לקראת הדוחות

למה לצפות בדוחות גוגל?

גוגל תפרסם הערב את תוצאות הרבעון הראשון, אך עיני המשקיעים נשואות בעיקר קדימה: העלייה בהוצאות על AI, ההאטה בפרסום, סיכוני הרגולציה והתחרות בענן

רוי שיינמן |

אלפאבית, חברת האם של גוגל Alphabet 2.39%  , תפרסם הערב אחרי המסחר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2025, והציפיות בשוק הן לצמיחה מתונה אך עקבית: ההכנסות צפויות לעמוד על כ-89.2 מיליארד דולר, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והרווח למניה צפוי להגיע ל-2.01 דולר, צמיחה של 6%. בינתיים, מתחילת השנה מניית גוגל איבדה 16% והיא נסחרת לפי שווי של 1.934 טריליון דולר.


אבל בעיני המשקיעים, השאלות החשובות באמת נוגעות למה שצפוי בהמשך: האם גוגל תצליח לבלום את קצב העלייה החד בהוצאות התפעוליות על פיתוח בינה מלאכותית, האם תחזיות החברה יתמתנו בעקבות האטה בענף הפרסום הדיגיטלי, ומה יקרה אם מלחמות הסחר יסלימו?


השאלה הגדולה: האם הוצאות הענק על AI יניבו תוצאות?

גוגל משקיעה סכומי עתק בפיתוח תשתיות AI - ההשקעות ההוניות שלה ב-2025 צפויות להגיע ל-75 מיליארד דולר, קפיצה של 43% לעומת השנה הקודמת, שגם היא הציגה קפיצה של 63%. אבל ככל שהתחרות מתגברת, במיוחד מול מיקרוסופט, אמזון ומטא, עולות שאלות על כדאיות ההשקעה והאם גוגל מצליחה להמיר את ההוצאות גם להכנסות.


במהלך הדו"חות הקרובים, המשקיעים ירצו לשמוע על החזר השקעה פוטנציאלי, האם מנוע הבינה המלאכותית "ג'מיני" כבר מתחיל לייצר הכנסות? האם הענן של גוגל מציג עלייה בשימושים העסקיים בזכות שילוב ה-AI? והאם קצב הבזבוז הזה צפוי להימשך?


לפי ההערכות, ההוצאות על פחת ימשיכו לגדול גם ב-2025, אחרי עלייה של 28% בשנה שעברה. כל אלו מציבים את ענקית הטכנולוגיה תחת זכוכית מגדלת, ייתכן מאוד שהצפי לצמצום הוצאות יהיה אפילו חשוב יותר מתוצאות הרבעון.


הפרסום הוא עדיין העוגן, אבל מפגין סימני האטה

תחום הפרסום נותר המנוע המרכזי של גוגל, אבל הנתונים מרמזים על התקררות. צפי האנליסטים הוא לצמיחה של 9% בלבד בפרסום במנוע החיפוש לרמה של 50.5 מיליארד דולר, ירידה מהקצב של 12% שנרשם ברבעון הקודם. גם ההכנסות מפרסום ביוטיוב צפויות לעלות בכ-11% בלבד.


המשקיעים יבחנו מקרוב את המוניטיזציה של YouTube Shorts, פורמט הווידאו הקצר שמתחיל להוות אלטרנטיבה לרשתות כמו טיקטוק. הצלחה בפלטפורמה הזו עשויה להוות מקור הכנסה חדש שיפצה על ההאטה במנועי הפרסום המסורתיים.

קיראו עוד ב"גלובל"


במקביל, פרסום מצד חברות סיניות כמו Temu ו-Shein שמוכרות לצרכן האמריקאי, נמצא בסיכון בשל המתיחות בין ארה"ב לסין, והחשש מהחרפת המכסים. פגיעה בפרסום הזה עלולה לפגוע גם בגוגל.


התחרות בענן

הענן של גוגל, Google Cloud, ממשיך לצמוח אך עדיין נמצא בפיגור משמעותי מאחורי היריבות הגדולות: אמזון AWS ומיקרוסופט אז'ור. התחזית היא להכנסות של כ-12 מיליארד דולר מהענן, עלייה של 25% לעומת אשתקד, אך ירידה מהקצב של 30% שנרשם ברבעון הקודם.


