נועם סגל מנכ"ל אימאג'סט, צילום: יונתן בלום
נועם סגל מנכ"ל אימאג'סט, צילום: יונתן בלום
דוחות

אימאג'סט: ההכנסות הכפילו את עצמן, הצבר גדל ל-186.4 מיליון דולר

אימאג'סט רשמה עלייה של פי שניים בהכנסות אבל סיימה את הרבעון בהפסד ש העמיק ל-4.1 מיליון דולר בעקבות פחת והוצאות מימוניות; קיבלה כ-9.5 מיליון דולר פיצויי ביטוח בגין נזק ללוויין EROS C3
מנדי הניג |

אימאג'סט אינטרנשיונל שבשליטת קרן פימי, מספקת פתרונות מודיעין מבוססי לוויינים לשוק הביטחוני והאזרחי. החברה פועלת בשלושה קווי מוצרים עיקריים: שירותי לוויין, פתרונות AI לניתוח נתוני חלל, ותשתיות מודיעין מבוססות לוויינים בטכנולוגיית New Space. החברה נהנית מנוכחות גלובלית ומסל שירותים רחב, בין היתר באמצעות לווייני EROS C2, C3 ודור ההמשך EROS NG.

מתחילת החודש עלתה אימאג'סט -1.21%   בכ-4%, מתחילת השנה טיפסה בפחות מאחוז ב-12 חודש היא הניבה כ-5% ושווי השוק שלה עומד כיום על 828 מיליון שקל.

עיקרי התוצאות וצבר ההזמנות

ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-19.1 מיליון דולר, יותר מפי שניים לעומת כ-7.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וכ-7.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה. הזינוק נבע בעיקר מהכרה בהכנסות מחוזים חדשים עם לקוחות א' ו-ו', אשר נחתמו במחצית השנייה של 2024, וכן מהתקדמות בפרויקטים קיימים.

הרווח הגולמי לפני פחת והפחתות עלה בכ-57% והסתכם בכ-7.5 מיליון דולר – כ-39% מההכנסות – לעומת כ-4.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי לאחר פחת והפחתות הצטמצם ל-0.2 מיליון דולר, לעומת 0.4 מיליון דולר אשתקד, בעיקר בשל האצת הפחתות של הלוויין EROS C3 והתחלת הפחתות בלוויין Runner.

ה-EBITDA ברבעון צמח פי שניים והגיע לכ-4.8 מיליון דולר (כ-25% מההכנסות), לעומת 2.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. עם זאת, ההפסד התפעולי גדל ל-2.9 מיליון דולר לעומת 2.4 מיליון דולר בשנה שעברה, וההפסד הנקי הסתכם ב-4.1 מיליון דולר לעומת 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. לפי החברה, ההפסד נובע מהאצת פחת, גידול בהוצאות מימון בעקבות שינויי מט"ח, והוצאות מס גבוהות יותר.

ההון העצמי של החברה ליום 30 ביוני 2025 עמד על כ-147.5 מיליון דולר, לעומת כ-159.5 מיליון דולר בסוף 2024 קיטון של כ-12 מיליון דולר, בעיקר בשל ההפסד הנקי שנרשם במחצית. 

 צבר ההזמנות של החברה עמד בסוף יוני על כ-186.4 מיליון דולר, עלייה לעומת 170.7 מיליון דולר בסוף 2024. במהלך המחצית, קטן הצבר בכ-26.6 מיליון דולר (בשל הכנסות שהוכרו בפועל), אבל מנגד נוספו חוזים חדשים בהיקף של כ-42.3 מיליון דולר – בעיקר עסקה בהיקף 42 מיליון דולר לשנתיים עם לקוח א' – לצד התאמות שערוך וחוזים נוספים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


נועם סגל, מנכ"ל ISI, מסר: "אנו שמחים לדווח תוצאות טובות ברבעון השני עם גידול משמעותי בהכנסות וב- EBITDA, זאת בעיקר כתוצאה מתחילת הכרה בהכנסות מחוזים חדשים שחתמנו במחצית השנייה של 2024 עם לקוחות א' ו- ו', וכן התקדמות בביצוע אבני דרך בפרויקטים. ברבעון, דיווחנו על השלמת חתימת העסקה עם לקוח א', לאספקת שירותים מלווייני EROS C2 ו– EROS C3 של החברה, בהיקף של 42 מיליון דולר לשנתיים. מימוש עסקה זו העמיד את צבר ההזמנות לסוף רבעון שני 2025 על כ-186 מיליון דולר.

"בנוסף, לאחרונה דיווחנו על כך שהועברו אלינו לראשונה תקבולי ביטוח בסך של כ-9.5 מיליון דולר משני מבטחים מתוך מאגד המבטחים המלא של לווין ה-EROS C3, אשר יחדיו מהווים כ-8.8% מסך הכיסוי הביטוחי, בגין תביעת נזק שהוגשה למאגד המבטחים בגין אירועי אנומליה בלוויין ה - EROS C3 בחודשים ספטמבר ונובמבר 2024. אנו ממשיכים לפעול ומקיימים מו"מ מול יתר מבטחי הלווין למימוש יתרת הכיסוי הביטוחי הנתבע. בשלב זה, אין באפשרות החברה להעריך מה יהיו תוצאות מו"מ זה.

"הנוכחות הבינלאומית של החברה וסל המוצרים המגוון שלה, מאפשרים לנו להגיב בגמישות לצרכים ביטחוניים מתפתחים ולייצר הזדמנויות נוספות להגדלת צבר ההזמנות. אני משוכנע כי השילוב בין החדשנות הטכנולוגית שלנו, הפיזור הגיאוגרפי של לקוחותינו והתפתחות הצרכים בשוק החלל הביטחוני העולמי, יסייעו להמשך הצמיחה ולהצלחת החברה בשנים הבאות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.