רוסאריו נותנים אפסייד של 41% לביקום, מחיר היעד 8.05 שקלים
חברת הייעוץ רוסאריו מעניקה יעד של 8.05 שקלים למניית בי קומיוניקיישנס 0% , ומסבירה כי על פי מודל ה-NAV הכלכלי של החברה, קיים אפסייד של 41% על מחיר המניה.
"ביקום סיימה את הסדר החוב בתחילת חודש דצמבר 2019 ולמעשה עברה לשליטת הגרעין החדש בראשות דארן גלאט כיו"ר ועמי ברלב אשר עמד בשנה האחרונה מאחורי הסדר החוב שהסתיים כאמור, בהצלחה בדצמבר הנוכחי. החברה זכתה להזרמות של כ- 640 מיליון שקל בחוב ובהון על ידי גרעין השליטה החדש", מציין ערן יעקובי, מנכ"ל רוסאריו ייעוץ ומחקר.
לדברי חברת הייעוץ, "ביקום נושאת על גבה חוב בהיקף של כ-2.04 מיליארד שקל בשלוש סדרות אג"ח אשר אמורות להיפרע בתשלום אחד בסוף שנת 2024 (עם תשלומי ריבית שנתיים של כ-78 מיליון שקל לשנה עד אז). מנגד, החברה מחזיקה במזומנים ושווה מזומנים בהיקף של כ- 500 מיליון שקל, כך שהחוב נטו עומד על כ-1.537 מיליארד שקל. מול החוב, הנכס בדמות בזק שווה עבור ביקום נכון להיום כ-2 מיליארד שקל".
- בי-קום ממשיכה לממש מניות, מה זה מעיד על בזק?
- מממשת רווחים - בי קום מוכרת מניות בזק בכ-950 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על ניתוח מודל ה-NAV של ביקום, ברוסאריו מסבירים כי "תחת הנחות של מכפיל 7 על הוצאות הנהלה וכלליות, סעיף זה עומד ב-NAV על 45 מיליון שקל ואפס תשלומי מס ל- 7 השנים הקרובות. מודל ה- NAV הנאיבי גוזר פרמיה סחירה של כ- 40%, כלומר מניית ביקום צריכה לרדת בכ- 40% על מנת שהמודל יתאפס. מודל NAV כלכלי עם שווי כלכלי של 3.6 שקלים למניית בזק, גוזר דיסקאונט של כ- 57%, כלומר מניית ביקום צריכה לעלות בכ-57% על מנת שהמודל הכלכלי יתאפס. לאור ההנחות, מודל ה- NAV של ביקום, יתאפס כאשר מניית בזק תגיע לשווי של 3.08 שקלים (13% מעל שוויה של בזק).
"כאן נשאלת השאלה: האם מניית ביקום יקרה וצריכה לרדת בכמעט 40% - או במילים אחרות האם קיימת כאן אנומליית שוק לא סבירה?התשובה ההגיונית לטעמנו: משקיעי ביקום רואים בחברה אופציה ממונפת על נכס מאד זול, כאשר בשווי הנוכחי של בזק, כל 1% עלייה בבזק אמור לייצג עליה של כ-4.2% במניית ביקום (או 3% אם בזק תגיע לשווי הוגן של 3.6 שקלים). כלומר, בהתייחס לכל הכתוב אודות ביקום החדשה, בעלי השליטה שלה ונכס הבסיס בזק, אנו חושבים שהאנומליה קיימת בתמחור מניית בזק, למרות היותה סחירה יותר ולפיכך, האופציה הממונפת בדמות ביקום, אמורה להוכיח עצמה בעתיד.
"אנו מבקשים 10% "הנחה" על מודל ה-NAV הכלכלי של ביקום, כלומר מפעילים עוד שמרנות על השמרנות שבתמחור בזק. לפיכך השווי ההוגן הנגזר למניית ביקום, עומד על 8.05 שקלים למניה – אפסייד של כ-41% על השווי הנוכחי".
