יבואני הכיסאות והרהיטים מגבירים קצב לקראת החגים

תוכן בחסות |

מי קהל היעד של יבואני הרהיטים? למה עדיף לרכוש אותם ישירות מהם? במה עוד מתמחים עסקים מן הסוג הזה?
יבואנים של רהיטים וכסאות בפרט פונים לקהל יעד מגוון וכדאי להכיר את מאפייני העבודה מולם. ראשית, חשוב להבין שהם מציעים שירות שבו הכיסא מגיע ישירות מהיבואן לצרכן. המשמעות היא חיסכון בעלויות עבור כל הגורמים המעורבים ובעיקר בשביל הלקוח הסופי. מהבחינה הזו, אין הבדל בין אדם פרטי שרוכש את הרהיטים ישירות מהיבואן, לבין לקוח עסקי שעושה זאת עבור המשרד, החנות וכן הלאה. היבואנים התחילו להגביר את כמות הסחורה שהם מייבאים בגלל חידוש הרהיטים שנוהגים בבתי ישראל לקראת החגים, אז בואו נבין מה הם ומי הם.

היתרון המרכזי והחיסרון המרכזי של היבוא

גם ליבוא מחו"ל וגם ליצור בארץ ישנם יתרונות וחסרונות רבים. "היתרון המובהק של היבוא הוא שניתן להוזיל בעלויות הרהיטים, אך מצד שני זה יוצר מגבלה מבחינת התאמת הרהיט לכל דרישה של לקוח, כמו למשל אם לקוח רוצה בד או צבע מסוים, ואני ייבאתי מוצר במספר מסוים של צבעים או בדים אני בבעיה", כך אומר ערן בן משה, הבעלים של טיב העץ, חברה הידועה כיבואנית כיסאות לפינת אוכל ולבר.

היצע רחב של אפשרויות ריהוט

מלבד האמור לעיל, יבואני הריהוט עוזרים לך בזה שהם מעמידים לרשות הלקוחות היצע רחב של אפשרויות. ההיצע הגדול הוא פונקציה של מערכת יחסים שנרקמת בין היבואן לבין המפעלים בעולם שמייצרים את הרהיטים והיא נובעת מהביקוש של קהל היעד. נכון להיום, לקוחות פרטים לדוגמא מחפשים דגמים אחרים לגמרי מאשר לקוחות עסקיים – וכאן נכנסת לתמונה המיומנות של יבואנים ועסקים בכל הנוגע לייבוא מוצרים אקסקלוסיביים.

הבדלים בין קהל היעד

ההבדלים בין אנשים פרטיים ולקוחות עסקיים שעובדים מול יבואנים באים לידי ביטוי בעוד כמה פרמטרים. כך לדוגמא ברור שלאנשים פרטיים יש תקציב יחסית מוגבל וגם הרכישה שלהם מצומצמת לעומת עסקים, שעבורם הרהיטים הם חלק בלתי נפרד מהציוד. מבחינת מיסוי, עסקים יכולים להצהיר על ריהוט כהוצאה מוכרת בעוד לאדם פרטי אין את הפריבילגיה הזו. יתרה על כך, אפילו מבחינת סגנונות העיצוב אפשר לראות הבדלים בין אלו שפונים ללקוחות פרטיים לבין אלו שמיועדים ללקוחות עסקיים.

רהיטים למגזר הציבורי או לסקטור התעשייתי

הבדלים לא פחות דרמטיים בין סוגים שונים של רהיטים שמגיעים לארץ ישירות מהיבואן הם אלו שניכרים במוצרים שמיועדים למגזר הציבורי או לסקטור התעשייתי. כאן יש פחות משמעות לעיצוב ולדקורציה, אלא דגש על הנוחות והפרקטיקה. במילים אחרות, בעלי מפעלים משתמשים ברהיטים לצרכים פונקציונאליים וכך עושים גם במוסדות ציבוריים. מנגד, אנשים פרטיים ובעלי עסקים קטנים או גדולים ייקחו בחשבון גם את הנראות של הרהיטים ואת האופן שבו הם משתלבים בעיצוב הכללי.

היתרונות של רכישת מוצרים ישירות מול יבואני רהיטים

רכישת מוצרים ישירות יבואנים ועסקים של ריהוט משרתת את הצרכים של כל הלקוחות. אנשים פרטיים פונים ישירות ליבואנים על מנת לחסוך בהוצאות וכדי לקזז כמה שיותר עמלות תיווך, בעוד לעסקים אחרים קל יותר לעבוד מול יבואנים מאשר מול חנויות קטנות. גם בסקטור הציבורי והתעשייתי יש העדפה ברורה לרכישת מוצרים ישירות מול היבואנים, בגלל ההיצע הרחב ובשל האפשרות לקבל את המוצרים במהירות. יתרון נוסף של יבואני הרהיטים שניתן לייבא דרכם עיצובים מיוחדים, כמו למשל, רהיטים מראטאן.

עזרה בהתאמת פתרונות ריהוט לצרכי הלקוחות

הרבה לקוחות לא מביאים בחשבון את היתרונות של היבואנים בכל הנוגע להענקת שירותי ייעוץ. בסופו של דבר, אין תחליף לייעוץ של נציגי היבואן בכל הנוגע להשוואה בין רהיטים ומוצרים שונים. היבואן והיועצים שמייצגים אותו מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את הרהיטים שמגיעים לארץ ואת המאפיינים שלהם. התייעצות עם נציג היא דרך טובה לברר לגבי ריהוט חדש ולהתאים אותו לצרכים האישיים של הלקוחות.

הצרכים שלך בראש סדר העדיפויות

התרומה של יבואני כסאות והאופן שבו הם עונים על צרכי הלקוחות מסייעת להם להשיג יתרון בענף הריהוט. היתרון הזה משרת אותך כי הוא חוסך לך בהוצאות ויש לו עוד שורה ארוכה של השלכות על קהלים מגוונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.