פייבר: הכנסות 2020 עלו ב-80% ל-190 מ' ד'; צפי ל-280 מ' ד' השנה
פייבר , זירת המסחר בשירותי פרילאנסרים, הנסחרת בנאסד"ק (FVRR) מדווחת על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2020 ולשנה כולה: ברבעון ההכנסות הסתכמו ב-55.9 מיליון דולר, גבוה ב-89% מהרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים להכנסות בסך 54.1 מיליון דולר ברבעון. הרווח ברבעון עמד על 4.8 מיליון דולר, או 0.13 דולר למניה (0.12 דולר בדילול מלא), בהשוואה ל-2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל (0.08 דולר למניה), ובדומה לממוצע תחזיות האנליסטים לרווח של 0.12 דולר למניה.
בשנה כולה ההכנסות גדלו ב-77% לסך של 189.5 מיליון דולר, כשבכך הכתה החברה את תחזיות האנלסטים להכנסה של 187.7 מיליון דולר. הרווח בתקופה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-10.4 מיליון דולר, שהם 0.32 דולר למניה (0.29 בדילול מלאה), וזאת בהשוואה להפסד שרשמה ב-2019 בסכום של 16.8 מיליון דולר (0.58 דולר למניה), וגם כאן בדומה לתחזית האנליסטים שהייתה לרווח של 0.3 דולר למניה.
החברה סיפקה גם תחזית לרבעון הנוכחי וכן לשנה הקרובה: ההכנסות צפויות להיות בטווח שבין 63-65 מיליון דולר ברבעון, נתון שישקף צמיחה של 87-90%, עם EBITDA מתואם שלילי בסך 3-4 מיליון דולר. ב-2021 כולה החברה צופה הכנסות של 277-284 מיליון דולר, קרי צמיחה של 46-50%, ו-EBITDA מתואם בסך 16-21 מיליון דולר.
בשונה מהתוצאות על בסיס Non-GAAP, החברה רשמה ב-2020 הפסד על בסיס GAAP של 14.8 מיליון דולר (0.46 דולר למניה) - צמצום של ההפסד מרמה של 33.5 מיליון דולר ב-2019 (1.67 דולר למניה). ברבעון הרביעי לבדו מדובר על הפסד על בסיס GAAP בסך 8.1 מיליון דולר, שהם 0.23 דולר למניה, בדומה לזה של הרבעון המקביל - 7.4 מיליון דולר, שהיו בזמנו 0.23 דולר למניה. שיעור הרווחיות הגולמית על בסיס Non-GAAP ברבעון היה 83.9%, לעומת 80.8 בתקופה המקבילה, ובשנה כולה מדובר על שיעור של 83.7% מול 81% ב-2019.
- פייבר עקפה את הצפי ברווח למניה - אבל על מה חשוב להסתכל?
- למרות 11% ירידה בלקוחות - פייבר עקפה את הציפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA המתואם ברבעון הסתכם ב-4.6 מיליון דולר, זאת מול EBITDA מתואם שלילי בסך 3.3 מיליון דולר ברבעון הסוגר של 2019. בשנה כולה עמד הנתון על סך של 9.1 מיליון דולר, בהשוואה לנתון שלילי של 18 מיליון דולר ב-2019.
מספר המשתמשים הפעילים בסוף 2020 הסתכם ב-3.4 מיליון איש, עלייה של 45% מול 2.4 מיליון בסוף 2019. עוד עלה היקף העסקה הממוצע פר לקוח, לסכום של 205 דולר, הגבוה ב-20% מהנתון בסוף 2019 שהיה 170 דולר. בחברה מוסרים כי חצו את רף ה-500 קטגוריות של שירותים המוצעים למשתמשים, וזאת לאחר שברבעון האחרון של 2020 לבדו נוספו 30 קטגוריות חדשות.
פייבר הישראלית הוקמה ע"י מיכה קאופמן ושי וינינגר והונפקה ב-2019 לפי שווי של 650 מיליון דולר אחרי הכסף, זאת לאחר שגייסה כ-110 מיליון דולר. זירת המסחר של פייבר פעילה בכ-160 מדינות ובה שירותים דוגמת עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, תכנות, עריכת וידאו ואנימציה, הפקה מוזיקלית, חשבונאות ועוד. המודל הכלכלי של פייבר מבוסס על עמלה שלוקחת החברה מכל עסקה בין לקוח לפרילנסר המספק את השירות.
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מטא תשיק שני מודלים חדשים של AI, "מנגו" ו-"אבוקדו"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות...
החברה נהנתה מהאצה בפעילות בעקבות סגרי הקורונה, כשבין השאר עובדים שפוטרו פנו לפלטפורמה שלה כדי להשתמש בכישוריהם ולמכור שירותים ללקוחות כעצמאיים, וכך בשנה החולפת זינקה המניה ביותר מ-800% וכיום היא נסחרת לפי שווי של 10.7 מיליארד דולר.
- 4.ניר 18/02/2021 16:18הגב לתגובה זוביטפארמס מניית השנה אני מאמין שיש לה עוד מאות אחוזים לעלות....לא להגיד שלא אמרתי
- 3.א 18/02/2021 13:56הגב לתגובה זואתם כותבים כאן מ2016 - שהבועה הדרך להתפוצץ... איך זה מרגיש לכתוב כל כך הרבה על בטן ריקה וחשבון בנק רזה?
- 2.עוד בלון שיתפוצץ כשבועות אחרות יתפוצצו (ל"ת)יוד 18/02/2021 12:07הגב לתגובה זו
- 1.חיים 18/02/2021 11:35הגב לתגובה זומעניין מה תכתבו כשתגיע המפולת וכל העדר ירוץ למישחטה זה שווה לאסוף אז את הכתבות שלכן על כך
- נחמן ביאליק 18/02/2021 13:21הגב לתגובה זואתה בטח אוהב להשתמש במילה "עדר". אתה בטח מישהו מיוחד מאוד, שבוחר את ההשקעות שלו בפינצטה, רחוק מה"עדר". ההשקעות שלך הן כנראה בחברות אקזוטיות שאף אחד מה"עדר" לא מכיר, נניח חברה להרכבת גלשנים בהוואי, או חברה ליצור גרביים במלזיה. שם אתה כנראה עושה את הכסף הגדול וצוחק על כולנו ב"עדר"

הזהב בדרך לשיא היסטורי, הפלטינה מזנקת: שוק המתכות מגיב לריבית ולמתיחות הגלובלית
התמתנות האינפלציה בארה״ב מחזקת ציפיות להמשך הורדות ריבית, בעוד הידוק בהיצע ומתיחות בוונצואלה דוחפים את מחירי המתכות היקרות כלפי מעלה
מחירי המתכות היקרות ממשיכים למשוך תשומת לב, כאשר הזהב מתבסס סמוך לרמות שיא והפלטינה מציגה תנודתיות חריגה כלפי מעלה. השילוב בין נתוני מאקרו מתונים בארה״ב לבין חוסר יציבות גיאו־פוליטית מחזק מחדש את מעמדן של המתכות כנכסי מקלט.
הזהב נסחר כעת סביב 4,360 דולר לאונקיה, מעט מתחת לשיא כל הזמנים שנרשם באוקטובר. העליות הגיעו לאחר שמדד האינפלציה בארה״ב הצביע על התמתנות בקצב עליית המחירים, כאשר ליבת מדד המחירים לצרכן עלתה בנובמבר בקצב השנתי האיטי ביותר מאז תחילת 2021.
הריבית צפויה לרדת
הנתונים חיזקו את ההערכה כי סביבת הריבית האמריקאית תמשיך להתרכך גם בשנה הקרובה. בלב השיח עומדת מדיניות הפדרל ריזרב, שלחאורנה ביצע את הפחתת הריבית השלישית ברציפות. אף שבכירי הבנק מאותתים זהירות לגבי המשך הדרך, השווקים כבר מגלמים הסתברות של כ־25% להפחתת ריבית נוספת בינואר, וכמעט מתמחרים במלואה הפחתה עד אפריל 2026. ירידת תשואות האג"ח הממשלתיות תומכת במתכות שאינן מניבות ריבית.
עבור משקיעים רבים, הזהב משמש גם ככלי גידור מפני שחיקה ריאלית של ערך הכסף. מגמה זו בולטת במיוחד על רקע עלייה מתמשכת ברכישות מצד בנקים מרכזיים והזרמות הון לקרנות סל מגובות זהב, שתרמו לעלייה החדה במחיר המתכת לאורך השנה.
