תאגיד השידור מתחיל לחפש דובר; תנאי הסף ל"אנגלית בשפת אם" עשוי להשתנות

אחד הסעיפים במרכז לדובר תאגיד השידור הציבורי מצליח לעורר זעם בתעשייה. תנאים נוספים: ניסיון של 10 שנים בדוברות, יח"צ ותקשורת. יש לכם שבועיים לשלוח קורות חיים
אלכסנדר כץ | (4)

אחרי שנבחרו חלק מסנכ"לי תאגיד השידור הציבורי, פורסם גם מכרז לאיתור דובר. על פי התאגיד, התפקיד שמיועד לתקופה של שנתיים מרגע תחילת העבודה בתאגיד, כולל תכנון, ארגון וביצוע מערכות הסברה ויחסי ציבור, עבודה מול גורמי תקשורת, "זיהוי הזדמנויות תקשורתיות, ייזום פעילות יחסי ציבור והסברה" ועוד. בכל מקרה המועד האחרון להגשת מועמדויות הוא 18 בינואר.

  

תנאי הסף להשתתפות במכרז כוללים תואר אקדמי, 10 שנות ניסיון מקצועי בתחום הדוברות ו/או יחסי הציבור/ ו/או תקשורת, ידיעת השפה העברית על בוריה, וגם "אנגלית ברמת שפת אם (כתיבה, קריאה ודיבור".

 

סעיף האנגלית כבר מעורר זעם בקרב גורמים בענף הדוברות הישראלי. "נכון, צריך לדעת אנגלית טובה, אבל זה אמור להיות תנאי סף ולא יתרון?", אמר גורם לאייס. הערכה היא כי סעיף ידיעת האנגלית ברמת שפת אם ימותן כחלק מתנאי הסף, או שיוגדר כיתרון לזכייה במכרז.

 

התאגיד אמור להתחיל לפעול רשמית ב-31 במארס, עם פירוקה של רשות השידור, ואולם לא מעט גורמים, כולל ראשי התאגיד והרשות, העריכו בשיחות פרטיות כי תהיה דחייה של מספר חודשים. לרשות השידור מערך דוברות שכולל 3 עובדים ובנוסף הרשות עובדת עם משרד יחסי הציבור גלאי תקשורת. תאגיד השידור שיחליף אותו בסופו של דבר, עובד מאז הקמתו הרשמית עם משרד יחסי הציבור פרסי צדוק-קוצ'יק-טריואקס.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עו"ד ירושלמי 06/01/2016 09:43
    הגב לתגובה זו
    הזמין את הכתבה הזאת?
  • 3.
    כל המכרזים תפורים (ל"ת)
    בדוק 04/01/2016 19:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    תנאי המכרז כאלה שהמכרז תפור (ל"ת)
    ישראלי 04/01/2016 18:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אין לכם משהו אחר להיתפס עליו? (ל"ת)
    קטנוני משהו לא? 04/01/2016 18:00
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.