הרבי אמר? הטעות הגדולה של אל על והנזק שעסקת ישראכרט תגרום לה
קני רוזנברג הקשיב לרב כשקנה את אל על והרוויח 800 מ' ש'. עכשיו הוא רוצה את ישראכרט, רק שהוא על הדרך חושף שאל על עשקה את הציבור; וגם - מה יקרה למניה אם תהיה עסקה ולמה הרגולטור יערים קשיים?
ההיסטוריה - אל על הכושלת
ואז הגיעה הקורונה. קריסה מוחלטת של העסק, ותמיכה ענקית של המדינה. ביקרנו את ההחלטה. לא בגלל שלא צריך לתמוך בחברת תעופה בתקופת הקורונה - בכל העולם תמכו בחברות התעופה, אחרת הן היו קורוסת, אלא כי הסיכוי להתייעלות באל על כשהמדינה לוקחת את המושכות והשליטה, הוא לכאורה אפסי. ואז הגיע קני רוזנברג שנכנס לשליטה בחברה ובמקביל החל שם תהליך התייעלות מסיבי.
התהליך הזה היה בחסות ובמימון המדינה. רוזנברג שהשקיע בחברה כי הרבי אמר לו, קיבל גיחוכים מכל צד וחשבו שהוא יאבד את השקעתו. אל על היא חברה הפסדית בהגדרה, אבל החברה עברה לרווח בזכות תהליך התייעלות משמעותי. עדיין יש בורות שומן גדולים באל על, אבל היא תיפקדה אחרי הקורונה עם 60% מכוח האדם שהיה לה לפני הקורונה מבלי להיפגע. אם תרצו כ-40% מכוח העבודה היה מיותר. זה הישג גדול לבעלים ומנכ"לית החברה דינה בן טל גננסיה.

- הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על מתחילה להמריא
במצב הזה מדובר כבר בחברה שיכולה להרוויח ואכן אל על הרוויחה. רוזנברג ראה בהדרגה את השקעתו משביחה. הרבי צדק. הוא מורווח כעת פי 2 על ההשקעה כ-800 מיליון שקל. בתחילת הדרך הוא היה מופסד סדר גודל של 400 מיליון שקל.
צריך להשקעה באל אל הרבה אומץ, אולי אפילו קצת נאיביות או טיפשות ובעיקר הרבה אמונה (בלי ציניות).
ההווה - העלאת מחירי הטיסות: לגיטימי, לא הוגן
הרווחים הגיעו בהדרגה, ואז הגיעה המלחמה. ביזפורטל חשף את המחירים המנופחים של אל על כבר בתחילת המלחמה, ובהמשך את השליטה של אל על בכל הקווים העיקריים בשל יציאה של חברות התעופה הזרות. למרות שמלחמה בעיקרון לא טובה לחברות תעופה ותיירות, אל על מצאה את עצמה מרוויחה בקצב רווחים של 600 מיליון דולר בשנה. זה מזכיר את צים והקורונה - חלון הזדמנות של שנה-שנתיים לרווחי עתק. ככה זה יהיה גם באל על, היא לא באמת תמשיך להרוויח בקצבים האלו. אגב, היא נסחרת במכפיל רווח של פחות מ-2 בגלל שהשוק כמובן יודע שהרווחים האלו לא יחזרו בשנים הבאות.
אל על נהנתה מהמלחמה, אבל בתחילת המלחמה היא התקשתה מאוד תזרימית. אין טיסות והיא צריכה להחזיר כסף למזימני הטיסות, היא ביקשה דחייה מהציבור וקיבלה. הציבור התגייס למענה ולא ביקש לקבל מזומנים אלא כרטיסים בעתיד.
- צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
- נאייקס: ההכנסות והרווח מתחת לציפיות - אבל התחזית מעודדת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
היא כמעט ופנתה אל המדינה לקבלת תמיכה, ואז זו כבר היתה חוצפה של ממש - גם להעלות מחירים בעשרות ומאות אחוזים וגם לבקש כסף מהמדינה. ואז הנהלת אל על מסרה באופן נחרץ - לא נצטרך עזרה מהמדינה.
ברגע שהחברה לא מקבלת תמיכה מהמדינה והיא פועלת לכאורה בשוק תחרותי, אי אפשר לבוא אליה בטענות על עליית מחירים. אל על היא לא מונופול טבעי. היא מונופול בקווים מסוימים בגלל שחברות תעופה ברחו מהקווים האלו. היא מנצלת את המצב לרווחים כי זה הזמן שלה להרוויח. רוצים - תטוסו, לא רוצים - אל תטוסו. אל על כאמור לא ידעה להרוויח ועד שיש לה הזדמנות לעשות זאת - זה מבורך בעיני המשקיעים.
כן, זו לא דעה פופולארית, אבל כל עוד המדינה הפסיקה לתמוך בה והיא החזירה את המימון למדינה, אז למרות הפגיעה בציבור, ככה זה בעולם קפיטליסטי. אם המצב מתארך אפשר לבוא ולהגיד - יש כאן מונופול על פני זמן ולהגביל את המחירים, אבל בכל נקודת זמן יש והיתה הערכה שיש סיכוי שזה עומד להסתיים בתוך כמה חודשים.
בקיצור - מותר, לגיטימי, טוב למשקיעים. לא הוגן לצרכנים, במיוחד שהם אלו שתמכו בחברה כשהיא הזדקקה להם.

אל על - השתן עלה לראש
אל על ולא משנה מה ההגדרה המשפטית, היא חברת התעופה הלאומית. ככה תופסים אותה והתדמית היא זו שיוצרת לה את הלויאליות והחזרה של הלקוחות. אבל, החיבור הזה בין אל על לעם, עלול להשתנות בגלל טעות קריטית של קני רוזנברג והנהלת החברה.
אל על משתינה מהמקפצה, בגלוי, בלי להתבייש. היא אומרת קהל עם ועדה - הפכתי למכונה לייצור רווחים בזכות מחייר הטיסות הגבוהים, אני רוצה לקנות את ישראכרט הגדולה.
מחברה הפסדית, מדממת שמצליחה להבריא בהדרגה, הפכה תוך אל על בזכות רווחים על חשבון הצרכנים לענקית. את הכסף שהיא הרוויחה מאיתנו היא רוצה לקחת ולהשקיע בענקית כרטיסי האשראי וההלוואות - ישראכרט.
עשקו אותנו בטיסות - האם הם הולכים לעשוק אותנו בכרטיסי האשראי וההלווואת?
אל על נסחרת ב-3.15 מיליארד שקל - פי 3 ממהמחיר בתחילת השנה, שיא של כל הזמנים והיא רוצה לקנות את ישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל. כלומר חברה בגודל שלה. היא תשקיע במהלך, אם יתממש כ-1.4-1.5 מיליארד שקל. כל הכסף הזה מגיע מרווחים בשנה האחרונה.
לכאורה מהלך מוצדק כלכלית - פיזור סיכונים, השקעה בתחום יציב, צומח. יש גם סינרגיה מסוימת, אלא שבפועל זו טעות גדולה. אל על פוגעת בבסיס שלה - בלקוחות הנאמנים שעכשיו יתחיל לחלחל להם שאחרי שעשקה אותם במחירי הטיסות היא הולכת לעשוק אותם בהלוואות וכרטיסי אשראי.
מעבר לכך, אל על היא עדיין חברה ממונפת, נכון שהרבעון השלישי יהיה מצוין וכנראה שגם הרבעון הרביעי, ועדיין - מול היתרון של הפיזור יש את חוסר המיקוד ואל על היא לא גוף שאפשר לנהל אותו על הדרך - ההנהלה צריכה להיות 24/7 בביזנס, ואי אפשר גם להקדיש זמן על ישראכרט שבעצמה היא גורילה שמצריכה משאבים.
אל על גם הקצתה סכומי ענק כדי לחדש ולהגדיל את צי המטוסים שלה. הרווחים של השנה האחרונה עוזרים לה לקנות את המטוסים במימון נמוך, ועד שהיא מגיעה להישג הזה היא בעצם רוצה לבטל אותו ולהשקיע סכומים בישראכרט (שגם אם תירכש במימון, זה עדיין ידרוש מאל על כ-800 מיליון שקל).
