בניגוד להמלצות האנליסטים, חברת השבבים שעוד עשויה להפתיע
חברת מיקרון מייצרת מזומנים טוב יותר מכל חברה אחרת בתעשייה. זה קורה בזכות הביקוש למוצרי זיכרון בלתי נדיף
חברת מיקרון טכנולוגיה (סימול: MU) הינה חברה יחסית קטנה אם משווים אותה לאינטל INTC, לנבידה NVDA ולאפריילד מטריאל AMAT. החברה עוסקת ביצור שבבי זיכרון כמו למשל זיכרון ה-ssd שתופס תאוצה ובימים אלו מחליף את ההרדיסק (כונן קשיח) במחשב.
כמו כן, יש לחברה פיתוחים מובילים בתעשייה בזיכרון ram שמוזכר בשמו המקצועי dram וכן זיכרון ה-nand שהינו סוג זיכרון בלתי נדיף המאפשר כתיבה, מחיקה, וכתיבה חוזרת. זיכרון זה משמש בעיקר לסוג הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הבינה המלאכותית, הרובוטיקה, ההגנות און ליין במכוניות ותחומים נוספים.
יעד האנליסטים הממוצע הוא 77 דולר. בניתוח זה אתבסס בעיקר על התעשייה ועל הפוטנציאל של החברה בפרט. נחשפתי למניה בשנה שעברה וגיליתי חברה שעד שנה קודם לכן הייתה בעייתית עם הפסדים ושנים של דריכה במקום.
מצאתי חברה עם פוטנציאל ניהולי יוצא מהכלל ובתעשייה שהיא מהמובילות בשנים האלה והבאות בפיתוחים טכנולוגים. החברה השכילה להיכנס לתחום צר בשוק של הזיכרונות שעד אז המובילים תחום היו ווסטרן דיגיטל וסמסונג הדרום קוריאנית, וכן היו חברות קטנות נוספות.
- סיטי: הכלכלה האמריקאית בדרך ל"ריצה חמה" - אלו המלצות הקנייה
- סיטיגרופ מעלה דירוג לנובה: נותנת אפסייד של 20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון להיום, קרוב לשנתיים מאז שחל מהפך בחברה הן ביצור והן בניהול, מגיעות התוצאות המקסימליות שהחברה יכלה אי פעם לייצר. החברה מצפה להכנסות של 7.75 מיליארד דולר ברבעון השלישי שיפורסם היום וזוהי עלייה של 39% מ-5.5 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרווח הנקי על פי התחזיות הוא 3.12 דולר למניה, עלייה של 162% מרווח של 1.49 דולר לפני שנה.
המניה עלתה כ-36% מתחילת השנה וכ-100% מפרסום הדוח הרבעוני לפני שנה. החברה ערכה כנס אנליסטים לפני כחודש ובו הודיעה על גידול בהכנסות וברווחים, ברבעון הנוכחי כל האנליסטים העלו את יעד הרווח מ-2.97 דולר למניה ל-3.12 דולר בממוצע.
החברה מייצרת מזומנים טוב יותר מכל חברה אחרת בתעשייה, הרווח הנקי שלה עומד על 38% כאשר הרווח הנקי הממוצע בתעשייה עומד על 17%. ייצור מזומנים חזק הביא את החברה לפרסם על קניית מניות החברה (buy back) בסך של 10 מיליארד דולר (כ-14% מסך המניות של החברה - מהלך דרמטי מאוד).
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה...
לחברה מכפיל 7.2, בין הנמוך בתעשייה. החברה מתמודדת עם השינויים החזקים בתחום הזיכרונות ועומדת בכל המטלות תוך הפעלת 100% ייצור של המכונות והעובדים ללא הורדת מחירים אלא להיפך, והראייה לכך היא העלייה במכירות של 39% בשנה שעברה כאשר הרוח הנקי עלה אף הוא ב-162%!
יש רעב בתעשייה למוצרים קיימים ולפיתוחים נוספים שמיקרון נוטלת חלק בהם. הדרישות בתחומים שהוזכרו לעיל אינן הולכות להיעלם - ההפך הוא הנכון, פיתוחים אלו עומדים להיכנס לכל תחומי החיים כמו בתי ספר, רפואה צבא ועוד.
היעד שאני נותן למניה גבוה מממוצע היעד של האנליסטים ונמצא ברף העליון - strong buy. התכניות של הממשל הסיני לקחת חלק פעיל ואף משמעותי בתעשייה זו יבוא לידי ביטוי בעוד שנה ויותר.
