מנכ"ל אמזון חושף את חזון ה-AI של ענקית הקמעונאות
עם השקת שבבי 'טריניום', ענקית הטכנולוגיה מאתגרת את שליטת אנבידיה בשוק ה-AI ומבטיחה להוריד עלויות
מנכ"ל אמזוןAmazon.com Inc. 0.18% , אנדי ג'סי, חשף את שאיפות החברה "להשפיע יותר על העולם" והדגיש תחום חדש במיקוד החברה – בינה מלאכותית ג'נרטיבית – במכתבו השנתי לבעלי המניות שפורסם היום (חמישי). במכתבו, ג'סי פירט גם את עקרונות היסוד של החברה, כמו גישתה למנהיגות ושליחותה להפוך ל"חברה הממוקדת בלקוח ביותר בעולם".
המנכ"ל ציין את המאמצים שאמזון עושה כדי לשרת טוב יותר את בסיס הלקוחות שלה, כגון הרחבת משלוחים מהירים לערים כפריות ופנייה ללקוחות חדשים באמצעות
השקת רשת הלוויינים 'קוויפר'. פרויקט זה נועד לספק קישוריות פס רחב למיליוני משקי בית ברחבי העולם.
הבינה המלאכותית הג'נרטיבית
ג'סי הציג גם את תחזיות ענקית הקמעונאות לגבי בינה מלאכותית ג'נרטיבית, באומרו שהיא תביא ל"חידוש כמעט כל חוויית לקוח שאנו מכירים, ותאפשר חוויות חדשות לגמרי שעליהן רק חלמנו עד כה". מעבר לאמצעים להגברת הפרודוקטיביות, המנכ"ל צופה שהטכנולוגיה תחדש תעשיות שלמות, מרפואה ועד רובוטיקה. ההתלהבות של ג'סי נובעת מרצונו שאמזון תישאר בקו אחד עם מתחרותיה בעודן מגבירות את יכולות הבינה המלאכותית שלהן.
"אם חוויות הלקוח שלכם אינן מתכננות לנצל את המודלים החכמים האלה... לא תהיו תחרותיים", כתב. "זה לא יקרה בשנה או שנתיים, אבל זה גם לא ייקח עשר שנים. זה מתקדם מהר יותר מכמעט כל טכנולוגיה שראינו אי פעם."
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המנכ"ל הגן על השקעות ההון המשמעותיות של אמזון במרכזי נתונים, שבבים וחומרה, באומרו שהן הלקוחות והן בעלי המניות "ייצאו נשכרים מהשקעותינו האגרסיביות כעת".
השבבים של אמזון
ג'סי גם התייחס לשליטתה של אנבידיה NVIDIA Corp. -0.53% בשוק יחידות העיבוד הגרפי (GPU), השבבים המשמשים לאימון מודלים של בינה מלאכותית. "בינה מלאכותית לא חייבת להיות יקרה כפי שהיא היום, והיא לא תהיה כזו בעתיד", כתב. "השבבים הם האשם העיקרי. רוב הבינה המלאכותית עד כה נבנתה על ספק שבבים אחד."
אמזון מפתחת מענה משלה לאנבידיה עם משפחת שבבי סיליקון מותאמים אישית הנקראת 'אמזון טריניום'. בשילוב עם שירותי בניית המודלים והסקת המסקנות של אמזון, זה אמור "להפחית את העלות ליחידה בבינה מלאכותית", לדברי ג'אסי.
- למרות האכזבה מהתחזית - "מניית סנטינל וואן תעלה ב-65%"
- הצרכן האמריקאי מתפצל לשניים: העשירים ממשיכים להוציא והאחרים סופרים כל דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
וול סטריט בניו יורק, מלא פעילות, דגלי אמריקה מתנופפים קרדיט ביזפורטלהצרכן האמריקאי מתפצל לשניים: העשירים ממשיכים להוציא והאחרים סופרים כל דולר
בעוד התוצאות לרבעון השלישי הצביעו על ביצועים סבירים, שיחות הוועידה של החברות בארצות הברית מציירות תמונה אחרת, משקי בית אמידים ממשיכים להוציא על טיסות, מסעדות וחופשות, בעוד המעמד הבינוני והנמוך נלחם ביוקר המחיה ומדקדק בכל הוצאה
התוצאות שפרסמו החברות האמריקאיות ברבעון השלישי הצביעו על ביצועים סבירים, לפחות ככה נראה במבט ראשון. אבל בשיחות הוועידה שאחרי הפרסום הנהלות רבות עולה מציאות מורכבת יותר סביב הצרכן האמריקאי, והתמונה דווקא הופכת לפשוטה יותר, תמונה שבה יש את המעמד העשיר ויש את כל השאר. זה אולי דבר שהיסטורית אנחנו בארץ תמיד חושבים על האמריקאים, אבל בפועל, אם פעם הצרכן האמריקאי התחלק לשכבות רבות ומורכבות, היום הפערים ברמת המחייה וכח הקנייה הולכים ומחמירים בלי שאף אחד יודע מתי ואיך זה ייתמתן.
במרכז התמונה עומד מודל ה"קיי" K-shaped, שבו אין "צרכן אמריקאי" אחד. הענף העליון מייצג משקי בית אמידים ששומרים על רמת הוצאה גבוהה, הענף התחתון משקף משקי בית מהמעמד הנמוך והבינוני, שמתקשים לעמוד ביוקר המחיה.
עדי בורקוביץ, מנהל השקעות מפעילים ניהול תיקי השקעות, אומר
כי "התמונה הכוללת משיחות הוועידה ברורה, הצרכן האמריקאי מפוצל יותר מאי פעם. האמידים עדיין מחזיקים את גלגלי הצמיחה, אך מתחילים להפגין סימני זהירות. במקביל, המעמדות הנמוכים ממשיכים להישחק תחת נטל יוקר המחיה. כל עוד הפער הזה נשמר ואף מעמיק, הוא ימשיך לעצב את ביצועי
החברות ואת כיוון הכלכלה האמריקאית בשנה הקרובה".
בצמרת ה"קיי" טיסות, מסעדות וחופשות
בצד העליון של ה"קיי" נמצאים הצרכנים בעלי ההכנסה הגבוהה, בדרך כלל מדובר במשקי בית עם נכסים פיננסיים משמעותיים, דירות בבעלות ושכר גבוה יחסית. אלה ממשיכים להניע חלקים מרכזיים בכלכלה האמריקאית, בעיקר בתחומי השירותים, הבילוי והפנאי.
- וושינגטון ומאסק נגד אירופה, לאחר קנס של 120 מיליון אירו שהוטל על X
- "שנת 2025 היא נקודת המפנה של שוק הנדל"ן בארה"ב"- מנכ"ל בוליגו קפיטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמריקן אקספרס דיווחה שלקוחות הפרימיום שלה שומרים על רמת הוצאה גבוהה, במיוחד בנסיעות ובבילויים, עם דגש על הוצאות במסעדות ובטיסות. מאסטרקארד ציינה שהשוק הפיננסי עדיין קרוב לשיאים היסטוריים, מה שתומך באפקט העושר ומעודד הוצאות. בהנהלת ויזה הדגישו שהשכבה בעלת ההוצאות הגבוהות ביותר היא גם זו שממשיכה לצמוח בקצב המהיר ביותר.
