הנאסד"ק עלה ב-1.5%; סלינה זינקה ב-16%, אנבידיה קפצה ב-8%
מאקרו
תשואות האג"ח שוברות שיאים לקראת מפגש הנגידים השנתי בג'קסון הול ביום חמישי, למה יש לצפות? - על רקע האינפלציה המאטה ונתוני מאקרו חזקים: יושב ראש הפדרל ריזרב יפתח את הסימפוזיון, אשר ימשך שלושה ימים, כאשר האירוע השנה יערך סביב הנושא המרכזי של "שינויים מבניים בכלכלה הגלובלית" המספר שלכם להשבוע: 4300; באיזה מצב רוח נמצא השוק? ה-S&P500 נתמך מעל אזור התיקון הראשון 4300-4320 ומדובר בתמיכה אופטימית למדי; מהלך מתחת ל-4300 יכניס אותנו עמוק אל תקופה הירידה - תנודתית והיעד הבא יהיה אזור ה-4200. הבנק המרכזי של סין קיבל כמה החלטות בלתי צפויות למרות נתונים כלכליים עדכניים המצביעים על צמיחה חלשה במדינה. הבנק העממי של סין הוריד את ריבית הפריים של הלוואות לשנה ב-0.1%, ל-3.45% מ-3.55%. רוב הכלכלנים ציפו שהבנק יפחית אותו ב-0.15%. הריבית לשנה היא היתד עבור רוב ההלוואות למשקי הבית והתאגידים במדינה. בינתיים, הבנק המרכזי הותיר את ריבית הפריים של הלוואות ל-5 שנים, המהווה את ההצמדה לרוב המשכנתאות, ללא שינוי. הכלכלנים ציפו ששיעור זה יופחת ב-0.15% על רקע דאגות מתמשכות לגבי מגזר הנדל”ן במדינה.מניות במרכז
מניית AMC AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC נפלה ב-24% - לקראת המרת המניות - למרות הירידות, מנית החברה זינקה ב-20% בשבוע שעבר, כשבוול-סטריט החלו להעריך כי המשקיעים מתחילים לראות מעבר לדילול הזמני ומתמקדים בהזדמנויות שיפתחו לחברה (לכתבה המלאה) פדקס FEDEX ו-UPS UNITED PARCEL SERVICE ירדו - אמזון כנראה האשמה - "יש מספיק משלוחים לכולם, אבל אולי אמזון מאמינה כי UPS ופדקס פגיעות בעקבות הסכם העבודה האחרון של UPS עם איגוד העובדים שלה שכלל גם העלאות שכר משמעותיות לנהגים ולעובדים אחרים החברים באיגוד" (לכתבה המלאה) לקראת דוחות פלוטון PELOTON INTERACTIVE INC : למרות השנה הקשה, בוול-סטריט אופטימיים - מניית הכושר ירדה ב-40% בשנה האחרונה, בעקבות ריקול ל-2.2 מיליון אופני כושר, חששות לגבי יכולתה של פלוטון להגיע לרווחיות ארוכת טווח ופספוס בדוחות האחרונים, כעת נשמעים קולות שטוענים כי החברה תפתיע בדוחות הקרובים (לכתבה המלאה) אקספנג XPENG מקבלת המלצת קניה - המניה קפצה ב-9% - לפי הערכות בבנק אוף אמריקה, אקספנג תייצר רווחים ותזרים מזומנים חופשי ב-2025, מוקדם בשנה מהערכות בשוק (לכתבה המלאה) אנבידיה NVIDIA COR קפצה ב-5% לקראת הדוחות: האנליסטים צופים אפסייד של 70% - הם כבר טעו בעבר, ובגדול - אחרי ששברה את התחזיות ברבעון הקודם וטסה מעבר לשווי של טריליון דולר, אנבידיה תנסה לעשות זאת שוב ביום רביעי הקרוב - האנליסטים חיובים, אך האם הם מגזימים באופטימיות? (לכתבה המלאה) הרגולטור הבריטי מאשר לברודקום BROADCOM INC את העסקה לרכישת VMware VMWARE INC - המכשול העיקרי להשלמת העסקה הוא האישור מסין, שכבר הכשילה לאחרונה עסקה של יצרנית שבבים. הצפי בברודקום הוא שכל האישורים יתקבלו עד ה-30 באוקטובר (לכתבה המלאה) מניית טסלה TESLA INC עלתה במסחר לאחר שאיבדה יותר מ-11% בשבוע שעבר על רקע החדשות על הורדת מחירים במלאי הקיים של מודל S ומודל X בסין.ישראליות בוול סטריט
סנטינל וואן סנטינל וואן זינקה ב-14% על רקע דיווח על מכירה אפשרית של החברה - החברה נסחרת לפי שווי של 4.9 מיליארד דולר ועד כה לא קיבלה הצעות שעמדו בציפיות שלה (לכתבה המלאה) ניר צוק הפתיע את האנליסטים פעם נוספת; מניית פאלו אלטו פאלו אלטו זינקה - האנליסטים שציפו לקבל דוחות חלשים מצד חברת אבטחת הסייבר, על רקע התזמון של פרסום התוצאות הרבעוניות והחששות מפני פגיעה בהכנסות בתחום, הופתעו מהתוצאות החזקות והתחזיות האופטימיות והספיקו לשנות את דעתם בנוגע לעתיד הקרוב של התחום והחברה. חברת אלביט אלביט מערכות (US) זכתה בחוזה בסך 55 מיליון דולר לאספקת מערכת נגד כלי טיס בלתי מאיישים (C-UAS) להולנד.- 3.הכלבים באמריקה שוב מוחקים את העליות (ל"ת)אודי 21/08/2023 18:11הגב לתגובה זו
- 2.מוסמוס ללרון וגרימבר 21/08/2023 17:16הגב לתגובה זוומפסידים שם איזה כמה מאות שקלים פלוס מינוס
- 1.קריסה כאוטית בפתח. (ל"ת)קצין וג'נטלמן 21/08/2023 16:30הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
