האם אגרות החוב של דסק"ש אטרקטיביות?
אילו חברות עשויות ליהנות מהעלאת דירוג אשראי דווקא בתקופה זו? מסתבר שיש כמה כאלו, לרבות דסק"ש, אלעד קנדה ובי קומיוניקיישנס. אלו דוגמאות לחברות שלמרות המצב הכלכלי עשויות ליהנות מהעלאת דירוג אשראי בתקופה הקרובה. השוק כבר יודע ומתמחר אותן בהתאם. וחברות הדירוג? ממתינות עוד קצת כדי להיות בטוחות. הפעם נתחיל עם דסק"ש, בימים הקרובים ננתח את שאר החברות.
דסק"ש - האם תהיה העלאת דירוג?
נתחיל מחברה המורכבת מכולן, חברת דסק"ש שבבעלות אדוארדו אדלשטיין שב-7 לאפריל השנה זכתה להורדת דירוג האשראי ע"י חברת הדירוג מעלות ל-BBB- עם אופק שלילי. חברת דסק"ש סבלה באפריל מעליה במינוף הפיננסי שנבע מירידה חדה בשווי חברות הבנות שלה. השחיקה בשווי הנכסים באה לידי ביטוי בעליה בשיעור ה-LTV לכ-84%. תחזית הדירוג השלילית נבעה גם מהחשש להמשך השחיקה בתיק הנכסים עד לרמה בה שווי ההתחייבויות עלול להיות גבוה משווי הנכסים. כמקובל, פירטה חברת הדירוג מעלות כי היא תשקול לעלות את דירוג האשראי של החברה, אם תהיה ירידה דרמטית בשיעור ה LTV .
וכך היה. מאז אפריל השווקים התאוששו וחל שיפור בפעילות העסקית בחלק מהחברות הבנות של דיסקונט השקעות, החברה ביצעה מספר מהלכים פיננסיים ובראשם מכירת מלוא החזקתה במניות חברת שופרסל בתמורה ל-1.5 מליארד שקל שזרמו לקופת החברה.
נכון לכתיבת שורות אלו, מחזיקה דסק"ש בארבע החזקות מהותיות: כ-74% ממניות חברת הנדל"ן נכסים ובניין בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל, 46% ממניות חברת התקשורת סלקום בשווי של כ-900 מיליון שקל, 44% ממניות חברת החקלאות מהדרין בשווי של כ-180 מיליון שקל ו-61% ממניות חברת ההשקעות בטכנולוגיה אלרון בשווי של כ-200 מיליון שקל. דסק"ש מחזיקה גם בכ 68% ממניות בית ההשקעות אפסילון ובעוד מספר חברות וקרנות בשווי מאזני כולל של כ-100 מיליון שקל. בקופת החברה אמורים להיות היום, אחרי מכירת מניות שופרסל, כ 2.2 מליארד שקל.
- תקדים בעליון: מבחן הרווח לצורך חלוקת דיבידנד לא יתחשב בהפסד עתידי
- משה סבח רוצה לרכוש את דסק"ש ב-2.1 מיליארד שקל - נו באמת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החוב הפיננסי של החברה עומד על כ-3.7 מילארד שקל ומכאן כי החוב הפיננסי נטו של החברה עומד על כ-1.5 מליארד שקל מול שווי נכסים סחיר של 2.5 מליארד שקל (ללא תמחור פרמיית שליטה).
מינוף החברה ירד משמעותית בחודשים האחרונים ועומד היום על יחס חוב לנכסים LTV של 0.6. חשוב לזכור, כי שווי מניות השליטה של נכסים ובנין, סלקום, מהדרין ואלרון עשוי להיות גבוה יותר מהשווי הסחיר של מניות אלו בבורסה, אם יימכרו לבעל שליטה אחר.
- שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניות קטנות - הזדמנויות גדולות
בפעם האחרונה בו יחס ה-LTV בדסק"ש עמד על 0.6 אשררה חברת מעלות את דירוג האשראי על +BBB עם תחזית יציבה באוגוסט 2018 (לעומת BBB- היום, פער של 2 נוטצ'ים). חשוב לשים לב כי העלאת דירוג (אם תתבצע) והירידה ב-LTV, עשויה להוריד את שיעור הריבית המשולמת בסדרה י' בכ-1%.
- 10.מוטי 09/08/2020 07:10הגב לתגובה זולפי דוחות החברה השווי של כל מניה 12₪ וזה הערכה נמוכה מהאמת אלשטיין מחזיק 85% מהמניות והצפי שירכוש מניות עד שימחק אותה בהצעת רכש של 14-18 שח
- 9.יריב 08/08/2020 17:01הגב לתגובה זוךפחות נהנים מהדיבידנד האפשרי וזה עדיף על אג"ח
- 8.אנליסט 08/08/2020 08:06הגב לתגובה זותחזית הדירוג השלילית נובעת מחשש לעלייה במינוף מעבר לתרחיש הבסיס שלנו ולשינוי תמונת הנזילות לאור היעדר מדיניות פיננסית מוצהרת. כל זאת, בהינתן הריכוזיות הגבוהה של תיק הנכסים והמצב הפיננסי המאתגר של החברה האם והחברה האחות. כמו כן, תחזית הדירוג השלילית מושפעת מהערכתנו כי תיתכן הרעה נוספת בפרופיל העסקי של החברה, בין היתר כתוצאה משחיקה אפשרית נוספת באיכות האשראי הממוצעת של תיק ההשקעות, אשר עשויה להוביל לירידה נוספת בהיקף הדיבידנדים שמתקבלים ולשחיקה נוספת ביחס הכיסוי מעבר לתרחיש שלנו.
- 7.אבנר 07/08/2020 22:44הגב לתגובה זותודה על הכתבה המקצועית
- 6.Vbv 06/08/2020 17:41הגב לתגובה זוהמניה נסחרת בשליש מההון העצמי לא יקח הרבה זמן עד שאלשטיין ימחק את דסקש....אבל עד אז הוא יוציא למשקעים את הנשמה
- 5.כל ארגון שבראשו יעמוד דוס, יהיה כשלון !!! (ל"ת)אריק50 06/08/2020 12:24הגב לתגובה זו
- חבל שלא שמו אותך במקום (ל"ת)שי 06/08/2020 14:12הגב לתגובה זו
- 4.nav 06/08/2020 12:13הגב לתגובה זואלשטיין מגדיל את אחזקותו בדסק"ש כנראה חלוקת דיבידנד בדרך ומחיקה מהמסחר.
- 3.אמזלג 06/08/2020 11:50הגב לתגובה זולאידיבי? האם התחשב בעוד כמה שגעונות שלו? האם אפשר לצפות או לתמחר את המהלך הבא של השחקן הלא ממש רציונלי הזה? השקעה נחמדה ולא יותר. החיים הם מעבר לאקסל...
- חלומות באספמיא 06/08/2020 14:20הגב לתגובה זואם תסמוך עליו - לא תגיע רחוק...!!!
- יש,לו יתרות ראויים לחלוקה? (ל"ת)שי 06/08/2020 14:13הגב לתגובה זו
- 2.רוברט 06/08/2020 11:37הגב לתגובה זומציאה, המערכת חייבת לקנות ובכמויות !
- נא להבין.... 06/08/2020 14:24הגב לתגובה זוזה נכון - אבל הבולם - ממשיך לבלום והמדרדר ממשיך לדרדר - והרשות לניירות ערך לא פועלת משום מה נגד זה
- 1.אנליסט אגרות חוב 06/08/2020 11:11הגב לתגובה זודעתי האישית.

מניות קטנות - הזדמנויות גדולות
באחד המאמרים התייחסתי פה לשינויים בפרדיגמות הסיכון שהשוק עבר. את מרבית ספרי תאוריות ההשקעות והכלכלה כנראה אפשר לתת למחזור. היום אני רוצה להציע עוד שבירת פרדיגמה: מניות של חברות קטנות הן לא בהכרח הדבר הכי מסוכן כרגע. המניות האלו היו מדוכאות שנים ארוכות בצילה של הרשימה שהתחילה בארבע חברות גדולות והפכה להיות 7 המופלאות ובהכבדת הריבית הגבוהה. אבל, כשהמניות הגדולות בפרט ומניות ה – S&P500 בכלל השתלטו על מרבית העניין ושווי השוק נותרו הרבה מניות של חברות עם שווי שוק בינוני ונמוך מתחת לרדאר.
מי שרוצה לעשות צעד נוסף בכיוון לתעשיה. לשיקולכם.ן. מבחינת הגרף אפשר לראות את הפריצה של השיא ואת העוצמה המתפרצת בהשוואה ל – IWM. היופי כאמור בניתוח טכני הוא שאנחנו פועלים על פי מה שאנחנו רואים ולא על פי מה שאנחנו חושבים.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIהמטוס מספר 1 של מדינת ישראל
מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה
מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?
אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.
הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.
מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.
