כך הצליח זיסר להתרומם מהשפל: סיטי מימן מחצית מרכישות האג"ח

תיק האג"ח שנרכש יוחזק ע"י המוסד הפיננסי עד אוקטובר 2013, ובתקופה זו הוא ייהנה מפירותיו של תיק האג"ח אשר עתידים לכסות הן את תשלום הקרן והן את תשלומי הריבית בגין המימון שהתקבל, ללא תשלום נוסף מצד החברה
יעל גרונטמן | (1)

סיטי מביע אמון בזיסר: חברת אלביט הדמיה פירסמה את המיתווה המימוני שעזר לה לצאת לדרך חדשה ולמחוק ממאזניה חוב בסך 140 מיליון שקל (במונחי פארי). החברה דיווחה בסופ"ש כי מוסד פיננסי זר מוביל הזרים 37.5 מיליון שקל לצורך מימון רכישת אג"ח של החברה בנוסף על סכום דומה שהזרימה החברה עצמה.

החברה אמנם לא ציינה בדיוח עצמו מיהו אותו מוסד פיננסי זר מוביל, אך בהודעה למערכות הבורסה שם הקובץ נכתב: Elbit_PR_re_Citi_CLN_FINAL_2_8_12_isa.pdf , מה שהסגיר כי אותו מוסד פיננסי הוא סיטי.

עסקת המימון של המוסד הפיננסי שימשה לרכישת תיק אג"ח בהיקף של כ-75 מיליון שקל במונחי שווי שוק, המייצג ערך פארי של כ-140 מיליון שקלים, אשר נרכשו בחודשים האחרונים במסגרת תוכנית Buy Back שמבצעת החברה.

הפער שנוצר בין שווי השוק לערך הפארי נובע מהנפילה החדה שנרשמה באג"ח של אלביט הדמיה, אשר הקפיצה את התשואות עליהן לשיעורים דו ספרתיים גבוהים של כ-50%. נזכיר כי המשבר שהיה בין בעל השליטה, זיסר לבין בנק הפועלים היווה את הטריגר לצניחה באיגרות החוב. מאז שהוסדרו העניינים מול בנק הפועלים זינקו שעריהן של מרבית אגרות החוב של אלביט הדמיה בשיעורים חדים שהגיעו גם לכ-75%.

על פי ההסכם עם הבנק הזר, תיק האג"ח שנרכש יוחזק ע"י המוסד הפיננסי עד אוקטובר 2013, ובתקופה זו הוא ייהנה מפירותיו של תיק האג"ח אשר עתידים לכסות הן את תשלום הקרן והן את תשלומי הריבית בגין המימון שהתקבל. בתום התקופה, יחזיר המוסד הפיננסי לאלביט את אגרות החוב.

יובהר, אלביט הדמיה לא תצטרך לשלם סכומים נוספים בגין המימון שהתקבל כאמור, מעבר לתשלומים השוטפים שינבעו מתיק אגרות החוב עד אוקטובר 2013.הרווח בגין אגרות החוב שנרכשו ירשם בדוחות החברה במלואו במועד רכישת אגרות החוב.

נזכיר כי בשבוע שעבר דיווחה אלביט הדמיה על כוונתה לצאת לדרך חדשה ולנצל את ההזדמנויות בשוק, כאשר בעל השליטה, זיסר התמנה למנכ"ל אלביט הדמיה והצהיר "זו העת להעביר הילוך". בנוסף הודיעה החברה על מספר מינויים בצמרת החברה, במסגרתם דודי מחלוף ישמש כמנכ"ל אלביט פלאזה USA ורן שטרקמן מנכ"ל פלאזה סנטרס. זיסר הצהיר באותה ההזדמנות כי "הצוות הניהולי יהיה מעתה קרוב יותר לשטח".

נציין כי 7 סדרות האג"ח של אלביט הדמיה (א'-ז') עדיין נסחרות בתשואות גבוהות יחסית של 25%-35% על אף שהחברה ותאגיד הקשור אליה ביצעו רכישות עצמיות של אג"ח מאז מאי 2011 ועד היום בכ-165 מיליון ערך נקוב ובתמורה לכ-112 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עם ה-XXX ביד 05/08/2012 12:58
    הגב לתגובה זו
    ליאורה שולטת בכסף הגדול ובזכויות של העיזבון - במליסרון ובמזרחי, ובחובות - מחזיקי CEE שאוכלים ת'לב.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים