
'הדבר הבא: שילוב מובילי דעה מהעולם החברתי בקמפיינים. הם הסלבס החדשים'
לירון בן ארי הקימה לפני כשנה וחצי את סוכנות המדיה החברתית TheySay. את דרכה החלה בן ארי (28) בהקמת מחלקת המדיה החברתית בחברת אוויס ובהמשך גויסה להקים מחלקה כזאת בפובליסיס ווב אימג' - משרדי האינטראקטיב מקבוצת פובליסיס ישראל.
בין לקוחות המשרד: 'קרלסברג', 'ויינשטפן', 'קדילק', 'קסטרו', 'שברולט', 'אוויס', 'המכללה האקדמית הדסה' ו'אלפה קוסמטיקס' וחברות נוספות להן מנהלת החברה את האסטרטגיה במדיה החברתית, פעילויות, ניהול שוטף ושירותי ניטור, ייעוץ והקמת מחלקות In House.
1. מה פירוש השם TheySay? השם של החברה מגיע מהאני מאמין שלנו. כל הפעילות שלנו מושתת על רצון הצרכנים, על ההקשבה להם. זה מבוסס על מחקרי רשת ופעילות ברשתות חברתיות, אנחנו מקשיבים ולומדים את הצרכנים שלהם ובהתאם מפתחים תכנים, מבצעים ושיח המעניין אותם. הכל, כדי שהמותגים והחברות שאנחנו מייצגים יצליחו לתת שירות טוב יותר, למכור יותר וגם להבין את החשיבות של הצרכן לחברה.
2. במה אתם שונים מחברות מדיה חברתיות אחרות? השונות שלנו נובעת מכך שאני עבדתי ב-2 צידי המתרס, כך שאנחנו פועלים גם מתוך הארגון וגם נותנים שירותים כמו משרד פרסום. הלקוחות סומכים עלינו גם בייעוץ על דברים שלא קשורים לעבודה שלנו. המטרה שלנו היא לתת ללקוחות שירות שדומה לשירות של עובד בתוך הארגון ברמה הגבוהה ביותר, בסופו של דבר בעלות נמוכה יותר הוא גם מקבל איש מקצוע, שותף ואפילו חבר.
3. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? כל התחום. הרבה לקוחות וחברות לא מבינים את החשיבות שבמדיה החברתית. את החשיבות היא בהקשבה ללקוח, לצרכים ולרצונות שלו. החשיבות במתן תוכן בעל ערך, תשובות מהירות, שירות לקוחות ברמה גבוהה.
4. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך? החשיבות שנותנים ללייקים. זה אמצעי, אבל לא המטרה. המטרה היא אנגייג'מנט ושיח עם הלקוחות הרלוונטיים ביותר. עמודים ענקיים שיש להם הרבה לייקים אבל מדדי אנגייג'מנט נמוכים, הם דוגמה לניהול לא נכון בעולם שבו תוכן הוא המלך.
5. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום? TheySay כמובן. ההישג הכי חשוב היה כשעזבתי את פובליסיס, לא ידעתי לאן לפנות ומה לעשות ואז נולד הרעיון של TheySay, להיות עצמאית, לעשות דברים אחרת, להקים צוות מנצח ולמצוא לקוחות שמבינים את הראייה והחשיבה שלנו. עד היום אני לא מאמינה לפעמים שזה באמת קרה.
6. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך? התקופה כמלצרית/ברמנית/מארחת. עבדתי בערך בכל מקום בתל אביב. אני חושבת שהייתי הכי גרועה בתחום, משום מה חשבתי שהייתי די טובה עד שחבר אמר לי שמזל ש"פרשתי" כי הייתי הברמנית הגרועה בעיר.
7. אם לא היית עוסקת במדיה חברתית, בטוח היית: החלום האמיתי שלי הוא לפתוח משתלה. כל הבית והמשרד צמחים, אני מאמינה שיום אחד אני גם אגשים אותו.
