בקרוב אצלכם: איך הפכה מכונת השתייה האוטומטית לטרנד הכי לוהט בפרסום
זה כבר לא גימיק חד פעמי. זו תופעה שהולכת ומתעצמת והופכת להיות מאוד נפוצה. המכונה האוטומטית לשתייה או לחטיפים או לסנדביצ'ים, זו שאנו עוברים לידה בנונשלנטיות כל יום במשרד או ברחוב, הפכה למכונה משומנת ל...המחשת מסרים תקשורתיים.
זו דוגמא נוספת למעבר של עולם הפרסום מהצגת סיפורים יצירתיים במדיה ליצירת המחשות יצירתיות במציאות. כאלה שהופכות מהר מאוד לסנסציה ברשת אם מייצרים מהן את התוכן הנכון. במשרד הפרסום Duval Guillaume Modem הבלגי, שזוכה בשנים האחרונות להצלחה גדולה בפסטיבל קאן, קוראים לזה: "Instead of just telling a story, give people a story to tell."
זו המנטרה שהובילה אותם לעבודות מבריקות ואפקטיביות כמו TNT Push the Button, Carlsberg Bikers Test ועוד. או אם במכונות אוטומטיות עסקינן אז ל: Coca Cola Zero - Unlock the 007 in You.
קוקה קולה כבר מזמן הפנימה את היכולת של מכונת שתייה להציע לצרכן לא רק מוצר, אלא גם חוויה שהוא ירצה לספר עליה או לעקוב אחריה. תחת המסר Open Happiness שרץ כבר שנים, קוקה קולה עשתה מגוון שימושים (ושיבושים) יצירתיים במכונות השתייה שלה. זה התחיל לפני כ-4 שנים עם "מכונת האושר" המפורסמת:
- אחרי שנים של ספקולציות - פרסומות בווטסאפ
- רובוט, תכתוב לי אסטרטגיה שיווקית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
והמשיך לאורך השנים עם עוד ועוד פעילויות שהפכו להצלחה גדולה, כולל פעילות ה- Small World Machines שעשתה חיל בפסטיבל קאן האחרון.
מה סוד ההצלחה של שימוש במכונה האוטומטית?
1.היכולת לשבור התקבעות פונקציונאלית (Functional Fixedness) בה המוח שלנו מכוון אותנו לעשות שימוש מסורתי באובייקט שאנו מכירים. לפתע אנו מגלים שמכונת השתייה מציעה אופן שימוש חדש.
2.היכולת לייצר סחר באמצעות מטבע חלופי, שאינו כספי ואינו קונבנציונאלי. מטבע המייצג את המסר שהמותג מעוניין להמחיש. למשל לשלם בחיבוקים ולא בדולרים.
3.כל זה מוביל לתוכן ממותג מעניין, שצרכנים מעוניינים להיחשף אליו בגלל הערך הבידורי שלו. המכונה האוטומטית מהווה פלטפורמה אפקטיבית ליצירת סוג שלBranded Entertainment המעורר עניין.
4.בסופו של תהליך, ניתן באמצעות משאב קיים ומוכר, לקבל תשומת לב רבה. מתברר שמעקב אחר מכונה אוטומטית בודדת, שעוברת שינוי כדי שתתפקד באופן בלתי צפוי, יכול להוביל במהרה ל- Brandversations (branded conversations) ברשת.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מותג השוקולד Milka עשה לא מזמן שימוש במכונה אוטומטית במסגרתו התבקשו צרכנים לייצר chain of tenderness כדי לקבל את השוקולד האהוב. זאת בהמשך למסר של המותג השוויצרי: "Dare to be Tender".
כמובן שהטכניקה רלוונטית גם עבור מכונות לממכר קפה. כפי שהוכיחו ב Douwe Egberts.
אם אין לכם במערך ההפצה מכונה אוטומטית למכירת מוצרים, אפשר לייצר כזו. למשל, כדי להמחיש את עמידות הצלחות שלכם:
או לחילופין, ניתן להשתמש במכונה אלטרנטיבית העומדת לרשותכם ומתפקדת באופן דומה למכונה אוטומטית. כפי שעשו עם מקרר במהלך הבא של מותג הבירה Molson Canadian:
במקרה של בנק, הכספומט יכול לעזור לכם להעביר מסר:
ואם אנחנו בסמוך לכריסמס, הנה דוגמא לפעילות המתחילה במכונה להדפסת כרטיסי עליה למטוס. פעילות שעוזרת לחברת תעופה להמחיש שהיא לא רק יודעת לאחל חג שמח, אלא גם יודעת לעשות חג שמח.
כמובן שיש עוד דוגמאות חכמות רבות נוספות. וכפי שזה מסתמן יהיו עוד דוגמאות חכמות רבות בעתיד. בתקווה שחלקן יהיו שלכם.
הכותב הוא בעלים משותף של חברת המיתוג Zygota ושותף ובחברת Mindscapes לפיתוח חשיבה יצירתית

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.