שבתאי אדלרסברג - אודיוקודס
צילום: תמר מצפי
ראיון

אודיוקודס מעלה תחזיות - ההכנסות השנה יסתכמו ב-198-201 מיליון דולר, לעומת 194-198 מיליון דולר

שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל החברה: "מיקרוסופט מהווה כ-40% מהעבודה שלנו. בתחום שלנו כמעט ולא נשארו שחקנים; אנחנו מעורבים ב-80%-90% מהפרויקטים של מיקרוסופט מכיוון שכמעט אין לנו תחרות. בגלל שהיא שולטת בשוק ביד רמה, היא ואנחנו נמשיך לצמוח"

איתן גרסטנפלד | (6)
נושאים בכתבה שבתאי אדלרסברג

חברת אודיוקודס 1.41% הדואלית (סימול: AUDC) ספקית רשתות קול מתקדמות, פרסמה הבוקר תוצאות טובות ברבעון השלישי של 2019 - עקפה את צפי האנליסטים, עם עליה של כ-15.5% בהכנסות ושל כ-28% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד (הרחבה כאן). "אני מרוצה מהתוצאות", אמר שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל החברה והוסיף - "התכנון השנתי שלנו היה לגדול ב-10% אל מול שנה שעברה, בפועל, גדלנו ברבעון הנוכחי ב-15.5%. מבחינתי זה אומר שאנחנו עושים משהו טוב. צריך להבין שזאת שנה רביעית של גידול אצלנו, והגידול מתעצם משנה לשנה, ב-2016-17 עלינו בפחות מ-10% ב-2018 גדלנו ב-12.3% והשנה אני מעריך שהגידול יתעצם". התחזית לשנה הנוכחית היתה בין 194-198 מליון דולר והחברה העלתה אותה ל-198-201 מיליון דולר. הרווח בתחזית הקודמת היה 82-86 סנט למניה והועלה ל-86-89 סנט למניה.  "הכל נובע מדבר בסיסי - אנחנו פועלים בתעשייה מאוד חמה, והיא גדלה בצורה עקבית. הצמיחה שלנו צמודה לצמיחה של השוק - השוק צומח ויצמח ואנחנו יחד איתו. "אנחנו פונים למשתמש הארגוני. חל שינוי מעולם של טלפוניה, לפני 15 שנה בו הייתה הרמת טלפון או במקרה הטוב שלחת פקס, לא היו צ'טים, ובטח שלא שיחות ועידה. היום העולם גדול ויש הרבה יותר אופני התקשרות. לכן בעל עסק צריך תקשורת יעילה, ואת זה אנחנו מספקים לו. לדוגמא, אם אני צריך אותך באמצע הלילה אני שלח לך מעין הודעה כמו ווטסאפ. ככה, אני אבדוק אם אפשר לחזור אליך ואתה יכול לדבר מכל מקום בעולם. בנוסף, אני יכול לשתף אותך בטבלאות, נתונים, מסמכים ופרזנטציות והכל דרך מערכת התקשורת. "חברות האפליקציה כמו מיקרוסופט נותנות את התוכנה ואת כל הפיצ'רים, אבל להרים מעכת בארגון גלובלי, צריך גם תשתית תקשורת שיכולה לייצר ולנתב שיחות, פרזנטציות, ווידאו ואת זה אנחנו מספקים. למעשה אנחנו מעין ספקי נשק לכל הצבאות. אנחנו עובדים עם החברות הגדולות בתחום".   איך מתנהלת העבודה עם מיקרוסופט? "מיקרוסופט מהווה כ-40% מהעבודה שלנו. אבל חשוב להדגיש שהיא לא קונה ישירות, אלא שאנחנו מגיעים כקבלני משנה יחד איתם. בתחום התשתיות כמעט ולא נשארו שחקנים, מעורבים ומיקרוסופט שולטת על מרבית הפרויקטים. מבחינתנו, אנחנו מעורבים במרבית הפרויקטים שלהם מכיוון שכמעט אין לנו תחרות. ב-80%-90% מהפרויקטים של מיקרוסופוט בתחום אנחנו שותפים. בגלל שהיא שולטת בשוק ביד רמה וכנראה תמשיך , אנחנו נצמח במקביל".  