ציפס של מקדונלדס
צילום: pixbay

טאקו בל, וונדיס ומקדונלדס רוצות לתת לכם אוכל בחינם - אבל יש קאץ'

חברות המזון המהיר האמריקאיות מעוניינות שתורידו את האפליקציות שלהן על מנת לעקוב אחריכם ולדעת איזה סוג של אוכל להציע לכם בהנחה, ולכן יוצאות במסע חסר תקדים כדי לשכנע אתכם להוריד את האפליקציה שלהן
תומר אמן |

חברות רבות החלו לאחרונה לייצר אפליקציות על מנת לעקוב אחר הלקוחות שלהן. ההיגיון הוא פשוט - לקוח יוריד את האפליקציה, ישתמש בה על מנת לרכוש מוצרים, ועל הדרך החברה תעקוב אחרי המוצרים אותם הוא קונה ותשכנע אותו "לקנות" מהן עוד ועוד, רק תסתכלו על האפליקציה של Yellow. 

מנגד, לא פעם מתקשות החברות "לשכנע" את הלקוחות להוריד את האפליקציה. אנשים רבים מסרבים בסופו להשתמש באפליקציות הללו, כאשר הסיבות רבות ומגוונות. רבים טוענים ש-"אין להם כוח", אחרים טוענים שהם חוששים מהעובדה כי החברות תהיינה מסוגלות לדעת פחות או יותר הכל על אותו אדם. 

כמובן שציינו את הצד הישראלי בסוגיה, כאשר לא מעט חברות מעוניינות שתשתמש בשירותי האונליין שלהן, אם כי הבעיה רווחת גם בחו"ל. חברות המזון המהיר האמריקאיות לדוגמא, סובלות מהבעיה הזו בדיוק.  MCDONALDS (סימול: MCD),  WENDY'S/ARBY'S GROUP INC (סימול: WEN) וטאקו בל הפרטית עומלות בפרך בכל יום על מנת לשכנע את הלקוח המקומי להוריד את האפליקציה שלהן.

פיתוח האפליקציה, והיכולת לגרום ללקוח להוריד אותה, הוא מקור הגאווה ובמקביל הקוץ בעין של כל חברת מזון מהיר אמריקאית בימים אלו. על מנת להוביל לכך שהלקוח יוריד את האפליקציה, יעשו חברות המזון המהיר הכל, בין להציע את המזון בחינם ללהציע מוצרים שזמינים רק באפליקציה. 

החברות מעוניינות בכך שהלקוחות יזמינו דרך האפליקציה מכמה סיבות נוספות, בכל זאת, היא מאפשרת ללקוח לחכות זמן קצר יותר, לקבל את המוצר מהר יותר, ובשביל החברה - להעסיק פחות עובדים. 

אך כפי שצוין, לקוחות רבים אינם מעוניינים להוריד את האפליקציה. בשבוע שעבר האשים משרד נציב הפרטיות של קנדה את רשת בתי הקפה טים הורטונס, אשר  מוחזקת (100%) על ידי RESTAURANT BRANDS INTERNATIONAL (סימול: QSR) בכך שאסף "מידע רב על מיקום המשתמשים" דרך האפליקציה שאמורה הייתה לשמש אותם על מנת להזמין אוכל מהרשת. 

מידע זה כלל נתונים על כלל פעולות המשתמשים, החל מכמה פעמים הלכו אלו אל המתחרים וחלה בכמה פעמים הם יצאו מהמשרד על מנת להביא לעצמם משהו לנשנש. 

אז איך משכנעות החברות את הלקוחות להוריד את האפליקציה שלהן? 

קיראו עוד ב"גלובל"

לדברי חברת Apptopia, להציע ללקוח מוצר שאפשר להשיג רק דרך האפליקציה עובד לא רע בכלל. את המידע סיפקה החברה, שחוקרת בין השאר גם את אחוזי השימוש באפליקציות מסויימות, לאחר שאפליקציית Taco Lovers' Pass של טקאו בל, אשר נמצאת בהחזקתה המלאה של YUM! BRANDS INC (סימול: YUM) עלתה לאוויר בשנה שעברה והחלה להציע את השירות, דבר שגרם למספר המשתמשים שלה לזנק. 

המוצר החדיש ביותר שמאפשרת טאקו בל למצוא רק באפליקציה הוא ה-Toasted Cheddar Chalupa Box. המוצר היה פופולארי מאוד בעבר, ורק לאחרונה החלה החברה לחזור ולמכור אותו. 

