בדיקת השינה החד פעמית של איתמר מדיקל קיבלה אישור FDA
איתמר מדיקל דיווחה היום (ה') על כך שקיבלה אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לבדיקת השינה הביתית החד פעמית אותה היא פיתחה. על רקע הדיווח, מניית החברה עולה כעת בכ-4.5% ביום מסחר חמישי ברציפות של עליות.
"WatchPAT one מותאם באופן אידאלי למרפאות ומרכזי טיפול אשר מזהים את הערך של בדיקה ביתית לדום נשימה בשינה, אבל הם בעלי משאבים, תשתיות והון מוגבלים לרכישה וניהול של מוצרי WatchPAT לשימוש רב פעמי שלנו", ציין גלעד גליק, נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל. "WatchPAT one מציע לחולים ולרופאים את הפשטות, הדיוק והאמינות של ה-WatchPAT 300, בלי הצורך במשלוח, הורדת קבצים, ניקוי או הכנה לשימוש הבא".
גליק סיכם את דבריו ואמר: "אנו מצפים כי הזמינות של מערכת ה-WatchPAT לשימוש חד פעמי תשפר את הגישה לחולה באמצעות העלאת מספר הרופאים שיוכלו להציע את הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו לחולים שלהם. בנוסף, כבדיקה ביתית חד פעמית, WatchPAT One שימושית במיוחד עבור החולה בבית החולים, שם העברת זיהום באמצעות מכשירים רפואיים לשימוש חוזר היא דאגה משמעותית".
המוצר, WatchPAT One, מאפשר לחולים לסנכרן את המכשיר לטלפון הנייד שלהם באמצעות האפליקציה של איתמר, כאשר נתוני השינה שלהם נאספים במהלך הבדיקה ונשלחים באופן אוטומטי ל-CloudPAT, השרת המאובטח של החברה. כשהבדיקה מסתיימת, דוח מקיף נשלח לרופא, כאשר בניגוד לשימוש במכשיר הרב פעמית בסיום הבדיקה בוקר, המטופל אינו נדרש להחזיר את המכשיר למרפאה
- פלסאנמור קיבלה אישור FDA לשיווק האולטרסאונד הביתי בארה"ב
- תרופת ההרזיה של נובו אושרה כמתאימה גם לכבד שומני - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוצר ייחשף במהלך כנס SLEEP 2019 שייערך בסאן אנטוניו, טקסס בסוף השבוע הקרוב.
יש לציין כי איתמר מדיקל אמנם הציגה בחמש השנים האחרונות צמיחת הכנסות בשיעור שנתי ממוצע (CAGR) של כ-12.6%, אולם עדיין לא עברה לרווחיות בשורה התחתונה.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-1.7 מיליון דולר בשנת 2018.
- 1.אסף יצחק רוזנקרנץ 05/06/2020 21:52הגב לתגובה זומלא חומר,שיווקי ותוכן,מעניין!
מסחר בזמן אמת – קרדיט: AIמחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
מחקרים אקדמיים מ-2024-2025 חושפים את הנתונים המדויקים על הטעויות שעולות למשקיעים בהון
משקיעים פרטיים מקדישים בממוצע שש דקות בלבד למחקר לפני רכישת מניה, כך עולה ממחקר של NYU Stern ו-NBER. התוצאה: תשואה ממוצעת של 16.5% ב-2024, לעומת 25% של מדד S&P 500. הפער הזה, שמייצג אובדן של אלפי דולרים לכל משקיע, נובע מדפוסים פסיכולוגיים שתועדו במחקרים אקדמיים רבים בשנים האחרונות.
בנג'מין גראהם, שנחשב לאבי ההשקעות הערכיות, כתב ב"המשקיע הנבון": "הבעיה העיקרית של המשקיע, ואפילו האויב הגדול ביותר שלו, היא ככל הנראה הוא עצמו". המחקרים החדשים מספקים בסיס אמפירי לאמירה הזו.
מדד הפחד כמנבא תשואות
במחקר שפורסם בנובמבר 2024 ב-Finance Research Letters, בחנו החוקרים פארל ואוקונור (Farrell & O'Connor) את מדד ה-Fear and Greed של CNN כמנבא תשואות. המחקר השתמש בנתונים מ-2011 עד 2024 ויישם מבחני סיבתיות כדי לבדוק האם רגשות משקיעים יכולים לחזות תנועות שוק.
