בניגוד להמלצות האנליסטים, חברת השבבים שעוד עשויה להפתיע
חברת מיקרון מייצרת מזומנים טוב יותר מכל חברה אחרת בתעשייה. זה קורה בזכות הביקוש למוצרי זיכרון בלתי נדיף
חברת מיקרון טכנולוגיה (סימול: MU) הינה חברה יחסית קטנה אם משווים אותה לאינטל INTC, לנבידה NVDA ולאפריילד מטריאל AMAT. החברה עוסקת ביצור שבבי זיכרון כמו למשל זיכרון ה-ssd שתופס תאוצה ובימים אלו מחליף את ההרדיסק (כונן קשיח) במחשב.
כמו כן, יש לחברה פיתוחים מובילים בתעשייה בזיכרון ram שמוזכר בשמו המקצועי dram וכן זיכרון ה-nand שהינו סוג זיכרון בלתי נדיף המאפשר כתיבה, מחיקה, וכתיבה חוזרת. זיכרון זה משמש בעיקר לסוג הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הבינה המלאכותית, הרובוטיקה, ההגנות און ליין במכוניות ותחומים נוספים.
יעד האנליסטים הממוצע הוא 77 דולר. בניתוח זה אתבסס בעיקר על התעשייה ועל הפוטנציאל של החברה בפרט. נחשפתי למניה בשנה שעברה וגיליתי חברה שעד שנה קודם לכן הייתה בעייתית עם הפסדים ושנים של דריכה במקום.
מצאתי חברה עם פוטנציאל ניהולי יוצא מהכלל ובתעשייה שהיא מהמובילות בשנים האלה והבאות בפיתוחים טכנולוגים. החברה השכילה להיכנס לתחום צר בשוק של הזיכרונות שעד אז המובילים תחום היו ווסטרן דיגיטל וסמסונג הדרום קוריאנית, וכן היו חברות קטנות נוספות.
- סיטי: הכלכלה האמריקאית בדרך ל"ריצה חמה" - אלו המלצות הקנייה
- סיטיגרופ מעלה דירוג לנובה: נותנת אפסייד של 20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון להיום, קרוב לשנתיים מאז שחל מהפך בחברה הן ביצור והן בניהול, מגיעות התוצאות המקסימליות שהחברה יכלה אי פעם לייצר. החברה מצפה להכנסות של 7.75 מיליארד דולר ברבעון השלישי שיפורסם היום וזוהי עלייה של 39% מ-5.5 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרווח הנקי על פי התחזיות הוא 3.12 דולר למניה, עלייה של 162% מרווח של 1.49 דולר לפני שנה.
המניה עלתה כ-36% מתחילת השנה וכ-100% מפרסום הדוח הרבעוני לפני שנה. החברה ערכה כנס אנליסטים לפני כחודש ובו הודיעה על גידול בהכנסות וברווחים, ברבעון הנוכחי כל האנליסטים העלו את יעד הרווח מ-2.97 דולר למניה ל-3.12 דולר בממוצע.
החברה מייצרת מזומנים טוב יותר מכל חברה אחרת בתעשייה, הרווח הנקי שלה עומד על 38% כאשר הרווח הנקי הממוצע בתעשייה עומד על 17%. ייצור מזומנים חזק הביא את החברה לפרסם על קניית מניות החברה (buy back) בסך של 10 מיליארד דולר (כ-14% מסך המניות של החברה - מהלך דרמטי מאוד).
- F‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי
- משבר אשראי בשוק הנדל"ן - מניף מגלגלת חובות שיזמים לא מסוגלים להחזיר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- F‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך...
לחברה מכפיל 7.2, בין הנמוך בתעשייה. החברה מתמודדת עם השינויים החזקים בתחום הזיכרונות ועומדת בכל המטלות תוך הפעלת 100% ייצור של המכונות והעובדים ללא הורדת מחירים אלא להיפך, והראייה לכך היא העלייה במכירות של 39% בשנה שעברה כאשר הרוח הנקי עלה אף הוא ב-162%!
יש רעב בתעשייה למוצרים קיימים ולפיתוחים נוספים שמיקרון נוטלת חלק בהם. הדרישות בתחומים שהוזכרו לעיל אינן הולכות להיעלם - ההפך הוא הנכון, פיתוחים אלו עומדים להיכנס לכל תחומי החיים כמו בתי ספר, רפואה צבא ועוד.
היעד שאני נותן למניה גבוה מממוצע היעד של האנליסטים ונמצא ברף העליון - strong buy. התכניות של הממשל הסיני לקחת חלק פעיל ואף משמעותי בתעשייה זו יבוא לידי ביטוי בעוד שנה ויותר.
