דיסני פלוס
צילום: לוגו

לאחר מו"מ ארוך: נחתם ההסכם להפצת דיסני+ ללקוחות yes

עם השקת שירות הסטרימינג של דיסני בישראל בעוד פחות משלושה שבועות, ניתן יהיה לקבל אותו תחת חשבונית אחת יחד עם yes. מאידך, גם מי שאינם לקוחות yes יוכלו להתחבר לשירות

אלכסנדר כץ |

חברת בזק -0.38% הודיעה הבוקר לבורסה על כי yes חתמה על הסכם עם תאגיד מקבוצת WALT DISNEY במסגרתו yes, פלאפון ובזק בינ"ל תורשינה להפיץ את שירות הסטרימינג דיסני פלוס בישראל יחד עם חבילות תקשורת המשווקות על ידיהן, לתקופה של שלוש שנים ממועד השקת דיסני פלוס, ב-16 ביוני השנה. "ההסכם מקנה מספר יתרונות שיווקיים ל-yes כאשר חלקם כפופים לאישור רשות התחרות", נכתב בהודעה.

בכך יהיה שירות הסטרימינג של דיסני זמין ללקוחות yes עם השקתו בעוד כשלושה שבועות. לקוחות לקוחות yes יוכלו ליהנות מהטבה מיוחדת ומחבילה אחת הכוללת את תכני yes  ודיסני פלוס שתאפשר להם לצרוך את תכני הבידור של שתי החברות ישירות באמצעות הממשקים yes+ ו- STINGTV ולשלם את חשבונם דרך yes. החבילות יוצעו לכל לקוחות yes (yes+, לוויין ו- STINGTV).

יש לציין כי כבר בשבוע שעבר חשפה דיסני מחירי המנויים במסגרת כניסתה לשוק הישראלי. החברה פתחה עמוד ייעודי להרשמה מוקדמת שהנרשמים אליו ישלמו לשנת מינוי ראשונה 319 שקלים. מדובר על הוזלה ביחס למחירי המנויים עליהם הצהירה בהודעה מסוף חודש מרץ, על השקת השירות ב-42 מדינות, בהן ישראל. באותה הודעה נמסר כי מחיר מנוי לחודש יעמוד על 39.90 שקלים, ולשנה - 399 שקלים. אותם 319 שקלים בהרשמה מוזלת מבטאים הנחה של כמעט 30%. 

 

כבר לפני יותר משלושה חודשים פורסם על המגעים בין הצדדים, במסגרתם תשלם yes סכום גבוה של 150 מיליון שקלים לשלוש שנים לדיסני, תמורת הפצת שירות הסטרימינג של ענקית המדיה האמריקאית. עבור yes מדובר בהישג גדול בזכות שיתוף הפעולה עם שירות הסטרימינג מהגדולים בעולם, שצבר בשנתיים וחצי מאז שהוקם, מעל 120 מיליון מנויים. ל-yes יש כ-560 אלף מנויים, כ-40% מנויי סטרימינג של yes פלוס.

 

מצד אחד מהלך כזה יכול למשוך לא מעט לקוחות ל-yes, שיקבלו את כל השירותים תחת חשבונית אחת, ומחיר מוזל יותר את דיסני פלוס. מצד שני, ניתן יהיה להתחבר לשירות דיסני פלוס גם ללא התיווך של yes, כפי שקורה עם נטפליקס ודומותיה.

שאלת השאלות שהעלנו ב"ביז מדיה" עם היוודע המגעים, כיצד תצליח yes להרוויח מהשת"פ הזה? על פי הערכות בשוק, yes תשלם כ-150 מיליון שקלים בשלוש שנים לדיסני תמורת שיתוף הפעולה. אגב, בסביבת yes מכחישים את הסכום הזה. על פניו נראה שמדובר בסכום גבוה מאד במונחים ישראלים. מדוע? מנויי yes פלוס צפויים לשלם כ-30 שקלים דמי מנוי בחודש, שהם 360 שקלים בשנה. במצב כזה, כדי להיות מאוזן, צריכים ב-yes לגייס כ-140 אלף מנויים. 

ל-yes פלוס יש כרגע מעל 210 אלף לקוחות. גם אם המספר יגדל בעשרות אלפים שכן ירצו להתחבר לשירות, לא בטוח כמה מנויים מבין אלה הוותיקים ירצו לעשות כן. אם בשלב הראשון יצטרפו כ-50% מהלקוחות הקיימים, הרי ש-yes תפסיד מיליונים. רף של 200 אלף מנויים בשנה השלישית, הוא בכלל מספר פנטסטי שנראה שיהיה קשה, אולי אפילו בלתי אפשרי, להשיג. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

רן גוראון, מנכ"ל yes, פלאפון ובזק בינלאומי אמר: "אנו גאים להיות חלק מהמהפכה העולמית של דיסני המגיעה לישראל ומודים על האמון שניתן ב-yes. מדובר בשת"פ אסטרטגי המהווה עוד צעד חשוב במהפך של  yesבשנים האחרונות ובהפיכתה לחברת הטלוויזיה על גבי האינטרנט המובילה והגדולה בישראל. הבחירה של דיסני ב-yes היא חיבור בין שני מותגים מנצחים שיביא ללקוחותינו את התכנים האהובים והמצליחים של דיסני+ יחד עם הפלטפורמה המתקדמת והתוכן האיכותי ביותר בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.