חיים רומנו: "הנוסע העסקי הוא מנוע צמיחה עיקרי"
חברת התעופה "אל על" ממשיכה במגמת שיפור השירות ושימור לקוחות. לאחר שהשיקה שרות צ'ק אין מהבית, שיפרה את איכות המזון במחלקת התיירות והשקיעה מאות אלפי שקלים באתר אינטרנט להזמנת כרטיסי טיסה מקוונים, משיקה היום (ג') החברה יחד עם "שטראוס ישראל" מגוון ארוחות בוקר ישראליות ובריאותיות למחלקת העסקים.
היקף שיתוף הפעולה בין השתיים מוערך בכ-500 אלף שקל ובמסגרתו יוגשו בשנה הקרובה כ-200 אלף ארוחות בוקר ממותגות "שטראוס" לנוסעי "אל על" במחלקת העסקים.
מנכ"ל אל על, חיים רומנו מספר כי תחילת המהלך לשיפור השירות החל בשיפור הארוחות במחלקת התיירות והחדרת מוצרים של מחלבת תנובה. לדבריו ,הפער בין שביעות הרצון ליעדים היה גדול במחלקה זו וסגרנו אותו". על השת"פ העכשווי עם שטראוס אומר רומנו: "לא מדובר באמירה של אריסטוקרטיה אל מול מחלקת התיירים, אלא ביכולת תפעולית מוגבלת לשלב את המגוון של ארוחות העסקים בארוחות התיירות".
אל על רואה במגזר העיסקי קהל יעד מרכזי שעל פיו נקבע הסטנדרט השירותי ובאמצעותו מבססת החברה את יתרונותיה הייחודיים על פני המתחרות. "תנועת הנוסעים העסקיים באל על גדלה ב- 30% בחמש השנים האחרונות ואנו צופים גידול נוסף משמעותי עד סוף העשור. אל על משקיעה בסגמנט העיסקי החל מלוח הטיסות, הוספת תדירויות, התאמת לוח הזמנים לצורכי הנוסע העיסקי, החלפת המושבים במחלקת העסקים וטיפול בפנים המטוס. כמדיניות אסטרטגית וכחלק מזהותנו כחברה ישראלית, אנו מעשירים את חוויית השרות תוך יצירת שיתופי פעולה עם חברות ישראליות מובילות בתחומן כדוגמת בנק לאומי, "הוט", יערות הכרמל ועוד. שיתוף הפעולה עם קבוצת שטראוס מהווה נדבך נוסף למדיניות זו של אל על. אנו נמשיך להרחיב ולהעמיק שיתופי פעולה דומים", מסכם רומנו.
כאמור, ארוחות הבוקר החדשות ישתנו לפרקים ויכללו בכל פעם מבחר הנאות מפתיעות, המשקפות מחוזות ישראליים שונים ונותנות ביטוי לשפים ישראלים מאותם המחוזות, כגון: ארוחות מהגליל, מירושלים, בסגנון תל-אביבי, ו"בוקר של הנאות מהמדבר".
גיורא בר דעה, מנכ"ל שטראוס ישראל אמר היום במסיבת העיתונאים, כי הבחירה במחלקת העסקים של אל על באה מתוך רצון של הקבוצה להיות חברה שיוצאת אל העולם. לדבריו, "המיזם נולד מתוך תפיסת העולם של קבוצת שטראוס, המאגדת בתוכה מגוון רחב של מוצרים, קטגוריות ופורמטים קמעונאיים. תפיסה חדשנית זו מתייחסת לעולם צריכת המזון בפרספקטיבה רחבה ורב-גונית, החורגת מגבולות המדף. אם נצליח לעמוד בתנאים התפעוליים במחלקת התיירות, נשמח לשלב את מוצרי שטראוס גם בה".

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.