מגמה או בועה? הפרסומאים נוטשים לטובת הצעות מפתות: "אלה צעירים שנמשכים לכסף"
אפוקליפסה עכשיו: מגמה, בועה או ברירת מחדל טבעית? בשנים האחרונות יותר ויותר פרסומאים מכל קשת התפקידים מוצאים את דרכם אל מחוץ לענף הפרסום כשהם נענים להצעות חיזור מפתות מצד גופים עסקיים מבוססים ותאגידי ענק. מטבע הדברים, הנפגעים הישיר מגיעים מענף הפרסום המסורתי, בדגש על המשרדים המובילים שכבר נתקלים בתחרות זו גם בעת מלאכת גיוסם של הטאלנטים החדשים והטריים. אם פעם, לפני כעשור, הם התדפקו על דלתות המשרדים כשהם משוועים להזדמנות, כעת, הטובים שביניהם בוררים בין הצעות כשענף הפרסום הוא כבר לא הכתובת המיידית.
אמיר אריאלי, אודי אביטל וערן בר יוחאי הם 3 דוגמאות קלאסיות לתופעה הזו. אריאלי, מנהל קריאייטיב ונצר למשפחת פרסומאים, שסומן כיורש פוטנציאלי לנדב פרסמן בבאומן בר ריבנאי "חישב מסלול מחדש" ונענה להצעה מפתה מצד גוגל כראש מערך הקריאייטיב של יוטיוב ישראל. אביטל קיבל לידיו רק לאחרונה ג'וב שעליו, כך מספרים בענף, התחרו עשרות פרסומאים שחלקם בכירים מהמשרדים המובילים התעשייה: מנהל קריאייטיב אסטרטגיה לפייסבוק ואינסטגרם. אם תרצו, אותו התור שפעם השתרך מחוץ למשרדי הפרסום עבר כעת לפייסבוק.
בר יוחאי מסמל בעצמו טריטוריה חדשה שטרם נכבשה כשהתמנה לאחרונה לתפקיד מנהל הקריאייטיב של הבנק הדיגיטלי של לאומי - מינוי שהוא צפוי להגדיר על פי מידותיו ומצביע על אופן חשיבה חדש בקרב הלקוחות, שלא מסתפקים בשירותי הפרסום החיצוניים ומבינים את הצורך בזרוע פנימית הכפופה לארגון ומלווה אותו מתוך "חדר המכונות". כך או כך, מינוי של בכיר קריאייטיב פנימי בארגון כדוגמת בנק לאומי, נופל היישר על המשבצת של משרד הפרסום, מה שמחייב את השאלה על מקומו של משרד הפרסום מקאן דיגיטל וחלוקת הסמכויות בין הצדדים. מנגד, יש הטוענים שמדובר בפונקציה טבעית שמתפתחת בקו ישר עם צמיחת הדיגיטל, סוג של אבולוציה בתפקיד המרקום, שתוביל למערכת יחסים הדוקה וחכמה יותר בין לקוח למשרד פרסום.
כאמור, אלו רק 3 דוגמאות אך רבות יש מסוגן. באותה נשימה אפשר להזכיר גם את המעבר של אלדד וינברגר מבכירי הענף ל-mako בו שימש כמשנה למנכ"ל (ומאז כבר הספיק לחזור למקאן), והמעבר של יוסי ארז, גם הוא ממקאן לחברת Switch או לדוגמא המעבר של אבישי יצחק מ-teenk לניהול מחלקת הניו מדיה של HOT.
לא רק בישראל - בעיה כלל עולמית
מנכ"לית מקאן ואלי, הדר גור אריה, מגדירה את הסוגיה כ"שימור טאלנטים": "זה תמיד היה אתגר בענף הפרסום. לא רק בישראל ולא רק מול חברות בינלאומיות כמו גוגל ופייסבוק. זהו נושא שמעסיק את כל גופי הפרסום הגדולים בעולם ובכללם מקאן בכל אירופה".
לדבריה "אם בעבר ראינו טאלנטים פורשים לטובת ייעוץ עצמאי (למשל אייל לינור), או פתיחת משרדי בוטיק (לדוגמת יניב מלינרסקי במנץ'), או פתיחת סטודיו עם התמחות דיגיטלית (למשל מקס שצרבקוב בחוליגנס), היום מרחב האופציות והאפשרויות של אותם שכירים הוא לאוו דווקא לעבור לחיי עצמאות אלא להשתלב בחברות חדשות שאינן דווקא סוכניות פרסום מסורתיות".
אחת מתופעות הלוואי של "התחרות על המוחות" היא ההשפעה הישירה על השכר שאותו מבקשים הטאלנטים ובלית ברירה, המשרדים נאלצים לשלם. אם בעבר התחרות היתה בין משרדי פרסום, כיום הם נדרשים להשוות הצעות שכר מצד גוגל, פייסבוק, בנקים, Wix וסטארטאפים נוספים.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
מנכ"ל באומן בר ריבנאי, יוסי לובטון, שמכיר את העניין מקרוב, ונאלץ ל"אבד" את אריאלי לטובת יוטיוב אומר כי "אין ספק שזה מחייב את משרדי הפרסום להגדיר מחדש את הסביבה התחרותית שלהם בתחום גיוס העובדים. הן בהגדרות התפקיד והן בתנאים. כמו כל דבר בכלכלה - הגדלת הביקוש מגדילה את המחיר ואין סיבה שכאן יקרה אחרת".
"מחייב חשיבה מחדש על שוק העבודה בפרסום"
לדברי לובטון: "התופעה אינה מקרית והיא נובעת מהעובדה שהגבולות בין דיגיטל טכנולוגיה ופרסום הולכים ומטשטשים. המעבר קורה לשני הצדדים והוא מחייב חשיבה מחודשת על שוק העבודה בתחום הפרסום".
השינוי לדעתו נובע מכך ש"אם בעבר חברות הטכנולוגיה גייסו אנשים מתחום ההנדסה והתוכנה הרי שהיום הן מבינות שעל מנת להצליח הן מחוייבות מומחים בתחום הבנת הצרכן והקריאטיב. המעבר של אריאלי ושל אביטל לגוגל ופייסבוק אינו מקרי והוא סממן של המגמה".
אמיר גיא, מנכ"ל אדלר חומסקי מסכים ומסייג: "כן ולא. כן תחרות על משאבים מאד ספציפיים, ולא אפוקליפסה בענף, אפילו לא קרוב. אכן קיימת תופעה של תחרות על כח אדם בין משרדי פרסום לחברות מדיה כגון גוגל ופייסבוק, וחברות Tech כמו WIX וכיו״ב, אבל לאו דוקא על הטאלנטים הקריאטיבים של ענף הפרסום אלא בעיקר על דיזיינרים, מעצבים או אפילו ארטים ואנשי UI/UX. בתחומים האלה קשה למשרדי הפרסום להתמודד עם המשכורות הגבוהות שמציעים בהיי-טק וה״סקסיות״ של מותגים כמו פייסבוק, גוגל ו-WIX".
מנכ"לית מקאן ואלי, גור אריה, שהמקרה שלה אף מורכב יותר וכולל לא רק תחרות על שכר, אלא נקודת פתיחה גיאוגרפית שמקשה על גיוס עובדים מוסיפה ואומרת כי "אכן , אם מלאכת השימור הופכת ליותר קשה, הרי שזה פחות בגלל אותן חברות ויותר בגלל פני הדור - דור Y הוא דור פחות מתמסר, דור שיותר קשה להשאיר אותו במקום (דור Y התזזיתי וכו') ופה נמצא בעיני האתגר העיקרי".
במסגרת מאמצי ההתמודדות מול התחרות ושימור העובדים, המשרדים נדרשים להיות יצירתיים כדי לגרום לכח האדם להגיע, ולהישאר. במקרה של מקאן ואלי מדובר ב"מרחב לעשייה והתפתחות אישית וחיבור אנושי - יצירת סביבת עבודה חברית / משפחתית ולא רק מקצועית" לדבריה של גור אריה. עם זאת, בראש ובראשונה מדובר שם בטיקט של השליחות החברתית: חזון עסקי המשולב בהפרחת השממה בדרום. "מניסיון אישי" אומרת גור אריה, "לאורך השנים בתעשייה, יחד עם אהבתנו לפרסום ולעשייה המקצועית, כולנו מחפשים משמעות נוספת לעשייה שלנו. גם כאן עסק כמו מקאן ואלי - שבמהותו נולד מתוך חזון עסקי חברתי, עם רעיון שגדול יותר מהשורה התחתונה והרווח של העסק - מאפשר לנו לדעת כי לעשייה היומיומית שלנו יש ערך גדול בשינוי הקהילה והיישוב שבתוכה אנחנו חיים, וביצירת מקומות עבודה איכותיים בנגב".
"לראייה" היא מציינת, "הגיוס האחרון שלנו של שני גרשי, שיכול היה ללכת לעבוד בכל משרד פרסום אך בחר במקאן ואלי מתוך חיבור לחזון העשייה החברתית. בבחירה זאת הוא מאפשר לנו להוות אלטרנטיבה מעולה עבורו ולטאלנטים אחרים שנגייס עוד בעתיד". היא מוסיפה ואומרת כי "שלושת הגורמים הנ"ל לא מחליפים כמובן שכר הולם ומתגמל. אבל בעוד ששכר כל אחד יכול להשוות, את האלמנטים האחרים קשה יותר להחליף".
לא הכל ורוד
לובטון וגיא, שעומדים בראש שניים מהמשרדים הגדולים בישראל, עם תשומות כח אדם גבוהות וחיפוש מתמיד אחר הטובים בשוק, מצביעים גם על המגמה ההפוכה. זו שמושכת אל משרדי הפרסום אנשי טכנולוגיה שבהוויתם הם לאו דווקא פרסומאים, וגם פרסומאים שעזבו ומחפשים את "הדרך הביתה". לובטון מביא כדוגמה את מינט: "יחידת הטכנולוגיה שלנו מעסיקה 14 מפתחים שעבדו לפני כן בחברות תוכנה וטכנולוגיה ועתה הם חלק אינטגרלי ממשרד הפרסום". לדברי גיא: "יש תופעה של אנשי קריאטיב ״פצחנים״ שהתפתו למעבר לחברות המדיה (בגלל ה״סקסיות״ או שכר) המוצאים עצמם לרוב מתוסכלים ומחפשים דרכם חזרה לענף הפרסום".
האם אנחנו בראשיתה של מגמה שתתרחב ותתפתח ועשויה להוביל אנשי קריאייטיב נוספים ממשרדי הפרסום אל מחלקות פנימיות של גופים עסקיים גדולים? לובטון וגיא מטילים ספק בכך: "אין ספק שאנשים עם הבנה קריאטיבית בצד הלקוח הם דבר מבורך וזה יתרום לדו שיח בין המשרד ללקוח אולם אני לא צופה הקמת מחלקות קריאטיב פנימיות אצל הלקוחות. עולם הפרסום הופך מורכב יותר ודורש מגוון כשרונות ותפקידים על מנת ליצור תוצר קריאטיבי אפקטיבי. דווקא כאן נוצר יתרון לסוכנויות הגדולות שמסוגלות להעסיק אנשים מדיסצפלינות שונות. יש למנהלי השיווק היום אתגרים גדולים בהתאמת המשאב האנושי שלהם לעולם החדש - הקמת מחלקת קריאטיב אינה אחד מהאתגרים הללו". כך על פי לובטון.
גיא אינו רחוק בתפיסותיו מאלו של לובטון וטוען כי "אנשים שהם קריאטיבים ״פצחנים״, כלומר אנשים שהתשוקה שלהם היא בפיצוח בריפים לכדי רעיונות קריאטיבים שמקבלים חשיפה, עדיין מעדיפים את משרד הפרסום".
למרות התחרות המורגשת מצד התאגידים הבינלאומיים, גיא לא מתרגש ומצנן את האווירה, לפחות ברמת האתגר עבור אנשי קריאייטיב: "פייסבוק וגוגל הם בסופו של דבר, בישראל, גופי מדיה שמוכרים מדיה למפרסמים ומשרדי פרסום. אין שם תהליך קריאטיבי מהסוג של קריאטיב במשרדי פרסום. פיתוח המוצר/המוצרים והחוויה לא נעשה בישראל. אז איזה קריאטיב נעשה שם? אין להם הרבה מה להציע לאנשי קריאטיב פצחנים מעבר למשרה אחת או שתיים של מנהל קריאטיב ש״מדריך״ מפרסמים על סוג הקריאטיב שעובד בפלטפורמה".
"כנ״ל עם חברות כמו WIX" מוסיף גיא, "איש קריאטיב פצחן שנהנה מיצירה של מהלכים קריאטיבים עם אימפקט וחשיפה - מה יש לו לחפש בחברה שבונה פלטפורמות לעיצוב אתרים? כנ״ל עם כל חברות הסטארטאפ למינהן, מה עושה שם איש קריאטיב? מה הן משרות ה״קריאטיב״ בסטארטאפ? או שאתה מעצב אפליקציה, או שאתה מפתח ״קמפיינים״ שמסתכמים בבאנר-פוסט ברשת חברתית, שם וסלוגן שבעתיד יראו אותו 20 או 30 משקיעים פוטנציאלים או שאתה כותב ומעצב פרזנטציה למשקיעים".
מנכ"ל אדלר חומסקי מסכם ואומר כי "לרוב אנשי הקריאטיב של ענף הפרסום זה לא מספיק מספק/משמעותי/מעניין. ואלה שעוברים הם או צעירים מאד הנמשכים לכסף ועדיין לא מבינים את המהות של התפקיד או כאלה שנפלטו מהענף. כלומר", הוא אומר "התחרות הזאת קיימת בעיקר בתחומים של דיזיין וUI/UX ולכן, אף על פי הקושי הקיים היום למשרדים לגייס בתחומים אלו, אין כאן סכנה דרמטית לעתידו של ענף הפרסום. ככל שמשרדי הפרסום יפתחו יותר את יכולות הדיגיטל שלהם, הם יצטרכו יותר משאבים בתחומים של דיזיין דיגיטלי, חווית משתמש, וכו׳ ורמת ההשקעה בתחומים אלו תעלה, ואיתה הנכונות לשלם והתחרות על משאבים אלו תתאזן".
- 14.אחד שיודע 15/03/2016 13:48הגב לתגובה זומישהו פעם אמר שמותגים מתים זקופים. אם זאת הגישה של מובילי הענף שאמור להיות מוביל בשינוי וחדשנות... אבוי. אם משרדי הפרסום לא ימציאו את עצמם מחדש- כולל ערך, משכורות וידע, לדעתי תמצאו את עצמכם מוחלפים מהר מאוד על ידי מחלקות פרסום שצומחות בכל אחת החברות הגדולות
- 13.אריאלי 15/03/2016 01:25הגב לתגובה זועד שתקבלו תתפקיד הבא אי שהכיסים שלכם ממש יתפוצצו בכסף - יש לכם ולדומיכם אחריות פסיכית לגדל ולהצמיח את הדור הבא שלא לא ר למלא את ואקום הכישרון שקיים כבר עכשיו בענף הזה, אבל אתם מתעלמים. שניכם ודומיכם יודעים שהשנה והבעלט היו כלכליות וקשות יותר כי שיטת התיגמול לא תשתנה בקרוב ומחודש לחודש אין לכם מה להציע ל״פצחנים״ (אלוהים מאיפה הבאת את המילה הזו אמיר?!) קיורטוש ב 17:00 ומסיבה ברבעון עם סוכריות גומי ואינסטוש עם הפרזנטור התורן במשרד כבר לא מחזיק מים. בהיבריס פיננסי ובחוסר תושיה וכן בוא נודה על האמת - בחוסר ניהול של הענף ובחוסר אחריות יצרתם תיקרת זכוכית שהדור הנוכחי והדור הבא יפרצו ינתצו לעבר מחוזות אחרים. אבל תכלס מה אכפת לכם? אתם תלכו הביתה לדירת הדופלקס המדושנת שלכם, לארוחות הפאר, לרכב המפציץ והאופנוע הבוהק שלכם ותעשו לכולנו אצבע משולשת לאור שקיעתו של הענף. אה...קחו בחשבון שלא יהיה מי שיראה אותה כי יקדימו אתכם וישאירו אתכם שם לבד לנקות וזה מבאס לנקות לבד. תגיבו לזה בבקשה ברצינות שני ליצנים זחוחים.
- יוסי 18/03/2016 10:39הגב לתגובה זויהיה רציני למרות הליצנים שבצד השני? או שאתה שפן מקלדת?
- 12.אמיר, אתה פצחן! סליחה, פדחן! (ל"ת)ראובן 14/03/2016 23:51הגב לתגובה זו
- 11.סתום 14/03/2016 23:05הגב לתגובה זוממש אלטרואיסט שלוקח לכיס משכורת 6K של תקציבאית אתה.
- 10.נעמי 14/03/2016 22:35הגב לתגובה זומזעזעים! 3 פונטים מכוערים שונים כשאף שורה לא מיושרת אחת לשניה כאילו סתם זרקו את הטקסט איפה שבא להם ואף ארט לא אישר. כנראה משלמים לארט יותר מדי כסף בשביל שזה יהיה בכבוד שלו להסתכל על באנרים, בשביל זה ממש צריך איש קריאטיב אין האוס.
- 9.חחחחחחחח 14/03/2016 21:33הגב לתגובה זוכמה שטויות אדלר הוא המשרד האחרון שיכול לדבר על דיגיטל או על למה אנשי קריאטיב עוברים לטפל בדיגיטל אצל לקוחות
- 8.אוי 14/03/2016 21:24הגב לתגובה זומצחיק כל מה שהוא אומר על דיגיטל- כדאי לחשוב הפוך אדלר האחרונים שיכולים לדבר על עיצוב
- 7.פצחן שמכיר מקרוב 14/03/2016 20:19הגב לתגובה זוגיא, עצוב לי בשבילך. תראה מה נשאר ממך... פצחנים? אני מציע לך להחזיק "פצחנים" ולראות איך הענף שאתה יושב עליו מתפצח. פצחן זה דחקיונר שמשחק עם מילים. איש קריאייטיב זה פרסומאי. ואם אתה לא רואה את זה ככה - אנשי הקריאייטיב הטובים גם יעברו ממך הלאה ותישאר רק עם פצחנים. עבדתי צמוד גם עם סטירין וגם עם ריבן והם אנשי קריאייטיב מעולים שבחיים שלהם לא היו מוציאים שטויות כאלה מהפה. גש ללוינסקי, יש שם יופי של פיצוחים.
- 6.יש צדק בדברי אמיר 14/03/2016 20:04הגב לתגובה זושכל אחד יעשה מה שטוב לו, אבל בואו לא נשקר לעצמנו לגבי התפקידים המשמימים שלהם - על אף הטייטל המעניין לכאורה.
- אין צדק 15/03/2016 00:53הגב לתגובה זוהאמת היא שהמשרדים הגדולים חווים ירידה ברווחיות ובמחזור משנה לשנה וזה בגלל שיש שפע פחות עבודה ולקוחות פחות צריכים אותם אם כך, יכול להיות שמשרדי בוטיק קטנים ובתי תוכנה נוגסים בדינוזאורים הגדולים? בקיצור, תתעוררו - מקאן אדלר ודומיהם! אם לא תתחילו לחיות את העולם החדש אבל באמת והכוונה היא לא לאיזה מהלך גוסטי שהחבר'ה במשרד שולחים מיילים חנפניים של "שאפו"- אולי יום אחד תמצאו את תקציבי העוגן שלכם אצל אותם אלה שכבר מזמן הפסקתם לספור ממרומי חדרי המדיה המעושנים שלכם!