המשקיעים יצפו לראות האם שילוב מנוע ה-AI Gemini בענן אכן מביא תוצאות. גוגל מנסה למצב את הענן שלה כפלטפורמה ממוקדת AI, בתקווה שככל שיותר חברות יאמצו טכנולוגיות בינה מלאכותית, הן יבחרו בגוגל. האתגר הגדול הוא במנוע החיפוש עצמו: המתחרים, ובראשם OpenAI, אנתרופיק ו-Peplexity, מציעים חוויות חיפוש מבוססות AI שמאיימות על הדומיננטיות של גוגל. המשקיעים יחפשו בדוחות אינדיקציות האם גוגל מצליחה להמציא את עצמה מחדש בלי לפגוע במודל הרווח הקיים.


הסיכונים המשפטיים והרגולטוריים

בתוך כל זה, גוגל מתמודדת גם עם איומים משפטיים משמעותיים. שני תיקים נגד גוגל נידונים כעת בארה"ב בטענה שגוגל היא מונופול בתחום החיפוש, כשבאחד מהם אף הציע משרד המשפטים לפרק את החברה או לחייבה לשתף את מנוע החיפוש שלה עם מתחרים.


במקביל, באירופה נכנסו לתוקף חוקי ה-Digital Markets Act וה-Digital Services Act, המובילים לקנסות כבדים, כפי שקרה לאחרונה לאפל ומטא. גם ביפן, רשות התחרות שלחה צו הפסקה נגד פרקטיקות חיפוש של גוגל. המשקיעים ירצו לשמוע מה הנהלת החברה מתכננת בנושא, מעבר להצהרות הסטנדרטיות על כוונה לערער. ייתכן שהסיכונים המשפטיים יביאו לשינויים מבניים, כולל פיצול של תחום הפרסום.


מה צופים האנליסטים?

למרות הירידה של כ-16% במניית גוגל מתחילת השנה, מרבית האנליסטים שומרים על המלצות קנייה. עם זאת, חלקם, כמו UBS, סקוטיה בנק ו-TD, הפחיתו את מחיר היעד שלהם למניה. לפי חלק מההערכות בשוק המשקיעים מצפים להחמצה של 2%-3% בתוצאות של גוגל ביחס לתחזיות האנליסטים.


לכן, אם גוגל תעמוד בציפיות ותשדר ביטחון, ייתכן שנראה התאוששות מהירה. אך אם תציג אכזבה, אפילו אם תוסבר בגורמים מאקרו-כלכליים, היא עלולה להחמיר את החששות מהאטה, תחרות ורגולציה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דן אייבסדן אייבס

המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?

הצטרפותו של דן אייבס ל־Eightco וההשקעה המתוכננת ב־Worldcoin הקפיצו את המניה באלפי אחוזים, אך המיזם עדיין בשלב מוקדם ושוויו רחוק מזה של ביטקוין ואתריום, מה שמותיר פוטנציאל לצד סיכונים משמעותיים

אדיר בן עמי |

עדכון - אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?


דן אייבס, מהאנליסטים המוכרים בוול סטריט, גרם הבוקר לתזוזה חריגה בשוק כשהודיע שהוא מצטרף כיו"ר דירקטוריון לחברת Eightco Holdings Eightco -10.89%  – חברה קטנה וכמעט לא מוכרת. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ב־2,900% במהלך יום המסחר.


אייבס הוא מנהל  ואנליסט מחקר מניות בכיר בתחום הטכנולוגיה בחברת Wedbush Securities מאז 2018, ובמקביל משמש כראש מחקר הטכנולוגיה הגלובלי בחברה. הוא נחשב לאחד האנליסטים המובילים בוול סטריט עם יותר משני עשורים של ניסיון בניתוח תחום התוכנה והטכנולוגיה הרחבה. את הקריירה החל כאנליסט פיננסי ב-HBO, ובהמשך, לאחר סיום תואר MBA במימון, הצטרף ל-FBR Capital Markets, שם עבד במשך 16 שנה והתמקד בתחומי תוכנה, חומרה, אבטחת סייבר, מחשוב ענן, ביג דאטה והנוף המתפתח של עולם המובייל.


הסיבה לעניין החריג היא לא רק ההצטרפות של אייבס עצמו. הוא חשף כי Eightco מתכננת לגייס 250 מיליון דולר ולהשקיע את כולו בטוקן Worldcoin – פרויקט ביומטרי שנוי במחלוקת שהקים סם אלטמן.  גיוס ההון המתוכנן צפוי להיסגר באמצע ספטמבר, במחיר של 1.46 דולר למניה. לאחר מכן תשנה Eightco את שמה ל־ORBS .


Worldcoin מנוהל על ידי אלטמן לצד פעילותו ב־ChatGPT. מטרת המיזם היא ליצור מערכת זיהוי עולמית המבוססת על סריקת עיניים: המשתמש סורק את עיניו, מקבל זהות דיגיטלית ובנוסף גם טוקנים. הרעיון עשוי להישמע עתידני, אך אייבס טוען שמדובר בכלי הכרחי לעולם שבו בינה מלאכותית נוכחת בכל תחום.


לארי אליסון
צילום: Photo courtesy of Hartmann Studios
דוחות

אורקל בתחזית צמיחה חסרת תקדים, מזנקת 27% במסחר המאוחר

ההכנסות הצפויות מחטיבת הענן ב-5 השנים הקרובות במיליארדי דולרים: 18, 32, 73, 114, 144; בעקבות הזינוק במסחר המאוחר החברה נכנסה לרשימת עשר החברות הגדולות בארצות הברית ולארי אליסון הוסיף להונו האישי קרוב ל-80 מיליארד דולר

גיא טל |

חברת התוכנה אורקל Oracle Corp 1.27%  פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון השני של שנת 2025 עם הכנסות של 14.9 מיליארד דולר לעומת ציפיות השוק ל-15 מיליארד דולר, ורווח מתואם של 1.47 דולר למניה לעומת הקונצנזוס שהצביע על 1.48 דולר למניה ולעומת רווח של 1.39 דולר למניה ברבעון המקביל.

אבל הסיפור של הדוחות הוא לא תוצאות הרבעון הנוכחי אלא התחזית המדהימה שפרסמה החברה להכנסות בהמשך השנה ובשנים הקרובות, על סמך חוזים שכבר נחתמים מול לקוחות שונים, במיוחד בחטיבת הענן. צבר ההזמנות של החברה זינק ל-455 מיליארד דולר לעומת 138 מיליארד ברבעון הקודם, זינוק של 359%. רוב ההזמנות קשורות לחטיבת הענן של החברה, תחום שהיא נכנסה אליו רק לאחרונה, ומה שמעיד על המשך הביקוש חסר התקדים לכוח מחשוב בענן. הביקוש הזה בא לידי ביטוי גם בחוזה המיליארדים שנחתם אתמול בין מיקרוסופט לנביוס (להרחבה על נביוס והעסקה:נביוס אחרי עסקת הענק: הצמיחה החדה, הסיכונים והקשר הישראלי).

מדובר בחוזים שכבר סגורים לשנים הקרובות, כך שתחזית ההכנסות היא מבוססת ולא חלומות באספמיה. ספרא כץ, מנכ"לית החברה, אמרה כי ברבעון הפיסקלי הראשון של שנת 2026 (כלומר הרבעון הנוכחי) נחתמו 4 חוזים בשווי מילארדי דולרים מה שיצר את צבר ההזמנות האסטרונומי. ביחס לרבעון הנוכחי אמרה כץ כי היא צופה צמיחה של 12% עד 14% בהכנסות במונחי מטבע חוץ או 14% עד 16% בדולר אמריקאי, כלומר בין 16.9 ל-17.3 מיליארד דולר לעומת צפי השוק להכנסות של 16.2 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה צפוי להגיע ל1.61 עד 1.65 דולר, עליה של בין 10% ל-12%. התחזית המדהימה היא, כאמור, לשנים קדימה. ההכנסות מחטיבת הענן על פי תחזית החברה שברובה מבוססת על חוזים חתומים צפויות להיות ב-4 שנים הקרובות: 18 מיליארד בשנה הנוכחית, 32 מיליארד בשנת 2026, 73 מיליארד בשנת 2027, 114 מיליארד בשנת 2028 ו-144 מיליארד דולר בשנת 2029. 

ביולי האחרון הודיעה החברה על חוזה עם הכנסות שנתיות פוטנציאליות של 30 מיליארד דולר החל משנת 2028. באותו חודש דווחה החברה על הסכם עם חברת הבינה המלאכותית OpenAI לפיתוח מרכזי נתונים עבור פרויקט סטארגייט של החברה, עוד חוזה שמעורך במיליארדי דולרים. 

מתוך הודעת החברה לתקשורת: