יונית לוי תמר איש שלום גאולה אבן אושרת קוטלר אילה חסון
צילום: יח"צ, חדשות 13, רונן פדידה

שונאים, מקללים ומאיימים: היחס לו זוכות המגישות ברשת

20% מנושאי השיח הנוגעים למגישות החדשות הוא שיח אלים וסקסיסטי, ושליש ממנו  אלים - כך עולה ממחקר של Vigo עבור כנס DIGIT2019. "כוכבת" המחקר: יונית לוי
אלכסנדר כץ | (3)

מחקר של חברת הניטור Vigo עבור כנס DIGIT2019 לעיתונות דיגיטלית שהתקיים היום (יום ב') במרכז הבינתחומי, מגלה שנאת נשים, שוביניזם ואלימות מילולית-פוליטית נגד יונית לוי וחברותיה – המגישות של מהדורות החדשות השונות.

 

במהלך הכנס הציג מנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, מני אברהמי, את המחקר, ממנו עולה כי 20% מנושאי השיח הנוגעים למגישות החדשות הוא שיח אלים וסקסיסטי, 47% עוסק במגישות בהקשר לבני זוגן, ו-35% מהשיח הסקסיסטי אלים באופיו וכולל קללות וגידופים. פלטפורמת השיח המרכזית על המגישות היא טוויטר, בעוד שפייסבוק היא הרשת החברתית הביקורתית ביותר כלפי המגישות.

 

מתחילת 2019 נרשמו מעל 16 אלף תגובות ופוסטים אודות המגישות השונות. מחציתם – 54% היה שלילי, ורק 13% חיובי. על פי הבדיקה עולה כי ברשתות החברתיות המגישות נתפסות כמוטות וכפועלות עבור אינטרסים פוליטיים.

 

מגישת חדשות 12 יונית לוי מובילה בהיקף השיח – ובהיקף השיח השלילי כלפיה (65%). לוי נתפסת כשמאלנית, וסופגת גידופים רבים מצד הגולשים, שגם מציינים את תדמיתה הקרה והמתנשאת לכאורה. אחריה ברשימה – אילה חסון מחדשות 13 עם 54% שיח שנאה, וסופגת ביקורת מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, כמי שמצדדת לכאורה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד ברשימה: גאולה אבן שסופגת ביקורת בשל בן זוגה גדעון סער, ואושרת קוטלר שזכתה לאזכורים רבים בשל פרשת אלכס גלעדי, וכאשר הגולשים מפיצים את הסרטון בו היא צועקת.

 

47% מהשיח הסקסיסטי בכל הנוגע למגישות, עוסק בבני זוגן, כאשר את הרשימה מובילה גאולה אבן עם 73%, ויונית לוי עם 11% (זוגתו של עידו רוזנבלום, א"כ). 35% מהשיח הסקסיסטי אלים באופיו וכולל קללות וגידופים. את הרשימה מובילה יונית לוי עם 60%, ובין היתר "זוכה" לכינויים "זונה", "כלבה" ו"כונפה". איילה חסון עם 27% וגאולה אבן עם 11%. אגב, 18% מהשיח הסקסיסטי עוסק במראה החיצוני של המגישות.

 

פלטפורמת השיח המרכזית בשיח על מגישות החדשות, הוא רשת הטוויטר, שהיא הזירה בה נמצאים עיתונאים ופוליטיקאים. 56% מהשיח הוא שם, בעוד שבפייסבוק 30%, הטוקבקים עומדים על 10%, 3% בפורומים ו-1% ביוטיוב.

 

״הדומיננטיות הנשית בהגשת כל מהדורות החדשות המרכזיות בישראל, מביאה לשיח שנאה ברשת החברתית המתמקד בעיקר במיזוגניה, התנשאות והקטנה", אומר רועי כ"ץ, יו״ר סדרת כנסי DIGIT לעיתונות דיגיטלית. "זאת בנוסף להשתלחות הקבועה על רקע נטייה פוליטית לשמאל״.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

ואילו מני אברהמי, עורך המחקר ומנכ"ל יפעת מידע תקשורתי, מסביר כי "המשמעות של המחקר שלנו מלמדת שלצד ההשפעה הרבה של הרשתות החברתיות, גם לאמצעי התקשורת השונים דוגמת רדיו, טלוויזיה ועיתונות יש עדיין השפעה ניכרת. רק השילוב של כל אמצעי התקשורת השונים והבנתם הוא המפתח לפעילות תקשורתית נכונה של פוליטיקאים, גופים עסקיים ואנשים פרטיים. כך לדוגמה, כוחה והשפעתה הרבה של יונית לוי מגיעים מתוך השילוב בין אמצעי התקשורת השונים".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    י 28/03/2019 18:14
    הגב לתגובה זו
    "וואו, היא כל כך פוטוגנית!", "עוברת מסך נפלא!", "היא כל כך רהוטה", "רק בגללה אני פותח טלוויזיה". כתב אף אחד אף פעם
  • 1.
    אחת יותר בהמית מהשנייה. קרפדות שנואות (ל"ת)
    דני ק 26/03/2019 12:45
    הגב לתגובה זו
  • אזרחית 26/03/2019 16:47
    הגב לתגובה זו
    הנה דוגמה של אדם מתבהם שכותב על בהמות. אלימות וסגנון ברוטלי. מעניין מה אחוז הגברים מבין המגיבים האילו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.