בניגוד להמלצות האנליסטים, חברת השבבים שעוד עשויה להפתיע
חברת מיקרון מייצרת מזומנים טוב יותר מכל חברה אחרת בתעשייה. זה קורה בזכות הביקוש למוצרי זיכרון בלתי נדיף
חברת מיקרון טכנולוגיה (סימול: MU) הינה חברה יחסית קטנה אם משווים אותה לאינטל INTC, לנבידה NVDA ולאפריילד מטריאל AMAT. החברה עוסקת ביצור שבבי זיכרון כמו למשל זיכרון ה-ssd שתופס תאוצה ובימים אלו מחליף את ההרדיסק (כונן קשיח) במחשב.
כמו כן, יש לחברה פיתוחים מובילים בתעשייה בזיכרון ram שמוזכר בשמו המקצועי dram וכן זיכרון ה-nand שהינו סוג זיכרון בלתי נדיף המאפשר כתיבה, מחיקה, וכתיבה חוזרת. זיכרון זה משמש בעיקר לסוג הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הבינה המלאכותית, הרובוטיקה, ההגנות און ליין במכוניות ותחומים נוספים.
יעד האנליסטים הממוצע הוא 77 דולר. בניתוח זה אתבסס בעיקר על התעשייה ועל הפוטנציאל של החברה בפרט. נחשפתי למניה בשנה שעברה וגיליתי חברה שעד שנה קודם לכן הייתה בעייתית עם הפסדים ושנים של דריכה במקום.
מצאתי חברה עם פוטנציאל ניהולי יוצא מהכלל ובתעשייה שהיא מהמובילות בשנים האלה והבאות בפיתוחים טכנולוגים. החברה השכילה להיכנס לתחום צר בשוק של הזיכרונות שעד אז המובילים תחום היו ווסטרן דיגיטל וסמסונג הדרום קוריאנית, וכן היו חברות קטנות נוספות.
- סיטי: הכלכלה האמריקאית בדרך ל"ריצה חמה" - אלו המלצות הקנייה
- סיטיגרופ מעלה דירוג לנובה: נותנת אפסייד של 20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון להיום, קרוב לשנתיים מאז שחל מהפך בחברה הן ביצור והן בניהול, מגיעות התוצאות המקסימליות שהחברה יכלה אי פעם לייצר. החברה מצפה להכנסות של 7.75 מיליארד דולר ברבעון השלישי שיפורסם היום וזוהי עלייה של 39% מ-5.5 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרווח הנקי על פי התחזיות הוא 3.12 דולר למניה, עלייה של 162% מרווח של 1.49 דולר לפני שנה.
המניה עלתה כ-36% מתחילת השנה וכ-100% מפרסום הדוח הרבעוני לפני שנה. החברה ערכה כנס אנליסטים לפני כחודש ובו הודיעה על גידול בהכנסות וברווחים, ברבעון הנוכחי כל האנליסטים העלו את יעד הרווח מ-2.97 דולר למניה ל-3.12 דולר בממוצע.
החברה מייצרת מזומנים טוב יותר מכל חברה אחרת בתעשייה, הרווח הנקי שלה עומד על 38% כאשר הרווח הנקי הממוצע בתעשייה עומד על 17%. ייצור מזומנים חזק הביא את החברה לפרסם על קניית מניות החברה (buy back) בסך של 10 מיליארד דולר (כ-14% מסך המניות של החברה - מהלך דרמטי מאוד).
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- לפני שאיבדה את הריבונות הביטחונית, ישראל איבדה את הריבונות האנרגטית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שלושת האסים שבלעדיהם אנבידיה אבודה
לחברה מכפיל 7.2, בין הנמוך בתעשייה. החברה מתמודדת עם השינויים החזקים בתחום הזיכרונות ועומדת בכל המטלות תוך הפעלת 100% ייצור של המכונות והעובדים ללא הורדת מחירים אלא להיפך, והראייה לכך היא העלייה במכירות של 39% בשנה שעברה כאשר הרוח הנקי עלה אף הוא ב-162%!
יש רעב בתעשייה למוצרים קיימים ולפיתוחים נוספים שמיקרון נוטלת חלק בהם. הדרישות בתחומים שהוזכרו לעיל אינן הולכות להיעלם - ההפך הוא הנכון, פיתוחים אלו עומדים להיכנס לכל תחומי החיים כמו בתי ספר, רפואה צבא ועוד.
היעד שאני נותן למניה גבוה מממוצע היעד של האנליסטים ונמצא ברף העליון - strong buy. התכניות של הממשל הסיני לקחת חלק פעיל ואף משמעותי בתעשייה זו יבוא לידי ביטוי בעוד שנה ויותר.
** לכותב הסקירה יש אחזקה בחלק מהמניות. החומר הכלול בסקירה זו ואפשרויות הפעולה המתוארות בה מובאים לצורך מידע כללי בלבד ואין לראות בהם משום המלצה ו/או ייעוץ לגבי כדאיות ההשקעה במניות/מט"ח ו/או מכשירים פיננסיים נשוא סקירה זו בפרט או בתחום הנגזרים בכלל. סקירה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ ספציפי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם וכל העושה בה שימוש עושה זאת על דעתו
- 8.בדרך ל40 (ל"ת)אילון 28/06/2018 03:03הגב לתגובה זו
- 7.יוליה 23/06/2018 13:00הגב לתגובה זולזכותך, ממשיכה להאמין בחברה. מחזיקה. תודה
- 6.סימפל 21/06/2018 14:26הגב לתגובה זו1) כתבת שמיקרון קטנה יחסית לNVIDIA ואפלייד.... תבדוק שוב את ההכנסות ואת כמות העובדים. מיקרון גדולה משתיהן יחדיו בכמות העובדים, וצריך לחבר את ההכנסות של שתי החברות האלו כדי שהן יוכלו לעבור את מיקרון (20 מיליארד מול 9 של נבידיה ו-14 של אפלייד). 2) בקשר לסוג הזיכרונות שהיא מייצרת. כתבת NAND וSSD. אז SSD זה סוג של כונן, לא סוג של זיכרון. מדובר בהארדיסק ללא חלקים זזים, שמורכב בעיקר מזכרונות NAND. מיקרון מייצרת NAND וגם משווקת כוננים שלמים SSD. 3) לגבי הפוטנציאל של החברה, אני לא יודע. צריך לבדוק לגבי מתחרים. כתבת על זה משפט אחד בסוף ולא הרחבת.
- הגולש 22/06/2018 16:13הגב לתגובה זודהינו תמשיך להציג אותן תוצאות לפחות] אזי החברה תתעופפ אלעל
- 5.הראל 20/06/2018 20:19הגב לתגובה זוכתבה מענינת ומקצועית כל הכבוד
- 4.הראל 20/06/2018 20:09הגב לתגובה זוכתבה מאוד מענינת ומקצועית כל הכבוד
- 3.יפה ברוך תודה (ל"ת)חי 20/06/2018 19:48הגב לתגובה זו
- 2.יוסי 20/06/2018 17:05הגב לתגובה זויעד של 200 דולר בעוד שנה
- 1.מחזיק MU & NFLX (ל"ת)מהפה שלך לאלוהים 20/06/2018 16:56הגב לתגובה זו
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
