"העלאת המס על הטבק לגלגול הגדילה את מכירת הסיגריות"
לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים של גלוברנדס -0.16% , (הרחבה כאן) למנכ"ל החברה, גדי נצר, יש סיבות טובות לחייך. אמנם הרווח נשחק, אבל המכירות עלו משמעותית, נתח השוק בתחום המרכזי - הפצת סיגריות, גדל, וגם תחום הממתקים (המשני) המשיך לצמוח, אם כי עדיין מדובר במספרים יחסית קטנים.
השוק אהב את התוצאות. נכון לכתיבת שורות אלה, מניית החברה עולה ב-5.5%, מה שמעיד לטענת בכירים בחברה, ובמידה רבה של צדק, שהמשקיעים אוהבים את מה שהם רואים. זאת למרות הנפילה בתחילת השנה, בעקבות הרעת התנאים מול הספקית הגדולה שלהם JTI.
בשיחה עם Bizportal, נצר מתייחס לדינמיקה של שוק הנתון לתנודות בשל פיתוחים חדשים ורגולציות הולכות ומכבידות ועל ההשפעה שלהן בפועל על שורת הרווח – וגם מבט לעבר העתיד.
מה הביא לגידול בהכנסות שלכם ברבעון האחרון?
"הגידול המרכזי נובע ממכירות גבוהות יותר והגדלת נתח השוק, שנבע מהעלאת המס על הטבק לגלגול, שגרם לשיפט של מעשנים רבים חזרה לסיגריות מסורתיות ובאופן כללי למותגים שלנו."
- גלוברנדס שומרת על ההכנסות, אבל הרווחיות יורדת
- גלוברנדס רוכשת חברת אספקת ציוד רפואי ב-32 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז המס על הטבק לגלגול עזר לכם?
"עליית המס על מוצרי הטבק שהייתה בפברואר, זה דינמיקה של השוק. יש לזה השפעה מסוימת על הדוחות. בסוף זה מייצר מעבר בין קטגוריות. נכון שהקטגוריה של הטבק לגלגול קטנה והמס עליהם עלה, זה חלק מהדינמיקה שאנחנו מתמודדים עמה."
מה הגורם המרכזי לגידול שלכם בהוצאות מכירה ושיווק?
"יש שני גורמים מרכזיים. הראשון, עלייה בכמות כוח האדם. השני, עלויות אחזקת רכב. אנחנו לקראת הכנסה של צי רכבים חדש, כאשר כיום עלויות האחזקה גבוהות מאוד מאחר ומדובר בכלי רכב בשנה רביעית שלהם, שבשנה זו ישנו בלאי גדול יותר. הכנסת הצי החדש אמור להפחית עלויות אלה."
איך אתם מתמודדים עם שוק הסיגריות האלקטרוניות?
"יש לנו כוונה להיות דומיננטיים בכל קטגוריה של עולם מוצרי העישון, לכן אנחנו נכנסים באופן רחב גם לתחום הזה, עם שיווק של שלושה יצרנים שונים ושלושה מותגים שונים בקטגוריה."
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
האם הסיגריות האלקטרוניות נוגסות ברווחים של הסיגריות המסורתיות והטבק?
"מוקדם מדי כדי לקבוע. מדובר בנתח שוק שנמצא בחיתוליו ושהוא קטן מדי כרגע. יכול להיות שבהמשך נראה מעבר גדול יותר לסיגריות אלקטרוניות, אבל זה לא אמור לפגוע ברווחים, אלא לייצר שיפט בין מוצרים."
תחרות בעולם ללא Branding
מחקרים שונים מראים כיום שכ-20% מכל תעשיית הסיגריות והטבק לגלגול בארץ מקורה בהברחות לא חוקיות. עיקרן של ההברחות מגיעות ממדינות ברית המועצות לשעבר ומהרשות הפלסטינאית, כשחלקן הקטן יותר עובר דרך הדיוטי פרי.
גורמים בתעשייה דווקא מקווים שהרגולציה שצפויה להחמיר מאוד בתחילת 2020, בה כל הסיגריות ימכרו בצבע אחיד, הנחשב ל-"צבע המכוער בעולם", בשילוב עם האיסור על הצגת סיגריות בפיצוציות ובסופרים – יוריד את כמות ההברחות לארץ; ובעצם יעלה את הנתח של מוצרי הטבק ובכך הרווחים של היבואניות הרשמיות לא ייפגעו.
אמנם אין הרבה תקדימים לחוסר במיתוג בסיגריות, המחקרים שכן נערכו מראים על מעבר ממוצרים יקרים למוצרים בטווח מחירים בינוני, אך לא על הפסקה בעישון. עם זאת, גם בגלוברנדס מביטים בחשש מה, לנוכח הקיטון העקבי במספר המעשנים באוכלוסייה מאז שנות ה-70, יחד עם החוק החדש, שעשוי להקטין עוד יותר את חשיפתם לקהלי יעד חדשים.
איך אתם נערכים לרגולציה החדשה?
"יש היערכות לוגיסטית עצומה, שאנחנו בעיצומה כבר היום. אני מניח שנגיע ערוכים למעבר ונתמודד עם זה כשזה יגיע."
איך לדעתך זה ישפיע על השוק?
"כרגע אי-אפשר לקבוע איך זה ישפיע על השוק. אנחנו באמת לא יודעים אם זה יקטין או לא את הצריכה – רק ימים יגידו."
איפה תהיו עוד שנתיים?
"אנחנו כל הזמן בשאיפה להתרחב, כולל לשווקים חדשים. אנחנו בוחנים כל מיני אופציות בימים אלה."
- 2.מכור 12/08/2019 23:18הגב לתגובה זובארהב זה בסדר. לא ברור למה בארץ ביבי חתם על צו איסור מכירה
- 1.מדינה נעדרת . (ל"ת)בא 12/08/2019 15:14הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
