נייקי עולה ב-5%: האם המניה בדרך להתאוששות?
אופטימיות מחודשת בקרב האנליסטים, שמאמינים בשיפור עתידי ברווחיות והחזרת המומנטום
לאחר שנה מאתגרת שבה מניית נייקי Nike Inc -0.05% איבדה כ-24% מערכה, בנק ההשקעות האמריקאי משדרג את התחזית שלו כלפי יצרנית ההנעלה וההלבשה הספורטיבית. האנליסטים מציינים כי החברה ניצבת בפני תקופה של שיפור במרווחי הרווח
ובתוצאות הפיננסיות, וצופים כי עד 2027 הרווח למניה יגיע ל-3.50 דולר - גבוה משמעותית מתחזיות השוק הנוכחיות. האנליסטים של ג'פריס שדרגו את נייקי ל"קנייה" והעלו את מחיר היעד שלהם למניה ל-115 דולר. בעקבות כך, מניית החברה עולה ב-5% במסחר.
התחדשות במלאי ושיפור ברווחיות
אחת הסיבות המרכזיות לשדרוג התחזית היא ציפייה למחזור התחדשות במלאי. בשנים האחרונות, נייקי השקיעה רבות בקווי מוצרים קלאסיים כגון Air Jordan 1, Nike Dunk ו-Air Force 1, מה שהוביל להצטברות מלאים גדולים.
כעת, עם ניקוי המלאי והכנסת חידושים חדשים, החברה צפויה להיכנס לסבב מילוי מחודש של החנויות כבר בסתיו הקרוב – מהלך שעשוי להניע את המכירות קדימה. נוסף על כך, ניתוח גיוסי העובדים של נייקי מעיד על עלייה בתפקידים הקשורים לפיתוח מוצרים, מה שמרמז על התמקדות מחודשת
בחדשנות. ככל שהמלאים יפחתו והמוצרים החדשים יחזרו להימכר במחיר מלא, מרווחי הרווח הגולמי של החברה עשויים להתקרב לרמות ההיסטוריות שלהן. נייקי רשמה בעבר רווח גולמי של 47.1% ברבעון הראשון של 2022, אך כיום הנתון עומד על 43% - והאנליסטים מאמינים שהמגמה צפויה להשתנות
לטובה.
בג'פריס מדגישים כי למרות האתגרים, נייקי שומרת על מעמדה הדומיננטי בשוק הנעליים והביגוד הספורטיבי. החברה אמנם איבדה מעט נתח שוק למתחרות, אך היתרון התחרותי שלה עדיין יציב, הודות לנוכחות הגלובלית החזקה וליתרון ההפצה הרחב שלה.
כעת, השאלה הגדולה היא האם החברה תצליח לשמר את המומנטום החיובי ולמנף את השיפור במלאים והחדשנות להמשך צמיחה.
כחלק מהניסיון לחזור לקדמת הבמה, נייקי חזרה לפרסם בפריים-טיים האמריקאי עם פרסומת ששודרה במהלך הסופרבול - לראשונה מזה 27 שנים.
אך המהלך המשמעותי יותר הגיע עם ההכרזה על שיתוף פעולה חדשני עם SKIMS, מותג בגדי הגוף של קים קרדשיאן. SKIMS, שהוקם בשנת 2019, הפך במהרה לאחד המותגים הצומחים ביותר בתחום האופנה, עם הכנסות של כמיליארד דולר בשנה. החברה הצליחה לחדור לשוק באמצעות מגוון רחב של מוצרים
לכל מבנה גוף, לצד קמפיינים חזקים שהובלו על ידי כוכבים משפיעים. עבור נייקי, זהו ניסיון נועז לשדרג את חטיבת ההלבשה שלה, שנאבקת בתחרות קשה מול מותגים כמו לולולמון Lululemon Athletica 0.84% . שיתוף הפעולה עם SKIMS, שיושק באביב
הקרוב, עשוי לפתוח עבורה קהלים חדשים ולחזק את נוכחותה בשוק ההלבשה היומיומית, מעבר לביגוד ספורטיבי מסורתי.

"יום הדין" של וול סטריט: הורדת ריבית וביקור ממלכתי בלונדון - האנליסטים נערכים לפתיחת השבוע
אפשר לחתוך את המתח בוול סטריט עם סכין: הפד' צפוי לקצץ לראשונה מזה 9 חודשים ריבית כששוק העבודה מאותת על חולשה; על הרקע הזה טראמפ ימריא לממלכה המאוחדת מלווה במשלחת טכנולוגית כדי להעמיק את השותפות בין המעצמות - ומה עוד יש על הלוח הכלכלי השבוע?
גולת הכותרת של השבוע תהיה החלטת הריבית. אפשר כבר לקרוא לזה הורדת הריבית כי הסבירות שזה מה שיקרה היא קרובה לוודאית. ביום רביעי בשעה 21:00 בערב שעון ישראל הפד' יפרסם את ההחלטה שלו וחצי שעה לאחר מכן יו"ר הפד' יערוך מסיבת עיתונאים ובה הוא יפרט את מה שהוביל את הבנק הפדרלי להוריד את הריבית (כן זה מה שהולך להיות) אבל כאן תמיד מגיעה ההפתעה, זה שהפד' יוריד ריבית בטווח של 25 נ"ב זו עובדה די מוחלטת השאלה היא מה הבנק חושב על העתיד. איך הקצב יראה בהמשך, האם אפשר בכלל לצפות להורדה של יותר מ-25 נקודות בסיס? יש כ-10% שסבורים שכן.
מאחורי הורדת הריבית יש לא מעט נתונים שתומכים בהקלה המוניטרית. נתונים שאליהם הפד' המתין על הגדר במשך חודשים. במשך חודשים השוק האמריקאי שידר סוג של עמידות, אבל בשבועות האחרונים החלו להופיע הסדקים. מדדי התעסוקה נחלשו, סקרי האמון הצרכני ירדו לרמה של 55.4 נק', והאינפלציה התכנסה לכיוון יעד הפד' אבל היא עדיין רחוקה ממנו בקצב שנתי של תשע עשיריות כשבמדד ה-CPI האחרון הקצב השנתי עמד על 2.9% בהתאם לצפי.
אבל אולי הנתון הדרמטי ביותר שמסביר את שינוי הטון שאנחנו הולכים לראות אצל הפד' הוא התיקון לאחור של 911 אלף משרות עדכון רטרואקטיבי לנתוני התעסוקה של השנה האחרונה. כלומר, כל התקופה האחרונה שנראתה כמו שוק עבודה חזק ומתפקד, מתבררת כמשבר תעסוקתי סמוי מהעין. המדדים סיפרו סיפור של יציבות, אבל המציאות הייתה אחרת לגמרי. בדיעבד, הכלכלה האמריקאית איבדה כמעט מיליון מקומות עבודה יותר ממה שנדמה היה וזה משנה לגמרי את התמונה.
הפד', שמחזיק במנדט כפול גם לשמור על יציבות המחירים וגם לתמוך בכלכלה-תעסוקה מוצא את עצמו בדילמה. מצד אחד, האינפלציה עדיין גבוהה מהיעד, עם מדד שנתי של
2.9% שמסרב להתקרר. אבל מהצד השני, שוק העבודה מאותת על חולשה שדורשת מהבנק הפדרלי להתערב. במצב כזה, קשה לראות את הפד' נשאר על הגדר ולכן הפחתת ריבית ברביעי הקרוב היא כמעט ודאית. השאלה הגדולה היא לא מה יקרה השבוע, אלא מה יקרה אחריו. האם זה התחלה של פיבוט, או מהלך
בודד שרק יגיע לאזן את המצב? זה כבר שאלת מיליון הדולר.
- לקראת הורדת הריבית בארה״ב: מה קורה בשאר הבנקים המרכזיים בעולם?
- מחלוקת בפדרל ריזרב: וולר דורש הורדות ריבית מיידיות – בכירים אחרים קוראים לזהירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הציפיות: הפד' יוריד ריבית - אבל כמה?
על פי מה שמשתקף מהחוזים על הפד' (Fed Fund Futures), שוק ההון מגלם כעת הסתברות של כ-90% להפחתת ריבית של רבע נקודת אחוז ביום רביעי הקרוב, כאשר רק
10% מהמשקיעים מעריכים שהפד ילך רחוק יותר עם הורדה כפולה של 50 נ"ב. אנליסטים מבהירים כי הפחתה חדה יותר יכולה להתפרש כתגובה של פאניקה מצד הבנק,ככה שמצד אחד זה אולי יכול להקל מוניטרית אבל מצד שני זה יראה שהבנק פסימי מאוד על הכלכלה והעתיד.

אפל תחזור למסלול? סימנים חיוביים ראשונים לביקוש לאייפון 17
נתוני ביקוש ראשוניים מעידים על מכירות גבוהות מהצפוי, כשדגם ה-Air הדק מוביל את הסדרה – אך האנליסטים מזהירים שהשנה הקרובה תהיה המבחן האמיתי לחברה
מניית אפל Apple 0.86% עולה ב-1%, לאחר שפורסמו נתונים המעידים על ביקוש גבוה לסדרת האייפון 17 החדשה. סשבוע שעבר המניה צללה מתחת ל-230 דולר בעקבות תגובות מאכזבות לאירוע ההשקה שנערך ב-9 בספטמבר, אולם כעת היא מתאוששת בחזרה לרמות שקדמו להכרזה.
הנתונים הראשונים מעודדים ביחס לציפיות. זמני האספקה בשווקים המרכזיים – ארצות הברית, סין, גרמניה ובריטניה – מצביעים על ביקוש גבוה יותר מזה שנרשם לאייפון 16 באותה נקודת זמן. זאת אף שההשקה לא לוּותה בהתרגשות יוצאת דופן. העניין מתרכז בעיקר בדגם הבסיסי ובאייפון Air החדש. דגם זה, שמחליף את גרסת ה-Plus ועולה 999 דולר, דק יותר ממהדורות הקודמים וזוכה לאהדה בקרב קונים שמעדיפים מכשיר קל וקומפקטי.
אופטימיות זהירה מצד האנליסטים
סמיק צ'טרג'י מג'יי.פי מורגן, העוקב אחר זמני האספקה, ציין כי הנתונים עולים על התחזיות. הוא שמר על המלצת "משקל יתר" וצופה המשך מגמת עלייה, אך מדגיש כי מדובר במידע מוקדם בלבד. מינג-צ'י קואו, אנליסט המכיר היטב את שרשרת האספקה של אפל, ממליץ שלא למהר להסיק מסקנות. לדבריו, העובדה שהאייפון Air נותר זמין במלאי עם ההשקה עשויה להעיד על ביקוש מתון, אם כי ייתכן שאפל ייצרה מראש כמות גדולה יותר כדי למנוע מחסור.
קואו מעריך שאפל הפיקה לקחים מהעבר ודאגה לייצור נדיב של הדגם המרכזי. האייפון Air הוא למעשה החידוש הבולט ביותר בהשקה הנוכחית, ונועד לפנות גם למשתמשים שלא השתכנעו בדגמים קודמים. לפי התחזיות, עיקר ההתלהבות צפוי בשנה הבאה עם השקת מכשיר מתקפל והרחבת יכולות הבינה המלאכותית. עד אז, הצרכנים עשויים להמתין לחידוש המשמעותי הבא.
- רשת הפיצות המערבית פותחת סניף ראשון בלב הכלכלה הסובייטית ומה קרה היום לפני 45 שנה
- אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האייפון כעמוד התווך
האייפון נותר מקור ההכנסות המרכזי של אפל, עם מכירות של קרוב ל-207 מיליארד דולר ב־12 החודשים שהסתיימו ביוני – נתון שהיה מציב אותו לבדו כחברה גדולה במדד S&P 500. עם זאת, הצמיחה במכירות המכשיר מתונה בשנים האחרונות: בשלוש השנים הפיסקליות האחרונות נרשמה עלייה שנתית ממוצעת של פחות מ־2% בלבד, והקפיצה הגדולה האחרונה הייתה ב־2021, כאשר השקת דגמי ה-5G הראשונים האיצה את המכירות.