יונית לוי תמר איש שלום גאולה אבן אושרת קוטלר אילה חסון
צילום: יח"צ, חדשות 13, רונן פדידה

שונאים, מקללים ומאיימים: היחס לו זוכות המגישות ברשת

20% מנושאי השיח הנוגעים למגישות החדשות הוא שיח אלים וסקסיסטי, ושליש ממנו  אלים - כך עולה ממחקר של Vigo עבור כנס DIGIT2019. "כוכבת" המחקר: יונית לוי
אלכסנדר כץ | (3)

מחקר של חברת הניטור Vigo עבור כנס DIGIT2019 לעיתונות דיגיטלית שהתקיים היום (יום ב') במרכז הבינתחומי, מגלה שנאת נשים, שוביניזם ואלימות מילולית-פוליטית נגד יונית לוי וחברותיה – המגישות של מהדורות החדשות השונות.

 

במהלך הכנס הציג מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, מני אברהמי, את המחקר, ממנו עולה כי 20% מנושאי השיח הנוגעים למגישות החדשות הוא שיח אלים וסקסיסטי, 47% עוסק במגישות בהקשר לבני זוגן, ו-35% מהשיח הסקסיסטי אלים באופיו וכולל קללות וגידופים. פלטפורמת השיח המרכזית על המגישות היא טוויטר, בעוד שפייסבוק היא הרשת החברתית הביקורתית ביותר כלפי המגישות.

 

מתחילת 2019 נרשמו מעל 16 אלף תגובות ופוסטים אודות המגישות השונות. מחציתם – 54% היה שלילי, ורק 13% חיובי. על פי הבדיקה עולה כי ברשתות החברתיות המגישות נתפסות כמוטות וכפועלות עבור אינטרסים פוליטיים.

 

מגישת חדשות 12 יונית לוי מובילה בהיקף השיח – ובהיקף השיח השלילי כלפיה (65%). לוי נתפסת כשמאלנית, וסופגת גידופים רבים מצד הגולשים, שגם מציינים את תדמיתה הקרה והמתנשאת לכאורה. אחריה ברשימה – אילה חסון מחדשות 13 עם 54% שיח שנאה, וסופגת ביקורת מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, כמי שמצדדת לכאורה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד ברשימה: גאולה אבן שסופגת ביקורת בשל בן זוגה גדעון סער, ואושרת קוטלר שזכתה לאזכורים רבים בשל פרשת אלכס גלעדי, וכאשר הגולשים מפיצים את הסרטון בו היא צועקת.

 

47% מהשיח הסקסיסטי בכל הנוגע למגישות, עוסק בבני זוגן, כאשר את הרשימה מובילה גאולה אבן עם 73%, ויונית לוי עם 11% (זוגתו של עידו רוזנבלום, א"כ). 35% מהשיח הסקסיסטי אלים באופיו וכולל קללות וגידופים. את הרשימה מובילה יונית לוי עם 60%, ובין היתר "זוכה" לכינויים "זונה", "כלבה" ו"כונפה". איילה חסון עם 27% וגאולה אבן עם 11%. אגב, 18% מהשיח הסקסיסטי עוסק במראה החיצוני של המגישות.

 

פלטפורמת השיח המרכזית בשיח על מגישות החדשות, הוא רשת הטוויטר, שהיא הזירה בה נמצאים עיתונאים ופוליטיקאים. 56% מהשיח הוא שם, בעוד שבפייסבוק 30%, הטוקבקים עומדים על 10%, 3% בפורומים ו-1% ביוטיוב.

 

״הדומיננטיות הנשית בהגשת כל מהדורות החדשות המרכזיות בישראל, מביאה לשיח שנאה ברשת החברתית המתמקד בעיקר במיזוגניה, התנשאות והקטנה", אומר רועי כ"ץ, יו״ר סדרת כנסי DIGIT לעיתונות דיגיטלית. "זאת בנוסף להשתלחות הקבועה על רקע נטייה פוליטית לשמאל״.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ואילו מני אברהמי, עורך המחקר ומנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, מסביר כי "המשמעות של המחקר שלנו מלמדת שלצד ההשפעה הרבה של הרשתות החברתיות, גם לאמצעי התקשורת השונים דוגמת רדיו, טלוויזיה ועיתונות יש עדיין השפעה ניכרת. רק השילוב של כל אמצעי התקשורת השונים והבנתם הוא המפתח לפעילות תקשורתית נכונה של פוליטיקאים, גופים עסקיים ואנשים פרטיים. כך לדוגמה, כוחה והשפעתה הרבה של יונית לוי מגיעים מתוך השילוב בין אמצעי התקשורת השונים".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    י 28/03/2019 18:14
    הגב לתגובה זו
    "וואו, היא כל כך פוטוגנית!", "עוברת מסך נפלא!", "היא כל כך רהוטה", "רק בגללה אני פותח טלוויזיה". כתב אף אחד אף פעם
  • 1.
    אחת יותר בהמית מהשנייה. קרפדות שנואות (ל"ת)
    דני ק 26/03/2019 12:45
    הגב לתגובה זו
  • אזרחית 26/03/2019 16:47
    הגב לתגובה זו
    הנה דוגמה של אדם מתבהם שכותב על בהמות. אלימות וסגנון ברוטלי. מעניין מה אחוז הגברים מבין המגיבים האילו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.