שונאים, מקללים ומאיימים: היחס לו זוכות המגישות ברשת
מחקר של חברת הניטור Vigo עבור כנס DIGIT2019 לעיתונות דיגיטלית שהתקיים היום (יום ב') במרכז הבינתחומי, מגלה שנאת נשים, שוביניזם ואלימות מילולית-פוליטית נגד יונית לוי וחברותיה – המגישות של מהדורות החדשות השונות.
במהלך הכנס הציג מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, מני אברהמי, את המחקר, ממנו עולה כי 20% מנושאי השיח הנוגעים למגישות החדשות הוא שיח אלים וסקסיסטי, 47% עוסק במגישות בהקשר לבני זוגן, ו-35% מהשיח הסקסיסטי אלים באופיו וכולל קללות וגידופים. פלטפורמת השיח המרכזית על המגישות היא טוויטר, בעוד שפייסבוק היא הרשת החברתית הביקורתית ביותר כלפי המגישות.
מתחילת 2019 נרשמו מעל 16 אלף תגובות ופוסטים אודות המגישות השונות. מחציתם – 54% היה שלילי, ורק 13% חיובי. על פי הבדיקה עולה כי ברשתות החברתיות המגישות נתפסות כמוטות וכפועלות עבור אינטרסים פוליטיים.
מגישת חדשות 12 יונית לוי מובילה בהיקף השיח – ובהיקף השיח השלילי כלפיה (65%). לוי נתפסת כשמאלנית, וסופגת גידופים רבים מצד הגולשים, שגם מציינים את תדמיתה הקרה והמתנשאת לכאורה. אחריה ברשימה – אילה חסון מחדשות 13 עם 54% שיח שנאה, וסופגת ביקורת מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, כמי שמצדדת לכאורה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד ברשימה: גאולה אבן שסופגת ביקורת בשל בן זוגה גדעון סער, ואושרת קוטלר שזכתה לאזכורים רבים בשל פרשת אלכס גלעדי, וכאשר הגולשים מפיצים את הסרטון בו היא צועקת.
47% מהשיח הסקסיסטי בכל הנוגע למגישות, עוסק בבני זוגן, כאשר את הרשימה מובילה גאולה אבן עם 73%, ויונית לוי עם 11% (זוגתו של עידו רוזנבלום, א"כ). 35% מהשיח הסקסיסטי אלים באופיו וכולל קללות וגידופים. את הרשימה מובילה יונית לוי עם 60%, ובין היתר "זוכה" לכינויים "זונה", "כלבה" ו"כונפה". איילה חסון עם 27% וגאולה אבן עם 11%. אגב, 18% מהשיח הסקסיסטי עוסק במראה החיצוני של המגישות.
פלטפורמת השיח המרכזית בשיח על מגישות החדשות, הוא רשת הטוויטר, שהיא הזירה בה נמצאים עיתונאים ופוליטיקאים. 56% מהשיח הוא שם, בעוד שבפייסבוק 30%, הטוקבקים עומדים על 10%, 3% בפורומים ו-1% ביוטיוב.
״הדומיננטיות הנשית בהגשת כל מהדורות החדשות המרכזיות בישראל, מביאה לשיח שנאה ברשת החברתית המתמקד בעיקר במיזוגניה, התנשאות והקטנה", אומר רועי כ"ץ, יו״ר סדרת כנסי DIGIT לעיתונות דיגיטלית. "זאת בנוסף להשתלחות הקבועה על רקע נטייה פוליטית לשמאל״.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ואילו מני אברהמי, עורך המחקר ומנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, מסביר כי "המשמעות של המחקר שלנו מלמדת שלצד ההשפעה הרבה של הרשתות החברתיות, גם לאמצעי התקשורת השונים דוגמת רדיו, טלוויזיה ועיתונות יש עדיין השפעה ניכרת. רק השילוב של כל אמצעי התקשורת השונים והבנתם הוא המפתח לפעילות תקשורתית נכונה של פוליטיקאים, גופים עסקיים ואנשים פרטיים. כך לדוגמה, כוחה והשפעתה הרבה של יונית לוי מגיעים מתוך השילוב בין אמצעי התקשורת השונים".
- 2.י 28/03/2019 18:14הגב לתגובה זו"וואו, היא כל כך פוטוגנית!", "עוברת מסך נפלא!", "היא כל כך רהוטה", "רק בגללה אני פותח טלוויזיה". כתב אף אחד אף פעם
- 1.אחת יותר בהמית מהשנייה. קרפדות שנואות (ל"ת)דני ק 26/03/2019 12:45הגב לתגובה זו
- אזרחית 26/03/2019 16:47הגב לתגובה זוהנה דוגמה של אדם מתבהם שכותב על בהמות. אלימות וסגנון ברוטלי. מעניין מה אחוז הגברים מבין המגיבים האילו

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.