- 5.אמיר גיא אתה דוחה! 14/03/2016 18:47הגב לתגובה זואתה באמת הוצאת את הטפשות הזו מפיך? צדקן עלוב. מה אתה עושה? מתנדב? מחפש תרופה למחלות? או שאולי גם אתה ״נמשך״ לכסף? כל מה שרקוב
- 4.זה ענף מת 14/03/2016 16:38הגב לתגובה זוהאנשים האלה צריכים לחפש משהו אחר וחדש לעשות כי הלקוחות כי הבינו שהם ממש לא צריכים משרד פרסום ולא תשכנעו אותם אחרת. העולם משתנה וזהו
- 3.ברור שעוזבים 14/03/2016 15:56הגב לתגובה זולקוחות פח משכורות פח מנהלים ובעלי משרדים פח. למה שלא יברחו
- 2.ענף הפרסום אובד עצות 14/03/2016 15:21הגב לתגובה זואמיר גיא שמזלזל בחברות ענק בינלאומיות שתואנה שאין שם קריאייטיב ו'מה הם בסך הכל עושים' הוא עוד סימפטום לחוסר הרלוונטיות של הענף שבראשו הוא עומד. הוא פשוט לא מפנים לאן הרוח נושבת. משרדי הפרסום המיושנים ימשיכו לשלם משכורות רעב לעובדים שלהם, משכורות עתק לבכירים ולהפיק עוד פרסומת משעממת ולהתעלם מהעתיד שנמצא הרחק מהם ו'שותה' להם את הטאלנטים.
- אמיר 14/03/2016 16:07הגב לתגובה זואז בוא תסביר לי באמת מה אנשי קריאטיב עושים בגוגל ופייסבוק או WIX? בכדי שאפנים.. זה באמת מעניין אותי. אולי אני באמת לא מבין. נניח במקום קמפיין שכל המדינה רואה והלקוח מרגיש את האימפקט הם עושים..... מה? שים לב. לא זלזלתי בחברות בינלאומיות. שאלתי מה עושים במשרדים של חברות אלו בישראל אנשי הקריאטיב ...אלא שעוברים ממשרדי הפרסום בהמוניהם. למעט משרת קריאטיב משמעותית אחת בכל אחת מהחברות האלה...מה עוד עושים?
- לאמיר 15/03/2016 10:35אמיר, אנשי הקריאטיב שאתה מגן בלהט על כבודם הם בסך הכל פרסומאים שעובדים בשירות הלקוח כדי לפרסם את הבמבה או את הסלולרי. הבעיה בסוכניות מהאיגוד שאתה עומד בראשו היא שאלה סוכנויות מהדור הישן, אלה שלא יכולים להתמודד עם פריצות דרך כמו החוליגנים. אתה חושב שפייסבוק וגוגל הם בסך הכל אמצעי מדיה, אבל בעתיד הלא רחוק הם יהיו הפקטור השיווקי העיקרי. יום אחד תקום בבוקר ותגלה שכל המודלים שהכרת כבר לא רלוונטיים. לא מודל עמלות היתר ולא מודל פריסת המדיה הקלאסית. אמיר, תתעורר. הרלוונטיות שלכם בענף הולכת ונעלמת. זה שתעסיק כמה מעצבי באנרים לא תהפוך אותך למומחה דיגיטל
- תפנים 14/03/2016 17:35אנשי הקריאיטיב בחברות הגדולות שותפים למשהו שכל המדינה רואה ואמא, אבא, אחותם והשכנה מרגישים את האימפקט של מה שהם עושים. פעם להגיד את הסרט של הבנק אני עשיתי היה כבוד, גם אם לא היית ב"משרת הקריאייטיב המשמעותית". היום הם יכולים להגיד אני הבנק/גוגל/פייסבוק/וויז גם אם הם לא ב"משרת הקריאייטיב המשמעותית" וזה מה לעשות הרבה יותר כבוד מלעבוד אצלך ובעצם אצל עוזרת מנהלת סגנית המרקום
- 1.אחד שברח 14/03/2016 15:19הגב לתגובה זומשרדי הפרסום הגדולים פשוט לא אטרקטיבים יותר כי אין שום סיכוי לשותפות. הדור הקודם של בעלי המשרדים עשו אקזיטים ענקיים ועכשיו הם מצפים מהעובדים שלהם לעבוד בעבור משכורות יפות, אבל לקחו מהם את הסיכוי להתעשר באמת. בהייטק כולם מקבלים אופציות, שאומנם לא יביאו לאף אחד מליארדים אבל לפחות יכולים להגיע לסכום יפה . עד שבמשרדי הפרסום לא יבינו שחייבים לעבוד על נושא התגמול האנשים הטובים ימשיכו לברוח
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