הממצאים היו מובהקים: המדד חוזה תשואות של מדדי S&P 500, נאסד"ק וראסל 3000 ברמת מובהקות של 1%. יתרה מכך, מדד הפחד היה טוב יותר ממדד ה-VIX, מדד התנודתיות המסורתי, כמנבא של תשואות מניות.
- הבנק מול בית ההשקעות, מי מנצח בקרב על הסוחר הישראלי?
- העמלה מתייקרת - זו הפקודה שהבורסה משנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פארל ואוקונור מציינים ממצא נוסף: יכולת החיזוי של המדד משתנה לאורך זמן. הכוח המנבא היה חזק יותר בתקופה שלפני 2014, אך נחלש בשנים האחרונות. הסבר אפשרי: השווקים מתאימים את עצמם בהדרגה למידע פסיכולוגי, לפחד ולגרידיות, כך שאנומליות נוטות להיחלש ככל שהן מתגלות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגארית נערכת לבטל את ההנפקה - ומזנקת
אחרי הביקורת הרבה על הנפקת רשף טכנולוגיות - הפעילות המרכזית של ארית - כשגם מוסדיים הבהירו כי לא יקחו חלק בהנפקה, ארית חוזרת בה מקידום המהלך וככה"נ תפנה לשוק הפרטי; המדדים במגמה חיובית מתונה לפתיחת שבוע המסחר
חברות התקשורת האם הן עדיין אטרקטיביות? בטור שפרסמנו לפני כשנתיים (יובל באר אבן - מנהל השקעות עמיתים בחטיבת ההשקעות של מגדל ביטוח), https://www.bizportal.co.il/capitalmarket/news/article/813643,סיפרנו על ביצועי החסר של מניות התקשורת ולמה לדעתנו הן מעניינות. בטור נכתב שלגישתנו השוק מפספס את השינויים בענף ושמדובר בהזדמנות. אגב כך גם נהגנו בניהול ההשקעות שלנו - מגדל הינה אחד המשקיעים הגדולים בישראל בענף התקשורת, כשבסלקום לקחנו חלק במהלך רכישת השליטה של קרן פורטיסימו. מאז פרסום הטור, בזק בזק 1.16% עלתה ב-65%, פרטנר פרטנר -1.62% ב-140% וסלקום סלקום -0.76% ב-161%, בזמן שמדד הייחוס ת"א 125 עלה ב-80% - כלומר תשואת יתר משמעותית לענף. במצב השוק הנוכחי ובהינתן תמחור המניות, אנחנו סבורים שהתמונה בסקטור התקשורת דומה לתמונה הכללית בבורסה הישראלית – יש ערך להצפה לעתיד אך התמחור פחות נדיב מבעבר.
פתיחה מעורבת לשבוע המסחר, ת"א 35 עולה 0.5% בעוד ת"א 90 יציב עם נטיה לעליות קלות.
לצורך ההמחשה, מכפילי ה-EV\EBITDA של החברות שהיו באזור 4.5-5 לפני כשנתיים, כיום סביב 6 בדומה לחברות תקשורת אחרות בעולם וללא הדיסקאונט המשמעותי שהיה ב-2023. הענף השתנה בשנתיים האחרונות וישנן לא מעט מגמות מעודדות, שבעינינו מצדיקות את עליית מחירי המניות - להרחבה: אחרי זינוק של כ-160% בשנתיים: האם נשאר עוד "בשר" במניות התקשורת?
מחקרים מהשנים האחרונות תומכים במחקרי עבר ומייצרים למשקיעים יכולת להבין את הטעויות הגדולות שלהם. הבנה של דפוסי פעולה שגויים יעזרו לכם לייצר תשואה טובה לאורך זמן. צריך להבין איפה "המלכודות" וצריך משמעת - מחקר: הטעויות הגדולות של משקיעים - וכמה זמן לוקח למשקיע לקבל החלטה על רכישת מניה?
- ארית נפלה 20%, טבע זינקה 3%, המדדים שברו שיאים
- חברה לישראל ואייסיאל נפלו עד 7.6%, טאואר איבדה 6.6% - נעילה שלילית בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהסתכלות ענפית - מדד הבנקים מוסיף 0.3% בעוד ת"א ביטוח מוסיף 0.4%. ת"א נדל"ן יציב על ה-ס ות"א נפט וגז יציב עם נטיה לירידות קלות.
