דיאטה, הטרנד החדש בכלי רכב
עד לפני כעשור, כשהוצגה מכונית חדשה הדגשי היצרניות היו בעיקר בהתאם לייעודה: מכונית מיני, על קלות הניידות בעיר; מיניוואן, על רשימת האבזור ונוחות הובלת הנוסעים; מכונית ספורטיבית, על תחום הביצועים וכו'. אבל לפני מספר שנים החל להתחזק טרנד החיסכון בדלק. עד כדי כך הוא תפס תאוצה שההודעה לעיתונות של דגמים כמו ב.מ.וו M5 ופורשה 911 – שאיש אינו רוחש אותן בגלל נפשו הירוקה – פתחו בסעיפי תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים. וכן, התייחסות זו הייתה עוד לפני שנגעו בביצועים.
לאורך השנים כדי להתמודד עם הקטנת תצרוכת הדלק, יצרניות הרכב השונות התמקדו בשיפור זרימת האוויר, ייעול נצילות המנוע או פיתוח תיבות הילוכים מרובות יחסי העברה ומצמדים. השינויים והעדכונים בהחלט עשו את שלהם, אך לא היה בהן די שכן במקביל משקל הרכב עלה בעקבות תקני הבטיחות ודרישת השוק לכלים מרווחים ומאובזרים יותר. במשך שנים כל דגם חדש שיצא לשוק הציג משקל רב יותר משמעותית מקודמו, אבל לאחרונה חל מהפך. ההתקדמות הטכנולוגית אפשרה להפחית ממשקלם של הדגמים החדשים ובכך גם להקטין את תצרוכת הדלק מבלי להתפשר שאר הפרמטרים החשובים ללקוחות. הנה כמה דוגמאות למכוניות שעברו דיאטה בהחלפת הדגם:
פיג'ו 208:
משקל הדגם הקודם (207): 1,231 ק"ג
משקל הדגם הנוכחי: 1,150 ק"ג
הפרש בין הדגמים: 81 ק"ג

פורשה קאיין:
משקל הדגם הקודם: 2,160 ק"ג
משקל הדגם הנוכחי: 1,995 ק"ג
הפרש בין הדגמים: 165 ק"ג

מיצובישי אאוטלנדר:
משקל הדגם הקודם : 1,630 ק"ג
משקל הדגם הנוכחי: 1,420 ק"ג
הפרש בין הדגמים: 210 ק"ג

ריינג'-רובר:
משקל הדגם הקודם : 2,545 ק"ג
משקל הדגם הנוכחי: 2,160 ק"ג
הפרש בין הדגמים: 385 ק"ג (בין דגמי הדיזל הבסיסיים)
