נטפליקס
צילום: יחצ

האנליסטים אופטימיים: נטפליקס צפויה לעלות ב-20%

למרות סימני האטה בצריכה, החברה מציגה חוסן על רקע מודל עסקי גמיש ותוספת של כ-19 מיליון מנויים חדשים

אדיר בן עמי |

מניית נטפליקס Netflix, Inc -4.14%  ממשיכה להפגין חוסן בשוק תנודתי, עם ביצועים עדיפים על המדדים המובילים מתחילת השנה. בבית ההשקעות ג'יי.פי. מורגן מעריכים כי מגמה זו תימשך גם בעתיד הקרוב, חרף סימנים מדאיגים של התמתנות בהוצאות הצרכנים.


בשבוע שעבר, יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול הביע דאגה באשר להתנהגות הצרכנים, כאשר ציין כי מסתמנים סימנים ראשונים להאטה בהוצאות. לדבריו, הצרכנים ממתינים להערכת השפעתן של מדיניות הבית הלבן החדשה, ובפרט המכסים, על הכלכלה. תחזית מטרידה זו באה בעקבות דו"ח מכירות קמעונאיות מאכזב וירידה באמון הצרכנים בחודש מרץ.


למרות הרוחות הקרות בכלכלה, דאג אנמות', אנליסט בג'יי.פי. מורגן, הביע אופטימיות לגבי ענקית הסטרימינג. הוא דרג את מניית נטפליקס כ"משקל יתר" (Overweight) עם מחיר יעד של 1,150 דולר - המשקף פוטנציאל עלייה של כ-20% ממחיר הסגירה האחרון של 960.29 דולר.


"אנו מאמינים כי נטפליקס צפויה להפגין עמידות יחסית מול רוחות נגד מאקרו-כלכליות," כתב אנמות'. הערכתו מתבססת על שלושה יתרונות מרכזיים של החברה: רמת מעורבות גבוהה של המשתמשים, ערך בידורי משמעותי, והנגישות שמציע מסלול המנויים הזול יותר הכולל פרסומות.


הוסיפה 18.9 מיליון מנויים חדשים

בינואר האחרון, נטפליקס דיווחה על תוספת שיא של 18.9 מיליון מנויים חדשים ברבעון הרביעי של השנה שעברה. קפיצה זו נתמכה בשני מהלכים אסטרטגיים: המאבק בשיתוף סיסמאות בין משתמשים והוספת מסלולי מנוי זולים יותר הכוללים פרסומות. רמות המחיר המגוונות מאפשרות לצרכנים שחשים לחץ כלכלי לשמור על גישה לתכנים פופולריים כמו "התבגרות" ו"ברידג'רטון".


נטפליקס גם הרחיבה את פעילותה לתחום שידורי הספורט החיים, כולל משחקי NFL בחג המולד, מה שמספק תמריץ נוסף להצטרפות לפלטפורמה. אסטרטגיה זו מגוונת את היצע התוכן ומושכת קהלים חדשים, שעד כה לא היו בהכרח לקוחות טבעיים של שירות הסטרימינג.


ההערכה כי נטפליקס מסוגלת לצלוח סערה כלכלית תרמה לעליית המניה ב-8.7% מתחילת השנה וב-54% ב-12 החודשים האחרונים. לשם השוואה, מדד S&P 500 ירד ב-2.2% מתחילת השנה ועלה ב-10% בלבד בשנה האחרונה - פער משמעותי המדגיש את העדיפות היחסית של מניית הסטרימינג.

קיראו עוד ב"גלובל"


מה שאר האנליסטים חושבים

רוב האנליסטים בוול סטריט אכן שותפים לאופטימיות לגבי נטפליקס. מבין 54 אנליסטים, רוב משמעותי של 38 ממליצים על קנייה, בעוד 14 ממליצים על החזקה, ורק שניים ממליצים על מכירה. עם זאת, קיימות דעות מתונות יותר בשוק, המשקפות חששות מסוימים באשר לעתידן של חברות תוכן וסטרימינג בעידן של התמתנות כלכלית.


אלן גולד, אנליסט ב-Loop Capital, מדרג את המניה כ"החזקה" עם מחיר יעד של 1,000 דולר. גולד ציין כי נטפליקס "צפויה להיות עמידה יותר מבחינה כלכלית מרוב החברות, אם כי חלק מהמשתמשים עשויים לעבור למסלול הזול יותר עם פרסומות, במיוחד לאחר העלאת המחירים". נטפליקס הודיעה בינואר על העלאת מחירים, מהלך שעלול לדחוף חלק מהמנויים לשקול את האפשרויות הזולות יותר.


האתגרים הניצבים בפני נטפליקס אינם מסתכמים רק בסביבה הכלכלית המאתגרת. התחרות בשוק הסטרימינג הולכת ומתעצמת, עם שחקניות כמו דיסני+, אפל TV+ ו-HBO Max הנאבקות על תשומת לבם וארנקם של הצרכנים. יתרה מכך, עלויות הפקת התוכן ממשיכות לעלות, מה שמציב לחץ על שולי הרווח של החברה.


למרות זאת, היתרון התחרותי של נטפליקס נעוץ במותג החזק, בבסיס המנויים הרחב, ובמודל העסקי הגמיש. החברה הוכיחה בעבר את יכולתה להסתגל לשינויים בשוק ולהוביל מגמות חדשות בתעשייה. מעבר לכך, ההשקעה המתמשכת בתוכן מקורי איכותי ממצבת את החברה כספקית תוכן מובילה בשוק הבידור הגלובלי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איש עשיר
צילום: Freepik

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?

כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עושר

היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.

על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.

מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.

לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.

בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.


אורקל
צילום: טוויטר
דוחות

אורקל עקפה בשורת הרווח אבל פספסה בהכנסות - המניה נופלת ב-4%

החברה מציגה צמיחה חדה בפעילות הענן, זינוק של מאות אחוזים בהתחייבויות העתידיות ורווחיות משופרת, לצד מעבר לאסטרטגיית "ניטרליות שבבים" ושילוב מעמיק של יכולות AI במוצריה
אדיר בן עמי |

חברת התוכנה אורקל Oracle Corp 0.67%  דיווחה על רווח למניה של 2.26 דולר עם הכנסות של 16.058 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 1.64 דולר על הכנסות של 16.19 מיליארד דולר. החברה הציגה זינוק חד בהתחייבויות עתידיות ובהכנסות מתחום הענן, לצד שינוי אסטרטגי משמעותי בתפיסת פיתוח החומרה. החברה דיווחה על התחייבויות ביצוע עתידיות (RPO) בהיקף של 523 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 438%. מנוע הצמיחה המרכזי נותר הענן, שבו רשמה החברה הכנסות של 8 מיליארד דולר, עלייה שנתית של 34%.


תחום תשתיות הענן (IaaS) המשיך לבלוט במיוחד עם עלייה של 68% ל־4.1 מיליארד דולר, בעוד יישומי הענן (SaaS) צמחו ל־3.9 מיליארד דולר, עלייה של 11%. פתרונות ה־ERP בענן של Oracle Fusion ו־NetSuite, עלו בשיעורים דו־ספרתיים והגיעו יחד להכנסות של יותר מ־2 מיליארד דולר. מנגד, תחום התוכנה המסורתית ירד ב־3% ל־5.9 מיליארד דולר.


אורקל הציגה שיפור חד ברווחיות: הרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 6.1 מיליארד דולר, בעוד הרווח המתואם עלה ל־6.6 מיליארד דולר, קפיצה של 57% משנה קודמת. הרווח למניה זינק ב־91% ל־2.10 דולרים. חלק מהעלייה קשור לרווח חד-פעמי של 2.7 מיליארד דולר ממכירת החזקות אורקל ב־Ampere, חברת השבבים שהקימה. לארי אליסון, היו״ר וה־CTO של החברה, הסביר את ההחלטה למכור את Ampere כחלק מעבר לאסטרטגיית "ניטרליות שבבים": לדבריו, אורקל כבר אינה רואה צורך להמשיך ולעצב או לייצר שבבים בעצמה, והיא מבקשת להיות מסוגלת להשתמש בכל מעבד שיבחרו לקוחותיה, בין אם של אנבידיה ובין אם של יצרנים אחרים, על רקע השינויים המהירים בתחום הבינה המלאכותית.


מנכ״ל אורקל, קליי מַגוֹירק, ציין כי החברה מפעילה כיום למעלה מ־211 אזורי ענן פעילים ומתוכננים, יותר מכל מתחרה, וכי היא כבר בונה 72 מרכזי מולטיקלאוד שיוטמעו בתוך העננים של אמזון, גוגל ומיקרוסופט. לדבריו, אסטרטגיית הענן הניטרלי משתלמת: פעילות מסדי הנתונים הרב־עננית של החברה צמחה ב־817% ברבעון השני והפכה למנוע הצמיחה המהיר ביותר שלה.


המנכ״ל הנוסף, מייק סיציליה, הדגיש את הפוטנציאל של שילוב AI בכל שכבות תוכנות החברה, ממערכות הדאטה סנטר, דרך מסדי הנתונים האוטונומיים ועד יישומי הארגון. לדבריו, AI מאפשר אוטומציה של תהליכים שבעבר לא ניתן היה לעשות, כולל ניהול סיכוני אשראי, תמיכה ברופאים ובמערכות בריאות, ותהליכי החזרי תשלום. הוא הוסיף כי כל חמשת מודלי ה־AI המובילים כיום רצים בענן של אורקל, מה שמעניק לה יתרון תחרותי על פני ספקי יישומים אחרים.


אורקל נסחרת כעת לפי שווי של 636.5 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה עלתה ב-34% מתחילת השנה וב-25% ב-12 החודשים האחרונים.