בנימין נתניהו בחירות 2015 חנוכה
צילום: צילום מסך: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו

הדלקת נרות וריח בחירות: כמה לייקים קיבלו הפוליטיקאים שחוגגים חנוכה?

רוב ראשי המפלגות העלו בפייסבוק תמונות ו-וידאו מהדלקת נר ראשון. Vigo בדקה מה היה האפקט - כמה לייקים, תגובות ושיתופים הפוליטיקאים קיבלו?
אלכסנדר כץ |

הדלקת נרות מביא קולות? רוב ראשי המפלגות חושבים כף - והעלו ביממה האחרונה תמונות מטקס הדלקת נר ראשון של חנוכה בעמוד הפייסבוק שלהם.

חברת Vigo המתמחה בניטור וניתוח שיח במדיה החברתית, ביצעה השוואה בין הפוסטים של המתמודדים השונים, 3 חודשים לפני הבחירות, וגילתה כי למרבית ראשי המפלגות היה חשוב לציין את חנוכה בדף הפייסבוק שלהם. יוצאי דופן הם אביגדור ליברמן, שעדיין לא החל בפעילות יזומה ברשתות החברתיות, וזהבה גלאון שבחרה להתעלם מהחג.

מבין 8 ראשי המפלגות שבחרו לציין את חנוכה - חמישה העלו תמונה שלהם (או וידאו, א"כ) מהדלקת נרות, ושלושה פנו בברכה לחג (ציפי לבני, אלי ישי ואריה דרעי). כל השמונה זכו לתגובות אוהדות יחסית בעמודי הפייסבוק שלהם. גולשים רבים התייחסו לאווירת החג ורק מעטים ניצלו את הבמה לתקיפות פוליטיות

5 ראשי המפלגות בחרו כל אחד קהל אוכלוסיה אחר לחגוג עמו את החג: ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר בלוחמים (ודרכם ניסח מסר ביטחוני); יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג ביקר חיילים פצועים בבתי חולים; שר האוצר המפוטר יאיר לפיד בחר בילדים; המתמודד החדש משה כחלון הדליק נרות עם מטה מפלגתו; ונפתלי "לא שותק" בנט העלה תמונה של הדלקת נרות משפחתית.

הפוסט של נתניהו זכה למעורבות רשת גבוהה לאין שיעור מהפוסטים של המועמדים האחרים. הפער ניכר בעיקר בכמות השיתופים, שהוא המדד שנחשב היום לאמין ביותר (יכולת ההשפעה של קידום ממומן משפיעה על מדד זה באופן הנמוך ביותר).

ציוני המעורבות של שאר ראשי המפלגות מראים שאין קשר בין בחירת קהל היעד למידת מעורבות הגולשים. לראייה - בנט, שהדליק נרות עם משפחתו, זכה למעורבות גבוהה יותר מזו של הרצוג וכחלון, ולכמות הלייקים הגבוהה מכולם.

אז כמה פופולאריים היו המתמודדים? בשלישייה הפותחת נמצאים נתניהו במסר של "חוזק מדיני", זכה ל-14,280 אלף לייקים, 1,030 תגובות ו-2,160 שיתופים; לפיד עם 4,350 לייקים, 680 תגובות ו-150 שיתופים; ובנט עם 16,500 לייקים, 415 תגובות ו-64 שיתופים.

והיתר: כחלון קיבל 2,370 לייקים, 210 תגובות ו-64 שיתופים; הרצוג עם המסר "הבראה לחיילים", רשם קצת יותר לייקים מכחלון - 2,420, עקף אותו במספר התגובות - 260, אבל זכה בפחות שיתופים - 55; ציפי לבני, השותפה של הרצוג, קיבלה 2,440 לייקים, 565 תגובות ו-49 שיתופים; אלי ישי, שעזב את ש"ס לטובת מפלגה חדשה, עם המסר "יחד נדליק את האור", רשם 880 לייקים, 190 תגובות -29 שיתופים; והשותף של ישי עד השבוע, אריה דרעי, שהסתפק ב-640 לייקים, 65 תגובות ו-3 שיתופים בלבד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה