9 דברים שאתה מוכרח לעשות לפני התקשרות עם משקיע
מאת: אנטון רובינשטיין , מנכ"ל טרגו
לרוב היזמים יש דבר אחד במשותף: הם לגמרי מאוהבים בחברה שלהם ובמוצר שלהם. הם נלהבים ואופטימיים, הם לא יכולים לחכות לספר לכולם איך הרעיון או המוצר שלהם ישנה את העולם. אולם לפני שהדבר יכול לקרות, יזמים, במיוחד מתחילים צריכים להקדיש זמן לדברים שיעזרו להם לממש את הפוטנציאל שלהם.
אנחנו בטרגו ממליצים לכם לאמץ את הרשימה המלאה הזו. ביצוע הנחיות אלה יסייע לכם לגייס השקעה ולבנות שותפויות יקרות ערך:
1. עשה את שיעורי הבית שלך
צרו רשימת משקיעים, והכינו שיעורי בית. גיוס כסף עבור הסטארט אפ שלך הוא כמו כל תהליך מכירה. אתה אוסף לידים, מתעדף אותם ואז אתה סוגר עסקאות.
כדי להתמודד עם אתגר גיוס השקעה, מרבית היזמים יתקשרו עם כל משקיע (אנג'ל) או עם קרן הון סיכון. זו דרך אחת להתמודד עם האתגר, אך יש לקחת בחשבון שזו אינה הדרך הכי יעילה.
יותר אפקטיבי יהיה לאסוף לידים איכותיים, לאחר מכן לחמם את הלידים בהתעניינות במוצר / השירות ולבסוף לעבוד על סגירת עסקאות.
זיהוי משקיעים פוטנציאלים הוא תהליך, אך אתה יכול להשיג זאת באמצעות מידע זמין לציבור או משירות מבוסס מנוי (לעתים קרובות בעלות יחסית צנועה). עם רשימה ביד, עליך לסמוך תחילה על משקיעים פוטנציאליים שעמם יש לך קשר אישי כלשהו ולשכנע את אחד מהם להשקיע, כך יהיה לך יותר קל לגייס משקיעים נוספים.
לפני שתפגש עם משקיע פוטנציאלי כלשהו, למד עליו כמה שאתה יכול - רקע, סגנון, השקעה מוצלחת ביותר וכישלון הכי גדול. משקיעי "כסף חכם" מביאים הרבה יותר לשולחן מאשר רק כסף. הם יכולים להביא ערך עצום בתהליך הפיתוח העסקי בתהליכי גיוס בסבבים הבאים.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- מיומנו של יועץ השקעות - טעויות שמשקיעים עושים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
2. תכנון האסטרטגי כבסיס לתוכנית עסקית
לפניכם 8 מרכיבי מפתח בכל אסטרטגיית תכנון:
- שוק היעד
- גודל וצמיחה בשוק
- הצעת הערך הייחודית שלך
- פרופיל לקוח
- סביבה עסקית ותחרות
- מפת הדרכים של המוצר שלך
- התוכנית שלך במשך 12, 24 ו- 36 חודשים
- אבני הדרך העיקריות שלך, במיוחד במהלך 18 החודשים הקרובים
3. פיתוח תוכנית עסקית ומודל פיננסי
תוצאות תהליך התכנון האסטרטגי שלך מהוות את נקודת ההתחלה של התוכנית העסקית שלך. התוכנית האסטרטגית הממוצעת צופה מודל פיננסי רבעוני ושנתי לשלוש/ארבע שנים הבאות. כדי להבין כיצד העסק שלך עובד ברמה המאפשרת לך לתאר אותו למשקיע פוטנציאלי, חשוב להקפיד על תוכנית פיננסית מפורטת ומבוססת מחקר וtraction (אם יש). חשוב שתציג את המיזם שלך נכון. לא פחות חשוב להבין את הפן העסקי בהזדמנויות שאתה מציע ללקוחות ולמשקיעים. אתה חייב להיות מסוגל להסביר את התוכנית העסקית שלך בצורה ברורה וחדה.
4. טיוטה של אבני דרך מרכזיות
אבני דרך מרכזיות הן חלק מהתוכנית העסקית שלך. המשקיעים זקוקים לביטחון ביכולת שלך לספק תוצאות. אם אינך מזהה יעדים ניתנים למדידה, כיצד הם יכולים לסמוך שתבצע תוכניות גדולות יותר? או אפילו לדעת מתי הגעת לאן אתה רוצה ללכת?
התהליך האופייני לגיוס הון סיכון בסדרה A נמשך כחצי שנה. גיוס סיבוב עם משקיעי seed אינו שונה בהרבה. היזמים הטובים ביותר מקימים כמה אבני דרך מרכזיות לטווח הקרוב שאליהם ניתן להגיע תוך שנה ההישגים הללו עוזרים לבנות אמון בקרב המשקיעים הפוטנציאליים שלך. כל אבן דרך צריכה להיות אמיתית ורלוונטית מבחינת הפחתת הסיכון.
5. צור סיפור שמקיף את הבעיה שהחברה שלך פותרת
התמודדות עם בעלי הון סיכון יכולה להרגיש קצת כמו להפיק הצגה על תשומת הלב של המשקיע. הדבר תקף בדרך כלל גם למשקיעים אנג'לים - אלא אם כן אתה מוצא אחד שרוצה "להעמיק" בטכנולוגיה או במוצר יחד. זו יכולה להיות טקטיקה יעילה להשקת מוצר טכנולוגי עם משקיעים שכבר מתמחים בתחום הטכנולוגי שלך. אך בדרך כלל זה לא יעבוד עם VC. בכל מקרה VCs הם גופים שרואים הרבה עסקאות. אם אתה רוצה לתפוס את תשומת ליבם, מוטב שתראה להם משהו בחמש הדקות הראשונות של הפגישה שלך.
סיפור משכנע שמעביר את החוויה למשקיע מוכיח את עצמו. כשאתה מתאר את הכאב של לקוח שלך בצורה מעניינת וכשאתה מתאר כיצד הפתרון שלך מקל על הכאב הזה, תוכל למשוך אותם פנימה.
6. One Pager
תכנן ה One Pager שלך כדי לתת מספיק מידע, להשיג עניין ולהביא לידי פגישה פנים מול פנים. הדגיש את העובדות הרלוונטיות ביותר אודות החברה, המוצר ושוק היעד שלך.
7. התאמנו על Elevator Pitch
השתמשו ב One Pager שלכם ותרגלו אותו במעלית. דמיינו לעצמכם שאתם נמצאים במעלית שנסיעה בה יכולה להימשך בין 30 שניות לשתי דקות. באותו הזמן, עליך לתאר בבירור מה החברה שלך עושה, איך אתם הולכים לנצח בשוק היעד ואת היתרון התחרותי שהמוצר שלכם מציע על פני השחקנים האלטרנטיביים. אל תדקלמו את השורות. תנו לתשוקה שלכם להוביל אתכם.
8. פיתוח מערך של שאלות נפוצות ותרגול עם קהל עוין
זהו אחד המרכיבים החשובים ביותר בהכנה מול משקיע. תפתחו שאלות נפוצות המבוססות על שאלות קשות ונסו אותם עליכם או על הצוות. זכרו כי פיתוח מערך שאלות קשות הוא אחד החלקים החשובים ביותר בהכנה מול משקיע.
9. חזרו על הפעולות הללו
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
