נובהווקס
צילום: אתר החברה
דוחות

נובהווקס נופלת ב-5% אחרי הורדת תחזית לשנה כולה

יצרנית החיסונים צופה כעת הכנסות של בין 650-700 מיליון דולר השנה, לעומת תחזית קודמת של 700-800 מיליון דולר; בצד החיובי, החברה הודיעה כי הניסויים לחיסון המשולב לקורונה ושפעת חודשו
רוי שיינמן |

 נובהווקס  NOVAVAX INC נופלת במסחר לאחר שהחברה הודיעה על קיצוץ בתחזיות ההכנסות שלה לשנה כולה, זאת למרות תוצאות רבעוניות שהיו טובות מהצפוי. נובהווקס ניסתה להציג תמונה חיובית עם שימת דגש על התקדמות במחקר ופיתוח, אך הקיצוץ בתחזיות הוא שתפס את תשומת לבם של המשקיעים שמורידים את המניה ב-5% במסחר.

החברה עדכנה את התחזיות השנתיות שלה לטווח של 650-700 מיליון דולר, בהשוואה לתחזיות קודמות שעמדו על 700-800 מיליון דולר. לדברי החברה הירידה בתחזיות נובעת בעיקר מהערכות של ירידה משמעותית במכירות המוצרים בשנת 2024, למרות עלייה קלה בהכנסות מרישיונות ותמלוגים.

נובהווקס; קרדיט: אתר החברה

נובהווקס; קרדיט: אתר החברה

למרות התגובות השליליות בשוק, התוצאות של נובהווקס ברבעון השלישי היו טובות מהצפי בוול סטריט. החברה רשמה הפסד של 76 סנט למניה על הכנסות של 85 מיליון דולר, כאשר האנליסטים ציפו להפסד של 79 סנט למניה על הכנסות של 74 מיליון דולר. 

למרות התחזית הפחות חיובית למכירות, נובהווקס צופה עלייה קלה בהכנסות מרישיונות ותמלוגים. המשמעות היא שהחברה מצליחה להרוויח מהקניין הרוחני שלה ומצפה להגדיל את הרווחים באמצעות שיתופי פעולה והסכמי רישוי, גם אם המכירות הישירות יהיו במגמת ירידה.

 

התקדמות בתחום החיסונים המשולבים לקורונה ושפעת

בצד החיובי, נובהווקס הודיעה כי החיסון המשולב שלה לקורונה ולשפעת שב למסלולו, זאת לאחר שהרשויות האמריקאיות הקפיאו את הניסוי הקליני בשלב מתקדם במהלך חודש אוקטובר. החברה ציינה כי תחל בשלב 3 בניסוי הקליני בהקדם האפשרי.

לדברי מנכ"ל החברה, ג'ון סי. ג'ייקובס, נובהווקס עשתה התקדמות משמעותית באסטרטגיית המחקר והפיתוח שלה במהלך הרבעון האחרון, והיא מתכוונת להרחיב את פעילותה מעבר לחיסוני הקורונה והשפעת.

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית נובהווקס נסחרת לפי שווי של 1.36 מיליארד דולר אחרי זינוק של 77% מתחילת השנה ושל 36% בשנה האחרונה.

מניית נובהווקס בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.