זה אולי מגלומניה, אולי באמת מחשבה עסקית על פיזור סיכונים, אבל זה "גול עצמי". גם אנשים שהתלבטו אם אל על נוהגת נכון או לא בקשר למחירי הטיסה ונטו לסלוח לה, הפכו עכשיו לביקורתיים כלפי החברה. אלא שזו לא סתם טעות, זו טעות שהיתה יכולה להימנע בקלות. מלכתחילה הסיכוי של אל על לרכוש את ישראכרט הוא כנראה נמוך.
סיכויים נמוכים לעסקה
אל על רוצה לרכוש את ישראכרט כמו שקונים דירה שנייה להשקעה. הנכס יניב תשואה, נחזיר ממנו את ההלוואה. ישראכרט היא נכס מניב. אבל, עסקה כזו תפגע במשקיעים - עסק לא ממוקד, חברות החזקה למשל, סובלות מדיסקאונט על הפעילות. ככל שהעסקים רחוקים במהות שלהם הדיסקאונט גדול יותר. אם עסקה כזו תצא לפועל, באל על יגלו שהשוק מתמחר את עסקת ישראכרט במחיר נמוך במיוחד. בהמשך גם ירדו הרווחים הפנומנליים לרצפה ואז פתאום יתברר שזו חברה שהזרוע העיקרית שלה היא ישראכרט, עם פעילות תעופה לא יציבה. השוק לא יאהב את המיש מש.
זה לא אומר שזו עסקה לא נכונה במהות שלה, אבל בהינתן כל הסיכונים, גם התייחסות המשקיעים וגם הרגולטוריים שבהמשך, ובעיקר התדמית שתינזק, נראה שהעלות הכוללת של העסקה הזו לאל על ורוזנברג היא הרבה מעבר לחישוב הפשוט באקסל.
חוץ מזה יש תחרות על ישראכרט. מנורה מתמודדת נחושה על רכישת ישראכרט. היא הציעה לרכוש 32% לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל. אל על מציעה לרכוש 45% במחיר של 3.1 מיליארד שקל. שתי המועמדות מדברות על רכישת שליטה, צריך את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. אל על לכאורה מנותקת מתחום הפיננסים, אבל זה לא מדויק לגמרי.
אל על רוצה מועדון עם כאל ושליטה על ישראכרט - מה יגיד הממונה?
מועדון כרטיסי האשראי של אל על הוא בשותפות עם כאל, מה שמייצר ניגוד עניינים בין הרכישה של ישראכרט לבין הזרוע שלהם בכאל. אל על לא תוכל להמשיך להיות מעין שותפה של כאל ובמקביל בעלת השליטה בישראכרט.
באל על כנראה מתכוונים להעביר את המועדון לישראכט, זה אומר להפר את ההסכם מול כאל, יהיה צו מניעה, זה תהליך ארוך שגם אם בסופו תהיה עסקה כזו, היא תהיה מורכבת - האמא עושה עסקאות עם הבת, זו עסקת בעלי עניין שתדרוש אישורים מיוחדים.
- 34.דודו 20/10/2024 19:12הגב לתגובה זויש להם את סאן דור. אז עוד חברת בת שעובדת בשבת, ובטח חברה שיש גם ככה לציבור החרדי בארנק, לא זה מה שישנה לציבור הכשר.
- 33.אסף 19/10/2024 22:15הגב לתגובה זוהמשמעות היא מאוד פשוטה... מחר מניית אלעל מעל 800
- 32.יובל הממוקד 19/10/2024 13:56הגב לתגובה זואת אל על, יותר נכון את הנהלת אל על, אפשר יהיה למדוד עוד כמה שנים, אחרי המלחמה ועוד שנה שנתיים. עכשיו לא משנה מה אל על תעשה היא תרוויח בענק. השאלה מה תעשה עם זה.ואני מסכים עם אלו שכתבו לפני - חברת תעופה שלא עובדת בשבת אף פעם לא תהיה חברה מובילה. כל התמחור של השוק הזה, כולל מטוסים, תחזוקה, שדות תעופה וכו מבוסס על עבודה 24/7. זה אומר שבסיסית אל על מתחילה נמוך מאוד.הגיע הזמן שימצאו פתרון לזה, כי מתישהוא יבוא המשבר שיגמור את אל על והמדינה בדיוק לא תתמוך, ואז לא תהיה בישראל חברת תעופה סבירה, וזו בעיה קשה.
