נייקי
צילום: טוויטר

נייקי עולה ב-5%: האם המניה בדרך להתאוששות?

אופטימיות מחודשת בקרב האנליסטים, שמאמינים בשיפור עתידי ברווחיות והחזרת המומנטום

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה נייקי

לאחר שנה מאתגרת שבה מניית נייקי Nike Inc 2.23%   איבדה כ-24% מערכה, בנק ההשקעות האמריקאי משדרג את התחזית שלו כלפי יצרנית ההנעלה וההלבשה הספורטיבית. האנליסטים מציינים כי החברה ניצבת בפני תקופה של שיפור במרווחי הרווח ובתוצאות הפיננסיות, וצופים כי עד 2027 הרווח למניה יגיע ל-3.50 דולר - גבוה משמעותית מתחזיות השוק הנוכחיות. האנליסטים של ג'פריס שדרגו את נייקי ל"קנייה" והעלו את מחיר היעד שלהם למניה ל-115 דולר. בעקבות כך, מניית החברה עולה ב-5% במסחר.


התחדשות במלאי ושיפור ברווחיות 


אחת הסיבות המרכזיות לשדרוג התחזית היא ציפייה למחזור התחדשות במלאי. בשנים האחרונות, נייקי השקיעה רבות בקווי מוצרים קלאסיים כגון Air Jordan 1, Nike Dunk ו-Air Force 1, מה שהוביל להצטברות מלאים גדולים. כעת, עם ניקוי המלאי והכנסת חידושים חדשים, החברה צפויה להיכנס לסבב מילוי מחודש של החנויות כבר בסתיו הקרוב – מהלך שעשוי להניע את המכירות קדימה. נוסף על כך, ניתוח גיוסי העובדים של נייקי מעיד על עלייה בתפקידים הקשורים לפיתוח מוצרים, מה שמרמז על התמקדות מחודשת בחדשנות. ככל שהמלאים יפחתו והמוצרים החדשים יחזרו להימכר במחיר מלא, מרווחי הרווח הגולמי של החברה עשויים להתקרב לרמות ההיסטוריות שלהן. נייקי רשמה בעבר רווח גולמי של 47.1% ברבעון הראשון של 2022, אך כיום הנתון עומד על 43% - והאנליסטים מאמינים שהמגמה צפויה להשתנות לטובה.


בג'פריס מדגישים כי למרות האתגרים, נייקי שומרת על מעמדה הדומיננטי בשוק הנעליים והביגוד הספורטיבי. החברה אמנם איבדה מעט נתח שוק למתחרות, אך היתרון התחרותי שלה עדיין יציב, הודות לנוכחות הגלובלית החזקה וליתרון ההפצה הרחב שלה. כעת, השאלה הגדולה היא האם החברה תצליח לשמר את המומנטום החיובי ולמנף את השיפור במלאים והחדשנות להמשך צמיחה.


כחלק מהניסיון לחזור לקדמת הבמה, נייקי חזרה לפרסם בפריים-טיים האמריקאי עם פרסומת ששודרה במהלך הסופרבול - לראשונה מזה 27 שנים. אך המהלך המשמעותי יותר הגיע עם ההכרזה על שיתוף פעולה חדשני עם SKIMS, מותג בגדי הגוף של קים קרדשיאן. SKIMS, שהוקם בשנת 2019, הפך במהרה לאחד המותגים הצומחים ביותר בתחום האופנה, עם הכנסות של כמיליארד דולר בשנה. החברה הצליחה לחדור לשוק באמצעות מגוון רחב של מוצרים לכל מבנה גוף, לצד קמפיינים חזקים שהובלו על ידי כוכבים משפיעים. עבור נייקי, זהו ניסיון נועז לשדרג את חטיבת ההלבשה שלה, שנאבקת בתחרות קשה מול מותגים כמו לולולמון Lululemon Athletica 2.12%  . שיתוף הפעולה עם SKIMS, שיושק באביב הקרוב, עשוי לפתוח עבורה קהלים חדשים ולחזק את נוכחותה בשוק ההלבשה היומיומית, מעבר לביגוד ספורטיבי מסורתי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שורט (דאי אי)שורט (דאי אי)
הטור של גרינברג

השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב

אם אפילו אנבידיה לא הצליחה לאושש את השוק, ייתכן שהוא בשל לתיקון. אם זה אכן קורה, מי שיובילו אותו יהיו כנראה מקצועני המכירות בחסר, שבניגוד למה שרבים חושבים, פעילותם חשובה כי היא מחזירה לשוק את השפיות. הבעיה היא שלצד אלה, פועלים גם אין סוף סחרני יום שעושים גם הם שורטים אבל ללא כל אסטרטגיה מאחוריהם, והם כן פוגעים בשוק. וגם: ההזדמנות שנמצאת בריסקיפייד



שלמה גרינברג |


עד לפרסום דוחות אנבידיה בסוף המסחר של יום ד' השבוע, וול סטריט עברה שבוע שנראה כאילו היא מתקרבת לצוק ואליבא דתקשורת נראה שהיא די בטוחה שיש משבר אמיתי. המניות ירדו בכל מקום, בארה"ב, ביפן, בדרום קוריאה וגם באירופה. מדדי ה-S&P, הדאו ג'ונס והנאסד"ק אותתו על מה שעשוי להיות רצף ההפסדים הארוך ביותר מאז אוגוסט.

בגיי'.פי מורגן אמרו כי "השוק סובל מצרבת קולקטיבית שמקורה באנבידיה שהפכה למבחן הלחץ הלא רשמי לכלל המסחר בבינה מלאכותית, ומגזר הטכנולוגיה מתחיל לפתע למצמץ בחוזקה. הסחר שבעבר הרגיש בלתי ניתן לעצירה מרגיש עכשיו בפאניקה".

הפד לא הרגיע אף אחד, מבול של נתונים כלכליים מאוחרים, כולל דוח התעסוקה של ספטמבר שעדיין חסר, צפוי סוף סוף להתפרסם, וכל רמז לבעיות עלול להחליש את הטיעון להורדת ריבית שצפו המומחים בדצמבר. היו"ר ג'רום פאוול כבר הטיל ספק בהורדת הריבית באומרו שהורדה רחוקה מלהיות מובטחת, ונשיאת הפד של בוסטון, סוזן קולינס, חזרה על אזהרה זו. שוב גבר החשש שמניות בינה מלאכותית, כמו אנבידיה, מוערכות יתר על המידה וכי נוצרה בועת השקעות. ואומנם, גם אחרי פרסום הדוחות שהיו כידוע טובים מהתחזיות, השוק שפתח בעליות, נסגר בירידות חדות.

את הכתבה של יום שישי הקודם התחלתי במשפט, "האם צריך תיקון? בהחלט" וניסיתי להסביר את הסיבות לכך שהוא  מאחר להגיע. ציינתי שכדי שתיקון יפרוץ צריך להופיע "זרז" שיגרום לו לפרוץ, משהו שיזכיר למשקיעים שהם פועלים בשיגעון. שכחתי, לצערי, לציין את השורטיסטים כאחד מהם ונראה שבסוף הם שיובילו את התיקון הנוכחי.

תיקון - כן, משבר אמיתי - לא

התיקון הנוכחי, שאני ורבים אחרים ממתינים לו מזה זמן, הכרחי, לבטח בתחום הטכנולוגי ויותר מזה בכל הקשור לתחומי הבינה המלאכותית, הקוונטים וכדומה. אבל ההשוואה למשברים נוסח 2000, 2008 ואפילו 1929 פשוט אינה במקומה.

ביל אקמן (רשתות)ביל אקמן (רשתות)

ה-IPO של ביל אקמן - ינפיק את חברת ההשקעות שלו בוול סטריט

אקמן מגייס כספים לאחת הקרנות ובמקביל רוצה להנפיק את החברה המנהלת בוול סטריט; מה צפוי להיות השווי וגם - הדרך של אקמן לצמרת

עמית בר |
נושאים בכתבה ביל אקמן

ביל אקמן מכין את פרשינג סקוויר קפיטל (Pershing Square Capital Management) להנפקה ציבורית בתחילת 2026. כך מדווח הפייננשל טיימס. מדובר למעשה בגוף שמנהל קרנות להשקעות שמנהלות כסף של אחרים, זו פעילות קרובה מאוד לקרנות גידור שנהנים מדמי הניהול השוטפים. ההערכה היא שהקרן תצא לשוק לפי שווי של כ-25 מיליארד דולר. 

מהדיווח עולה כי למעשה אקמן נערך לשני גיוסים - של החברה המנהלת את הקרנות ושל קרן השקעה חדשה שתצא לציבור במקביל. לפרשינג סקוויר יש נכסים בהיקף של כ‑20–21 מיליארד דולר נכון לאמצע 2025.

ניסיון קודם של אקמן להנפיק לפני כשנה וחצי נדחה. היעד המקורי של כ‑25 מיליארד דולר צומצם משמעותית ואז ההנפקה בוטלה.


הדרך של ביל אקמן לפסגת ההשקעות

הוא נולד ב-11 במאי 1966 בברונקס, ניו יורק. ויליאם אלברט אקמן גדל במשפחה יהודית אמידה בצ'אפקווה. אביו היה סוחר נדל"ן מצליח. אקמן למד בהרווארד ועשה שם תואר ראשון ו-MBA. בזמן הלימודים הוא ושותף שלו הקימו חברה שמכרה מדריכי טיולים לסטודנטים והרוויחו הודות לכך מאות אלפי דולרים.

ב-1992 אקמן הקים את קרן הגידור הראשונה שלו, גוטהם פרטנרס, עם 3 מיליון דולר מהמשפחה והחברים. הקרן הצליחה בהתחלה אבל קרסה ב-2002 אחרי הימור כושל על MBIA. אקמן איבד הכל כולל 700 אלף דולר מכספו האישי. "זה היה הדבר הכי מביך ומכאיב בחיי", הוא סיפר. "חשבתי שהקריירה שלי נגמרה".

אבל אקמן לא נשבר. ב-2004 הוא הקים את פרשינג סקוור קפיטל עם 54 מיליון דולר בלבד. הפעם הוא למד מהטעויות ופיתח אסטרטגיה ממוקדת - השקעה בחמש עד עשר חברות גדולות והפעלת לחץ לשינויים. הגישה האקטיביסטית שלו הניבה תוצאות מרשימות בתחילה. הרגע המפורסם ביותר בקריירה שלו היה ההימור נגד הרבלייף ב-2012. אקמן הכריז אז שהחברה היא פירמידה והימר בהיקף של מיליארד דולר על קריסתה. זה הוביל למלחמה פומבית מול המשקיע האגרסיבי קרל אייקן, שקנה מניות של החברה רק כדי להכאיב לאקמן. אחרי חמש שנים של מאבק, אקמן הודה בתבוסה שלו - והפסיד 4 מיליארד דולר. "זו היתה הטעות הגדולה ביותר שלי", הוא הודה.