Wearable Devices, צילום: רשתות חברתיות
Wearable Devices, צילום: רשתות חברתיות

Wearable Devices מנצלת את העליות ותגייס 4 מיליון דולר בדיסקאונט מהותי

אחרי זינוק של יותר מ-400% אתמול, חברת Wearable Devices מנצלת את הראלי ומגייסת הון, לפי מחיר של 4$ למניה, אך זה לא מונע מהראלי להמשיך

תמיר חכמוף | (1)

חברת Wearable Devices Wearable Devices -1.69%  , שעד אתמול הייתה אלמונית אך הפכה אתמול לאחת המניות החמות בוול סטריט לאחר זינוק של יותר מ-400% והמשיכה לעלות במסחר המאוחר (המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום), הודיעה הבוקר על גיוס הון מיידי בהיקף של כ-4 מיליון דולר, תוך ניצול הביקושים הגבוהים.

החברה חתמה על הסכם עם משקיע מוסדי יחיד להקצאת כמיליון מניות במחיר של 4 דולר למניה, פחות ממחצית ממחיר הסגירה אתמול (כ-8 דולר), לצד הקצאה של כתבי אופציה לרכישת מיליון מניות נוספות במחיר מימוש זהה. ההנפקה צפויה להיסגר בימים הקרובים, והתקבולים ישמשו לצרכי הון חוזר ו"צרכים תאגידיים כלליים".

למרות ההנפקה המהירה ובמחיר הנמוך, המניה ממשיכה בעליות חדות ועולה היום מעל 50% ונסחרת שוב סביב 8 דולר, מה שמעיד על התלהבות המשקיעים נוכח המעבר של החברה לשלב מסחרי ואישור הפטנט החדש שפורסם אתמול.

מה החברה עושה

החברה פיתחה את Mudra Link, צמיד לביש שמאפשר שליטה במכשירים דיגיטליים באמצעות מחוות ידיים עדינות בלבד. הצמיד קורא אותות עצביים שמופיעים על פני העור עוד לפני התנועה עצמה, כך שאפשר לשלוט במחשב או בסמארטפון כמעט בכוח המחשבה. הפתרון שונה מטכנולוגיות קיימות של ענקיות כמו אפל, מטא וסמסונג שמתבססות על מצלמות או חיישני תנועה, ונחשב אינטואיטיבי, דיסקרטי ואישי יותר, עם פוטנציאל שימוש בתחומי בריאות דיגיטלית, רכבים חכמים ויישומים צבאיים.

החברה הונפקה בספטמבר 2022 וגייסה כ-16 מיליון דולר, אך מאז צנחה ביותר מ-90% ושווי השוק שלה הידרדר לכ-1 מיליון דולר בלבד. במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות ירדו ל-294 אלף דולר (לעומת 394 אלף דולר), אך ההפסד הצטמצם ל-3.7 מיליון דולר (מ-4.2 מיליון). למרות ששרפה מיליוני דולרים, ההודעה על מעבר למסחור והפטנט החדש הפכו את הסנטימנט בבת אחת, והמניה זינקה פי חמישה ביום אחד וממשיכה לעלות גם היום.

מה הצית את הראלי

החברה הודיעה לראשונה על תחילת משלוחים מסחריים של מוצר הדגל שלה, צעד שמסמן מעבר ממשי משלב הפיתוח לשלב של מכירות בפועל; במקביל היא קיבלה אישור פטנט אמריקאי לטכנולוגיה חדשנית המשלבת שליטה באמצעות מחוות ידיים, פקודות קול ואימות ביומטרי לפי חתימה עצבית, מהלך שמעניק לה יתרון תחרותי ומעורר ציפיות לאקזיט עתידי, לכך מצטרפת העובדה שהחברה שוזרת את הבאזז וורד של 2025, AI , כמעט בכל הודעה שלה, מה שמגביר את ההתעניינות בה, והכול קורה כשמספר המניות הסחירות שלה דל מאוד, מעט יותר ממיליון מניות, מה שהופך אותה פגיעה במיוחד לזרמי ביקושים חריגים ומאפשר למשקיעי ריטייל להצית מהלך של שורט סקוויז.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבי 11/09/2025 22:20
    הגב לתגובה זו
    אין בחברה הזו כלום ושום דבר
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.