מכירות אונליין
צילום: depositphotos

מכירות אונליין – דגשים בקידום אורגני של חנויות מקוונות

אופיים הייחודי של אתרי מסחר מקוונים (המוכרים גם כ"חנויות מקוונות") ואתרי מכירות למיניהם מצריך התייחסות מיוחדת גם מבחינת הקידום האורגני של האתר. מה חשוב להכיר ולעשות בנוגע לקידום אתרי מסחר אלקטרוניים וחנויות מקוונות, בנוסף לפעולות ה"רגילות" של קידום אתרים אורגני? 
תוכן בחסות |

להלן כמה מהנקודות עליהן חשוב לשים דגש במידה ואתם מנסים לקדם אתר סחר מקוון:

 

בשיתוף תמי לב – קידום אתרים בגוגל

 

קידום אתרים אורגני ממוקד מכירה

במה, אם כן, שונה קידום חנות מקוונת מקידום אורגני של אתר "רגיל"? ובכן, אתרים רגילים לרוב משמשים ארגונים ובתי עסק לצרכי תדמית, ולכן קידומם יתמקד בדרך כלל בהשגת לידים, ניסיון לרשום גולשים לרשימות דיוור שונות וקידום האתר בגוגל תחת מילות מפתח וביטויים רלבנטיים. בעוד כל זה רלבנטי כמובן גם עבור אתרי סחר למיניהם, במקרה זה נרצה כי מערך הקידום האורגני יתמקד בתהליך המכירה עצמו, ובניסיון מידי לשפר תהליך זה ולייעלו. למשל, בקידום חנויות מקוונות נרצה להתמקד יותר בקידומם של ביטויים ארוכי זנב, הכוללים למשל שמות מפורטים של מוצרים אותם אנו מציעים וכד'.

ניתן לבצע אופטימיזציה אפקטיבית ביותר לתהליך מכירה מקוון כיום, כך שניתן בצורה עקבית לשפר את האופן בו פונה האתר ללקוחות פוטנציאליים, כמו גם את תהליך המכירה הטכני עצמו מרגע שלקוחות אלו הגיעו אל האתר

קידום בגוגל באמצעות אופטימיזציה לדפי מוצר ספציפיים

עמודי המוצר בחנות הוירטואלית שלנו הם דפי הנחיתה החשובים ביותר לקידום, כאלו אשר יכולים לעשות את ההבדל בין גולשים שייכנסו לכמה שניות וייצאו לבין כאלו שיישארו ויבצעו רכישה, וקיים סיכוי גבוה כי גם יחזרו בעתיד. לכן, מומלץ לבצע תהליכי אופטימיזציה עבור עמודי מוצר ספציפיים ומרכזיים באתר (בשאיפה לכולם, אך כדאי להתחיל בחשובים ביותר).

תהליך אופטימיזציה לעמוד מוצר צריך להתייחס לכותרת ולכותרת המשנה של העמוד (אשר צריכות להכיל את הביטויים המדויקים שאנחנו מקדמים, להציע תיאור אינפורמטיבי וברור של המוצר וכד'), לכלול דרכי יצירת קשר נוחות ומידע מפורט אודות האתר/חנות שלכם, לכלול מידע ויזואלי ברור ונגיש של המוצר, לכלול חוות דעת של לקוחות קודמים אודות מוצר זה ועוד.

חשוב להבין כי אופטימיזציה היא תהליך חשוב ומרכזי ביותר בתחום של קידום אתרים, ואופטימיזציה לעמוד מוצר היא חשוב במיוחד ותקבע המון בנוגע לסיכויים של עמוד זה למשוך אליו גולשים ולגרום להם להישאר בו, ובסופו של דבר גם לקנות

שימוש מושכל בנתונים מובנים וסכמות

הביטויים "נתונים מובנים" ו"סכמות" הפכו בשנים האחרונות לביטויים מרכזיים וחשובים במיוחד בעולם הקידום האורגני. מדובר בכלים שמציעה גוגל המאפשרים לבעלי אתרים "להסביר" לאלגוריתם החיפוש מה בדיוק כוללים עמודי האתר ומה משמעותו של התוכן המופיע בהם. זאת מכיוון שהאלגוריתם של גוגל, מתקדם ומתוחכם ככל שיהיה, הוא עדיין סוג של מכונה אוטומאטית אשר אינה יודעת כיצד לקרוא, לפרש ולהבין את מהות התוכן אותו היא מזהה. סכמות ונתונים מובנים מאפשרים לנו להשתמש בסימונים מוסכמים מראש על מנת להסביר את מהות התוכן באתר שלנו לגוגל, וכך להגדיל משמעותית את האפשרות של מנוע החיפוש להפנות אלינו גולשים עבורם האתר שלנו באמת רלבנטי. ככל שמגיעים גולשים רלבנטיים יותר – כך סיכויי המכירה עולים משמעותית.

כאמור, במקרה של אתרי סחר וחנויות מקוונות הרלבנטיות של הגולשים המגיעים היא חשובה אך יותר מאשר במקרה של אתר "רגיל", כך שהשימוש בנתונים מובנים וסכמות הוא חשוב במיוחד. מומלץ להתייעץ בנוגע לכך עם מקדם האתרים שלכם, אך אתם יכולים גם להיכנס לכתובת schema.org ולהתחיל ללמוד על הנושא...

מהירות, רספונסיביות והתאמה למוביילן

מבחינה טכנית ישנם כמה אספקטים שחשובים מאוד לקידום אורגני מוצלח של חנויות מקוונות. אחד מאותם אספקטים הוא מהירות הטעינה והפעולה של האתר – הגולשים בימינו מאוד לא סבלניים ובמידה ועמוד המוצר שאתם מנסים למכור להם לא ייטען במהרה (כמו גם אם השיטוט בין עמודים שונים באתר הוא איטי ומסורבל) – הסיכוי שתצליחו למכור לאותם גולשים הוא קטן מאוד.

גם רספונסיביות האתר חשובה במיוחד במקרה של אתרי סחר אלקטרוני – עד כמה מהר וחלק הם מגיבים לפעולות השונות של הגולשים, כיצד המסך מתאים עצמו במקרה של גלישה מסלולארי וכו'. קריטי עבור כל אתר מכירות לפעול בצורה טובה ונחה גם ממובייל ומכשירים ניידים שונים, ובמידה והאתר שלכם אינו פועל טוב מסלולאריים – עצרו הכל והושיבו את המתכנתים לתקן ולשפץ את האתר עד שיפעל בצורה חלקה לחלוטין!

לסיכום, ישנן כמובן עוד אינספור נקודות חשובות שניתן למנות בדבר קידום בגוגל של אתר מכירות מקוון. אך הנקודות שהצענו כאן הן נקודות מרכזיות ובסיסיות אשר כדאי להתחיל בלוודא כי הן מתקיימות.

עדיין יש שאלות? מוזמנים לגלוש למדריך לקידום אתרים באתר של תמי לב – מקדמת אתרים בגוגל

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: ChatGPTצילום: ChatGPT

דמוגרפיה פוגשת את הכסף הגדול: Longevity נדל״ן


מה מושך את ההון הגדול לענף הדיור המוגן, מי הם השחקנים המרכזיים בתחום, אילו רשתות מובילות את השוק, ואיך כל זה משפיע על מעמד הביניים 


נושאים בכתבה דיור מוגן

בישראל של השנים האחרונות, תחום הדיור המוגן הפך מאפיק נדל"ני נישתי למוקד משיכה חזק עבור חברות הענק במשק וגופים מוסדיים. עם ביקושים הולכים וגדלים, תשואות יציבות, ותמיכה של מגמות דמוגרפיות ארוכות טווח, קרנות, בנקים וחברות ביטוח מתחרות על מקום בחזית הענף. מה מושך את ההון הגדול לענף? מי הם השחקנים המרכזיים? אילו רשתות מובילות את השוק? ואיך כל זה משפיע על מעמד הביניים? 

מה מניע את שוק הדיור המוגן בישראל?

השקעה בדיור מוגן בישראל מתבססת על שלושה מנועי צמיחה מרכזיים: ביקוש יציב, דמוגרפיה צפויה ומודל הכנסות רב שכבתי.
הזדקנות האוכלוסייה:  לפי הדיווח של משרד הממשלה ומשרד הבריאות, בשנת 2022 כבר נמנו בישראל כ-1.2 מיליון בני 65 ומעלה שהם כ-12.4% מהאוכלוסייה והתחזיות מצביעות על גידול משמעותי עד 2035. אז צפוי מספרם להגיע ליותר מ-1.6 מיליון, כמעט 14% מהאוכלוסייה
תוחלת חיים גבוהה: כיום עומדת תוחלת החיים בישראל על כ-80.7 שנים בקרב גברים וכ-84.8 שנים בקרב נשים. נתון זה ממקם אותנו במקום גבוה יחסית, ומעיד על מגמת התארכות חיים שפועלת כיום במדינה. הביקוש למגורי איכות עם שירותי קהילה ותמיכה רפואית צפוי להמשיך ולגדול.
מודל הכנסות יציב: הרשתות פועלות בשיטה המשלבת פיקדון ראשוני (לעיתים של מאות אלפי עד מיליוני שקלים) עם דמי אחזקה חודשיים היוצרים תזרים חודשי בטוח לצד רווחי הון בשלב החתימה והאכלוס. בנוסף, שיעורי התפוסה ברשתות המובילות גבוהים גם בתקופות כלכליות מאתגרות.

רשתות הדיור המוגן המושקעות והמובילות בישראל 

בישראל פועלות כ־11 רשתות גדולות ועוד עשרות קטנות, המפעילות יחד כ־93 בתי דיור מוגן עם כ־14,500 יחידות דיור.

מי הם המשקיעים הגדולים?

הענף הישראלי ראה בשנים האחרונות כניסה של משקיעים מגוונים- מבנקים ועד חברות ביטוח וקבוצות נדל"ן ענק:

יתרונות ההשקעה לשכבות הביניים

כניסת החברות הגדולות והגופים המוסדיים לתחום הדיור המוגן אינה רק מהלך עסקי. היא גם מנוף משמעותי להרחבת הנגישות עבור שכבות הביניים. היקפי ההשקעה הגבוהים מאפשרים לרשתות להקים מתחמים בקנה מידה רחב, לשלב מספר רמות שירות ומחירים, ולהציע יחידות דיור בגדלים שונים. כך, שגם מי שמחזיק בהון מוגבל יחסית יכול למצוא מענה מתאים. בנוסף, לגופים גדולים יש יכולת לנצל יתרונות לגודל: מימון זול יותר, ניהול תפעולי יעיל, ורכישת שירותים בהיקפים גדולים ולהוזיל חלק מהעלויות לדייר הסופי. במודלים אלה, הפיקדון הראשוני מוחזר ברובו ליורשים, והדיירים בוחרים את סל השירותים שמתאים להם.
התוצאה היא שלזוגות פנסיונרים מהמעמד הביניים נפתח חלון הזדמנויות ליהנות ממגורים בסביבה מוגנת, עם שירותי בריאות וקהילה פעילה.