גדי נצר, מנכ"ל גלוברנדס
צילום: יח"צ

"העלאת המס על הטבק לגלגול הגדילה את מכירת הסיגריות"

בראיון שהעניק ל-Bizportal, מנכ"ל גלוברנדס, גדי נצר, מסכם רבעון חיובי, מדבר על השפעת הסיגריות האלקטרוניות, כמו גם על האיומים וההזדמנויות לקראת הרגולציה החדשה שתיושם בתחילת 2020
ארז ליבנה | (2)

לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים של גלוברנדס -0.06% , (הרחבה כאן) למנכ"ל החברה, גדי נצר, יש סיבות טובות לחייך. אמנם הרווח נשחק, אבל המכירות עלו משמעותית, נתח השוק בתחום המרכזי - הפצת סיגריות, גדל, וגם תחום הממתקים (המשני) המשיך לצמוח, אם כי עדיין מדובר במספרים יחסית קטנים.

השוק אהב את התוצאות. נכון לכתיבת שורות אלה, מניית החברה עולה ב-5.5%, מה שמעיד לטענת בכירים בחברה, ובמידה רבה של צדק, שהמשקיעים אוהבים את מה שהם רואים. זאת למרות הנפילה בתחילת השנה, בעקבות הרעת התנאים מול הספקית הגדולה שלהם JTI.

 

בשיחה עם Bizportal, נצר מתייחס לדינמיקה של שוק הנתון לתנודות בשל פיתוחים חדשים ורגולציות הולכות ומכבידות ועל ההשפעה שלהן בפועל על שורת הרווח – וגם מבט לעבר העתיד.

 

מה הביא לגידול בהכנסות שלכם ברבעון האחרון?

"הגידול המרכזי נובע ממכירות גבוהות יותר והגדלת נתח השוק, שנבע מהעלאת המס על הטבק לגלגול, שגרם לשיפט של מעשנים רבים חזרה לסיגריות מסורתיות ובאופן כללי למותגים שלנו."

 

אז המס על הטבק לגלגול עזר לכם?

"עליית המס על מוצרי הטבק שהייתה בפברואר, זה דינמיקה של השוק. יש לזה השפעה מסוימת על הדוחות. בסוף זה מייצר מעבר בין קטגוריות. נכון שהקטגוריה של הטבק לגלגול קטנה והמס עליהם עלה, זה חלק מהדינמיקה שאנחנו מתמודדים עמה."

 

מה הגורם המרכזי לגידול שלכם בהוצאות מכירה ושיווק?

"יש שני גורמים מרכזיים. הראשון, עלייה בכמות כוח האדם. השני, עלויות אחזקת רכב. אנחנו לקראת הכנסה של צי רכבים חדש, כאשר כיום עלויות האחזקה גבוהות מאוד מאחר ומדובר בכלי רכב בשנה רביעית שלהם, שבשנה זו ישנו בלאי גדול יותר. הכנסת הצי החדש אמור להפחית עלויות אלה."

 

איך אתם מתמודדים עם שוק הסיגריות האלקטרוניות?

"יש לנו כוונה להיות דומיננטיים בכל קטגוריה של עולם מוצרי העישון, לכן אנחנו נכנסים באופן רחב גם לתחום הזה, עם שיווק של שלושה יצרנים שונים ושלושה מותגים שונים בקטגוריה."

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

האם הסיגריות האלקטרוניות נוגסות ברווחים של הסיגריות המסורתיות והטבק?

"מוקדם מדי כדי לקבוע. מדובר בנתח שוק שנמצא בחיתוליו ושהוא קטן מדי כרגע. יכול להיות שבהמשך נראה מעבר גדול יותר לסיגריות אלקטרוניות, אבל זה לא אמור לפגוע ברווחים, אלא לייצר שיפט בין מוצרים."

 

תחרות בעולם ללא Branding

מחקרים שונים מראים כיום שכ-20% מכל תעשיית הסיגריות והטבק לגלגול בארץ מקורה בהברחות לא חוקיות. עיקרן של ההברחות מגיעות ממדינות ברית המועצות לשעבר ומהרשות הפלסטינאית, כשחלקן הקטן יותר עובר דרך הדיוטי פרי.

 

גורמים בתעשייה דווקא מקווים שהרגולציה שצפויה להחמיר מאוד בתחילת 2020, בה כל הסיגריות ימכרו בצבע אחיד, הנחשב ל-"צבע המכוער בעולם", בשילוב עם האיסור על הצגת סיגריות בפיצוציות ובסופרים – יוריד את כמות ההברחות לארץ; ובעצם יעלה את הנתח של מוצרי הטבק ובכך הרווחים של היבואניות הרשמיות לא ייפגעו.

 

אמנם אין הרבה תקדימים לחוסר במיתוג בסיגריות, המחקרים שכן נערכו מראים על מעבר ממוצרים יקרים למוצרים בטווח מחירים בינוני, אך לא על הפסקה בעישון. עם זאת, גם בגלוברנדס מביטים בחשש מה, לנוכח הקיטון העקבי במספר המעשנים באוכלוסייה מאז שנות ה-70, יחד עם החוק החדש, שעשוי להקטין עוד יותר את חשיפתם לקהלי יעד חדשים.

 

איך אתם נערכים לרגולציה החדשה?

"יש היערכות לוגיסטית עצומה, שאנחנו בעיצומה כבר היום. אני מניח שנגיע ערוכים למעבר ונתמודד עם זה כשזה יגיע."

 

איך לדעתך זה ישפיע על השוק? 

"כרגע אי-אפשר לקבוע איך זה ישפיע על השוק. אנחנו באמת לא יודעים אם זה יקטין או לא את הצריכה – רק ימים יגידו."

איפה תהיו עוד שנתיים?

"אנחנו כל הזמן בשאיפה להתרחב, כולל לשווקים חדשים. אנחנו בוחנים כל מיני אופציות בימים אלה."

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מכור 12/08/2019 23:18
    הגב לתגובה זו
    בארהב זה בסדר. לא ברור למה בארץ ביבי חתם על צו איסור מכירה
  • 1.
    מדינה נעדרת . (ל"ת)
    בא 12/08/2019 15:14
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: