הדלקת נרות וריח בחירות: כמה לייקים קיבלו הפוליטיקאים שחוגגים חנוכה?
הדלקת נרות מביא קולות? רוב ראשי המפלגות חושבים כף - והעלו ביממה האחרונה תמונות מטקס הדלקת נר ראשון של חנוכה בעמוד הפייסבוק שלהם.
חברת Vigo המתמחה בניטור וניתוח שיח במדיה החברתית, ביצעה השוואה בין הפוסטים של המתמודדים השונים, 3 חודשים לפני הבחירות, וגילתה כי למרבית ראשי המפלגות היה חשוב לציין את חנוכה בדף הפייסבוק שלהם. יוצאי דופן הם אביגדור ליברמן, שעדיין לא החל בפעילות יזומה ברשתות החברתיות, וזהבה גלאון שבחרה להתעלם מהחג.
מבין 8 ראשי המפלגות שבחרו לציין את חנוכה - חמישה העלו תמונה שלהם (או וידאו, א"כ) מהדלקת נרות, ושלושה פנו בברכה לחג (ציפי לבני, אלי ישי ואריה דרעי). כל השמונה זכו לתגובות אוהדות יחסית בעמודי הפייסבוק שלהם. גולשים רבים התייחסו לאווירת החג ורק מעטים ניצלו את הבמה לתקיפות פוליטיות
5 ראשי המפלגות בחרו כל אחד קהל אוכלוסיה אחר לחגוג עמו את החג: ראש הממשלה בנימין נתניהו בחר בלוחמים (ודרכם ניסח מסר ביטחוני); יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג ביקר חיילים פצועים בבתי חולים; שר האוצר המפוטר יאיר לפיד בחר בילדים; המתמודד החדש משה כחלון הדליק נרות עם מטה מפלגתו; ונפתלי "לא שותק" בנט העלה תמונה של הדלקת נרות משפחתית.
הפוסט של נתניהו זכה למעורבות רשת גבוהה לאין שיעור מהפוסטים של המועמדים האחרים. הפער ניכר בעיקר בכמות השיתופים, שהוא המדד שנחשב היום לאמין ביותר (יכולת ההשפעה של קידום ממומן משפיעה על מדד זה באופן הנמוך ביותר).
- אין ימין או שמאל: הישראלים אוהבים לשנוא עיתונאים באותה מידה
- שונאים, מקללים ומאיימים: היחס לו זוכות מגישות החדשות ברשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ציוני המעורבות של שאר ראשי המפלגות מראים שאין קשר בין בחירת קהל היעד למידת מעורבות הגולשים. לראייה - בנט, שהדליק נרות עם משפחתו, זכה למעורבות גבוהה יותר מזו של הרצוג וכחלון, ולכמות הלייקים הגבוהה מכולם.
אז כמה פופולאריים היו המתמודדים? בשלישייה הפותחת נמצאים
והיתר:
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