- 31.משה 19/10/2024 11:57הגב לתגובה זומקווה שהישראלים יזכרו להם את זה כאשר ישובו חברות הלואו קוסט חברה גזלנים וכל יתר החברות הישראליות.
- 30.רצה לקלל ויצא מברךהמשפחה מזמינה משלוחי אוכל דרך האפליקציות השונות לבני המשפחה ולא לאירוח רשמי בעלויות שהגיעו לסכום של חצי מליון שקלים ב-10 חודשי כהונה של ראש הממשלה, ממוצע של 50 אלף שקלים בחודש. כאשר כל הזמנה מגיעה למאות אלפי שקלים. ה50 אלף שקלים בחודש מח (ל"ת)בוקר 19/10/2024 11:09הגב לתגובה זו
- 29.לרון 19/10/2024 10:59הגב לתגובה זוקני רוזנברג יעביר את התפוח הלוהט לאחרים!
- 28.לרון 19/10/2024 10:58הגב לתגובה זוב 765 מנופחת שווה אולי 444,כשייפתחו השמיים תחזור למעמדה ה"טבעי"
- 27.לרון 19/10/2024 10:51הגב לתגובה זואהרון פרנקל שלח את המוניטין ושניהם שאינם יושבים כאן יידעו לחסל השקעותיהם כאן,גם ידעו!
- 26.ברכה מהרבי או כסף של הבטוח הלאומי (ל"ת)קבלת ברכה תן תרומה 19/10/2024 10:08הגב לתגובה זו
- 25.חברה שנואה. טסים איתה עכשיו כי אין תחרות. כשהשמיים יפתחו חזרה היא תהיה אצלי בעדיפות אחרונה (ל"ת)שין 19/10/2024 10:07הגב לתגובה זו
- 24.חברה שנואה. טסים איתה עכשיו כי אין תחרות. כשהשמיים יפתחו חזרה היא תהיה אצלי בעדיפות אחרונה (ל"ת)שין 19/10/2024 10:07הגב לתגובה זו
- 23.יריב 18/10/2024 19:30הגב לתגובה זוהחברה רכשה כמון מטוסי 787 ועכשיו 737. צריך להחזיר הלוואות ואפילו להקדים החזרים ובכל לחסוך ריביות לעתיד. במצב הזה לא ישאר לנצח והפיצרוו הוא להשקיע בעצמה ולא בישראכרט. אם היא לא מאמינה בעסק שלה, מדוע שבעלי במניות יאמינו בה?
- 22.חיגז 18/10/2024 18:49הגב לתגובה זובזמן קורונה והמלחמה אל על קיבלה מענק מהמדינה בסך כ2 מיליארד ש"ח.למרות מניית הזהב מירי רגב למתענינת בתחבורה אלא בנסיעותיה סביב העולם. המדינה לא מנצלת את מניית הזהב וכך אנו נראים.
- ממש לא! אל על חברה פרטית. (ל"ת)פראבדה 19/10/2024 11:10הגב לתגובה זו
- לרון 21/10/2024 19:30היא חברה בטחונית ופרטית בחלק ולמדינה אכן יש מניית זהב,לא ראיתם איך הפסיקו לטוס הנה???
- 21.לא טס אלעל כבר כמה שנים . לא סובל את החברה הזו (ל"ת)מני כהן 18/10/2024 18:35הגב לתגובה זו
- מסתדרים (ל"ת)תודה 20/10/2024 00:15הגב לתגובה זו
- 20.זה לא הרבי 18/10/2024 17:27הגב לתגובה זוכשתסתיים המלחמה הם יקבלו "הערת עסק חי"
- 19.ישוע 18/10/2024 17:03הגב לתגובה זונכנס שוב כשתרד בחדות
- 18.יהווית 18/10/2024 16:57הגב לתגובה זולטובת כל עם ישראל
- 17.Y 18/10/2024 16:43הגב לתגובה זוDon't fly El Al ganavim
- 16.דן 18/10/2024 14:54הגב לתגובה זואלעל חברה עם מוניטין עיסקי מפוקפק לאורך שנים שמרוויחה רק מסגירת השמיים לעומת חברה שמנהלת עשרות שנים מאות מיליארדי שקלים ובשנים האחרונות בעיקר בשנתיים האחרונות מציגה תשואה להון הטובה ביותר בקרב חברות הביטוח
- 15.פולני פלמוני 18/10/2024 14:40הגב לתגובה זואם לא היתה חייבת להמשיך לטוס אל על היתה גמורה ובעתיד תפסיד.
