"אנחנו רק בהתחלה. אנחנו בדרך לחתימה עם לקוחות פוטנציאלים נוספים"
מניית חברת טופ גאם -3.23% שמספקת לחברות ברחבי העולם תוספי תזונה בצורה של סוכריות גומי, זינקה מאז הנפקה ב-130% על רקע דיווחים שוטפים על התקדמות בעסקיה. החברה נסחרת בכמיליארד שקל והיא אחת ההנפקות הטובות של הגל האחרון. השווי שלה לא מיוחס לתוצאות בפועל - קצב הכנסות שנתי של כ-200 מיליון ורווח של כ-16 מיליון שקל, אלא לחלום - חברה משמעותית בשוק תוספי התזונה. השאלה אם מיליארד שקל זה לא גבוה מדי, אחרי הכל רק לפני חודשיים תג המחיר היה פחות מחצי ולפני שנה היתה עסקה ברבע מזה. אז ייתכן שכן, אבל החברה עצמה (להבדיל מהנפקות אחרות) היא חברה אמיתית.
עד 2016 החברה ייצרה סוכריות וממתקי גומי במפעל שלה בשדרות - אך התפנית החלה כאשר הנהלת החברה החליטה להיכנס לענף תוספי התזונה בצורה של סוכריות גומי - זה אולי נשמע שוק נישתי, אך למעשה מדובר בענף שמוערך בכ-56 מיליארד דולר נכון לשנת 2020. בשנת 2020 צמח השוק באופן מואץ (14.5% לעומת ממוצע שנתי של 6%) על רקע מגפת הקורונה, ובכך המשיך להציג צמיחה רב-שנתית לאור מגמה הולכת ומתרחבת של אימוץ אורח חיים בריא. בתוך 4 שנים צפוי השוק לגדול לכ-66 מיליארד דולר, כאשר ארה"ב אחראית לכחצי ממנו.
כדי להצליח לבלוט בשוק כה רווי, החברה חייבת להצליח לבדל את עצמה. מהסיבה הזו, מספר לנו חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם הם החליטו לחתום על הסכם עם חברה ישראלית העוסקת בפיתוח טכנולוגיות של מיקרו-אנקפסולציה של חומרים פעילים, ולשלם לה תמלוגים של עד 35 מיליון דולר לתקופה של 15 שנה: "הטכנולוגיה שרכשנו תאפשר לנו לייצר מוצרים שאף חברה בעולם לא יכולה לייצר כיום, היא תאפשר לנו להתחרות בענק בשווקים הבינלאומיים". אומר שטדלר. "הטכנולוגיה תאפשר לנו להכניס לתוך הסוכריות חומרים שעד עכשיו לא יכולנו להכניס, כי הם לא טעימים או כי הם שומניים מדי, טכנולוגיית מיקרו-אנקפסולציה עוטפת את אותם רכיבים בחומר אחר, ומאפשרת לשנות את הטעם".
- טופ גאם בעסקה משמעותית בשווי של לפחות 25 מיליון דולר
- טופ גאם: ההכנסות זינקו ב-98% ל-29.5 מיליון דולר; רווח של 2 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם צילום: דנה פרידלנדר
"אנחנו משלמים להם עבור הטכנולוגיה בכמה שלבים לפיתוח של הטכנולוגיה, ואנחנו אמורים לשלם להם על כל סוכרייה שאנחנו מוכרים בשילוב הטכנולוגיה שלהם כ-0.7%- 2%. אז אפשר להבין שהצפי המכירות בזכות הטכנולוגיה הזו גבוה מאוד". למעשה, החברה שהם קנו ממנה את הטכנולוגיה מצפה למכירות בהיקף של מיליארד דולר, מחישוב התמלוגים וה-Cap של העסקה - אם זה מה שיקרה בפועל, מדובר בעסקה חלומית עבור טופ גאם.
מה היתרון שלכם על חברות אחרות?
"אנחנו מוכרים למעשה חוויות. אנחנו מעניקים ללקוחות שלנו חוויה בריאה וטעימה, באמצעות תוספי מזון שלנו. אנשים צורכים את הויטמנים שלהם בדרך כלל באמצעות גלולה, והם לא באמת נהנים מזה - לפעמים זה נתקע בגרון, לפעמים זה לא טעים. אנחנו לוקחים את אותם רכיבים ומכניסים אותם בתוך סוכריה שמאפשרת לצרכן להנות מאותו תוסף תזונה. ולפתע אכילת הסוכרייה הופכת להיות אירוע ביום, הילד מחכה לזה בבוקר והמבוגר מחכה לרגע שהוא יהנה מהסוכרייה אחרי העבודה - יצרנו מוצר עם ערך קולינרי שמשמח את הלקוחות.
כאמור, אתם לא היחידים שמספקים תוספי תזונה בצורה של סוכריות - אז מה בכל זאת היתרון שלכם?
"איכות הסוכרייה שלנו ברמה גבוהה מאוד, ובנוסף המוצר שלנו מורכב מסיבים תזונתיים ולא מסוכר. שאר החברות מכניסות לסוכריות שלהם סוכרים מלאכותיים, ומחקרים מוכיחים שזה לא בריא כלל, ואף גורם להשמנה - ואנחנו הצלחנו לפתח סוכריה שבמקום סוכר יש סיבים תזונתיים, סיבים פרו ביוטיים.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
"המוצר שלנו מתוק בגלל שבסיבים יש מעט סוכר, בזכות הטכנולוגיה שלנו הצלחנו לגרום לסוכריה להיות מתוקה עוד יותר. ככל הידוע לנו אין בשוק סוכריות דומות לשלנו. אנחנו מצליחים לבלוט בענף, והראיה לכך היא שחברות בינלאומיות עובדות אתנו, כבר עכשיו אנחנו מצליחים לייצר ערך מוסף".
