מחיר הנפט נסק אל על וכך גם מחירי הטיסות של החברה

אל על תייקר את מחירי הטיסות בכל הנתיבים פעם נוספת וב-2%. בתחילת החודש כבר ייקרה ב-1%-2% אך בינתיים זינקו מחירי הנפט בכ-10 דולר
שרון שפורר |

הגאות המתמשכת במחירי הנפט (חצו לפני כיומיים את רף ה-60 דולר לחבית ואמש נסוגו ל-58.2 דולר לחבית - עדיין רמה גבוהה לכל הדעות) מביאה את חברת התעופה, אל על לייקר את

מחיריה פעם נוספת השנה בכל הנתיבים ובשיעור של 2%.

בחברה מציינים, כי מדובר בהעלאה קלה בלבד ביחס לזינוק של 25% במחירי הדלק בחודש האחרון. מתחילת שנת 2005 אל על יקרה את מחירי כרטיסי הטיסה בכ-9%.

סמנכ"ל מסחר וקשרי תעופה באל על, יואב לוי מסר, כי "כמוביל הגדול ביותר של ישראלים הטסים לחו"ל בכל ימות השנה, מקפידה חברת אל על להציע מחירים זולים ואטרקטיביים לישראלים המקדימים לתכנן את חופשתם ולהזמין מראש את כרטיסי הטיסה. למרות העובדה שמשמעות עליית מחירי הדלק היא עלייה בהוצאות החברה, אנו מציעים השבוע מחירים נמוכים במיוחד למזמינים מראש טיסות ליעדים הישירים."

לוי ציין, כי כל מי שיזמין כרטיסים במסגרת מבצע בין ה-3 ל-5 ביולי לא יחויב בעליית המחיר. עליית המחירים תכנס לתוקף ב-7 ביולי.

לוי הוסיף, כי "לצערנו, נמשכת מגמת העלייה במחירי הדלק. במהלך החודש האחרון מחיר הדלק עלה מ-48 דולר לחבית נפט למעל 60 דולר היום ולכן אנו נאלצים להתאים את מחירי הטיסות בדומה לחברות תעופה אחרות ברחבי העולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.