פרסום ראשון

בנק אגוד חותך דרסטית את מחיר היעד לבבילון - "עתיד החברה מאתגר יותר"

האנליסט בנק דקל עדיין מחזיק במחיר יעד אגרסיבי מאוד של 53 שקלים, אפסייד של 125%, אבל אומר כעת כי "מומלץ לנקוט מישנה זהירות"
יוסי פינק | (23)

מניית בבילון, הלהיט של 2011-2012 מדשדשת כבר חודשים ארוכים, אם זה בגלל ההנפקה שמתעכבת ואם זה בגלל ההודעות שמוציאה גוגל. בני דקל, אנליסט בבנק איגוד, חושב שזה מספיק בכדי להחתוך דרסטית של מחיר היעד וההמלצה למניה. תחת הכותרת - "העתיד מאתגר יותר", מפחית דקל את מחיר היעד מ-72.5 שקלים ל-53 שקלים "בלבד" ומותיר את ההמלצה על 'תשאות שוק'. אמנם עדיין מדובר באפסייד של 125% על מחיר השוק אבל דקל כותב כי "בשלב זה ועד שיתבהרו הפרטים לגבי ההנפקה אנו מממשיכים להמליץ לנקוט במשנה זהירות".

בעדכון ההמלצה כותב דקל, כי "לאחרונה החלה גוגל לנקוט במספר צעדים הכוללים, בין היתר, שינוי במדיניות פרסום והנחיות חדשות בניהן נציין כי גוגל לא תאפשר עוד לאפליקציות רשת, תוספי דפדפן וסרגלי כלים להתקין עצמם אוטומטית ללא אישור המשתמש. נזכיר שעיקר ההכנסות של בבילון נובעים מההסכם עם גוגל לפיו מתחלקות בביליון וגוגל בהכנסות הנובעות מלחיצות על קישורים ממומנים המתקבלים ממנוע החיפוש של גוגל על ידי משתמשים שהתקינו את בבילון".

דקל ממשיך וכותב, כי "פועל יוצא מזה שככל שיותר משתמשים יתקינו את תכנת בבילון ההכנסות מפרסום תגדלנה. מכיוון שכך, בבילון פועלת במרץ על מנת שמשתמשים חדשים יתקינו את התכנה שלה ולשם כך היא משקיעה בין 57%-.3% מהכנסותיה לרכישת משתמשים חדשים. הצעדים החדשים של גוגל מצד אחד מאריכים את התקופה בה משתמש קיים ממשיך להפיק הכנסות ומצד שני מקשים על גיוסו ועל המשך הצמיחה. משמעות דבר שצפוי לפגוע ברווח. , ROI - נוספת היא שכנראה עלות רכישת לקוח צפויה לעלות ועל כן להוביל לקיטון בעיקר ההנחיות החדשות של גוגל צפויות להיכנס לתוקף החל מתחילת פברואר השנה ועד כה על פי נתוני אלקסה וקומסקור עולה כי ברבעון הרביעי של 2392 ישנה ירידה דרמטית בשיעור צמיחת החברה. להערכתנו ירידה זו נובעת בעיקרה עקב הערכות החברה לשינויים ולדרישות החדשות וגם מסיבות עונתיות."

לקריאת ההמלצה המלאה - כנסו למדור 'המלצות אנליסטים'

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 22.
    dw 12/02/2013 19:41
    הגב לתגובה זו
    בעשור הקודם מטריקס עשתה יותר כסף מבבילון. לדעתי גם בעשור הבא מטריקס תעשה יותר כסף מבבילון. אז למה שאשלם על בבילון יותר יקר ממטריקס? בשנה שעברה היתה נקודת זמן של irrational exhuberance, והשוק לאט לאט מעכל את השגיאה הזו. זה הכל.
  • 21.
    מסקנה -עניין של ימים עד שבבילון תתפוצץ מעלה מעלה! (ל"ת)
    אנונימי 12/02/2013 15:09
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    בבילון פורטה 12/02/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
    ואז נראה מי מבין עיניין : האנליסט הנכבד של איגוד או כל שאר אנליסטים שיעלו כנראה את מחיר היעד של המניה לשמיים בהתאם לתוצאות ההנפקה בארה"ב ולדו"חות .
  • 19.
    אנונימי 12/02/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    לרוח הכתבה. הכותרת העכשווית - שערוריה
  • 18.
    בלשן 12/02/2013 13:24
    הגב לתגובה זו
    רק דמיינו כותרת שמנוסחת במילים אחרות: המניה באפסייד של 125 אחוז..."..איך היו רצים לקנות..... העובדות אותן עובדות..ההגשה פשוט אחרת..וראו מה זה עושה לעדר שהשכל שלו בתחת
  • 17.
    מורידים מחיר כדי לקנות,שיטה טובה... (ל"ת)
    אני קונה בראש שקט 12/02/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    המרביץ 12/02/2013 12:54
    הגב לתגובה זו
    מישהו כאן חושב שאנחנו אידיוטים??איך ביזפורטל הופך לצהובון ונותן לכל מיני פלצנים לתת כותרות שלוקות בבורות מוחלטת מה זה להנמיך מחיר יעד? נניח שקובעים למניה ששוה עכשיו 10 שח מחיר יעד של 30 שח- דהייינו עלייה צפויה של 200 אחוז....אחר כך "מתקנים" את מחיר היעד ל-25..כלומר צופים שהעלייה תהיה רק ב-150 אחוז ולא -200 אחוז..... זה אומר שיש אכזבה מהמניה?? אם זה לא נקרא אידיוט אז מה זה אידיוטי?????
  • 15.
    יובל 12/02/2013 12:41
    הגב לתגובה זו
    זה הבעייה עם בני דקל, הוא פשוט חובבן.
  • 14.
    125% גם מספיק לי (ל"ת)
    rdadon 12/02/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    בטח עשו שורטים על המניה נותנים במה לכל פישר (ל"ת)
    לילי 12/02/2013 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    המזהיר 12/02/2013 12:19
    הגב לתגובה זו
    זוהי מלכודת......רוצים להפיל את המניה כדי לקנות בזול.. נוכלים..זבלים..מתהדרים בתואר "אנאליסטים"...אני מעביר אותכם לתואר אנאליים
  • 11.
    זהבי עצבני 12/02/2013 12:18
    הגב לתגובה זו
    גם לאחר שהמלומד חותך מחיר יעד עדיין יש אפסייד של 125 אחוז......תגידו..מישהו נפל על הראש????? זה ארמור להוריד את המניה??? אז במקום אפסייד של 200 אחוז זה "רק " 125 אחוז......הלואי עלי בכל מניה שאני מחזיק..חלם..!!!!!!!!! מי שחושב שבגלל זה כדאי למכור-שימכור..אני קונההההההההה
  • 10.
    איציק 12/02/2013 12:00
    הגב לתגובה זו
    הבנק מבקר מניות .עדיף שתבקר את המניות של הבנק איגוד
  • 9.
    זועם 12/02/2013 11:56
    הגב לתגובה זו
    מחיר יעד "מופחת" שהוא יותר מכפול ממחיר השוק, הכותרת מפחידה בעוד שהתוכן מצביע על עלייה גדולה במחיר המניה. לידיעתכם פורסם שהדו"ח השנתי יתפרסם ביום א הקרוב והתחזית שנכתבה באתרים הכלכליים שיהיה דו"ח מצויוון. החברה הקדימה את הגשת הדו"ח כנראה משום שיהיה דו"ח מצויין ואז ילכו להנפקה לפי הנתונים שיתפרסמו. לדעתי בשבוע הבא המניה תתאים את עצמה לשער גבוה משמעותית לזה הקיים. לא ממליץ, מחזיק במניה.
  • 8.
    אחד שעוקב 12/02/2013 11:55
    הגב לתגובה זו
    האנליסט הוריד את המלצתו כבר לפני מספר חודשים. מה הדרמה שהפחית את מחיר היעד היום? עוד סיבה לכותרת
  • 7.
    מעל 100% מחיר יעד. פשוט מציאה! (ל"ת)
    צחי 12/02/2013 11:54
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הוא בעצם המליץ עליה אך במילים אחרות... (ל"ת)
    דויד 12/02/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    המניה היום פחות מ3000 השתגעתם? (ל"ת)
    עורב אמיתי 12/02/2013 11:53
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תשואת שוק, או אפסייד של 125 תחליטו? (ל"ת)
    עורב אמיתי 12/02/2013 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אלי 12/02/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    איך עם יעד אפסייד של מעל 100 אחוז? עינייני שינוי המדיניות של גוגל ידועים כבר חודשיים. ומה זה בדיוק "השוק האמריקאי יידע לתת לחברהבסופו של דבר את השווי הראוי לה" ? פשוט ניתוח אמורפי לחלוטין
  • 2.
    כשהאופטימיסט הופך לשלילי זה הזמן הכי טוב לקנות (ל"ת)
    משה 12/02/2013 11:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שרון 12/02/2013 11:43
    הגב לתגובה זו
    כתבתם בכל פסקה משהו אחר
  • יצחק 12/02/2013 20:21
    הגב לתגובה זו
    תעלה בגדול בלי עזראה של שום גורם
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.