המניה הישראלית שנפלה ונסחרת במכפיל רווח של 6; הזדמנות או מלכודת?
דן בודנר, מנכ"ל ורינט: "אנחנו לא רואים האטה משמעותית בשוק. יש לנו תנופה חזקה באימוץ AI, והלקוחות ממשיכים להגדיל את השימוש בפתרונות. ההחמצה היא יותר עניין של תזמון עסקאות"
ורינט היא חברה גדולה וותיקה שנחשבה בעבר למתחרה בנייס. היא פועלת בתחום משיק לנייס במערכות לשירותי לקוחות כשבשנה האחרונה היא מקדמת מוצרי AI. AI היא מלית באזז שמופיעה בדוחות של חברות רבות, לא בטוח שבשטח זה AI "אמיתי", אבל השימוש בבאזז הזה עושה רושם. אצל ורינט הפעילות AI צומחת, אבל כל המכלול בבעיה כשקצבי הצמיחה יורדים והחברה מאכזבת מספר פעמים בשנה האחרונה. הדוחות היו חלשים וגם התחזית קדימה. המניה קרסה ל-17.8 דולר ובהינתן הרווח של קרוב ל-3 דולר בשנה הבאה, מכפיל הרווח הוא באזור 6. זו חברת טכנולוגיה, חזקה, איך היא נסחרת במכפיל רווח כזה? התשובה נעוצה בעובדה פשוטה: השוק לא מאמין בתחזית.
ורינט: דוחות חלשים ותחזית עגומה שולחים את המניה לשפל
ורינט VRNT המתמחה בפתרונות טכנולוגיים מבוססי גם בינה מלאכותית לשיפור חוויית לקוח, צללה בכ-20% ביומיים למחיר של כ-17.8 דולר, המבטא שווי שוק של 1.1מיליארד דולר, ומכפיל הרווח העתידי (Forward P/E) עומד על כ-6. החברה דיווחה על רווח למניה (EPS) של 0.99 דולר ברבעון הרביעי, לעומת ציפייה של 1.27 דולר – פער של 22.16%. ההכנסות הסתכמו ב-253.55 מיליון דולר, מתחת לתחזית של 276.99 מיליון דולר. למרות זאת, החברה העלתה את תחזית ה-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות) ל-2026 ל-768 מיליון דולר, צמיחה של 8%, והציבה תחזית הכנסות של 960 מיליון דולר עם EPS של 2.93 דולר במרכז הטווח. אך השוק התמקד בהחמצה המיידית, והמניה נפלה לשפל של מספר שנים. .
מנכ"ל החברה, דן בודנר, ניסה להרגיע: "יותר ויותר לקוחות מבינים את הערך העסקי המובהק שוורינט מספקת עם פתרונות ה-AI שלנו." אך התחרות הגוברת בשוק חוויית הלקוח, עיכובים פוטנציאליים באימוץ AI והתלות בלקוחות ארגוניים גדולים מעוררים חששות. ההנהלה הדגישה גמישות ביישום פתרונות היברידיים והיעדר השפעות מאקרו-כלכליות משמעותיות, אך המשקיעים נותרו ספקנים.
בשיחת הוועידה עם אנליסטים נשאלו מנהלי החברה האם ההחמצה נובעת מבעיות ביצוע או מהאטה בשוק?
דן בודנר (מנכ"ל): "אנחנו לא רואים האטה משמעותית בשוק. יש לנו תנופה חזקה באימוץ AI, והלקוחות ממשיכים להגדיל את השימוש בפתרונות שלנו. ההחמצה היא יותר עניין של תזמון עסקאות, לא בעיה מהותית בהמרה. הגישה ההיברידית שלנו מאפשרת ללקוחות להתחיל בקטן, לראות תוצאות ואז להתרחב – אנחנו בטוחים בצמיחה הזו."
- תומא בראבו קרובה להשלים את רכישת ורינט לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר
- שלטון המנהלים - הרוויח כ-250 מיליון דולר והפך לאחד מהשכירים העשירים במשק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טימותי הורן (Oppenheimer): "ההכנסות החמיצו ב-23 מיליון דולר, והמניה נשחטת. מה הסיבה לפער הזה, ואיך זה מתיישב עם העלאת תחזית ה-ARR?"
גרנט היילנדר (סמנכ"ל כספים): "הפער נובע בעיקר מתזמון של עסקאות שלא נסגרו בזמן. הביקוש נשאר חזק, והעלאת ה-ARR ל-768 מיליון דולר משקפת את הצמיחה המתמשכת ב-SaaS. תחזית 960 מיליון דולר ל-2026 מבוססת על צבר איתן, ואנחנו מצפים להתאוששות במומנטום."
סם סמדנה (Jefferies): "דן, התחרות ב-CX מתגברת. איך אתם מבדלים את עצמכם, והאם יש סיכון שהלקוחות יעברו לפתרונות זולים יותר?"
- קליפורניה נגד טסלה: אולטימטום לשינוי הפרסומים על הנהיגה האוטונמית
- הקרב על האוטונומי: וויימו מגייסת לפי שווי של מעל 100 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
דן בודנר: "הבידול שלנו הוא בתוצאות שאנחנו מביאים. למשל, חברת ביטוח בריאות חסכה 70 מיליון דולר בזמן שיחות בזכות הסוכנים הווירטואליים שלנו. אנחנו לא רק טכנולוגיה – אנחנו ערך ממשי, וזה מה ששומר על הלקוחות."
ג'ושוע ריילי (Needham): "שאלה על המאקרו. האם אתם רואים השפעות כלכליות שמאטות את המכירות שלכם?"
דן בודנר: "לא, אין השפעות מאקרו משמעותיות כרגע. הלקוחות משקיעים ב-AI כי הם רואים תשואה מיידית. הגישה שלנו מפחיתה סיכונים ומאיצה אימוץ – זה היתרון שלנו."
מריה ריפס (RBC Capital): "גרנט, ההחמצה ברווח למניה די משמעותית. האם יש כאן בעיה תפעולית עמוקה יותר?"
גרנט היילנדר: "לא, אין בעיה תפעולית. זה עניין של עיתוי, בעיקר בהרחבות עם לקוחות קיימים שתוכננו לרבעון הזה ונדחו. אנחנו צופים שרוב זה יתממש ב-2026. השוליים שלנו נשארו יציבים, והצמיחה ב-SaaS ממשיכה כמתוכנן."
בשורה התחתונה - אם אתם מאמינים שמדובר בדיליי ותזמון של הזמנות אז יכול להיות שיש כאן הזדמנות גדולה, אם אתם חוששים שמדובר בבעיות תפעוליות או בעיות בשוק, אז המצב כנראה צפוי להמשיך ולהתדרדר. בנקודת זמן הזו השוק מהמר על בעיות בהמשך.
- 1.אנונימי 29/03/2025 18:04הגב לתגובה זוהחברה צומחת ומצליחה. אם נייס תצליח לרכוש אותה לבסוף win win לשתי החברות.
רובוטיקה (רשתות)למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?
חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר
מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.
AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.
לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.
מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.
כבר לא שלד בורסאי
בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

קליפורניה נגד טסלה: אולטימטום לשינוי הפרסומים על הנהיגה האוטונמית
הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה: משרד הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות
לנהוג בעצמן
הרגולטורים בקליפורניה הציבו קו אדום לטסלה Tesla 3.07% . רשות הרישוי לרכב של קליפורניה (DMV) העניקה לחברה 90 יום לבצע שינויים מהותיים באופן שבו היא משווקת את מערכות הנהיגה האוטונומית שלה, לאחר ששופט מנהלי קבע כי טסלה הטעתה צרכנים בכך שיצרה רושם שמכוניותיה מסוגלות לנהוג בעצמן. לפי החלטת השופט, שאומצה על ידי ה-DMV, השימוש במונחים כמו “Autopilot” ו-“Full Self-Driving Capability” מהווה פרסום מטעה, משום שהוא עלול לגרום לנהגים להבין שהרכב אוטונומי, למרות שבפועל מדובר במערכות סיוע לנהג המחייבות פיקוח אנושי רציף.
הגירסה המרוככת של הרגולטור
במקור, השופט המליץ להשעות את רישיון הסוחר והיצרן של טסלה בקליפורניה ל-30 יום. עם זאת, הרגולטור בחר בגישה מרוככת יותר: השעיית רישיון הסוחר הוקפאה ל-90 יום, כדי לאפשר לחברה להתאים את הפרסום והמדיניות שלה, ואילו ההחלטה להשעות את רישיון הייצור הוקפאה לצמיתות. לדברי מנהל ה-DMV, המהלך נועד לאפשר פתרון ולא לפגוע מיידית בפעילות החברה. “רצינו להיות הוגנים ולתת להם הזדמנות למצוא דרך לתקן את המצב”, אמר.
טסלה: "אף לקוח לא הוטעה"
טסלה דחתה את הטענות. בהודעה רשמית מסרה החברה כי מדובר בהחלטה צרכנית-רגולטורית שמתמקדת במינוח בלבד, וכי לא הוגשה ולו תלונה אחת מצד לקוח שטען כי הוטעה. לדברי החברה, מכירות הרכב בקליפורניה יימשכו כסדרן. טסלה מדגישה כי לאורך השנים הבהירה ללקוחות שמערכות ה-Autopilot וה-FSD אינן הופכות את הרכב לאוטונומי, וכי הנהג מחויב להישאר קשוב ובמידת הצורך להשתלט על הנהיגה.
לדבריה, האזהרות וההסברים מופיעים באתר החברה, במסכי הרכב ובמדריכי המשתמש. עם זאת, הרגולטורים טוענים כי המסר השיווקי הכולל - ולא האותיות הקטנות - הוא שיצר את ההטעיה. נציגי ה-DMV העידו כי בפרסומים שונים נמסר מידע סותר לגבי יכולות הרכב, וכי השמות עצמם יוצרים ציפייה לא מציאותית. "כשאומרים Autopilot, רוב האנשים מבינים שהרכב נוהג לבד", אמרה אחת החוקרות בעדותה.
- מניית טסלה מתקרבת לשיא: הרובוטקסי כבר נצפה נוסע אוטונומית באוסטין
- למה טסלה קופצת היום ב-4%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סיכון אסטרטגי לחזון של מאסק
העימות עם הרגולטור בקליפורניה אינו נקודתי. טסלה נמצאת תחת פיקוח גובר מצד רשויות מדינתיות ופדרליות סביב טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, דווקא בתקופה שבה אילון מאסק מציב את התחום בלב החזון העתידי של החברה, כולל שירותי הרובוטקסי. מעבר לפן הרגולטורי, טסלה מתמודדת גם עם חזית משפטית. באוגוסט האחרון חייב חבר מושבעים בפלורידה את החברה לשלם כ-243 מיליון דולר, לאחר שקבע כי היא נושאת באחריות חלקית לתאונה קטלנית מ-2019 שבה היה מעורב רכב עם מערכת סיוע לנהג.
