פלייטיקה רגע אחרי ההנפקה - הצמיחה נעצרה; תצמח השנה ב-6% בלבד; ה-EBITDA בירידה
חברת הגיימינג למובייל מישראל שהונפקה זה עתה מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי, במהלכו החברה הכפילה את השורה התחתונה, ולשנת 2020 המלאה. ההכנסות ברבעון עמדו על 537.5 מיליון - עלייה של 17.5% לעומת 488.2 מיליון דולר שהכניסה ברבעון המקביל. ההכנסות בשנת 2020 המלאהרשמו עלייה נאה: 2.3 מיליארד דולר, גבוה ב-25.6% לעומת 1.8 מיליארד דולר ב-2019.
משחקי ה-Casual עלו בפעם הראשונה על הכנסות שנתיות של מעל מיליארד דולר. Bingo Blitz חוגג עשר עם שיא הכנסות שנתיות של 443 מיליון דולר, צמיחה משנה לשנה של 38% . Solitaire Grand Harves צמח ב-90% משנה לשנה, להכנסות שיא של 168 מיליון דולר.
בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח נקי של 76 מיליון דולר, לצורך השוואה החברה דיווחה ברבעון המקביל אשתקד על רווח של 30 מיליון דולר בלבד. בשנה כולה הרווח הצטמק לרמה של 92 מיליון דולר, לעומת 289 מיליון דולר בשנת 2019. ה-EBITDA במהלך הרבעון הסתכמה בכ-210.4 מיליון דולר, צמיחה של 24%, וכי בשנת 2020 המלאה ה-EBITDA הסתכמה ב-941.6 מיליון דולר, צמיחה של 32% לעומת כ-712 מיליון דולר בשנת 2019.
לשנת 2021, החברה צופה הכנסות של 2.44 מיליארד דולר, המשקפים המשך צמיחה אם כי נמוכה יותר, של 6%. ה-EBITDA צפוי להסתכם ב-920 מיליון דולר, נמוך משנת 2020. לחברה מזומנים ומסגרות אשראי של מעל מיליארד דולר, מה שיקל על החברה בהמשך צמיחה.
- פלייטיקה תפטר כ-90 עובדים - מתוכם 40 בישראל
- לפני רגע הם ראו שחור, עכשיו האנליסטים אומרים ש"ה-S&P 500 יעלה בעוד 10%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה מדווחת על ירידה במספר המשתמשים הפעילים במהלך הרבעון. ממוצע המשתמשים היומי (DAU) ירד ל-10.5 מיליון , לעומת 11.1 מיליון ברבעון המקביל. ממוצע המשתמשים החודשי (MAU) עמד על 31.2 מיליון משתמשים, בעוד בשנת 2019 החברה דיווחה על 35.7 מיליון משתמשים בחודש. בשנתי, החברה מדווחה על עלייה ב-DAU ל-11.2 מיליון בממוצע ליום, וב-MAU ל-34.2 מיליון משתמשים בממוצע בחודש.
"לפלייטיקה הייתה שנת צמיחה והישגים מדהימה, שהגיעה לשיאה עם ההנפקה מוצלחת לציבור בינואר 2021" אמר רוברט אנטוקול, מנכ"ל פלייטיקה. "לאורך הסביבה המתאגרת בשנת 2020, אנשינו הפגינו מחויבות וביצעו את העבודה הנדרשת כדי לאפשר לפלייטיקה להמשיך במשימתה ולספק ללקוחותינו דרכים אינספויות לשחק. כראיה להתקדמותנו, לראשונה פורטפוליו מוצרי ה-Casual שלנו הניב הכנסות שנתיות של מעל מיליארד דולר. ההתקדמות הבלתי פוסקת שלנו באיסוף מידע וביצירת מומחיות בפלטפורמות Live היא הבסיס להצלחה שלנו, ובכך נמשיך לספק יתרון תחרותי כאשר אנחנו צופים באופטימיות אל עבר שנת 2021 ואילך".
בשיחת משקיעים בהתייחס לתוצאות סיפרו בחברה כי בעתיד הקרוב ירכשו חברה נוספת, וכי בשנה הבאה ישיקו משחק חדש אחד או שניים. עוד נאמר כי הרכישות הבאות יהיו בעיקר של משחקי קז'ואל ולא של משחקי קזינו. כמו כן הדגישו בפלייטיקה כי ההתמקדות היא בצמיחה אורגנית, כשראשית כל המחשבה היא על פיצ'רים חדשים אותם ניתן יהיה להטמיע בכמה שיותר מהמשחקים הקיימים.
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
כמו כן אמרו בכירי החברה כי אמנם הקורונה הביאה ל"בוסט" בהכנסות, אולם גם טרם המשבר החברה צמחה והציגה שיעור טוב של המרת משתמשים לשחקנים משלמים. בהקשר זה צוין כי אמנם ההכנסות פר לקוח משחקני הקז'ואל נמוך מאשר במשחקי הקזינו, אולם הגידול במשתמשים הפעילים באופן יומי בקרב הראשונים מחפה על כך.
עוד התייחסו בפלייטיקה לשינוי מדיניות הפרטיות במכשירי אפל שיקשו על ניטור פעילות המשתמשים. לפי החברה, הצמיחה שלה אינה תלויה בהכרח במשתמשים חדשים, ואחת האסטרטגיית היא "רכישה מחדש" של משתמשים קיימים - כלומר להביא אותם לחזור לשחק ולהפכם לשחקנים משלמים.
- 2.אורן 25/02/2021 18:20הגב לתגובה זומי המשועממים שמשחקים במשחקים העלובים האלה..
- 1.הקולונל 25/02/2021 17:59הגב לתגובה זוממש מקרי שרגע אחרי ההנפקה הם מודיעים על זה שהצמיחה נעצרה. הם ידעו על זה גם לפני שהנפיקו את החברה. זה על גבול רמאות המשקיעים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
