IPO

פלייטיקה תנפיק לפי שווי של 9 מיליארד דולר - שיא ל-IPO ישראלי

כעשור לאחר שהוקמה, חברת משחקי המובייל מהרצליה תגיע לנאסד"ק כשהיא רושמת שיא בשווי לפיו תצא להנפקה. החתמים המובילים יהיו מורגן סטנלי וקרדיט סוויס. פלייטיקה תעמיד 69.5 מיליון מניות לרכישה ע"י הציבור, יותר ממחצית מהן ימכור בעל מניות קיים
איתי פת-יה | (7)
נושאים בכתבה פלייטיקה

ה-IPO הישראלי הגדול ביותר של חברה ישראלית יוצא לדרך: פלייטיקה תנפיק בנאסד"ק לפי שווי של 9 מיליארד דולר. ההנפקה תתבצע לפי מחיר של 22-24 דולר למניה, כשהחברה תעמיד 69.5 מיליון מניות רגילות לרכישה ע"י הציבור (כ-21 מיליון חדשות והיתר במסגרת הצעת מכר). החתמים המובילים יהיו הבנקים קרדיט סוויס ומורגן סטנלי.

השווי להנפקה הוא כנראה "שווי פתיחה". לקראת ה-IPO השווי לרוב עולה ובמהלך המסחר ביום הראשון הוא מתרומם בעשרות אחוזים נוספים. 

חתמים נוספים שישתתפו בהנפקה הם גולדמן זאקס, UBS, סיטי גרופ, ו-BofA Securities. כמנהלים שותפים ישמשו Baird, Cowen, Stifel ו-Wedbush Securitites.

מתוך המניות שיונפקו, 21.7 מיליון מהמניות מוצעות על ידי פלייטיקה עצמה ו-47.8 מיליון ימכרו על ידי בעל מניות קיים, כשלחתמים תינתן אופציה בת 30 ימים לקנות ממנו 10.425 מיליון מניות נוספות. 

 

פלייטיקה מפתחת משחקי מובייל ופלטפורמת מונטיזציה ומספר המשתמשים החודשיים שלה עומד על 35 מיליון איש. החברה נוסדה ב-2010 והמטה שלה נמצא בהרצליה. פלייטיקה מעסיקה כ-3,700 עובדים ב-19 משרדים בעולם, בישראל, אנגליה, גרמניה, ארה"ב, קנדה, רומניה ועוד. לאחרונה יצאה בקמפיין שלטי חוצות רחב במטרה לגייס כח אדם חדש לחברה - וייתכן גם ליצור עניין לקראת ההנפקה.

החברה שהינה בין הגדולות בעולם בתחום המשחקים המקוונים, נהנית מצמיחה מרשימה בהכנסות וברווח המתואם. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-1.8 מיליארד דולר לעומת 1.4 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA עלה לכ-670 מיליון דולר - גידול של כ-40% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

קשה לגזור את הרווח המייצג של החברה בעיקר בגלל שיש השנה הרבה הוצאות חד פעמיות (תשלומי אופציות ועוד). אבל הרווח המתואם הוא כנראה באזור של 600-700 מיליון דולר בשנה.  

פלייטיקה נוסדה על ידי  הישראלי - רוברט אנטוקול, שעדיין מנהל את החברה. בשנת 2016 נמכרה החברה בתמורה ל-4.4 מיליארד דולר  לאלפא פרונטיר (Alpha Frontier) הסינית, אך אנטוקול נשאר עדיין עם החזקות מיעוט (2.6% מהון המניות), כשהקשר הישראלי הוא גם במרכזי הפיתוח בארץ וכמות גדולה יחסית של ישראלים שעובדים בחברה.  

הגידול בפעילות בשנה האחרונה הוא המשך לגידול רציף בשנים האחרונות, כאשר החברה מדגישה את הרחבת כמות המשחקים שהיא מפעילה לצד שיפור איכות המשחקים. עיקר ההכנסות מגיע משחקנים בארה"ב (כ-71%) כשהיתר מגיע בעיקר מקנדה, אירופה ואוסטרליה.

