנחו אותה לירידות הסוף מסחר של 2.3% בהמשך כנראה בעקבות הצפי לכך שהחברה אכן תחצה את תחזיות הרווח.

אפל (סימול: AAPL )- דירוג החברה עלה מתשואת שוק לתשואת יתר על ידי מחלקת המניות של קרדיט סוויס. מניית החברה עלתה היום 0.83% בניגוד למגמה.

סנדיסק (סימול: SNDK )- ענקית הטכנולוגיה הודיעה אתמול כי לא תעמוד ברווחים שחזתה ברבעון הקודם, בעיקר בשל חולשה בתחום הסלולר. המשקיעים שלחו את מניית החברה לצלילה של מעל ל-13%. היום המנייה סיימה בירידות נוספות של 3.08%.

בסט ביי (סימול: BBY )- מניית חברת בסט ביי עלתה אתמול ב-2.7% בניגוד למגמה בוול סטריט. היום החברה הציגה ירידות כחלק ממימוש רווחים. למרות העלאת הדירוג של גולדמן סאקס למעמד "קנה".

סחורות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יפה ..יפה (ל"ת)
    סימבה 14/01/2015 05:43
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: