"נדל"ן זה לא סלולר - תכנית כחלון הזויה, פופוליסטית ועם סיסמאות חלולות"

כך אמר יו"ר לשכת השמאים. "250 אלף דירות בזמן קצר? מדובר במשהו בלתי אפשרי שיעלה 200 מיליארד שקל"
 | 
(48)
משה כחלון, צילום: תמיר ברגיג
"תכנית הדיור של כחלון נעה על הקו העדין שבין מציאות להזיה. גם היא, מבלי להיגרר לפוליטיקה, כוללת מרכיבים פופליסטיים שאינם טובים מהגדרת סיסמאות בחירות חלולות, נדל"ן זה לא סלולר", כך אומר אוהד דנוס, יו"ר לשכת השמאים על תוכנית הדיור של מפלגת 'כולנו' שהוצגה אתמול.
להלן התייחסות לשכת השמאים למספר נקודות בתוכנית:
1. מונופול רשות מקרקעי ישראל – "אינו רלוונטי כלל ועיקר, סתם גימיק המיועד לכל מי שאינו מבין בנדל"ן. רשות מקרקעי ישראל משווקת בשנים האחרונות את כל מה שיש לה ולאחרונה למדנו לגלות ששיווקה גם את מה שאין לה".
לפי לשכת השמאים, גם אם יוקם גוף חדש או שתפוצל, פעולת הרשות למספר מתחרים (דוגמת קק"ל), עדיין מדובר בתהליך בעייתי שיארך שנים רבות, כרוך בהחלטת ממשלה כשאין שום ערובה כי הגוף החדש יפעל ביעילות רבה יותר ויוכל ל"שחרר" מכרז לאלפי יח"ד בבת אחת. "חשוב לזכור בהקשר זה ש- 93% מהקרקעות בבעלות המדינה הינה אמירה פקטיבית שאינה קשורה ללב אזורי הביקוש, בהם מרבית הקרקע בבעלות או בחזקה פרטית".
2. מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) – "הבעיה אינה במינהל התכנון או באיחודו עם רמ"י. הבעיה גם כיום נעוצה בוועדות המחוזיות ובעצמאותן התכנונית. כזו אשר אינה מחייבת אותן לקבל מרות מקצועית ממינהל התכנון. גם האיחוד הזה, מעבר לסיסמת בחירות לא ישיג דבר. איחוד אמיתי לטובת העניין אמור לכלול גם את האגפים הרלוונטיים במשרדי ממשלה נוספים כגון – תחבורה, איכות סביבה, חינוך, תשתיות ואפילו השלטון המקומי. כל פעולת איחוד שלא תכלול את כל הגופים הללו, לא תביא לשום שינוי". 
3. שיווק במאסה -  "אין תשובה בתכנית לשאלות מי יקנה את הקרקעות הללו, מאיפה יבוא המימון ומדוע שרשויות התכנון ייתנו היתרי בניה לאלפי יח"ד בבת אחת, בנגוד לאינטרס שלהן. זה לא מציאותי".
4. קנסות על עיכובים - "מרבית קרקעות המדינה המעוכבות כיום מוחזקות על ידי יזמים שמעכבים אותם בגלל העדר תשתיות ואלף ואחד סיפורי לילה ולילה. במקרים הללו ניתן לקנוס רק את המדינה".
5. כסף ממכירת קרקע יחזור לפתרונות דיור ולא להחזר החוב – "עוד סיסמא ללא כיסוי, ומה יחזיר את החוב? תקציב המדינה?"
6. קציבת זמנים להוצאת היתר – "גם היום קיימות הוראות בחוק בעניין. הבעיה היא שחלק נכבד מהרשויות אינן עומדות בזמנים הקבועים בחוק, בשל מחסור בכוח אדם ובעיות נוספות, מרביתן כלכליות".  
7. 250 אלף דירות בטווח הקצר – "זו הזיה גדולה מ- 150 אלף דירות להשכרה ב- 10 שנים של הבחירות הקודמות. מי שמכיר את משק הנדל"ן בישראל יודע שמדובר במשהו בלתי אפשרי האמור לעלות כ- 200 מיליארד שקל".
תגובות לכתבה(48):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    אוהד דנוס = שמאי וועדות מקומיות
    ליאור 19/02/2015 11:39
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אוהד דנוס אינו מהסס להשתמש בכובע של יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בישראל לשרת את מטרותיו האישיות, 90% מהתיקים במשרד דנוס מבוצעים עבור וועדות מקומיות להיטלי השבחה. אוהד דנוס הוא שמאי וועדות מקומיות (עיריות) מובהק - הוא כמובן לא מציין זאת בכתבה לעיל. אני גם שמאי מקרקעין והוא אינו מייצג את דעתי, התכנית של כחלון עשויה ללא רבב, מפורטת, מדויקת והיא הפתרון האמיתי לשוק הדיור בישראל. לאוהד דנוס קיים אינטרס מובהק לשמור על המצב הקיים ועל הכח של הוועדות המקומיות, כמו כן, שכר טרחתו נגזר משווי מקרקעין גבוה (ככל הניתן) ולכן זה לא משרת אותו שיירדו או יתייצבו פה מחירי הדיור. גם על תכנית הסלולר של כחלון היו בכירים במשק שטענו שהיא פופוליסטית והזויה - וכולנו יודעים מה קרה בסוף!.
    סגור
  • 36.
    צריך לעודד השקעה בדירות למי שיש הון כתחליף לפנסיה.
    בן אהרון 17/02/2015 09:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך שוק הדיור להשכרה יתרחב. וזוגות צעירים לא יסתבכו עם משכנתא עצומה שיום אחד תקבור אותם מבחינה כלכלית, וזה לצערי עניין של זמן עד שזה יקרה.
    סגור
  • 35.
    שמפחדים ממשהו משמיצים ותוקפים.. (ל"ת)
    כרגיל 15/02/2015 12:22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 34.
    כחלון איש של מעשים ולא של דיבורים ביבי.בנט.לפיד דיבורים
    כחלוניסט 15/02/2015 00:53
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תפסיקו לבלבל את המוח למי שיש כמה דירות לא יתרון לכחלון לפני 3 שנים שאנשים שלמו מאות ואלפי שקלים לסלולר היו אומרים לו שבשנת 2014 המחירים ירדו ל 20 שקל כולל אינטרנט היו מאושפזים אותו במוסד לחולי נפש... תראו את הפרשנים העלובים האלה משפיעים עליכם יש להם אינטרס שהמצב יישאר כמו שהוא שתשלמו מליונים על דירה ששווה בקושי מליון שקל אל תאמינו לפרשנות האלה נקודה. רק כחלון יביא לשינוי!!!
    סגור
  • 33.
    משה כחלון מסתי מהציבור שהוא שפוט של תשובה
    יעקב דבוש 14/02/2015 21:16
    הגב לתגובה זו
    1 4
    המצע של משה כחלון הוא אוסף של סיסמאות פופוליסטיות שלא ניתנות ליישום משה כחלון חושב כנראה שהציבור מטומטם; כל המצע שלו הוא אוסף מגובב של סיסמאות חסרות כיסוי. כבר בהתחלה שמו כולם לב שמשה כחלון משתמש בטכניקות זולות של המוכרים בשווקים, הוא שם בפרונט כל מיני סיסמאות שמושכות את העין, אבל מסתיר היטב מאחורנית את כל הג׳יפה שזה המחוייבות המלאה שלו לטייקונים. משה כחלון לא יכול להתעלם מכך ש: א. הטייקונים מממנים אותו ב״מכללת נתניה״ ב. גלנט שודד הקרקעות עובד אצל הטייקונים ג. אלאלוף שמאוהב בעצמו מקבל משכורת של כ 80 אל״ש ד. קובי כחלון מסובך מעל הראש במעשי מרמה והמשטרה המליצה להעמידו לדין. ה. יועץ התקשורת שלו, רונן, נעצר בחשד למתן שוחד. ו. אשתו, ליאורה כחלון קיבלה כל מיני ג׳ובים חלומיים בשיטת פרוטקציה. בקיצור: עסקן קטן ותחמן.
    סגור
  • 32.
    בגלל זה אני בוחר בו
    ע 14/02/2015 08:37
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כל מאיצי הנדלן משקשקים ממנו שיפסיק להם את חגיגת עושק החלשים. כמו שהצליח בסלולר יצליח בנדלן
    סגור
  • 31.
    תגובה שחצנית (ל"ת)
    שחצן קטן 13/02/2015 20:31
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • אכן שחצן הדנוס הזה. מעורר סלידה (ל"ת)
    לא מביא להם כבוד 14/02/2015 19:29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 30.
    רפורמת הבנקים כמו הסולולר כאילו בנק זה חברת סולולר
    כחלון איש פופוליסטי 13/02/2015 10:03
    הגב לתגובה זו
    3 6
    איש מסוכן שמבטיח ופועל ללא רגישות לשחקנים הפועלים. רפורמת הסולולר שלו הולידה כבר כמה הסדרי חוב בפרטנר, בסאני ובסייקלס, ומחקהמיליארדים מנכסי קופות הפנסיה והחיסכון, העיקר כחלון מלך ישראל, איזה כבוד, לבצע רפורמה ולהגיע לתוצאה עם כל הנזקים האפשריים,
    סגור
  • 29.
    בכל מקרה ביבי ההיסטרי לא ירשה לאף אחד להצליח (ל"ת)
    ואנחנו משלמים 13/02/2015 08:32
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 28.
    ל-27 מה אתה לוקח בערב שאתה כזה מקורי וחד-ממש אינשטיין? (ל"ת)
    משה 12/02/2015 22:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    ישיבות "כולנו" מתקיימות אצל יונה יהב = נציג שקשוקת עופר
    זהירות התרעת טייקון 12/02/2015 21:51
    הגב לתגובה זו
    3 5
    הטייקונים של השקשוקה הכי גדולה של שוד נכסי אזרחי ישראל תשובה את עופר מריצים את מפלגת כחלון במסווה... זהירות נציג הששקשוקה יונה יהב מנהל אצלו בלשכה כפי שחשף הכתב אלירן טל ישיבות עם נציגי כחלון לתווך בינו ובין עופר ודובר העירייה מטעם השקשוקה התפטר כדי להצטרף לדברר את כחלון
    סגור
  • 26.
    ליכוד -די לססמאות הנבובות-ביבי בשלטון 6 שנים והדיור??!! (ל"ת)
    רמי 12/02/2015 19:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 25.
    כל קול למפלגות הקטנות-כובל את הליכוד לעזור לעם-כמו לפיד (ל"ת)
    סמית 12/02/2015 19:19
    הגב לתגובה זו
    4 10
    סגור
  • כחלון = שקשוקת עופר+תשובה, לפיד = תמ-נוני מוזס.. (ל"ת)
    מפלגת צעצוע-של-טיקון 12/02/2015 21:52
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 24.
    סתם מפלגות שצצות ונעלמות כמו לפיד התחמן- רק ליכוד חזק (ל"ת)
    סמי 12/02/2015 19:17
    הגב לתגובה זו
    5 7
    סגור
  • טען עוד
  • 23.
    כחלון-תודה שביבי אישר לך את הסלולאר-אחרת לא היית (ל"ת)
    רוני 12/02/2015 19:15
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 22.
    כחלון די מספיק עזוב אותנו-לך ללמוד -זה לא סלולאר מבין (ל"ת)
    רמי 12/02/2015 19:14
    הגב לתגובה זו
    4 6
    סגור
  • 21.
    התוכניות שלו מדאיגות. לבנות זה לא סלולר.
    בן אהרון 12/02/2015 17:49
    הגב לתגובה זו
    5 5
    ורוב הלחץ נמצא במרכז כי מוכנים לשלם כל מחיר. בחיפה לדוגמה, אין חוסר, ההפך, יש עודף והמחירים ברצפה והשכירות בריצפה והשוכרים מתנהגים כמו מלכים. ככה זה שיש עודף דירות. אבל בתל אביב המצב הפוף. נראה אותו בונה בתל אביב את כל הכמות הזאת. נראה אותו מצליח לקבל היתרים בתל אביב לכאלה כמויות של דירות. לדעתי זה לא מציאותי. שיהיה לו בהצלחה.
    סגור
  • 20.
    משבר הדיור נמשך בישראל כבר 20 שנה בשל ריפיון ממשלתי
    אריאל 12/02/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    12 0
    ממשלות ישראל מגמגמות זה 20 שנה בטיפול בנושא הדיור בשל ריפיון מחשבתי הנמשך 20 שנה. הצעדים שננקטו מאז מצביעים על דרכי פעולה שמרניות. אלה שיתפו פעולה עם גורמים אינרסנטיים שדאגו שהמחירים יעלו תמיד(הסבר פשוט -ההיצע היה תמיד נמוך מהביקוש). יש צורך בבניית 50,000 יח"ד בשנה. "השוק החופשי" בנה 40,000 דירות בלבד ולא סיפקו את הסחורה. גם הממשלה חשבה ש"זו לא הבעייה שלה". היום בעיית הדיור הפכה למצוקה בגודל של הר וקטני אמונה מפחדים להתמודד אתה. כחלון שרוצה להרים הכפפה ראוי להערכה.
    סגור
  • 19.
    השקיעו כספי הפנסיה/קופות גמל בדיור=מימון משכנתאות לבניה
    רמי איתן 12/02/2015 16:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הצעה למקור כספי בלתי מוגבל. יש אי הלימה מבחינת שוק החסכון לטווח ארוך וערוצי ההשקעה שלהם. מדוע לא לקשור את שוק חסכון ארוך טווח (פנסיה/גמל/ביטוח) עם השקעות בנדל"ן מניב שגם הוא מיועד לטווח ארוך. היום כספי משקיעים ישראלים מוזרמים לשווקי חו"ל. הם מממנים יזמי נדל"ן הארה"ב ובארופה שכדאי להם לקחת כספי מוסדיים מישראל לצרכיהם בחו"ל. מה שטוב להם נכון גם כאן. כל שנה האזרחים בישראל מפקידים מילארדי ש"ח בחסכון ארוך טווח. במקום שטייקונים יחגגו על כסף זה וגם יעשו "תספורות" ניתן לשנות את ייעודו ולהפוך את חלקו למשכנתאות, תנו אותו כהלוואות דיור לזוגות צעירים ותעזרו לאוכלוסיה הצעירה בראשית דרכה.
    סגור
  • זה כבר קורה בפועל אבל הממשלה מנסה לעצור את המשקיעים.
    בן אהרון 12/02/2015 18:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום לעודד אנשים להשקיע בדירות למי שיש כסף במקום לקבור אותו באפיקים מפוקפקים עם תספורות ותגלחות, שיעודדו להשקיע בדירות להשכרה!!! הכסף קיים בידי הציבור ומשווע להשקעות סולידיות ולא הרפתקאות מפוקפקות בשוק ההון.
    סגור
  • 18.
    כך אמר יור לשכת התמאים .
    בא 12/02/2015 16:29
    הגב לתגובה זו
    6 5
    מושחת בן מושחת ,כנס ליוטויב מוות קליני מושחת ותראה,למה לאסוף כסף כשהטיפול בגיהנום בחינם .
    סגור
  • 17.
    יכול להגיד היכן נעלמו התגובות של הכתבה הראשית
    האם כחלון 12/02/2015 16:28
    הגב לתגובה זו
    18 0
    וגם להזהיג מהמגה ג'יעג'וע מתקרב מאד.
    סגור
  • זרוק אזהרה בכל החזיתות
    יאללא כחי חמוד 12/02/2015 16:46
    הגב לתגובה זו
    16 1
    על הכסח שאני כותב זה תקופה ובימים צהאחרונים הרבה על הג'יעג''וע הקשה שמתקרב ואף אמרתי יא רבי..הלך עלינו.
    סגור
  • 16.
    יו"ר השמאים טועה ומטעה, הכשל שוק בדיור מחייב טיפול נמרץ
    משה 12/02/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    8 4
    כחלון כמו אריק שרון דורש טיפול מערכתי כולל. שרון בשנות ה-90 (הגיעו כמיליון עולים) בנה 120,000 דירות בשנתיים. הוא הוכיח בגדול כי בנייה מסיבית אפשרית אם יש מנהיגות יש חזון ואם פועלים באופן נמרץ להשיג את היעד. בצה"ל בצנחנים נהוג לומר לטירונים לא יכול=לא רוצה. תירוצים יש תמיד. אנו רוצים מנהיגים שיבצעו מטלות קשות לטובת האזרחים. אנשים כמו יו"ר השמאים רוצים להרפות ידיים נמרצות, יתכן שבנייה מסיבית תפגע בהכנסות חבריו למקצוע.
    סגור
  • אריק שרון בנה כי רצה=ובובו השק-רם לארוצה=אלה ההיפך מכך (ל"ת)
    E 15/02/2015 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    כחלון?
    איתן 12/02/2015 15:44
    הגב לתגובה זו
    3 5
    גם בסלולר כחלון לא הוביל מהלך. משום מה זוקפים זאת לזכותו וזה בודאות לא נכון ,אז בדירות הוא רוצה להתעסק? תמשיך להשלות את העם אדון כחלון ואל תשכח גם לגבי שדות הגז להלאים אותם. זה גם משפט פופוליסטי נפוץ.
    סגור
  • 14.
    פינוי בינויי של כל הבתים ומיידי!!!!!
    אם רוצים אין זו אגדה 12/02/2015 15:31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם ממשלה רוצה מעבירה כל חוק והלאמה אם יש צורך כמו קק"ל ,כמו כן רישיונות גז לא לתת חינם ולא לתת בכלל שהמדינה תגיע להסכם אם חברות גז גדולות ותפתח אותם בעצמה את החלק שלה תזרים בארץ את החלק היחסי של אותה חברה חיצונית שתמכור למי שהיא רוצה על פי חלוקה.
    סגור
  • ואיזה לברה תבוא לישראל?
    אופניק 13/02/2015 16:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותוותר על עבודה במדינות ערב ואיראן? בעיקר אחרי שניבל השקיע מיליארדים של משקיעים אמריקאים וגילתה שישראל לא מכבדת הסכמים? יש 30 tcf בארץ ו 540 באיראן. נראה לך מישהו חבוא לכאן? אולי אתה פופוליסט ולא מקצוען ולא כחלון?
    סגור
  • 13.
    הצעה להרחבת התיחום של תמ"א 38 לבתים גבוהים: -
    פלורליסט 12/02/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתיקון 4 שהוגש לאחרונה אין מענה לצורך העיקרי לנייד זכויות, בעיקר בבניינים גבוהים מ-3-4 קומות (בד"כ רבי קומות) שאינם מיועדים להריסה ולא ניתן להוסיף בהם קומות. קיימות שכונות רבות המאכלסות בניינים גבוהים בסיכון גבוה. יש לאפשר ביצוע החיזוק וההרחבה בהם, ע"י שילובם כחלק אינטגרלי בפרויקטי בניה חדשה, תוך הקניה ייעודית של זכויות בבניה החדשה למימון החיזוק בבניינים הישנים.
    סגור
  • 12.
    עיר שלמה תוך שנה...
    אם רוצים אין זו אגדה 12/02/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
    5 1
    שתי חברות סיניות על כל כליהם אם פיקוח ישראלי שיבנו על פי תקנים ישראלים ואופס יש "עיר שלמה "תוך שנה שנה וחצי. הייתה הצעה כזאת לפני כמה חושים בטוח שהם ירצו לבצע אותה כל רגע נתון.הסינים הם כמו מפעל לא רואים בעיניים.
    סגור
  • איך הוצאת לי את המילים מהפה . (ל"ת)
    בא 12/02/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 11.
    מגיב מס 1..ראה תגובה של מס 4 יור השמאים הוא אינטרסס
    ליכודניק לשעבר 12/02/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שחץ וחלילה כחלון יצליח..האימפריה שלו תיפול ..ובשבילו זה סוף העולם..
    סגור
  • כחלון
    שמואל 12/02/2015 16:10
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כחלון רק סיים תכנית של האוצר והתקשורת שהחלה עוד כמה שנים קודם לכן ובחלקה בוצעה על ידי השר אטיאס. כחלון לא אמר ברבים שחלק מהקרדיט מגיע לאטיאס ולקח הכל על עצמו. גם אם לא היה כחלון במשרד התקשורת התוכנית הייתה מתבצעת בכל מקרה אולי באופן שונה ואולי בציר זמן אחר. אך האופן שבוצע בשיטת זבנג וגמרנו היא היא נקודת הכשל. מניות הסלולר נחתכו חדות. אולי כעכשויסט מצוי אתה מרגיש את החיסכון בכיס של כמה עשרות שקלים בכל חודש, אך לא מסוגל להרגיש את הירידה בשווי הנכסים של קופות הגמל והפנסיה. זה משהו לא לעשויסט. מר כחלון מוציא בלון חדש בכל יום. האם טיפול בבנקים (מבטיח לחסוך 3000 שח בל חודש לחשבון) עשוי להביא לפשיטת רגל של בנק, ובעקיפין יעלה למשלם המיסים מיליארדים.(איך יחסוך 3000 שקל למשפחה כאשר כל חשבון לא משלם יותר מ- 150 שקל לחודש. האם כך יטפל גם בתחום הבינוי ? אלו רק בלונים שלפני הבחירות. מותר לו להכריז הכל עד הבחירות. יתכן ויראה את משרד האוצר מהדלת החיצונית ולא יותר.