** לכותב הסקירה יש אחזקה בחלק מהמניות. החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו
- 8.בדרך ל40 (ל"ת)אילון 28/06/2018 03:03הגב לתגובה זו
- 7.יוליה 23/06/2018 13:00הגב לתגובה זולזכותך, ממשיכה להאמין בחברה. מחזיקה. תודה
- 6.סימפל 21/06/2018 14:26הגב לתגובה זו1) כתבת שמיקרון קטנה יחסית לNVIDIA ואפלייד.... תבדוק שוב את ההכנסות ואת כמות העובדים. מיקרון גדולה משתיהן יחדיו בכמות העובדים, וצריך לחבר את ההכנסות של שתי החברות האלו כדי שהן יוכלו לעבור את מיקרון (20 מיליארד מול 9 של נבידיה ו-14 של אפלייד). 2) בקשר לסוג הזיכרונות שהיא מייצרת. כתבת NAND וSSD. אז SSD זה סוג של כונן, לא סוג של זיכרון. מדובר בהארדיסק ללא חלקים זזים, שמורכב בעיקר מזכרונות NAND. מיקרון מייצרת NAND וגם משווקת כוננים שלמים SSD. 3) לגבי הפוטנציאל של החברה, אני לא יודע. צריך לבדוק לגבי מתחרים. כתבת על זה משפט אחד בסוף ולא הרחבת.
- הגולש 22/06/2018 16:13הגב לתגובה זודהינו תמשיך להציג אותן תוצאות לפחות] אזי החברה תתעופפ אלעל
- 5.הראל 20/06/2018 20:19הגב לתגובה זוכתבה מענינת ומקצועית כל הכבוד
- 4.הראל 20/06/2018 20:09הגב לתגובה זוכתבה מאוד מענינת ומקצועית כל הכבוד
- 3.יפה ברוך תודה (ל"ת)חי 20/06/2018 19:48הגב לתגובה זו
- 2.יוסי 20/06/2018 17:05הגב לתגובה זויעד של 200 דולר בעוד שנה
- 1.מחזיק MU & NFLX (ל"ת)מהפה שלך לאלוהים 20/06/2018 16:56הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIF‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי
עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת
קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול
במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.
פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.
תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.
על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35
חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- מנפט ל-AI: איך המפרציות ממציאות את עצמן מחדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

איור: דפדפן אטלס של OpenAIF‑35, איירבוס וגם אנבידיה: סעודיה מכוונת הכי גבוה בדרך להפוך למוקד תחבורה אזורי
עסקת המטוסים המסתמנת עם ארה"ב היא רק הנדבך האחרון בתוכניתה הכוללת של הממלכה לייצר סביבת תעופה יעילה, מודרנית ובת
קיימא. וכשגם אנבידיה בתוך הקלחת - השמיים הם הגבול
במהלך העשור האחרון, ערב הסעודית מקדמת באופן חסר תקדים מהפכה בתעשיית התעופה שלה - לא רק בתעופה אזרחית אלא גם בצבאית, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות, מערכת מתקדמת של בינה מלאכותית (AI) ובעיקר שותפות אסטרטגית עם ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה. בנוסף, סעודיה עושה מאמץ אדיר מול ארה״ב לקבל את מטוס הקרב האמריקאי F‑35, מטוס שעלול להיות שובר שוויון במזרח התיכון.
פיתוח תעשיית התעופה בסעודיה במסגרת התוכנית "חזון 2030" של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן היא לא רק מהלך טכנולוגי-תדמיתי, אלא מהפכה עם השלכות כלכליות וחברתיות עמוקות המשנות את פניה של הממלכה.
תוכנית "חזון 2030" שמוביל יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מתמקדת ביצירת כלכלה פחות תלויה בנפט באמצעות עידוד תעשיות טכנולוגיות, ביניהן תעופה. סעודיה משקיעה כיום מאות מיליארדי דולרים בבניית שדות תעופה מודרניים, הרחבת חברות תעופה לאומיות וכן פיתוח תעשייה ביטחונית מקומית, שמכילה גם שותפויות עם חברות כמו לוקהיד מרטין ובואינג לצד פיתוח עצמי בחברת SAMI, החברה הביטחונית הסעודית.
על הפרק היהלום שבכתר - ה־F‑35
חיל האוויר הסעודי נחשב כיום לאחד החילות המתקדמים במזרח התיכון, עם צי מטוסים מגוון שמתמקד במטוסי F-15 המתקדמים, לצד מטוסים נוספים כמו טורנדו ומערכות בקרה והגנה אווירית מתקדמות. בשנים האחרונות, הממלכה ביצעה מודרניזציה נרחבת שכללה רכישת מטוסי F-15SA ו-F-15EX, שמאופיינים במערכות נשק ואוויוניקה מתקדמות. נעשה מאמץ לשדרג את יכולות חיל האוויר הכוללות טיסה ארוכת טווח, יכולות תקיפה מדויקות ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.
- מנסיכות נפט למעצמת AI: החזון הטכנולוגי והצבאי החדש של סעודיה
- מנפט ל-AI: איך המפרציות ממציאות את עצמן מחדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