- 14.מסכים לכל מילה ולא תהיה עסקה לדעתי (ל"ת)יורם 18/10/2024 14:04הגב לתגובה זו
- 13.יוני 18/10/2024 13:38הגב לתגובה זומחיר מופקע עם סנודביץ מזלזל בטיסה ודיילים שמשרים תחושת לחץ ישראלית טיפוסית - הכי בבית בעולם כי בבית יקר למות.
- 12.אבי 18/10/2024 13:37הגב לתגובה זוהאדמור שאמר לו לקנות זה הקודש קודשים רבי דוד אבוחצירה שליטא שרואה למרחקים ובזכות שמירת השבת הם הגיעו להצלחה גדולה ואם יהיה צריך גם ישרכארט ישמור שבת ואפילו שאדם שלא שומר שבת יהיה צריך לבטל כרטיס שאבד אפשר לעשות באינטרנט או בהקשה בטלפון
- 11.איזה תחקירן בשקל! הבעיה המרכזית לפני העובדים (מסכי 18/10/2024 13:30הגב לתגובה זואיזה תחקירן בשקל! הבעיה המרכזית לפני העובדים (מסכים שהיו שם עודפי שומן ואבטחה סמויה ) הינה שהם לא טסים בשבת. זו אופרציה מאד בעייתית כדי שקצת יותר משביעית מהזמן המטוסים מקורקעים
- 10.לרון 18/10/2024 13:02הגב לתגובה זותהפוך לחברהבינלאומית,זה הכיוון
- 9.מומו 18/10/2024 12:37הגב לתגובה זומלא מלא צרות עין וחוסר פרגון הסיבה הגדולה לצמיחת העסקים בישראל...
- 8.tulipani 18/10/2024 12:31הגב לתגובה זוהנימוקים למה לא, די חלשים.
- 7.סמי 18/10/2024 12:27הגב לתגובה זולא צריך לחסום את אל על מקניה. אם תכשל תפסיד ותמכר.
- 6.רפאל 18/10/2024 12:15הגב לתגובה זוכנראה אני ימשיך להחזיק את המניה עד לשער 1200 ואז נחשוב מה עושים
- 5.נאור 18/10/2024 12:10הגב לתגובה זוראינו מה קרה לטבע שרכשה חברה גדולה ממנה. לרדת מזה מהר
- 4.גם באירופה כאב להם שיהודים מרוויחים וכנ"ל היום על חרדים (ל"ת)שלמה 18/10/2024 12:05הגב לתגובה זו
- 3.רוני 18/10/2024 12:02הגב לתגובה זותסתיים המלחמה תוך 2 רבעונים יחזרו הצרות, עשיתי סיבוב ומכרתי לפני כשבוע וחצי. מציע ליתא המשקיעים להתחיל לצאת כשהם מורווחים יפה. בנוסף- רשות התחרות אמורה לאסור רכישה כזאת. הסיבות בגוף המאמר, נקווה שכרגיל לא יירדמו בשמירה.
- 2.אנונימי 18/10/2024 11:58הגב לתגובה זודי לנשות להוריד את שער המניה
- 1.כל מה שקורה אם אל על הכל טוב ואין שום בעייה . מי ש 18/10/2024 11:57הגב לתגובה זוכל מה שקורה אם אל על הכל טוב ואין שום בעייה . מי שרוצה לטוב שישלם יותר אין מה לעשות זה לא חלב או עגבניה שאתה חייב. לטוס השנה לא טסתי כי אין לי כסף מיותר . אם אל על עשקה את כולם למה חברות אחרות לא טסו? בקשר לעסקה יש עוד הרבה עבודה כגון להשמיד טוטלית את החמסים ואת חיזבלא ובעיקר להמשיך לאיראן כל זה נראה לי יקח עד שנה נוספת . כולנו יודעים מה זה עסקות עם ערבים ולמה זה מגיע אישראקרארדזה עסק בפני עצמו ואנשים משלמים לפי מה שכדאי להם וזה לא נעים לחשוב שעכשיו אל על מחכה שיהיה איזה אסון לויזה או לכל חברה ואישראקארד תעשוק אם כל הכוונה להוריד את שווי המניה שיבוסם לכותב וימשיך ללכלך על אל על . ואם זה כך באמת למה הכתבה הזאת לא הגיעה כשאל על היית בשווי של 400 ?מעניין , המבין יבין . אני מקווה שאל על תגיע עד סוף השנה ל10000 והאופציה 3 שלה תהיה שווה 500 .