בהנפקה הראשונית באוגוסט, הנפקתם לפי שווי נמוך משמעותית ממה שרציתם האם אתם שלמים עם ההחלטה?
"בתהליך ההנפקה הייתה לנו דילמה, האם אנחנו מתקדמים עם זה או לא - אך בסוף ההבנה שלנו הייתה שהכסף חשוב לנו מאוד כדי לאפשר לנו את התמיכה, ולהקים מפעל ייצור חדש וכדי לממש את האסטרטגיה שלנו - והכסף הזה יאפשר לנו את הצמיחה המואצת של החברה. האם אהבנו את הדילול? ברור שלא. האם אנחנו מבינים שהכסף של ההנפקה יאפשר לנו להגיע לצמיחה מואצת? בהחלט כן. מה שזה אומר בגדול, שכל מי שהשקיע בחברה נהנה ויהנה יחד איתנו בצמיחה של החברה".
מי הלקוחות שלכם?
"אנחנו מוכרים בעיקר לשוק הבינלאומי, המוצרים שלנו נמכרים ללקוחות הכי גדולים בעולם כדי שימכרו אותם תחת המותג שלהם". שטדלר לא הסכים לחשוף את שמות המותגים שהם עובדים איתם. "החלטנו לא למכור את המוצרים שלנו תחת מותג שלנו, אלא לספק את המוצרים לחברות בעולם כדי שימכרו אותם תחת המותג שלהם - כל אחד עוסק במה שהוא טוב בו, אנחנו טובים בלפתח מוצרים ולתת ללקוחות שלנו שלושה דברים - חדשנות, איכות ושירות. אנחנו מאפשרים להם בעזרת הטכנולוגיה שלנו להגיע לבידול - בעזרת הטעם, הצבע והצורה. אנחנו פונים לשווקים בארה"ב ובאירופה, וזה רק ההתחלה - יש לנו עוד לקוחות פוטנציאלים שאנחנו נמצאים איתם בדרך לחתימה על חוזה".
"הסוכריות שלנו מכילות רכיבים פעילים כאלה ואחרים, כמו למשל מינרלים, ויטימנים ועוד. יש לנו מאות אפשרויות שונות של מוצרים. החברה לא מפתחת רק מוצר לקטלוג, אנחנו מפתחים מוצרים ללקוחות על פי הדרישה שלהם. וזה לא טרוויאילי - למשל, אין רק פורמולה אחת של ויטמין C שאנחנו מספקים, אנחנו יכולים לספק אותו בצורה צמחונית, אורגנית - או בכל תצורה שהלקוח ידרוש.
מה מנועי הצמיחה שלכם?
"בעיקר חדשנות, אנחנו מחפשים טכנולוגיות חדשניות לשלב במוצרים שלנו. בסופו של דבר כל השאלה בתחום הזה זה האם יש לך את המשהו המבודל והמיוחד, ואם באמת נצליח לייצר חדשנות מדענית ומוכחת שתייצר בידול זה הופך אותנו למעניינים מאוד. בנוסף, אנחנו בדרך להקמת המפעל בשדרות - התחלנו בשדרות ואנחנו נמשיך שם. המפעל יהיה ברמת פארמה, לפחות חלקו מה שיאפשר לנו להיכנס לשווקים נוספים. אנחנו. לחברה יש מפעל ייצור אחד בשדרות".
מה היעד המרכזי שלם לשנים הקרובות?
- 7.אלי 05/08/2022 15:00הגב לתגובה זוהטכנולוגיה הכי מתקדמת והאנשים הכי תותחים שיש היום בתחום עובדים בחברה הזו!! תצליחו ובענק!
- 6.יו 24/10/2021 22:10הגב לתגובה זושלדעתי טובה ממנה בהרבה ורק שווה 80 מליון
- 5.דוד 24/10/2021 09:10הגב לתגובה זוהערך הקלורי והסוכר לא ממש משנה כשצורכים 1-2 ביום. מה שחשוב זה איכות התוספים, היא לא יכולה להיות גבוהה וזמינה בדרך הייצור של סוכריות גומי.
- 4.מני 24/10/2021 09:02הגב לתגובה זולמיליארדים.
- 3.אנונימי 24/10/2021 08:54הגב לתגובה זומכפיל רווח של 70 על הקצב של הרווח ומכפיל של מעל 200 על הרווח בפועל. כנראה שזה הרבה יותר טוב מגוגל ואמאזון בתחילת דרכן
- זה בציניות למי שלא הבין (ל"ת)אנונימי 24/10/2021 09:47הגב לתגובה זו
- 2.המוסדי 24/10/2021 08:39הגב לתגובה זומי שמבין בתעשיית המזון ובטח בתעשיית התוספים מבין כמה החברה הזו רחוקה מהדרישות היום בעולם. מעבר לכך שיש המון חברות שעושות דברים זהים, כי אין פה שום ידע ייחודי
- 1.שי 24/10/2021 08:24הגב לתגובה זושוק מיליארד שקל שווה. קונים תמכונה שלהם בכמה מיליוני שקלים. ומגיעים ללקוחות חדשים במחיר יותר זול. אבל אם יש פרייארים שקונים אז בהצלחה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות
רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"
ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4% ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.
הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.
הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.
- שיח מדיקל: "השוק התייצב, וכבר ב-2025 נראה חזרה לצמיחה, אפילו דו ספרתית"
- שיח מדיקל עברה לרווח של 1.3 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.