- דוראל אורבן ושמן נדל"ן יקימו מתקן אגירה בנמל חיפה
- היום בבורסה - חוזרים לעליות?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
ברוסאריו סיכמו ואמרו כי "ביקום יוצאת לדרך חדשה כאשר אין מעליה איומים כמו חוק הריכוזיות, מינוף יתר במעלה הפירמידה וכדומה. אנו מאמינים כי כעת החברה תוכל להתרכז ביצירת ערך לבעלי המניות, תוך שירות בעלי החוב ולמעשה תהווה בשנים הקרובות כאופציה ממונפת על נכס בסיס איכותי כאשר מי שמחזיק בשליטה בה צפוי לתרום לה ערכים משלו לאור הנסיון והידע בתחומי הטלקום והתוכן".
- 2.איפה הרשות כשרוסאריו מעליםאפסייד כדי להיות חתם בהנפקה (ל"ת)משקיע 22/12/2019 14:20הגב לתגובה זו
- 1.ירון 22/12/2019 13:16הגב לתגובה זולהמליץ על בזק?

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
דן שפי, מנכ"ל שמן נדל"ן (קרדיט: מושיק ברין)דוראל אורבן ושמן נדל"ן יקימו מתקן אגירה בנמל חיפה
המתקן יוקם במתחם נמל חיפה, יפעל במסגרת מודל אסדרת השוק, יאפשר פריקה של כ-80 מגה ואט שעה ביום לרשת החשמל, והכנסותיו השנתיות מוערכות בכ-4 מיליון שקל לפני מימון
דוראל אורבן ושמן נדל"ן מניב התקשרו בהסכם להקמת מתקן אגירת אנרגיה במתחם נמל חיפה, שיפעל במסגרת מודל אסדרת השוק במשק החשמל. המתקן יוקם על קרקע בבעלות שמן נדל"ן במפרץ חיפה, בשטח של כ-1 עד 1.5 דונם, ויקבל אישור לפריקה לרשת החשמל בהיקף של כ-80 מגה ואט שעה ביום.
דוראל אורבן מתמחה בייזום והקמה של מתקני אגירת אנרגיה, ומוחזקת על ידי קבוצת דוראל אנרגיה (50%), אמפא נדל"ן (25%) והפניקס (25%). במסגרת ההסכם עם שמן נדל"ן מניב, יוקם מיזם משותף שיוחזק בחלקים שווים על ידי שתי החברות, אשר יהיה אחראי על הקמת המתקן והפעלתו.
עלות ההקמה של הפרויקט מוערכת בכ-40 מיליון שקל. הצדדים פועלים לגיוס מימון חיצוני בהיקף של כ-80% עד 90% מעלות ההקמה, בעוד יתרת הסכום תמומן על ידי השותפות בחלקים שווים. הפרויקט כולל מערכת אגירה בהספק של 13.72 מגה ואט, ויפעל במודל המאפשר מכירת אנרגיה ישירות לרשת החשמל, בכפוף להיתר מלא מחברת החשמל.
המתקן צפוי לפעול תחת מודל אסדרת השוק, ובמסגרתו יהיה המיזם זכאי גם לפרמיה אורבנית, מנגנון תגמול ייעודי לפרויקטים המוקמים בשטח עירוני. מנגנון זה נועד לתמוך בכדאיות הכלכלית של מתקני אגירה בסביבה צפופה, שבה מגבלות תשתית ושטח משפיעות על היתכנות הפרויקטים.
לפני תחילת ההפעלה המסחרית, שמן נדל"ן מניב צפויה להיות זכאית לדמי שימוש וכן למענקים התלויים בעמידה באבני דרך. לאחר תחילת ההפעלה, מעריכים הצדדים כי המתקן יניב לתאגיד המשותף הכנסה שנתית של כ-4 מיליון שקל, לאחר הוצאות תפעול ולפני מימון.
