בנימין נתניהו בחירות 2015 חנוכה
צילום: צילום מסך: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו

הדלקת נרות וריח בחירות: כמה לייקים קיבלו הפוליטיקאים שחוגגים חנוכה?

רוב ראשי המפלגות העלו בפייסבוק תמונות ו-וידאו מהדלקת נר ראשון. Vigo בדקה מה היה האפקט - כמה לייקים, תגובות ושיתופים הפוליטיקאים קיבלו?
אלכסנדר כץ |

הדלקת נרות מביא קולות? רוב ראשי המפלגות חושבים כף - והעלו ביממה האחרונה תמונות מטקס הדלקת נר ראשון של חנוכה בעמוד הפייסבוק שלהם.

חברת Vigo המתמחה בניטור וניתוח שיח במדיה החברתית, ביצעה השוואה בין הפוסטים של המתמודדים השונים, 3 חודשים לפני הבחירות, וגילתה כי למרבית ראשי המפלגות היה חשוב לציין את חנוכה בדף הפייסבוק שלהם. יוצאי דופן הם אביגדור ליברמן, שעדיין לא החל בפעילות יזומה ברשתות החברתיות, וזהבה גלאון שבחרה להתעלם מהחג.

מבין 8 ראשי המפלגות שבחרו לציין את חנוכה - חמישה העלו תמונה שלהם (או וידאו, א"כ) מהדלקת נרות, ושלושה פנו בברכה לחג (ציפי לבני, אלי ישי ואריה דרעי). כל השמונה זכו לתגובות אוהדות יחסית בעמודי הפייסבוק שלהם. גולשים רבים התייחסו לאווירת החג ורק מעטים ניצלו את הבמה לתקיפות פוליטיות

5 ראשי המפלגות בחרו כל אחד קהל אוכלוסיה אחר לחגוג עמו את החג: ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר בלוחמים (ודרכם ניסח מסר ביטחוני); יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג ביקר חיילים פצועים בבתי חולים; שר האוצר המפוטר יאיר לפיד בחר בילדים; המתמודד החדש משה כחלון הדליק נרות עם מטה מפלגתו; ונפתלי "לא שותק" בנט העלה תמונה של הדלקת נרות משפחתית.

הפוסט של נתניהו זכה למעורבות רשת גבוהה לאין שיעור מהפוסטים של המועמדים האחרים. הפער ניכר בעיקר בכמות השיתופים, שהוא המדד שנחשב היום לאמין ביותר (יכולת ההשפעה של קידום ממומן משפיעה על מדד זה באופן הנמוך ביותר).

ציוני המעורבות של שאר ראשי המפלגות מראים שאין קשר בין בחירת קהל היעד למידת מעורבות הגולשים. לראייה - בנט, שהדליק נרות עם משפחתו, זכה למעורבות גבוהה יותר מזו של הרצוג וכחלון, ולכמות הלייקים הגבוהה מכולם.

אז כמה פופולאריים היו המתמודדים? בשלישייה הפותחת נמצאים נתניהו במסר של "חוזק מדיני", זכה ל-14,280 אלף לייקים, 1,030 תגובות ו-2,160 שיתופים; לפיד עם 4,350 לייקים, 680 תגובות ו-150 שיתופים; ובנט עם 16,500 לייקים, 415 תגובות ו-64 שיתופים.

והיתר: כחלון קיבל 2,370 לייקים, 210 תגובות ו-64 שיתופים; הרצוג עם המסר "הבראה לחיילים", רשם קצת יותר לייקים מכחלון - 2,420, עקף אותו במספר התגובות - 260, אבל זכה בפחות שיתופים - 55; ציפי לבני, השותפה של הרצוג, קיבלה 2,440 לייקים, 565 תגובות ו-49 שיתופים; אלי ישי, שעזב את ש"ס לטובת מפלגה חדשה, עם המסר "יחד נדליק את האור", רשם 880 לייקים, 190 תגובות -29 שיתופים; והשותף של ישי עד השבוע, אריה דרעי, שהסתפק ב-640 לייקים, 65 תגובות ו-3 שיתופים בלבד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.

חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13חדשות 13 עם אודי סגל ודוריה למפל. קרדיט: ערוץ 13
רייטינג

חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית

המהדורה המרכזית של חדשות 13 ממשיכה לצנוח, והיא במקום האחרון מבין כל המהדורות, ולא רק שירדה מתחת לרף מאה אלף צופים, אלא עומדת על 66 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך כל הצופים במהדורות המרכזיות אתמול ממשיך לרדת, כשאתמול עמד על 700 אלף צופים בדיוק (כמובן, בהתאם לנתוני המדידה), אבל הדרמה ממשיכה להתרחש במהדורה המרכזית של ערוץ 13, שממשיך להתרסק מבחינת הרייטינג ונמצא במקום האחרון בטבלת המהדורות. 

בראש, כמו תמיד, נמצאת המהדורה המרכזית של חדשות 12 שעמדה על 14% רייטינג ו-353 אלף צופים, ואילו גם חדשות 14 שומרת על יציבות והיתה עם רייטינג של 7.7% ו-208 אלף צופים. שני גופי השידור הנוספים הציגו נתונים לא מחמיאים, ולא רק שסכום הצופים של שניהם יחד היה פחות מצופי חדשות 12, אלא אף היה משמעותית פחות מערוץ 14. המהדרוכה המרכזית של כאן11 עמדה על 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים ואילו חדשות 13 הגיעו לשפל חדש, ורשמו 2.6% רייטינג ו-66 אלף צופים בלבד.


פריים טיים

חזרתה של "ארץ נהדרת" ללוח השידורים היא גם חזרתה לראש הפריים טיים. התכנית הותיקה של קשת עמדה על נתון חריג של 18.9% ו-441 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה, היתה הפטריוטים, שנמצאת באופן קבוע בחמשת התכניות הנצפות ביותר, ועמדה על 8.3% רייטינג ו-264 אלף צופים. אחריה היה ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", שעמד על 5.9% רייטינג ו-128 אלף צופים. את הרשימה סגרה "סודות המטבח נחשפים", התכנית המקדימה ל-"משחקי השף" של רשת, שקיבלה 3.4% רייטינג ו-83 אלף צופים בלבד. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-69 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שמתחזקת מדי יום, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, נרשמו מעט צופים מדרך כלל, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 1.8% ו-38 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.3% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.