מה התחומים החדשים שיהיו מנועי צמיחה? "ראשית, בתחום המסורתי שלנו לפני חודש הכרזנו על כניסה לעולם שאותי באופן אישי מאוד מלהיב - עולם הפגישות. כיום מה שמקבלים מישיבה זה מעט מאד, כי הרבה פעמים מה שנאמר מתמסמס, במיוחד אם אתה יושב בשלוש חמש ישיבות ביום. מכיוון שכולם מבינים שיש מקום לשיפור בעולם של הישיבות. הנושא של שיחות ועידה תופס תאוצה". "המוצר שלנו עושה הקלטה מסונכרנת של הקול ושל הוידאו, ככה הישבות מוקלטות ועוברות תמלול אוטומטי. תמלול ברמה של 70%-80%, וככה מי שלא היה בפגישה יכול לצפות במצגת ולשמוע מה שנאמר ומי אמר מה. אחרי זה הוא יכול להפיץ לאנשים ספציפיים דברים רלוונטיים. העולם הזה קיבל עדיפות מטורפת בחברות הגדולות. אנחנו הכרזנו על שותפות בתחום עם דולבי שזה 'היי קווליטי' בעולם של אודיו. בתחום הזה אני מעריך שוודאי נגדל". איך אתה צופה את ההתפתחות בתחום מבחינתכם? "ייקח לנו כמה שנים טובות, אני מעריך שעוד שנתיים אולי התחום יהווה 5% מההכנסות, אבל זה שוק בהחלט ענק. "המוצר השני הוא VoiceAi, זה להביא את העולם של הצ'ט בוטים לעולם הקול, שזה למעשה לקחת טכנולוגיות מעולם הבינה המלאכותית וה-Machine Learning (למידת מכונה- א.ג). קח לדוגמא את מוקדי השירות, המענה במוקדים הוא 'על הפנים'. במוקד של בנקים יש קבוצות שונות של מוקדנים כאלו שמתמחים בעו"ש, כאלו שמתמחים במט"ח וכו'. עם המוצר שלנו, אתה תוכל להתקשר ולדבר בשפה חופשית והטכנולוגיה תדע לזהות את הכוונה והפריט שאליו התכוונת וככה תפנה אותך למוקד הספציפי שמטפל בנושא". "זה יביא לשיפור גדול בשירות, ראשית, כי המענה מיידי, שנית, אתה חוסך המון כסף. זה עושה את אותה עבודה של צ'ט בוטים רק בעולם של הקול. הטכנולוגיה במצב שתוך שנה שנתיים לא תדע שאתה מדבר עם רובוט והוא יענה לשאלות. אתה תוכל להזמין ולקבל גם שירותים ללא מענה אדם כמו לשלוח צ'קים לכתובת שלך ועוד. אנחנו רוצים להנגיש את היכולות של צ'ט בוטים גם למבוגרים שפחות מסתדרים עם טקסט".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אלי 29/10/2019 18:49
    הגב לתגובה זו
    נשמע הגיוני לאור קשרי העבודה בין שתי החברות.
  • 4.
    אברי 29/10/2019 18:26
    הגב לתגובה זו
    מחיר מניה מנופח
  • 3.
    אחת החברות הטובות ביורת בשוק (ל"ת)
    אחת החברות 29/10/2019 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כל הכבוד (ל"ת)
    מזנקת 8% 29/10/2019 16:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תמשיכו ככה (ל"ת)
    סחתיין אני בפנים 29/10/2019 16:04
    הגב לתגובה זו
  • גם אני (ל"ת)
    Fghy 29/10/2019 16:35
    הגב לתגובה זו
עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.

גורג חורש
צילום: תמר מצפי

יוניון השקעות של ג'ורג' חורש זכתה בזכיינות דקטלון בישראל

ג'ורג' חורש, זכיין H&M ויבואן טויוטה, יפעיל את רשת דקטלון בישראל וישקיע מעל 100 מיליון שקל בשדרוג, הרחבה וטכנולוגיה. העסקה ממתינה לאישור רשות התחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה ג'ורג' חורש
יוניון החזקות, שבבעלות ג'ורג' חורש, תפעיל את רשת דקטלון בישראל תחת מודל זכיינות. דקטלון, שפעלה עד כה ישירות בארץ מאז כניסתה ב-2017, תעביר את הפעילות לידיים מקומיות, מהלך גלובלי של הרשת שמיושם כעת גם במדינות נוספות. חורש, שגבר על מתמודדים כמו קבוצת פוקס פוקס -0.62%   של הראל ויזל ומובמנט  (בעלת רשת בש־גל), צפוי להשקיע מעל 100 מיליון שקל ברכישת הפעילות המקומית, הכוללת את 11 הסניפים הקיימים, המלאי, זכויות השכירות והתשתיות. העסקה עדיין ממתינה לאישור רשות התחרות. לצד הרכישה, חורש מתכנן השקעות נרחבות: חידוש מראה הסניפים, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שיפור חוויית הקנייה והרחבת פריסת הסניפים – מהלך שמסמן את כניסתו הרשמית של יוניון לעולם הספורט והוולנס, נוסף על פעילותו בתחומי האופנה, הרכב, הנדל"ן והפיננסים.

דקטלון היא אחת מרשתות הספורט הגדולות בעולם עם כ-1,800 חנויות, 101 אלף עובדים ונוכחות ב-80 מדינות. במהלך 2024 רשמה הכנסות של 16.2 מיליארד יורו ורווח נקי של 787 מיליון יורו. מעל מחצית מהמכירות מגיעות ממותג פרטי, דבר שמקטין את החשש לניגוד עניינים מול זכיינים מקומיים שמפעילים מותגים מתחרים, סוגיה שעמדה במרכז הבחינה מול קבוצת פוקס, המחזיקה בזכיינות נייקי בישראל. 

מאז שנכנסה לישראל ב-2017, פעלה דקטלון ישירות אך בשנה האחרונה החלה בצמצום שטחי מסחר והעברת דגש לסניפים קטנים יותר בפורמט "דקטלון סיטי", דוגמת הסניף החדש בקניון עזריאלי בתל אביב. המעבר לזכיין נועד לצמצם עלויות תפעול, להקטין חשיפה שכרית ולהעביר את ניהול ההון האנושי לגורם מקומי שמכיר את השוק. הניצחון של חורש אינו מפתיע: לצד הזיכיון ל-H&M וניהול פעיל של יוניון השקעות בעולמות האנרגיה, הנדל"ן והתעשייה, הוא גם בעל מניות בסופר־פארם ומתמודד בימים אלו, יחד עם הראל ביטוח, על רכישת כאל. 

לחורש יש את ההון, ואת הניסיון בזכיינות ויכולות ניהול מקומיות. ליוניון השקעות, שבבעלותו של חורש, שורה של אחזקות כולל בעלות מלאה על יבואנית הרכב יוניון מוטורס (טויוטה לקסוס וג'ילי), וכן אחזקה בסופר־פארם (35%). לפני כשנה וחצי, השלימה החברה מהלך לרכישת 20% מתחנת הכוח אשכול, לפי שווי של כ-9 מיליארד שקל. עבור שוק הקמעונאות בישראל, מדובר במהלך שצפוי לייצר דינמיקה חדשה: חיזוק התחרות במוצרים טכניים במחירים אטרקטיביים, מענה לביקוש הגובר לאורח חיים ספורטיבי והרחבת הנגישות לצרכנים גם בפריפריה. 

העסקה בין דקטלון העולמית ליוניון חורש עדיין כפופה לאישור רשות התחרות, שתבחן האם למהלך יש השפעה אפשרית על התחרות בענף הקמעונאות בכלל ובתחום הספורט בפרט. אף שדקטלון מפעילה בעיקר מותגים פרטיים ולא נחשבת לשחקן מונופוליסטי, היקף הפעילות של חורש בענפי ריטייל נוספים, כמו H&M, סופר־פארם ומועמדותו ברכישת כאל, עשוי לדרוש מהרשות לבחון את רוחב ההחזקות ואת ההצטלבות בין תחומי פעילות שונים. עם זאת, לא מדובר בעסקה המעוררת התנגדות עקרונית בענף, ומרבית ההערכות הן כי היא תקבל את האישורים הדרושים תוך עמידה בתנאים מסוימים אם יידרשו.