רציו פטרוליום: הפוטנציאל בקידוח טנג'ר - 65 מיליון חביות נפט

השותפות מפרסמת דו"ח משאבים עבור תגלית טנג'ר בגינאה בו היא מחזיקה (25%); בבלוק כולו (קייצ'ור) הדטו"ח מעריך פוטנציאל משאבים המוערך במעל 2 מיליארד חביות נפט, ב- 11 פרוספקטים שונים

שותפות הנפט והגז רציו פטרול יהש -2.92%  מדווחת, כי על-פי דוח משאבים מותנים ופרוספקטיביים לבלוק קייצ'ור שבגיאנה, בו היא מחזיקה (25%) תגלית טנג'ר מוערכת בכ-65 מיליון חביות נפט. עוד עולה מהדוח כי קיים בבלוק פוטנציאל משאבים משמעותי המוערך במעל 2 מיליארד חביות נפט, ב- 11 פרוספקטים שונים.

על פי הדו"ח הפרוספקטים מרוכזים בשלושה מקבצים עיקריים: המקבץ הדרום-מערבי (SW) הכולל את תגלית טנג'ר, המקבץ הדרום-מזרחי (SE) והמקבץ הצפוני (North). עוד נכתב, כי סיכויי ההצלחה של הפרוספקטים המרכזיים במקבצים SW ו-SE, הנמצאים בשכבת המסטריכטיאן המקבילה לשכבת המאגר בתגלית טנג'ר, עלו בצורה משמעותית לכ- 50%. שניים מפרוספקטים אלו (קינגפישר 6 ו- 8) נמצאים בסמיכות רבה לתגלית טנג'ר. דוח המשאבים, הוכן על-ידי חברת NSAI, מעריך עתודות מומחה, מוסמך ובלתי תלוי.

בלוק קייצ'ור. מקור: רציו פטרוליום 

אקסון מוביל, יחד עם שאר השותפים בבלוק, ימשיכו לנתח את המידע הרב שנאסף בקידוח בחודשים הקרובים וזאת לקראת ההחלטה על הפרוספקט הבא שייקדח בבלוק קייצ'ור, אשר צפויה להתקבל במחצית השנייה של 2021. הקידוח השני בבלוק צפוי להתחיל כבר במהלך המחצית הראשונה של שנת 2022.

 

בלוק קייצ'ור (Kaieteur) משתרע על שטח של כ-13,535 קמ"ר במים הכלכליים של גיאנה. השותפים בבלוק הם אקסון מוביל (35%) מפעילת הבלוק, חברת הס (15%), חברת קטאליה (25%) ורציו פטרוליום (25%).

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 15.
    מנכל רציו 27/02/2021 03:15
    הגב לתגובה זו
    נראה שהוא בנה על קפיצה במניה עם גאינה...2.5% אופציות שיש לו..לכן הוא לקח משכנתא כזאת גדולה?..ידידי, אם רצים, נופלים, זכור, אין לך נסיון בתחום ולכן נפלת.
  • 14.
    ירון 18/02/2021 03:21
    הגב לתגובה זו
    אין וחברו יגאל לנדאו בלי שום ידע מנסים לעשות סיבוב על גבי משקיעים לאחר כישלון גורף בקידוח בגאינה. החברה היתה צריכה להיסגר, שניים וחצי העובדים יועצים היו צריכים מזמן ללכת הביתה. שליגד ויגאל יתרכזו בסטארטאפים, היה להם המון מזל בזה בפרוסייד?? קיצר תלכו הביתה
  • 13.
    YL 16/02/2021 11:04
    הגב לתגובה זו
    אני מושקע ו מופסד**** מומלץ לקרא ב גוגל התחילה קידוחים יבשתיים ב נמיביה זיכיון על שטח ענק יבשתי כך שעלות הקידוח אפסית נכון להיום הימור
  • 12.
    גל 15/02/2021 07:14
    הגב לתגובה זו
    הקידוח היה כישלון, פיתוח לא יהיה
  • 11.
    איתן אייזנבר 15/02/2021 01:25
    הגב לתגובה זו
    הקידוח היה כישלון מוחלט- זה נסיון לעלות מנייה נטו
  • 10.
    YL 14/02/2021 14:02
    הגב לתגובה זו
    ממש לא משנה מה מוצאים על כל הנפקה ההנהלה גוזרת קופון של כ 7 אחוז מה צריך יותר
  • 9.
    YL 14/02/2021 13:03
    הגב לתגובה זו
    למה הנפקה? כי ללא קשר לתוצאות קידוח ההנהלה מקבלת כ 7 % מ הקופה אז מה זה משנה עם הקידוח מוצלחחחחחחחח
  • 8.
    דרור 14/02/2021 12:41
    הגב לתגובה זו
    קצת גסה אבל מתאימה .
  • חור יבש זה מה שהיה (ל"ת)
    איתי 15/02/2021 01:25
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    גל 14/02/2021 12:26
    הגב לתגובה זו
    משחק של נוכלים..עולה 5 יורדת 5 באותו יום..פלסטלינה!!
  • 6.
    עדיף שלא תפרסם כלום..רק נופל יותר הנייר פח הזה (ל"ת)
    tt 14/02/2021 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אז למה יורד הנייר זבל הזה?! (ל"ת)
    אא 14/02/2021 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רציו 14/02/2021 10:23
    הגב לתגובה זו
    רציו מחיזקה ברציו פטרוליום והיא נשחטה השנה ...
  • 3.
    יעקב 14/02/2021 09:39
    הגב לתגובה זו
    דו"ח מעודד מאוד מבחינתה. ניכר שיש למה לצפות בהמשך השנה. *לא ממליץ*
  • 2.
    מניה הכי דפוקה שיש אחרי כיל, טבע באה רציו (ל"ת)
    רציו 14/02/2021 09:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מחיר רצפה (ל"ת)
    מיכאל 14/02/2021 09:25
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