ומי החברות הנוספות שעושות את זה? ניחשתם נכון, מקדונלדס וונדיס. לאחרונה הציעה וונדיס ארוחת בוקר בחינם לכל אדם שירצה לרכוש אחת כזו ב-3.6, הלא הוא ה-National Egg Day. כמו כן, לאחרונה יצאה החברה במשימה להגדיל באופן משמעותי את סוגי ארוחות הבוקר שהיא מציעה ללקוחות. 

עושה רושם כי הצעד המרשים ביותר הגיע דווקא מחברת מקדונלדס, כאשר זו השיגה את כל מתחרותיה בהורדת האפליקציות שלה. בחודש מרץ האחרון, ענקית ההמבורגרים (אשר מרוויחה את רוב הונה על נדל"ן) החלה להציע בשנית את רוטב הסצ'ואן, וזאת אך ורק דרך האפליקציה. 

בהתחשב בעובדה שהרוטב הושק לראשונה בשנת 1998 על מנת לקדם את יציאת הסרט 'מולאן', והוביל לא פעם לתורים ארוכים בסניפי הרשת וכמה פעמים אף לקטטות ולמחאות, מדובר איפוא בסיבה טובה מאוד על מנת לשכנע לקוח או שניים להוריד את האפליקציה של החברה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פוליריזון רשתות חברתיותפוליריזון רשתות חברתיות

הישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט

פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ביוטק תרופות

חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -19.86%  , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.


פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.


במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.


בדרך לייצור תעשייתי

ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.


שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.


תומר וינגרטן סנטינל וואן
צילום: סנטינל וואן
דוחות

סנטינל וואן צונחת: תחזית חלשה וחוסר ודאות קדימה

למרות רבעון חזק וצמיחה דו ספרתית, המשקיעים התמקדו בתחזיות הזהירות לשנת 2026, בהיחלשות הצמיחה בטווח הקצר ובמעבר ההנהלה עם עזיבת ה-CFO, והמניה צונחת

רן קידר |
נושאים בכתבה סנטינל וואן

חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן SentinelOne -12.32%   נופלת לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2026. על פניו, החברה הציגה רבעון חזק הן בהכנסות והן ברווחיות, כולל הרחבת נתח השוק והמשך אימוץ פלטפורמת Singularity מבוססת ה-AI. אולם, מה שמשך את מירב תשומת הלב היה דווקא התחזית הזהירה לשנה הבאה, שבה המשקיעים והאנליסטים זיהו חולשות שפוגעות באווירה האופטימית. 

על פי Wedbush,  מדובר ברבעון מרשים שעומד בצילה של תחזית חלשה מהצפוי. למרות שהחברה הכתה את התחזיות בשורה העליונה ובשורה התחתונה, החברה הציגה גישה שמרנית במיוחד עקב תנאי מאקרו מאתגרים. Wedbush שמרה על המלצת Outperform, אך הורידה את מחיר היעד ל-20 דולר לעומת 23 דולר.

תוצאות הדוח הרבעוני 

סנטינל וואן הדגישה כי ברבעון השלישי הצליחה לחצות אבן דרך חשובה במסלול לעבר רווחיות יציבה. ההכנסות צמחו ב-23% ל-259 מיליון דולר, שיעור ה-ARR הכללי גדל ב-23%, והחברה הוסיפה 54 מיליון דולר ARR נטו, והכתה את התחזיות. השווקים הבינלאומיים הראו צמיחה של 34%, עדות להתרחבות גלובלית שביססה 40% מסך ההכנסות ברבעון.

החברה רשמה רווח גולמי של 79%, לצד שיפור ברווח התפעולי שהגיע ל-7%, קפיצה משמעותית מהרבעון השני שהציג 2% בלבד. גם תזרים המזומנים התפעולי היה חיובי, עם מרווח של 6%. התחייבויות הביצוע (RPO) זינקו ל-1.3 מיליארד דולר, גידול של 35%.

החברה גם הציגה תוצאות חזקות בתחום הפלטפורמות החדשות שאינן הגנה על תחנות קצה , שמהן מגיעים כעת כמחצית מסך ההזמנות. Purple AI המשיכה להיות כוכב הצמיחה, עם שיעור הצמדה של מעל 40% מכלל הרישיונות שנמכרו. פתרונות הדאטה רשמו צמיחה תלת-ספרתית, ופתרונות הענן הציגו את רבעון הצמיחה החזק ביותר שלהם מזה שנה.