אופנהיימר: "אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים"; מעלה מחיר יעד
אופנהיימר מעלה מחיר יעד לאלביט ל-550 דולר, אפסייד של כ-10% ומציין כי: "היתרון במזרח אירופה הולך ומעמיק, אלביט תהנה עוד שנים רבות מביקושים חזקים מאוד בשוק הישראלי"
אופנהיימר מפרסמת סקירה עדכנית על אלביט מערכות אלביט מערכות -5.23% לאחר פרסום הדוחות, ומחדדת את המסר שהביקושים לטכנולוגיה ביטחונית באירופה ובישראל אינם זמניים (זאת לאור העובדה כי ישראל מתכוננת למלחמה נוספת עם איראן ועם מדינות עוינות אחרות, כלשונם), אלא שינוי עומק בשוק שממשיך למצב את אלביט כשחקנית שמספקת פתרונות למדינות ללא תעשייה ביטחונית מקומית. על רקע המגמה הזו, בבית ההשקעות מעלים את מחיר היעד למניה ל-550 דולר ומשאירים את ההמלצה על "תשואת יתר".
האנליסטים מציינים כי הדוחות של אלביט הציגו רבעון חזק מבחינת רווחיות ושיפור תפעולי. הרווח המתואם היה גבוה מהתחזיות, ושיעור הרווח התפעולי המתואם עלה ל-9.7%, שיפור של כ-150 נקודות בסיס לעומת השנה שעברה. מנגד, ההכנסות היו מעט מתחת לצפי, אך עדיין צמחו לשיא של 1.92 מיליארד דולר. באופנהיימר מדגישים כי השיפור ברווח הנקי ושיעור המס הנמוך מצביעים על התייעלות תפעולית שמאפשרת למנף את הגידול בפעילות.
הפער הגדול נמצא בצבר ההזמנות, שממשיך להיות אחד החזקים בתעשייה: 25.2 מיליארד דולר, עוד לפני עסקת הענק שדווחה אתמול. על פי אופנהיימר, הצבר ימשיך לתמוך בצמיחה דו ספרתית בשנים 2026-2025, עם תרומה ברורה של מזרח אירופה, שם אלביט נהנית מיתרון מבני. “מדינות כמו אלבניה, דנמרק וסרביה, שאין להן תעשייה ביטחונית מקומית, הופכות את אלביט לספק טבעי”. בנוסף, המתיחות מול רוסיה והתחייבויות נאט"ו להגדלת ההוצאה הביטחונית הופכות את הביקוש למערכות קרקע, חימושים, תקשוב ואלקטרו אופטיקה ליציב ומתמשך.
הסקירה מתייחסת גם לעסקה הגדולה בהיקף 2.3 מיליארד דולר שעליה דיווחה אלביט אתמול. לפי הערכת אופנהיימר, ההסכם ככל הנראה משקף שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל למדינה ממזרח אירופה (ההשערה עלתה גם כאן בביזפורטל - אלביט בעסקת ענק של 2.3 מיליארד דולר, אבל מה לא נחשף?) ככל הנראה אחת המדינות שבהן כבר קיימות רכישות משמעותיות של החברה. לדברי האנליסטים, העסקה כוללת מערכות יבשה, רחפנים ומערכות שליטה ובקרה, וצפויה לייצר תרומה ניכרת להכנסות בשנים הקרובות. "מדינות מזרח אירופה יישארו הרבה יותר פתוחות לרכש ישראלי לעומת מערב אירופה, וזה אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של אלביט לשנים הקרובות", נכתב.
