Wearable Devices, צילום: רשתות חברתיותWearable Devices, צילום: רשתות חברתיות

Wearable Devices מנצלת את העליות ותגייס 4 מיליון דולר בדיסקאונט מהותי

אחרי זינוק של יותר מ-400% אתמול, חברת Wearable Devices מנצלת את הראלי ומגייסת הון, לפי מחיר של 4$ למניה, אך זה לא מונע מהראלי להמשיך

תמיר חכמוף | (1)

חברת Wearable Devices Wearable Devices 10.86%  , שעד אתמול הייתה אלמונית אך הפכה אתמול לאחת המניות החמות בוול סטריט לאחר זינוק של יותר מ-400% והמשיכה לעלות במסחר המאוחר (המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום), הודיעה הבוקר על גיוס הון מיידי בהיקף של כ-4 מיליון דולר, תוך ניצול הביקושים הגבוהים.

החברה חתמה על הסכם עם משקיע מוסדי יחיד להקצאת כמיליון מניות במחיר של 4 דולר למניה, פחות ממחצית ממחיר הסגירה אתמול (כ-8 דולר), לצד הקצאה של כתבי אופציה לרכישת מיליון מניות נוספות במחיר מימוש זהה. ההנפקה צפויה להיסגר בימים הקרובים, והתקבולים ישמשו לצרכי הון חוזר ו"צרכים תאגידיים כלליים".

למרות ההנפקה המהירה ובמחיר הנמוך, המניה ממשיכה בעליות חדות ועולה היום מעל 50% ונסחרת שוב סביב 8 דולר, מה שמעיד על התלהבות המשקיעים נוכח המעבר של החברה לשלב מסחרי ואישור הפטנט החדש שפורסם אתמול.

מה החברה עושה

החברה פיתחה את Mudra Link, צמיד לביש שמאפשר שליטה במכשירים דיגיטליים באמצעות מחוות ידיים עדינות בלבד. הצמיד קורא אותות עצביים שמופיעים על פני העור עוד לפני התנועה עצמה, כך שאפשר לשלוט במחשב או בסמארטפון כמעט בכוח המחשבה. הפתרון שונה מטכנולוגיות קיימות של ענקיות כמו אפל, מטא וסמסונג שמתבססות על מצלמות או חיישני תנועה, ונחשב אינטואיטיבי, דיסקרטי ואישי יותר, עם פוטנציאל שימוש בתחומי בריאות דיגיטלית, רכבים חכמים ויישומים צבאיים.

החברה הונפקה בספטמבר 2022 וגייסה כ-16 מיליון דולר, אך מאז צנחה ביותר מ-90% ושווי השוק שלה הידרדר לכ-1 מיליון דולר בלבד. במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות ירדו ל-294 אלף דולר (לעומת 394 אלף דולר), אך ההפסד הצטמצם ל-3.7 מיליון דולר (מ-4.2 מיליון). למרות ששרפה מיליוני דולרים, ההודעה על מעבר למסחור והפטנט החדש הפכו את הסנטימנט בבת אחת, והמניה זינקה פי חמישה ביום אחד וממשיכה לעלות גם היום.

מה הצית את הראלי

החברה הודיעה לראשונה על תחילת משלוחים מסחריים של מוצר הדגל שלה, צעד שמסמן מעבר ממשי משלב הפיתוח לשלב של מכירות בפועל; במקביל היא קיבלה אישור פטנט אמריקאי לטכנולוגיה חדשנית המשלבת שליטה באמצעות מחוות ידיים, פקודות קול ואימות ביומטרי לפי חתימה עצבית, מהלך שמעניק לה יתרון תחרותי ומעורר ציפיות לאקזיט עתידי, לכך מצטרפת העובדה שהחברה שוזרת את הבאזז וורד של 2025, AI , כמעט בכל הודעה שלה, מה שמגביר את ההתעניינות בה, והכול קורה כשמספר המניות הסחירות שלה דל מאוד, מעט יותר ממיליון מניות, מה שהופך אותה פגיעה במיוחד לזרמי ביקושים חריגים ומאפשר למשקיעי ריטייל להצית מהלך של שורט סקוויז.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבי 11/09/2025 22:20
    הגב לתגובה זו
    אין בחברה הזו כלום ושום דבר
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותאגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיות

למה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?

מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה איטליה

איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.

מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח,  מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.

ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו. 

ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים. 


השקעה בנדל"ן באיטליה

למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.

המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.

פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מקאן. צילום יצרן

פורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון

השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פורשה

פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.


המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.


אסטרטגיה שנכשלה

הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.


סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.


בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.