- מחיר הכסף חצה את רף 60 הדולר לאונקיה
- הזהב שובר שיאים; מהי הדרך העדיפה למשקיע הישראלי להיחשף לסחורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפלטינה בולטת אף יותר
הפלטינה רשמה שישה ימי עליות רצופים, ומחירה התקרב לרמה של 2,000 דולר לאונקיה - שיא שלא נראה מאז 2008. מדובר במהלך חריג בענף, שבו הפלטינה נחשבת לרוב לפחות דומיננטית מהזהב. אחת הסיבות המרכזיות למהלך היא הידוק ההיצע בשווקים הפיננסיים, בעיקר בלונדון. בנקים וגופים פיננסיים החלו להעביר מלאי מתכת לארה״ב, בין היתר כהיערכות לאפשרות של החלת מכסים או מגבלות סחר, מה שמצמצם את הזמינות בשוק המקומי.
נייק בוק 1. קרדיט: רשתות חברתיותנייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
הדוחות עקפו את הציפיות, אבל המשקיעים התמקדו בשחיקת המרווחים, בירידה החדה במכירות בסין ובמסר זהיר מההנהלה; התוצאה היא צלילה דו-ספרתית במניה ומסקנה שכנראה שהריסטארט של נייקי עדיין רחוק מסיום
מה שהיה אמור להיות עוד תחנה בדרך לתפנית בנייקי Nike Inc -11.07% הפך בתוך שעות לאיתות מטריד לגבי עומק האתגרים שעוד ניצבים בפני ענקית הספורט. למרות תוצאות טובות מהצפי ברבעון, מניית החברה נופלות בחדות ומוסיפות ירידה של
כ-11% לירידה של כ-22% מתחילת השנה. תגובת השוק הדגישה מסר ברור: הפעם המשקיעים פחות התרשמו מ-"הכאה" נקודתית של שורת הרווח, אלא בחנו את התמונה הרחבה של מרווחים נשחקים, חולשה מתמשכת בסין והיעדר תחושה של נרטיב מהפך משכנע.
הדוחות שפורסמו לאחר נעילת
המסחר ביום חמישי הציגו אומנם תוצאות מעל הציפיות, אך המספרים המרכזיים העבירו מסר מורכב. הרווח נשחק בכ-32% בעוד המכירות כמעט שלא צמחו, עם עלייה זניחה בלבד של כ-0.4%. במקביל, סין הפכה שוב לגורם המשקולת המרכזי, עם ירידה של כ-17% במכירות, והאזור הוא המשקולת הכבדה
ביותר על ביצועי החברה ברבעון.
לא סיפור התפנית שהשוק חיפש
לפי פרשנויות בשוק, משקיעים רוצים לראות שיפור עקבי במרווחים ולא רק תוצאה חשבונאית טובה מהצפי. הרקע לכך הוא הפגיעה הכפולה שממנה נייקי עדיין מתקשה להשתחרר: עלויות מכסים שהפכו למשמעותיות
יותר, ומבצעי הנחות שמטרתם לפנות מלאי מיושן, אך במקביל פוגעים ברווחיות ומחלישים את תפיסת הפרימיום של המותג.
המרווח הגולמי של החברה נשחק בכ-7% והגיע ל-40.6%, רמה שנחשבת קריטית עבור נייקי, שכן היא נצמדת בקושי לסף ה-40% הנתפס כ-"רצפה" תדמיתית ופיננסית.
המכסים וההנחות המרובות פגעו במיוחד בפעילות בצפון אמריקה, שהיא העסק הגדול ביותר של החברה. ההנהלה, מצדה, לא ניסתה לייפות את המציאות. המנכ”ל אליוט היל הודה בשיחה עם אנליסטים כי המכסים “הוסיפו רוח נגדית משמעותית” שיש להתגבר עליה, אמירה יוצאת דופן בכנותה עבור חברה
שנוטה להדגיש חזון ושיווק על חשבון קשיים תפעוליים.
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכסים הופכים לבעיה מבנית, לא אירוע חולף
האתגר של נייקי אינו רק עצם קיומם של מכסים, אלא מבנה שרשרת האספקה שלה. החברה מייבאת חלק משמעותי מהמוצרים מווייטנאם, אינדונזיה וסין, כאשר שיעורי המכס שצוינו עומדים על כ-20%, 19% ולפחות 25% בהתאמה. המשמעות היא שכל תזוזה פוליטית או רגולטורית יכולה להכות ישירות במרווחים, במיוחד בתקופה שבה החברה כבר נלחמת על תמחור ועל דימוי מותג לאחר תקופה ארוכה של הנחות.