** לכותב הסקירה יש אחזקה בחלק מהמניות. החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו
- 8.בדרך ל40 (ל"ת)אילון 28/06/2018 03:03הגב לתגובה זו
- 7.יוליה 23/06/2018 13:00הגב לתגובה זולזכותך, ממשיכה להאמין בחברה. מחזיקה. תודה
- 6.סימפל 21/06/2018 14:26הגב לתגובה זו1) כתבת שמיקרון קטנה יחסית לNVIDIA ואפלייד.... תבדוק שוב את ההכנסות ואת כמות העובדים. מיקרון גדולה משתיהן יחדיו בכמות העובדים, וצריך לחבר את ההכנסות של שתי החברות האלו כדי שהן יוכלו לעבור את מיקרון (20 מיליארד מול 9 של נבידיה ו-14 של אפלייד). 2) בקשר לסוג הזיכרונות שהיא מייצרת. כתבת NAND וSSD. אז SSD זה סוג של כונן, לא סוג של זיכרון. מדובר בהארדיסק ללא חלקים זזים, שמורכב בעיקר מזכרונות NAND. מיקרון מייצרת NAND וגם משווקת כוננים שלמים SSD. 3) לגבי הפוטנציאל של החברה, אני לא יודע. צריך לבדוק לגבי מתחרים. כתבת על זה משפט אחד בסוף ולא הרחבת.
- הגולש 22/06/2018 16:13הגב לתגובה זודהינו תמשיך להציג אותן תוצאות לפחות] אזי החברה תתעופפ אלעל
- 5.הראל 20/06/2018 20:19הגב לתגובה זוכתבה מענינת ומקצועית כל הכבוד
- 4.הראל 20/06/2018 20:09הגב לתגובה זוכתבה מאוד מענינת ומקצועית כל הכבוד
- 3.יפה ברוך תודה (ל"ת)חי 20/06/2018 19:48הגב לתגובה זו
- 2.יוסי 20/06/2018 17:05הגב לתגובה זויעד של 200 דולר בעוד שנה
- 1.מחזיק MU & NFLX (ל"ת)מהפה שלך לאלוהים 20/06/2018 16:56הגב לתגובה זו

החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
הכטב"ם החות'י שגרם לפגיעה הקשה באילת בעיצומו של החג הוא שדרוג משמעותי ליכולות הטכנולוגיות של החות'ים הנשענים על תמיכה מאיראן. מערכות ההגנה של ישראל מספקות תשובה מצוינת, אם כי לא הרמטית, אבל החות'ים מצדם לא שוקטים על השמרים
בלילה שקט של קיץ, יולי 2024, כאשר תושבי תל אביב חשבו שהם מביטים בשמי העיר המוארים והרגועים, חדר לשמי העיר כטב"ם משופר מהסוג המסוכן ביותר - ה-Samad-3. הוא פרץ את שכבות ההגנה האווירית המתקדמות ופגע באישון לילה בלב העיר השוקקת לאחר טיסה של 16 שעות ומרחק 2600 ק״מ במסלול מוארך דרך סודן ומצרים מתימן הנמצאת בקו אווירי של 1,800 ק״מ מישראל.
זה היה רגע דרמטי שהוכיח כי הטכנולוגיה של האיום משתדרגת במהירות והפכה את השמיים הישראלים לזירה תחרותית של מלחמה טכנולוגית שבה כל שנייה קובעת חיים או מוות. האירוע הותיר את המדינה במרדף בלתי פוסק אחרי פתרונות חדשניים להגנה על אזרחיה מפני איומים דומים.
האם הסמאד 3 שובר שוויון?
החות'ים הגיעו בשנים האחרונות ליכולות טכנולוגיות מתקדמות יחסית בתחומי הטילים והרחפנים, המוענקות להם בעיקר עם תמיכה איראנית. בין היתר מדובר על כטב״מים קטנים כמו סמאד 3, שככלל טסים בגובה נמוך עם חתימה מכ״מית נמוכה, כך שקשה למערכות ההגנה האווירית הישראליות לזהותם וליירטם בזמן. כמו כן, שיגרו החות'ים טילים עם ראשי נפץ "cluster munitions" שפועלים על ידי פיזור ראשי נפץ משניים באמצע הטיסה, מה שמקשה על מערכות ההגנה לספק הגנה יעילה מפני הפצצונות הנפיצות שמפוזרות בכמות גדולה על שטח רחב.
ישראל, מצד שני, מפעילה מערכות הגנה אוויריות רב-שכבתיות ומתקדמות ביותר, עם כיפת ברזל כמרכיב העיקרי נגד רקטות וטילים קצרים ובקרוב בשילוב מערכת הלייזר ״אור איתן״. מערכות אלו מדויקות, מתוחזקות בצורה גבוהה עם יכולת תגובה מהירה ויכולת יירוט מעל 90% בממוצע של האיומים.
- שר החוץ הפולני הביא ללונדון כטב"מ איראני והזהיר: "רוסיה יכולה לתקוף בעומק אירופה"
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לסמאד שלושה יתרונות מובנים המקשים על גילוי מוקדם שלו: חתימת מכ"ם נמוכה, בעיקר בגלל חומריו, מידות קטנות יחסית, ופרופיל טיסה גמיש עם יכולות תמרון וטיסה בגבהים נמוכים ועל פני טופוגרפיה מורכבת. תכונות אלו מאפשרות לו לטוס למטרה בשעה שגילוי מוקדם הופך לאתגר טכנולוגי עם אפשרויות רבות לאזעקות שווא ולחדירה דרך שכבות ההגנה של המדינה.

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.