יהודה ברוך
צילום: Bizportal
ניתוח

בניגוד להמלצות האנליסטים, חברת השבבים שעוד עשויה להפתיע

חברת מיקרון מייצרת מזומנים טוב יותר מכל חברה אחרת בתעשייה. זה קורה בזכות הביקוש למוצרי זיכרון בלתי נדיף

יהודה ברוך | (9)

חברת מיקרון טכנולוגיה (סימול: MU) הינה חברה יחסית קטנה אם משווים אותה לאינטל INTC, לנבידה NVDA ולאפריילד מטריאל AMAT. החברה עוסקת ביצור שבבי זיכרון כמו למשל זיכרון ה-ssd שתופס תאוצה ובימים אלו מחליף את ההרדיסק (כונן קשיח) במחשב.

כמו כן, יש לחברה פיתוחים מובילים בתעשייה בזיכרון ram שמוזכר בשמו המקצועי dram וכן זיכרון ה-nand שהינו סוג זיכרון  בלתי נדיף המאפשר כתיבה, מחיקה, וכתיבה חוזרת. זיכרון זה משמש בעיקר לסוג הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הבינה המלאכותית, הרובוטיקה, ההגנות און ליין במכוניות ותחומים נוספים.

יעד האנליסטים הממוצע הוא 77 דולר. בניתוח זה אתבסס בעיקר על התעשייה ועל הפוטנציאל של החברה בפרט. נחשפתי למניה בשנה שעברה וגיליתי חברה שעד שנה קודם לכן הייתה בעייתית עם הפסדים ושנים של דריכה במקום.

מצאתי חברה עם פוטנציאל ניהולי יוצא מהכלל ובתעשייה שהיא מהמובילות בשנים האלה והבאות בפיתוחים טכנולוגים. החברה השכילה להיכנס לתחום צר בשוק של הזיכרונות שעד אז המובילים תחום היו ווסטרן דיגיטל וסמסונג הדרום קוריאנית, וכן היו חברות קטנות נוספות.

נכון להיום, קרוב לשנתיים מאז שחל מהפך בחברה הן ביצור והן בניהול, מגיעות התוצאות המקסימליות שהחברה יכלה אי פעם לייצר. החברה מצפה להכנסות של 7.75 מיליארד דולר ברבעון השלישי שיפורסם היום וזוהי עלייה של 39% מ-5.5 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרווח הנקי על פי התחזיות הוא 3.12 דולר למניה, עלייה של 162% מרווח של 1.49 דולר לפני שנה.

המניה עלתה כ-36% מתחילת השנה וכ-100% מפרסום הדוח הרבעוני לפני שנה. החברה ערכה כנס אנליסטים לפני כחודש ובו הודיעה על גידול בהכנסות וברווחים, ברבעון הנוכחי כל האנליסטים העלו את יעד הרווח מ-2.97 דולר למניה ל-3.12 דולר בממוצע.

החברה מייצרת מזומנים טוב יותר מכל חברה אחרת בתעשייה, הרווח הנקי שלה עומד על 38% כאשר הרווח הנקי הממוצע בתעשייה עומד על 17%. ייצור מזומנים חזק הביא את החברה לפרסם על קניית מניות החברה (buy back) בסך של 10 מיליארד דולר (כ-14% מסך המניות של החברה - מהלך דרמטי מאוד).

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

לחברה מכפיל 7.2, בין הנמוך בתעשייה. החברה מתמודדת עם השינויים החזקים בתחום הזיכרונות ועומדת בכל המטלות תוך הפעלת 100% ייצור של המכונות והעובדים ללא הורדת מחירים אלא להיפך, והראייה לכך היא העלייה במכירות של 39% בשנה שעברה כאשר הרוח הנקי עלה אף הוא ב-162%!

יש רעב בתעשייה למוצרים קיימים ולפיתוחים נוספים שמיקרון נוטלת חלק בהם. הדרישות בתחומים שהוזכרו לעיל אינן הולכות להיעלם - ההפך הוא הנכון, פיתוחים אלו עומדים להיכנס לכל תחומי החיים כמו בתי ספר, רפואה צבא ועוד.

היעד שאני נותן למניה גבוה מממוצע היעד של האנליסטים ונמצא ברף העליון - strong buy. התכניות של הממשל הסיני לקחת חלק פעיל ואף משמעותי בתעשייה זו יבוא לידי ביטוי בעוד שנה ויותר.

** לכותב הסקירה יש אחזקה בחלק מהמניות. החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בדרך ל40 (ל"ת)
    אילון 28/06/2018 03:03
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יוליה 23/06/2018 13:00
    הגב לתגובה זו
    לזכותך, ממשיכה להאמין בחברה. מחזיקה. תודה
  • 6.
    סימפל 21/06/2018 14:26
    הגב לתגובה זו
    1) כתבת שמיקרון קטנה יחסית לNVIDIA ואפלייד.... תבדוק שוב את ההכנסות ואת כמות העובדים. מיקרון גדולה משתיהן יחדיו בכמות העובדים, וצריך לחבר את ההכנסות של שתי החברות האלו כדי שהן יוכלו לעבור את מיקרון (20 מיליארד מול 9 של נבידיה ו-14 של אפלייד). 2) בקשר לסוג הזיכרונות שהיא מייצרת. כתבת NAND וSSD. אז SSD זה סוג של כונן, לא סוג של זיכרון. מדובר בהארדיסק ללא חלקים זזים, שמורכב בעיקר מזכרונות NAND. מיקרון מייצרת NAND וגם משווקת כוננים שלמים SSD. 3) לגבי הפוטנציאל של החברה, אני לא יודע. צריך לבדוק לגבי מתחרים. כתבת על זה משפט אחד בסוף ולא הרחבת.
  • הגולש 22/06/2018 16:13
    הגב לתגובה זו
    דהינו תמשיך להציג אותן תוצאות לפחות] אזי החברה תתעופפ אלעל
  • 5.
    הראל 20/06/2018 20:19
    הגב לתגובה זו
    כתבה מענינת ומקצועית כל הכבוד
  • 4.
    הראל 20/06/2018 20:09
    הגב לתגובה זו
    כתבה מאוד מענינת ומקצועית כל הכבוד
  • 3.
    יפה ברוך תודה (ל"ת)
    חי 20/06/2018 19:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יוסי 20/06/2018 17:05
    הגב לתגובה זו
    יעד של 200 דולר בעוד שנה
  • 1.
    מחזיק MU & NFLX (ל"ת)
    מהפה שלך לאלוהים 20/06/2018 16:56
    הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר

קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס בואינג


ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.

ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.

האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.

בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.

גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.

איור: דפדפן אטלס של OpenAIאיור: דפדפן אטלס של OpenAI

נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר

קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס בואינג


ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.

ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.

האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.

בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.

גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.