    סגור
  • יפה אמרת. זו האמת. כחלון פופליסט גנב לאטיאס הקרדיט (ל"ת)
    חיפאי 16/02/2015 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    חזירות=קרטל שליט מחירגבוה=בועהמעל50%=דור עני=סיכון קיום (ל"ת)
    קבלן,בנק,ממדל=גנבים! 12/02/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 9.
    לשנות שכונות של בתים פרטיים משנות ה50/60 לבניה רוויה (ל"ת)
    ר"ג+פ"ת+קרית אונו+ 12/02/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    ביבכחלון=ליכוד 2 =כולנו זה תרגיל של הליכוד לגנוב קולות
    אבי 12/02/2015 14:57
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זה במקום לשריין מקומות לכחלון ומיקל אורן בליכוד.
    סגור
  • 7.
    כחלון המוזר
    אזרח מודאג 12/02/2015 14:40
    הגב לתגובה זו
    5 9
    כל הנאומים והיציאות שלו הזויים בלי כסוי. מתיימר להיות שר האוצר ???????????????????? עם השכלה השטחית שלו ,אתם רואים אותו נפגש עם ראשי קרן המטבע או ראשי האוצר של ארה"ב או של אירופה ,באיזה שפה ידבר איתם? בו נהיה רציניים קצת
    סגור
  • אתה אמיתי?
    אזרח רגוע 12/02/2015 16:04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתה לא ממש מעודכן כחלון בעל השכלה גבוהה וחלק מהלימודים שלו היו באונ' הרווארד בארהב. בחור משכיל וחכם
    סגור
  • 6.
    ממתי אסור לפוליטיקאי לדבר שטויות? (ל"ת)
    ע 12/02/2015 14:36
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 5.
    מי שהזוי זו הממשלה ומקרקעי ישראל
    אפי 12/02/2015 14:36
    הגב לתגובה זו
    7 2
    לא כחלון. מי הביא אותנו בשנים האחרונות למצב הזה שאי אפשר לקנות דירה כזוג צעיר? מי גרם ליוקר מטורף של בתים וקרקעות? כחלון הזוי?עד שקם אדם שמוכן לעבוד קשה למען הורדת יוקר הדיור והוא הזוי?קצת כבוד והערכה לאדם שמבקש את התפקיד הכי קשה וכפוי טובה כדי לעזור לאזרחים.מי שרוצה להנציח את המצב הבלתי אפשרי יודע למי להצביע. מי שרוצה שינוי לטובה בדיור. ביוקר המחיה יידע למי להצביע. א אנחנו לא מטומטמים ויודעים מי מבקש ורוצה לשנות.
    סגור
  • 4.
    כחלון יראה לכולם מאיפה משתין הדג..סבלנות..וזה יקרה.... (ל"ת)
    חיים 12/02/2015 14:29
    הגב לתגובה זו
    14 7
    סגור
  • 3.
    לעשות חוק שיחייב את העיריות להרוס בניני רכבת ישנים בני
    כחלון 12/02/2015 14:24
    הגב לתגובה זו
    9 2
    60 שנה שנבנו בשנות ה 50 מחול וטיט ולא יחזיקו מעמד ברעידה הכי קלה. יש המון בתים כאלה שאפשר להרוס ולתת לקבלנים זכויות בניה לכדאיות כלכלית או בתמורה לאפשר להם זכויות במקומות אחרים. אם צריך בעיר מגדל של 12 קומות שיאשרו 8 קומות והשאר במקומות אחרים. אבל מוכרחים פה לסבך עניינים. תשאירו את הקרקעות אצלכם לעוד 100 שנה יש מספיק פה ועכשיו ותצילו את האנשים ממות ברעידת אדמה
    סגור
  • 2.
    מתי כבר נהיה אחרי הבחירות. כל יום רואים את הפרצופים
    די נמאס לי 12/02/2015 14:18
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שרק רוצים לעשות לכולנו טוב ולא מצליח להם. נמאס כבר מלפיד שלי יחימוביץ כחלון סתיו שפיר טרכטנברג וגם מביבי. ושרה די . הצילו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    סגור
  • 1.
    בלון כחלון
    שמואל 12/02/2015 14:11
    הגב לתגובה זו
    8 11
    הנה סוף סוף משהו מביא נתונים סבירים ומוציא את האוויר מהבלון ששמו כחלון.
    סגור
  • רק כחלון
    ליאור 12/02/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    16 6
    הוא היחיד שסיפק תוצאות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות