טרה-צ'יפ סיימה סבב גיוסי הון עם 7.2 מ' ד' בקופתה

סבב הגיוס הנוכחי בהובלת אקסל פרטנרס ובנצ'מרק קפיטל, יאפשר לטרה-צ'יפ להציג את הדור הבא של פתרונות מיתוג מהירים ולהרחיב את מאמצי המכירות והשיווק של החברה
חזי שטרנליכט |

חברת טרה-צ'יפ (TeraChip Inc), יצרנית מובילה של רכיבי מיתוג מהירים (Switch Fabric), הודיעה היום על השלמת סבב גיוסי הון בהיקף של 7.2 מיליון דולר. החברה מינתה את רוד קיי לתפקיד נשיא ומנכ"ל החברה.

סבב הגיוס הנוכחי בהובלת אקסל פרטנרס ובנצ'מרק קפיטל, יאפשר לטרה-צ'יפ להציג את הדור הבא של פתרונות מיתוג מהירים ולהרחיב את מאמצי המכירות והשיווק של החברה. מיכה צייגר, המייסד של טרה-צ'יפ אשר שימש כמנכ"ל מיום הקמת החברה, מונה ליו"ר מועצת המנהלים של החברה, לסמנכ"ל טכנולוגיות ולמנהל מרכז הפיתוח של החברה.

טרה-צ'יפ תשתמש בהון שגויס להרחבת מגוון מוצריה, ולהרחבת מערך המכירות והשיווק הבינלאומי של החברה. המימון החדש יאפשר להאיץ את פיתוחם של מוצרים חדשים, המהווים את הדור הבא של פתרונות מיתוג גמישים. בכדי לעמוד ביעדים אלו, החברה מתכננת להגדיל את מצבת העובדים שלה, במהלך השנה הקרובה.

טרה-צ'יפ מציעה סדרה של פתרונות גמישים, מבוססי סיליקון, אשר מספקים ליצרני מערכות תקשורת מערכות מיתוג מהירות ויעילות במיוחד. רכיב TCF16X10 ,המספק יכולת מיתוג בקצב של 160 גיגה-ביט לשנייה, מאפשר גמישות יוצאת דופן בקונפיגורצית המערכת, כאשר אותו מתג (switch fabric) תומך בכרטיסי ממשק רשת (line cards) בקצבים של 10 עד 40 גיגה-ביט לשנייה, ומספק יכולות נרחבות בתחום איכות השירות ותעדוף (QoS) ו-Multicast המשמש בעיקר לשירותי הפצת תוכן ברשתות משולבות.

חברת המחקר In-Stat MDR הוציאה לאחרונה תחזית, הצופה כי שוק רכיבי המיתוג בעלי חיבורים ברוחב סרט של 10 גיגה-ביט לשנייה, יגיע ללמעלה מ-4 מיליון נקודות חיבור עד שנת 2008. "מידע עדכני מהשוק מצביע על כך ששוק רכיבי 10 גיגה-ביט לשנייה מאיץ את קצב צמיחתו, הודות לאימוץ תקן AdvancedTCA, וייהנה מאחוזי צמיחה משמעותיים בעתיד הנראה לעין", אומר אריק מאנשן מחברת המחקר In-Stat MDR. "הגמישות הרבה של טרה-צ'יפ בפלטפורמה זו צריכה להוות יתרון תחרותי עבור החברה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

רובה ארבל  נשק
צילום: אנצו גוש IWI מקבוצת SK

מתווכי הנשק גוזרים עמלה של 350 מיליון דולר בשנה מהתעשייה הביטחונית בישראל

דו"ח מבקר המדינה: החברות הביטחוניות התחייבו לתשלומי עתק של מעל מיליארד דולר למתווכים בין 2022 ל־2024, משרד הביטחון לא הקים מנגנון פיקוח למרות התחייבויות והנחיות

רן קידר |
נושאים בכתבה תעשייה ביטחונית

דו"ח מבקר המדינה האחרון מציג תמונת מצב בעייתית במיוחד בענף היצוא הביטחוני של ישראל. מאות מיליוני דולרים שולמו למשווקים ולמתווכים שפועלים מול לקוחות זרים, אך הפיקוח הממשלתי על המנגנון הזה כמעט ואינו קיים. למרות הנחיות ברורות שניתנו כבר ב־2017, משרד הביטחון לא הקים מערכת בקרה לבחינת עמידת החברות הביטחוניות בכללי הציות, ולא דרש אישור דירקטוריון לעסקאות הכוללות תשלום עמלות.

לפי ההערכות, בין השנים 2022 ל־2024 הסתכם היצוא הביטחוני בכ־40 מיליארד דולר, כאשר העמלות ששולמו למתווכים חצו את רף מיליארד הדולר. חלקים גדולים מהדו"ח נשארו חסויים מטעמי ביטחון, אך הנתונים שכן פורסמו מעידים על מערכת שמאפשרת זרימת כספים בהיקף עצום - בלי בקרה מהותית מצד המדינה.

המבקר מצביע על שורה של כשלים שיטתיים: לא הוקם מנגנון שמבצע ביקורות תקופתיות, לא קיימים מסמכים שמעידים על עבודת מטה סדורה, ובפועל אין דרישה להצהרה על אישור דירקטוריון לעמלות. גם תוכניות הציות שנדרשו מחברות גדולות אינן נבדקות או מפוקחות בפועל, ובקרב חברות קטנות ובינוניות אין כלל סטנדרט אחיד.

המבקר מציין מקרה שבו עסקה ביטחונית נבלמה רק לאחר שגורמים במשרד נחשפו לגובה העמלה באופן מקרי. הדוגמה הזו ממחישה עד כמה היעדר הפיקוח עלול להוביל להקצאת כספים משמעותית לגורמים חיצוניים, בלי שקיפות ובלי מנגנון בקרה.

החשש: פתח לשחיתות

ישראל מחויבת להסכמים בינלאומיים למניעת שחיתות בעסקאות ביטחוניות. עם זאת, המצב בפועל רחוק מהדרישות. משרד הביטחון לא קבע כללים ברורים לחברות הקטנות והבינוניות, לא בחן את יישום תוכניות הציות בחברות הגדולות, ולא הגדיר כלים לפיקוח אפקטיבי על מניעת מתן שוחד לעובדי ציבור זרים.