8. מי פתח לך דלת? הרבה עזרו לי בדרך ונתנו בי אמון, החשוב שבהם הוא היחידי שאני עדיין קוראת לו "הבוס" - גילי שגיב, מנהל השיווק של אוויס, איש מוכשר בטירוף שהאמין בי תמיד, היה הראשון שגייס אותי למדיה החברתית כשהקמנו את המחלקה באוויס, והוא גם בין הראשונים שהקימו מחלקה כזאת.
9. כשהיית קטנה, מה רצית להיות כשתהיה גדול? רקדנית בטן, ואת האמת, שריציתי את זה תקופה ארוכה, עד גיל 8. הזוי.
10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות? מאד הייתי רוצה להרים חלק מהרעיונות שלי לאפליקציות מובייל. יש לי הרבה חברים מוכשרים שמרימים פרויקטים מדהימים, ואני מרגישה את זה כבר ממש בוער בי, אבל יש עוד זמן.
11. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך? לאתר את קהל היעד הרלוונטי ולגרום לו להתחבר ולדבר עם המותג. בין המשפחה, לחברים ולדייטים הפוטנציאליים, יש את המותג והתפקיד והאתגר שלנו הוא לפצח את הדרך ללב הלקוח ולגרום לו לתקשר למול החברה.
12. פרגני למתחרים 'פיד מדיה' של נמרוד פרידברג עשתה מהלך מעולה - דרך המדיה החברתית הם למדו מה הלקוחות רוצים, יצרו בעולם האמיתי את "כוסות שבוע הגאווה" לאספרסו בר, והוכיחו שכשאתה מקשיב לקהל שלך דרך המדיה החברתית, אתה יוצר באזז בכל אמצעי המדיה.
עוד מהלך חביב היה "משחקי המימ" של בלינק שהיה מאד ויראלי וכיפי וחיבר טרנד חברתי למותג.
13. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך? הרצון לגרום ללקוחות להיות מרוצים מול האתגר של הצרכנים. זה הרבה פעמים סתירה, למשל לקוח רוצה לקדם מסרים מסוימים שהקהל לא מתעניין בהם וצריך להסביר ולשכנע אותו לפעול בדרך שונה מזו שהוא רגיל באמצעי המדיה האחרים.
14. מה הדבר הבא בפרסום במדיה חברתית? שילוב של מובילי דעת קהל מהעולם החברתי בקמפיינים. אלה הם למעשה הסלבס החדשים, והם מגיעים כבר עם קהל שבוי שמתעניין בכל מה שיש להם להגיד. מניסיון, קמפיינים שעושים בהם שימוש נכון הם מוצלחים ותורמים הרבה למותג שנתפס טרנדי ונכון.
15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות? בגלל שאנחנו חברה קטנה ומשפחתית, ממש בא לי לפנק את כל העובדים ולהטיס את כולנו לאיזה כנס בניו יורק. אבל לצערי זה לא ריאלי כי זה לא ישאיר אף אחד לטפל בלקוחות, כנראה נאלץ לעשות את זה את זה בסבבים.
- 28.כל הכבוד לירון, תמשיכי ככה (ל"ת)אביחי 23/06/2013 19:26הגב לתגובה זו
- 27.eran kariv 10/06/2013 18:41הגב לתגובה זואני מרים את הכובע לפני לירון על השגיה
- 26.מגיב בתשלום 10/06/2013 11:31הגב לתגובה זואחרת איך אפשר להסביר את העובדה שיצאו ונכנסו לכתבה כדי לסמן לייק על הפידבקים החיוביים
- 25.שאפו (ל"ת)גילי ארג'נטרו 10/06/2013 11:30הגב לתגובה זו
- 24.נירה 10/06/2013 09:32הגב לתגובה זובחורה מדהימה!!!! מוכשרת עם יכולות יצאות דופן . מעורר כבור רב .
- 23.IB 09/06/2013 22:08הגב לתגובה זומקוריות, יושר וחדשנות מייחדים אותך. השמיים הם הגבול ושימותו הקנאים!
- 22.מפרגנת תמיד (ל"ת)שירי 09/06/2013 19:35הגב לתגובה זו
- 21.מה טל נברו אומרת על זה? (ל"ת)שמעון 09/06/2013 18:48הגב לתגובה זו
- 20.משיהו יכול להגיד לי איך מודדים אינגייג'מנט? (ל"ת)יאיא 09/06/2013 18:30הגב לתגובה זו
- 19.מישהו יגיד לי איך מודדים אינגייג'מנט? (ל"ת)יאיא 09/06/2013 18:10הגב לתגובה זו
- 18.מי יגיד לי אז איך מודדים אינגייג'מנט? (ל"ת)סושייל 09/06/2013 18:00הגב לתגובה זו
- 17.יוני 09/06/2013 17:51הגב לתגובה זוהבחורה תותחית, מוכשרת, מבריקה ותגיע רחוק.
- בונדי 09/06/2013 18:36הגב לתגובה זויופי פותח דלתות, מניסיון
- 16.נימנימ 09/06/2013 17:35הגב לתגובה זוhttp://theysay.io/ ראבק ישראלים לא יכולים להיות מקוריים רק לרכב על גב של אחרים - סושיאל מדיה עלק !!
- שיחקה אותה לגמרי! כל הכבוד! (ל"ת)בהצלחה!! 09/06/2013 18:04הגב לתגובה זו
- 15.עומר 09/06/2013 17:35הגב לתגובה זותמשיכי לעלות ותגיעי רחוק. כל המכפישים - זה עושה קמטים.
- 14.דותן - אחד שיודע 09/06/2013 17:12הגב לתגובה זוזו לא חוכמה לפתוח עמוד פייסבוק ללקוח ולהעלות קצת תמונות וכמה פוסטים. החוכמה היא לדעת איך לצור שיח פנימי ולהניע את הצרכנים השונים לפעולה (צריך לדעת להתאים את עצמך כל פעם מחדש עבור כל לקוח ולקוח). במבחן התוצאה, מסתבר ש-TheySay עושה את זה הרבה יותר טוב ממשרדי הפרסום הגדולים.
- תרשה לי להגיב: חחחחחחחחחחחח (ל"ת)מגיב בתשלום 09/06/2013 17:38הגב לתגובה זו
- תרשה לי להגיב: לך חפש מי ינענע אותך... (ל"ת)עידן 09/06/2013 19:39
- 13.יוני 09/06/2013 16:52הגב לתגובה זונו מהה ?!??!
- 12.מוכשרת ומיוחדת, כל הכבוד (ל"ת)תומיק 09/06/2013 16:52הגב לתגובה זו
- 11.כל הכבוד תמשיכי בדרך שלך את ווינרית אמיתית (ל"ת)הראל 09/06/2013 16:07הגב לתגובה זו
- 10.גיל 09/06/2013 15:53הגב לתגובה זוכמאמר הפתגם הידוע - "אתה יכול לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לעבוד על כל האנשים כל הזמן". אם מותגים רבים ומובילים מאמינים בלירון ובצוות שלה - כנראה שהיא עושה דבר או שניים נכון. לפרגן לא עולה כסף וגם לא כואב.
- 9.מבין לא מעט 09/06/2013 15:48הגב לתגובה זושימוש במובילי דעת קהל הולכים ומתמעטים השיא היה סביב 2009 - 2010 שימוש בבלוגרים, משפיענים ומה שכונה מאוחר יותר "סלווב" כבר כמה שנים טובות לא נוגעים בזה בכלל ולהגיד שזה הדבר הבא זה בערך כמו להגיד שהדבר הבא יהיה מייספייס.
- לירון 09/06/2013 16:40הגב לתגובה זוהיי, מובילי דעת קהל הם ממזמן לא בלוגרים ואמהות. מדובר הרבה פעמים בצלמים מובילים באינסטגרם שמביאים ביטוי אחר לראייה של המותג ולדרך הצגתו. בפורומים לדוגמא, בעיקר בתחום הרכב, רבים מקשיבים ליוזרים הותיקים יותר, אלה גם מובילי דעת קבל והרבה פעמים אנחנו נותנים להם להתנסות ולחוות דיעה אובייקטיבית לפני כולם. אני מסכימה בהחלט שעניין התוכן "המכור" של מובילי דעת קהל כבר אבד מהעולם אך לא לכך הכוונה.
- גם מהתעשייה 09/06/2013 16:14הגב לתגובה זוהכל היה נורא בתולי ונעדר יצירתיות ב-2009. ממש כמו הטענה שלך. זה כמו לומר אחרי נסיון ה-beacon שפייסבוק עשו ש-Facebook ads כנראה יהיה רעיון גרוע. אני מניח שבתור אחד שמבין לא מעט, אתה מבין למה אני מתכוון.
- שמיל 09/06/2013 16:07הגב לתגובה זומצטרף ל'מבין' ומוסיף: לגולשים כבר נמאס מבלוגרים שדוחפים תוכן שיווקי לכל חור ו'ממליצים' על מסעדות, בשמים ואתרי נופש. הצרכנים שבעו מהפרסום הכפוי במייל ובפיד שלהם. לירון נמצאת כמה שנים אחורה
- 8.פשוט אלופה! (ל"ת)קווין אליזבת' 09/06/2013 15:42הגב לתגובה זו
- 7.הילדה הזאת עוד תגיע רחוק (ל"ת)נימי 09/06/2013 15:40הגב לתגובה זו
- 6.TheySay זה לא me too של D-Say?!?! (ל"ת)E ירוק בים 09/06/2013 15:25הגב לתגובה זו
- כנראה שאתה לא מכיר את החברה שלה לפי התגובה (ל"ת)אורית 09/06/2013 19:42הגב לתגובה זו
- 5.אני 09/06/2013 15:19הגב לתגובה זומעידים על מעפנות יתר
- כ"כ צודק! (ל"ת)ישראלי מצוי 09/06/2013 16:01הגב לתגובה זו
- 4.כמה יפה ככה חלולה (ל"ת)ישראלי מצוי 09/06/2013 15:07הגב לתגובה זו
- ואתה בטח גם מכוער וגם חלול (ל"ת)הישראלי המכוער 09/06/2013 15:48הגב לתגובה זו
- אוי אוי אוי, העלבתי אותך אז את תוקפת אותי :) (ל"ת)ישראלי מצוי 09/06/2013 15:59
- 3.תותחית :-) (ל"ת)נמרוד 09/06/2013 15:05הגב לתגובה זו
- 2.זה מוובאימאג' 09/06/2013 14:52הגב לתגובה זואף אחד לא מקנא ...סהכ כל תחום ניהול עמוד בפייסבוק זה חרטא בארטה.
- 1.מיכל 09/06/2013 14:33הגב לתגובה זוהעיקר שהריטיינרים מהלקוחות דופקים בזמן
- תנוחי יא ממורמרת, מה רע בלפרגן (ל"ת)טל 09/06/2013 18:29הגב לתגובה זו
- אודי 09/06/2013 15:48הגב לתגובה זוכי לך אין את הכישרון / ביצים / יכולת להניע את עצמך לאנשהו... עוד קנאית שסתם מגיבה בלי יכולת פרגון...
- מיכל 09/06/2013 16:10גם האחיינית הקטנה שלי יכולה לעשות את זה. ראשית, אתה לא יודע מה אני עושה ובמה אני עוסקת. שנית, אין פה קנאה, אלא ראייה מפוכחת על הפיקציה שנקראת 'ניהול מדיה חברתית'. כל זב חוטם עם 5000 חברים רץ לחברות מסחריות ותמורת 3000 שקל בחודש מנהל/ת להם את העמוד. העתיד לא שם, לידיעתך
- מיכאל 09/06/2013 14:45הגב לתגובה זומחזיקה את המותגים הכי חזקים בישראל ועושה להם עבודה מדהימה. אולי כדאי לנוח קצת עם הקנאה
- מיכל 09/06/2013 15:45אז היא מחזיקה את עמודי הפייסבוק של תבליני מימון והשכרת רכב אויס. איזה כיף לה. זה מזכיר לי שפעם היו משרדי פרסום מיוחדים ל"אינטרנט" וקראו להם משרדי 'אינטראקטיב'... היא אחת ממיליון בתחום שהולך להתפוגג