איך מינימרקט יכול להגדיל רווחים?
ניהול של סופרמרקט קטן או של מינימרקט הוא עסק בכלל לא פשוט. ההתמודדות עם תחרות עזה ועם מוצרים שנמכרים ברווחים לא גבוהים במיוחד, מציבה אתגרים רבים ומאיימת על קיומם של מינימרקטים רבים. אז איך אפשר בכל זאת להתבלט על פני המתחרים, לשרוד באקלים הקשה של עולם הקמעונאות, לגבור אפילו על אתרי הקניות ברשת ולייצר שורות רווח נאות?
העבודה מתחילה כבר בשלב העיצוב
אם חשבתם שמידת ההצלחה של מינימרקט תלויה רק בכל מה שקורה לאחר שהוא נפתח, נפלה טעות בידכם. עוד הרבה לפני הפתיחה, עיצוב מינימרקט חכם שלוקח בחשבון את התנהגות הצרכנים, יכול לעזור בגדול לחנות לעמוד ביעדים שלה. המטרה היא לגרום ללקוחות לרכוש יותר ממה שתכננו, וזה בהחלט אפשרי.
פאקו אנדרהיל, מחבר הספר "למה ואיך אנשים קונים? מדע הקניות: להציג נכון ולמכור הרבה", כתב: "שני שליש ממה שאנחנו קונים בסופרמרקט, לא הייתה לנו שום כוונה לקנות". האופן בו החנות מסודרת ומאורגנים, סדר המוצרים והגובה שלהם, המרחק מבין מוצרים מסוימים לאחרים - כאלה אלה משפיעים על אנשים אפילו אם הם לא מודעים לכך, ועשויים לגרום להם לשלם יותר או פחות כאשר יגיעו לקופה.
אפשר לעצב בכל שלב
עיצוב מינימרקט הוא תהליך מתמשך, וגם אחרי שפותחים עוד אפשר להשפיע על המכירות ועל הרווחים באמצעות סידור מחדש. מומלץ מאוד לקיים מידי פעם מחשבה מחודשת על האופן בו החנות מאורגנת, ולערוך שינויים במידת הצורך. תאמינו או לא, שינויים תכופים שגורמים ללקוחות לחוש בלבול, עשויים לבוא לטובת החנות. הסיבה? ככל שתשאירו את הקונים יותר זמן במינימרקט, הסיכוי שיוציאו יותר כסף עולה, וברור שהם לא ייצאו כל כך מהר אם הם מתקשים למצוא את המוצרים שהגיעו לרכוש.
- מגמישות לרגישות - 5 התכונות שמנהל טוב צריך שיהיו לו
- לנהל את העסק שלכם בצורה נכונה עם חברת בולקיפינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינוי והחלפת מיקומים של מוצרים, מכריח את הלקוחות להסתובב ברחבי החנות בחיפוש אחר מוצרים. במהלך החיפושים, יכול מאוד להיות שדווקא פריטים שלא היו ברשימת הקניות שלהם ימצאו את דרכם לעגלה. אם המוצרים תמיד יישארו באותו מקום, לקוחות חוזרים יוכלו פשוט להיכנס, למצוא במהירות את מבוקשם ולצאת, וכך סביר להניח שלא יקנו שום דבר נוסף.
יש לא מעט טריקים ושטיקים שאפשר לנסות להחיל על עיצוב מינימרקט. כמובן שחשוב לבחור רק כאלה שמתאימים לאופי החנות ואוכלוסיית הקונים בה.
אל תפחדו ללמוד ממתחרים
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
