הדאו ירד ב-2.1%, נייס עלתה ב-3.8%
המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים: הדאו ג'ונס ירד ב-2.1%, ה-S&P500 ירד ב-1.5% והנאסד"ק ירד ב-1.1%. בארה"ב המשיכו את מגמת הירידות מהעולם, כששבוע המסחר באסיה נפתח בירידות חדות, כאשר ההאנג סנג ירד ב-1.8%, ניקיי ירד ב-1.3% ושנגחאי סגר ביציבות. באירופה, הדאקס הגרמני יורד ב-2.8%, הפוטסי הבריטי יורד ב-2.4%, והקאק הצרפתי יורד ב-2.7%. הנפט ממשיך לרדת כעת, זאת לאחר שמדינות אופ"ק הגיעו להסכמה על ביטול מכסת הנפט שמחייבת את המדינות החברות בארגון. עונת הדוחות מעלה הילוך אחרי הפתיחה של עונת הדוחות בוול סטריט שבוע שעבר, השבוע היא עולה הילוך עם פרסום תוצאותיהן של חלק מהחברות הגדולות בשוק: יום שני - INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES יום שלישי - ALLY FINANCIAL INC NETFLIX UNITED AIRLINES יום רביעי - COCA COLA WHIRLPOOL CORP JOHNSON & JOHNSON יום חמישי - TWITTER INC AMERICAN AIRLINES AT&T INC SOUTHWEST AIRLINES CO INTEL CORPORATION יום שישי - AMERICAN EXPRESS HONEYWELL INTERNATIONAL מניה שבולטת בנפילות בחודש האחרון היא טוקספייס (סימול: TALK), החברה הציבורית היחידה בעולם (כרגע) שמציעה השקעה בטיפול פסיכולוגי-התנהגותי מקוון, תחום רפואי שצומח במהירות ואחת הבעיות הרפואיות הגדולות בעולם והמניה מתדרדרת, מדוע? לכתבה של שלמה גרינברג המדדים המרכזיים: S&P 500 0.13% דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% BITCOIN -0.18%
- טרם החל המסחר הרציף
- 6.שלומי 20/07/2021 07:45הגב לתגובה זוכעת השוק עולה. מימוש של יום אחד, מי שנשאר מרוויח וירוויח
- 5.קנטרוביץ 19/07/2021 20:18הגב לתגובה זולהערכתי בשלב הזה המשקיעם המיקוענים שמינפו את השווקים מתחילים לאסוף את הכסף ואת הרווחים ויש גם אפשרות של התנהגות העדר שיבהל וימכור מפחד וחוסר הבנה ויפסיד גם את כספו בגלל הנאיביות שלו זה תסריט לא חדש וכך המערכות עובדות לאלה שלא היה להם עיניים גדולות והלכו חצי סולידי ההפסד שלהם מינורי אז בהצלחה למנחשים
- חחחח 20/07/2021 02:01הגב לתגובה זומה שאתה מתאר לא מדויק, והדוגמה כשפיל ועכבר ירוצו מדבר ופתאום העכבר יעצור ויסתכל לאחור ויגיד לפיל, וואו איזה אבק עשינו
- 4.מחר עליות חדות שלא נראו אפילו ב-19.8.1987 (ל"ת)צרנוחה 19/07/2021 18:26הגב לתגובה זו
- אולי מחר יהיה ריבאונד אבל המגמה ברורה (ל"ת)איציק 19/07/2021 22:41הגב לתגובה זו
- מה היה אמה היה בזמנו ? (ל"ת)אבי 19/07/2021 21:34הגב לתגובה זו
- עליות בירידות אתה מתכוון ?? (ל"ת)עם Put-ים ?? 19/07/2021 21:12הגב לתגובה זו
- 3.מדיבורי פאוול 19/07/2021 17:05הגב לתגובה זולא נשאר שום דבר בטוח רק בלוף הניפוח..נדלן פייסבוק
- 2.ממשיכים להצניח הצנחת יתר את הדואליות בעיקר טבע ואלביט (ל"ת)שלמה 19/07/2021 16:44הגב לתגובה זו
- יימח שמם אמריקקים חבטו בטבע בלי רחמים החודש (ל"ת)tt 19/07/2021 19:17הגב לתגובה זו
- 1.שרון 19/07/2021 16:21הגב לתגובה זוהמפולת הגיעה האינפלציה תפיל את השוק ב20 אחוז לפחות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
