פייבר הכתה את התחזיות בשורה עליונה; מספקת תחזית אופטימית ל-2025
החברה דיווחה על הכנסות של 103.7 מיליון דולר מעל צפי האנליסטים להכנסות של 101.39; בשנת 2025 פייבר צופה הכנסות בטווח של 422-428 מיליון דולר מעל צפי האנליסטים להכנסות של 418.66 מיליון דולר
פייבר Fiverr International 4.55% מדווחת על תוצאות הרבעון הרביעי של השנה. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-103.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-91.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023, עלייה של 13.3% משנה לשנה, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 101.39 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-24.9 מיליון דולר, או 0.64 דולר לרווח מדולל למניה, מתחת לצפי האנליסטים לרווח של 0.68 דולר למניה.
ברבעון הראשון החברה צופה לדווח על הכנסות של 103.5-108.5 מיליון דולר, מעל צפי האנליסטים להכנסות של 102.31 מיליון דולר. תחזית החברה לשנת 2025 כולה היא להכנסות בטווח של 422-428 מיליון דולר, כאשר האנליסטים צפו הכנסות של 418.66 מיליון דולר. בנוסף החברה מספקת תחזית ל-EBITDA מתואם של 82-90 מיליון דולר בשנת 2025.
הכנסות מהמרקטפלייס
ברבעון הרביעי של 2024 הסתכמו ב-73.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-76.6 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023, ירידה של 4.0% משנה לשנה. מספר הלקוחות הפעילים השנתי נכון ל-31 בדצמבר 2024 עמד על 3.6 מיליון, בהשוואה ל-4.0 מיליון ב-31 בדצמבר 2023, ירידה של 10% משנה לשנה. ההוצאה
השנתית פר לקוח (Annual spend per buyer) נכון ל-31 בדצמבר 2024 הגיעה ל-302 דולר, בהשוואה ל-278 דולר ב-31 בדצמבר 2023, עלייה של 9% משנה לשנה. שיעור נתח המרקטפלייס (Marketplace take rate) לתקופה שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2024 עמד על 27.6%, לעומת 27.4% בתקופה שהסתיימה
ב-31 בדצמבר 2023, עלייה של 20 נקודות בסיס משנה לשנה. הכנסות משירותים ברבעון הרביעי של 2024 הסתכמו ב-30.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-14.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023, עלייה של 102.1% משנה לשנה.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון
הרביעי של 2024 הסתכם ב-30.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-27.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023, עלייה של 9.0% משנה לשנה. תזרים מזומנים חופשי ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם ב-29.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-27.4 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023, עלייה של 8.1% משנה לשנה.
רווח מתואם לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (Adjusted EBITDA) ברבעון הרביעי של 2024 הסתכם ב-20.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-16.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023. שיעור ה-EBITDA המתואם ברבעון הרביעי של 2024 עמד על 20.0%, לעומת 17.6% ברבעון הרביעי של 2023, עליה של
240 נקודות בסיס משנה לשנה.
- פייבר עקפה את הצפי ברווח למניה - אבל על מה חשוב להסתכל?
- למרות 11% ירידה בלקוחות - פייבר עקפה את הציפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר: "סיפקנו תוצאות חזקות לשנת 2024, וסיימנו את השנה עם ביצועים הגבוהים משמעותית מהיעדים הראשוניים שלנו, שמתבטאים בצמיחה דו-ספרתית בהכנסות ושולי רווחיות איתנים. זו הייתה שנה שבה התמקדנו באופן משמעות בחדשנות, הכנסות משירותים חדשים בפלטפורמה והשקעות בבינה מלאכותית כמו השקת Fiverr GO, המאפשרת לקהילת הפרילנסרים שלנו ליצור מודלים משלהם, לשלוט בזכויות היוצרים ולקחת את העסק שלהם לשלב הבא". קאופמן הוסיף: "פתחנו את 2025 עם מומנטום משמעותי בפיתוח המוצרים, מסלול צמיחה ברור והשקעות משמעותיות, דבר שמעניק לנו אמון וביטחון בהזדמנות הצמיחה ארוכת הטווח שלפנינו".
עופר כץ, נשיא וסמנכ"ל הכספים בפייבר: "במהלך 2024 עלינו על הציפיות הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה.
היכולת שלנו לשמור על צמיחה, תוך הצגת משמעת פיננסית המתבטאת בהגדלת הרווחיות, משקפת את ההתקדמות המתמדת שלנו לעבר השגת היעדים התלת שנתיים של EBITDA מתואם ותזרים מזומנים חופשי. נמשיך ליישם אסטרטגיית הקצאת משאבים מושכלת, שתאזן בין הצורך בהשקעה בצמיחה לבין החזרת
הון לבעלי המניות. התחזית שסיפקנו לשנת 2025 משקפת את האופטימיות שלנו, בעודנו מצפים לשמור על מומנטום בהכנסות משירותים, להמשיך בהשקעות בשוק הפרימיום ולהוביל את החדשנות בעולמות ה-AI".
- 1.אולי אם הקפלניסיטים יתחילו להתעסק בטובת החברה ולא ברפורמה המשפטית גם המניה שלהם תעלה (ל"ת)קובי 20/02/2025 08:07הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