- מנכ"ל אלביט: "פרויקט הלייזר חשוב, אבל הוא לא היחידי, יש לנו מספר מנועי צמיחה קדימה"
- אלביט: הרווח מעל הצפי, ההכנסות מעט מתחת; הצבר ממשיך לגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנקודת מבט תפעולית, אופנהיימר מציינים כי אלביט מציגה שיפור כמעט בכל החטיבות, עם צמיחה של 41% בחטיבת היבשה, עלייה דו ספרתית בחטיבות הסייבר וה-C4I, ויציבות בחטיבת ESA לאחר תקופה חלשה יותר. במצטבר, מדובר בתמהיל שמאפשר לחברה לשמור על חוסן גם בזמן תנודתיות אזורית בשווקים כמו אסיה-פסיפיק, שם נרשמה ירידה מסוימת ברבעון.
משה סבוסקי, סמנכ"ל הכספים של שפיר הנדסה, צילום: יח"צשפיר הנדסה: עלייה של 15% בהכנסות, הרווח הנקי קפץ ל-60 מיליון שקל
חברת התשתיות מציגה שיפור ברווחיות ברוב תחומי הפעילות ומקדמת מכירת חלק ממגזר הזכיינות למוסדיים
שפיר הנדסה, מחברות התשתיות והתעשייה הגדולות בישראל, מסכמת את הרבעון השלישי ומציגה גידול בפעילות כמעט בכל ענפי הליבה שלה. שפיר הנדסה -2.5% פועלת במגוון תחומים, בהם תעשייה כבדה, ביצוע פרויקטי תשתית, ייזום נדל"ן למגורים, זכיינות בתחבורה ופעילות לוגיסטית, ובמקביל ממשיכה להרחיב את פעילותה גם בשוק הדיור המוגן והתחדשות עירונית.
הכנסות החברה ברבעון עלו ל-1.57 מיליארד שקל, עלייה של 15% לעומת הרבעון המקביל ב-2024, אז עמדו על כ-1.36 מיליארד שקל. הרווח הנקי הגיע ל-60 מיליון שקל, כאשר הרווח המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-57 מיליון שקל, זינוק ביחס ל-16 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. גם הרווח התפעולי הציג שיפור והגיע ל-154 מיליון שקל, לעומת 122 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
במגזר התעשייה נרשמו הכנסות של 672 מיליון שקל, עלייה של 5% הנובעת בעיקר מגידול בכמויות שנמכרו. רווח המגזר עלה ל-115 מיליון שקל, עלייה של 11% לעומת השנה שעברה. מגזר התשתיות המשיך להיות אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים, עם הכנסות של 595 מיליון שקל - עלייה של 33% ברבעון, על רקע האצת ביצוע הפרויקטים, במיוחד בקו הסגול של הרכבת הקלה. הרווח במגזר זה עלה ל-46 מיליון שקל לעומת 27 מיליון שקל ברבעון המקביל.
מגזר הנדל"ן תרם הכנסות של 120 מיליון שקל, לעומת 81 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה שמגיעה בעיקר מתחילת שיווק של פרויקטים חדשים. רווח המגזר עלה ל-36 מיליון שקל, בהשוואה ל-26 מיליון שקל אשתקד. במגזר הזכיינות נרשמה ירידה קלה בהכנסות - 77 מיליון שקל לעומת 83 מיליון שקל בשנה שעברה - בעקבות הכנסות חד פעמיות שנרשמו אז. הרווח במגזר זה הסתכם ב-20 מיליון שקל. פעילות השילוח והלוגיסטיקה הציגה הכנסות של 107 מיליון שקל לעומת 118 מיליון שקל בשנה הקודמת, והרווח עמד על 9 מיליון שקל.
- בפרמיה על השווי בספרים: שפיר מכניסה מוסדיים להשקעה בפרויקטי זכיינות
- מכה למשפחת שפירא: בית המשפט דחה ערעור על חיוב מס של עשרות מיליונים - "ניסיון לצבוע את המניות נכשל"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחרונה חברת הדירוג מעלות שיפרה את אופק הדירוג של שפיר מ"שלילי" ל"יציב", בין היתר בשל הערכה לירידה עתידית במינוף. בנוסף חתמה שפיר על מזכר הבנות עם גופים מוסדיים למכירת 33.5%-38.5% מהזכויות במגזר הזכיינות לפי שווי של 9-10 מיליון שקל לכל 1%.