קיראו עוד ב"גלובל"

פלייטיקה נסמכת על תעבורה מאפל, גוגל ופייסבוק. התעבורה מאפל ייצרה הכנסות בסך 620 מיליון דולר, התעבורה מגוגל הכניסה 605 מיליון דולר ופייסבוק הכניסה 215 מיליון דולר (מתוך הכנסות כאמור של 1.8 מיליארד דולר)

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אופיר 08/01/2021 15:54
    הגב לתגובה זו
    בילבלתם את המוח והפרט העי חשוב מתי תהיה מונפקת או מה הסימול שיהיהלה לא אמרתם חכמי חלם
  • 6.
    מתי ההנפקה? (ל"ת)
    shahar 07/01/2021 23:34
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ערן 07/01/2021 17:25
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי מכל הכתבה מתי ההנפקה מתוכננת?
  • 4.
    רף 07/01/2021 17:07
    הגב לתגובה זו
    שכחתם לציין שפלייטיקה היא הספוסר של מכבי ת'א כדורסל.
  • 3.
    מה עם העובדים (ל"ת)
    ראובן 07/01/2021 16:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דורון ש 07/01/2021 15:59
    הגב לתגובה זו
    עם שווי כזה מה הבעיה של הספונסרית לתת קצת יותר למכבי ת"א כדורסל, כדי להעמיד סגל שיוכל לייצג את השם בכבוד ביורוליג.
  • 1.
    כל הכבוד! רק מי אלה שמשתמשים ומשלמים על החרא הזה? (ל"ת)
    שולמן 07/01/2021 14:55
    הגב לתגובה זו
איפור. צילום: Anderson Guerra, Pexelsאיפור. צילום: Anderson Guerra, Pexels
הטור של גרינברג

סודות היופי של אודיטי

החברה הישראלית השכילה לזהות את נקודת ההשקה של מהפכת הטכנולוגיה והבינה המלאכותית עם תעשיית היופי והבריאות, ויצרה מודל חדשני שקוסם לצרכנים. עם הנהלה טובה ותחזיות חיוביות, נראה כי המניה, למרות חולשה שרשמה לאחרונה, מעניינת לרכישה

שלמה גרינברג |



בשבוע שעבר כתבתי על ענקית טיפוח העור והבשמים אסתי לאודר (סימול:EL) שירדה מגדולתה במהלך ארבע השנים האחרונות, ומאז מנייתה התדרדרה קשות והיא נמצאת בתהליך של Turn around. אחד הקוראים הציע שאכתוב משהו על החברה הישראלית Oddity Tech  (סימול:ODD) שלדעתו כדאי לאסתי לאודר לרכוש אותה וזה יעזור לה להשלים את מהלך ההבראה שלה. 

יכול מאוד להיות שאותו קורא צודק ושבאמת אודיטי טק יכולה לעזור לאסתי לאודר להתגבר על הבעיות שלה, אבל אין לי שום ספק שבנקאי ההשקעות של אסתי לאודר בניו יורק מכירים היטב את אודיטי טק ואם הרעיון היה רציני, הם היו מגישים הצעה נדיבה לחברה הישראלית שהיא, עד כמה שאני יודע, תופעה יוצאת דופן בסטארט-אפ ניישן, שעשתה לעצמה שם בתחום הביטחוני, הסייבר, השבבים, החקלאות וכו' ומשום מה התעלמה מתעשיות הטיפול ביופי והאופנה. 

אומנם היתה כאן חברת בגדי הים גוטקס, שאם לאה גוטליב המייסדת ייתה מאפשרת לישראל מקוב להנפיק את החברה כשניהל אותה, אז ללא ספק הייתה צומחת לנו "טבע שנייה". אבל בתחום טיפוח היופי היינו כנראה חייבים להמתין לחברה מהסוג של אודיטי טק, שמייסדיה זיהו נישה חדשנית ומשבשת והצליחו, עד כה, להקצות לעצמם מקום חשוב בתעשיית הטיפול בעור והאיפור. 

אם עוקבים אחרי החברה מאז התחילה לפעול בארה"ב ב-2018, אפשר לראות לא רק מודל עסקי יוצא דופן אלא גם הבנה של מנהלי החברה בהובלה של חברה בנישה משבשת כשהם מנצלים למקסימום את מיזוג הבינה המלאכותית ולמידת המכונה בתחום שעד כה פיגר מאחור בחדשנויות הנ"ל. 

רכישה על ידי אסתי לאודר? שטות

דעתי האישית היא שאודיטי טק תעשה שטות אם תסכים בשלב הנוכחי להירכש על ידי אסתי לאודר או כל חברת יופי אחרת. מדוע? כי הנהלתה אכן זיהתה נישה עתיקת יומין שהצרכנים עושים בה שימוש, אבל שההתקדמות הטכנולוגית, ובמיוחד התמזגות הבינה ולמידת המכונה, מאפשרת להנהלת החברה לייצר למשתמשים אלטרנטיבות. לכן בואו ונתבונן בחברה הישראלית וננסה להעריך את הפוטנציאל.