גלעד גליק איתמר מדיקל
צילום: יח"צ

בדיקת השינה החד פעמית של איתמר מדיקל קיבלה אישור FDA

המוצר, WatchPAT One, מאפשר לחולים לסנכרן את המכשיר לטלפון הנייד באמצעות האפליקציה של איתמר, וחוסך את הצורך לשלוח את הבדיקה חזרה לרופא בבוקר
נועם בראל | (1)

איתמר מדיקל דיווחה היום (ה') על כך שקיבלה אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לבדיקת השינה הביתית החד פעמית אותה היא פיתחה. על רקע הדיווח, מניית החברה עולה כעת בכ-4.5% ביום מסחר חמישי ברציפות של עליות.

"WatchPAT one מותאם באופן אידאלי למרפאות ומרכזי טיפול אשר מזהים את הערך של בדיקה ביתית לדום נשימה בשינה, אבל הם בעלי משאבים, תשתיות והון מוגבלים לרכישה וניהול של מוצרי WatchPAT לשימוש רב פעמי שלנו", ציין גלעד גליק, נשיא ומנכ"ל איתמר מדיקל. "WatchPAT one מציע לחולים ולרופאים את הפשטות, הדיוק והאמינות של ה-WatchPAT 300, בלי הצורך במשלוח, הורדת קבצים, ניקוי או הכנה לשימוש הבא".

גליק סיכם את דבריו ואמר: "אנו מצפים כי הזמינות של מערכת ה-WatchPAT לשימוש חד פעמי תשפר את הגישה לחולה באמצעות העלאת מספר הרופאים שיוכלו להציע את הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו לחולים שלהם. בנוסף, כבדיקה ביתית חד פעמית, WatchPAT One שימושית במיוחד עבור החולה בבית החולים, שם העברת זיהום באמצעות מכשירים רפואיים לשימוש חוזר היא דאגה משמעותית".

המוצר, WatchPAT One, מאפשר לחולים לסנכרן את המכשיר לטלפון הנייד שלהם באמצעות האפליקציה של איתמר, כאשר נתוני השינה שלהם נאספים במהלך הבדיקה ונשלחים באופן אוטומטי ל-CloudPAT, השרת המאובטח של החברה. כשהבדיקה מסתיימת, דוח מקיף נשלח לרופא, כאשר בניגוד לשימוש במכשיר הרב פעמית בסיום הבדיקה בוקר, המטופל אינו נדרש להחזיר את המכשיר למרפאה 

המוצר ייחשף במהלך כנס SLEEP 2019 שייערך בסאן אנטוניו, טקסס בסוף השבוע הקרוב.

יש לציין כי איתמר מדיקל אמנם הציגה בחמש השנים האחרונות צמיחת הכנסות בשיעור שנתי ממוצע (CAGR) של כ-12.6%, אולם עדיין לא עברה לרווחיות בשורה התחתונה. 

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-1.7 מיליון דולר בשנת 2018.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אסף יצחק רוזנקרנץ 05/06/2020 21:52
    הגב לתגובה זו
    מלא חומר,שיווקי ותוכן,מעניין!
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

אלפרד אקירוב
צילום: תמר מצפי
ראיון

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"

אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"

הדס מגן |
נושאים בכתבה אלפרד אקירוב כלל

שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.

דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.

אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?

"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."

התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.

"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."