דו"חות אפל: החברה מנפצת את התחזיות - המניה מתפוצצת במסחר המאוחר לשיא

רגע שיא הלילה בעונת הדו"חות. אפל מנפצת את תחזיות האנליסטים עם רווח רבעוני של 8.7 מיליארד דולר
מערכת Bizportal | (11)
נושאים בכתבה אפל

ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול: AAPL) מנפצת את התחזיות. יצרנית האייפונים מדווחת הלילה על רווח רבעוני של 8.72 מיליארד דולר או 1.67 דולר למניה. תחזיות האנליסטים היו לרווח של 1.57 דולר למניה בלבד. בתוך כך, הכנסות אפל הסתכמו ב-45.4 מיליארד דולר וזאת מול תחזיות אנליסטים להכנסות של 44.9 מיליארד דולר.

אבל הסיפור הגדול הוא כמובן בתחזיות. אפל צופה הכנסות של 49-52 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי (שמסתיים בסוף ספטמבר) ואת מול תחזיות אנליסטים להכנסות של 49.1 מיליארד דולר בלבד. המשמעות של התחזית האגרסיבית שהציגה אפל היא שבניגוד לחששות, השקת האייפון 8 לא תידחה. אפל בדר"כ משיקה אייפון חדש סביב אמצע-סוף חודש ספטמבר וזה אומר ש'בום' המכירות הראשוני נכנס לרבעון השלישי (כלומר הנוכחי). בשוק היו חששות כי השקת האייפון 8 תידחה ולכן תחזיות השוק היו יחסית פושרות לרבעון הנוכחי. בתחזיותיה, אפל מבהירה כי לא תהיה כל דחיה והמכשיר החדש יושק בהתאם ללו"ז המקורי.

המניה הגיבה בעלייה של 6.3% במסחר המאוחר לשיא כל הזמנים של 159.5 דולר. כלומר שווי השוק של אפל מטפס כעת מעל 800 מיליארד דולר. גוגל שהינה החברה בעלת שווי השוק השני בגודלו בוול סטריט נסחרת לפי 650 מיליארד דולר. מי שנהנה מאוד הערב הוא המשקיע האגדי וורן באפט שמחזיק במניות אפל בשווי מעל 20 מיליארד דולר. באפט רכש את הנתח העיקרי של מניות אפל בתחילת השנה לפי מחיר של סביב 110 דולר. כאמור, כעת המניה כבר נסחרת במחיר של כמעט 160 דולר (אחרי ראלי של 30% מתחילת השנה, לא כולל את העלייה כעת במסחר המאוחר).

אפל מכרה 41 מיליון אייפונים ברבעון האחרון. בדיוק כפי שחזתה לפני שלושה חודשים, כאשר פרסמה את הדו"ח לרבעון הראשון.

עוד נתונים מהדו"ח, מציגים שהחברה מכרה 4.29 מיליון מחשבי מאק ו-11.4 מיליון איפדים. בתוך כך, לאחר שנים של קושי להציג עליה משמעותית במכירות, אפל מציגה עלייה של 28% במכירות האייפד אל מול הרבעון הראשון של השנה ועלייה של 14% לעומת הרבעון המקביל שנה שעברה.

שירותים: אפל דיווחה כי ברבעון האחרון, ההכנסות משירותים זינקו בשיעור של 22% לכדי 7.26 מיליארד דולר. אם כי נרשמת ירידה בנושא זה בקרב משתמשי האייפד.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    תם 08/08/2017 16:23
    הגב לתגובה זו
    רווח אחוז למניה מה הרעש.
  • 6.
    sos 07/08/2017 10:49
    הגב לתגובה זו
    פחחח ממיטב ההגזמות המטופשות של ביזפורטל
  • 5.
    טאואר אלוני חץ. פועלים. לא כיל ולא אל על (ל"ת)
    טומעי 02/08/2017 13:25
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    המנצח הוא: וורן באפט!!!! (ל"ת)
    מאיר 02/08/2017 08:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רוני 02/08/2017 08:41
    הגב לתגובה זו
    למספר 2 - אני רוצה גם מהכדורים שאתה לוקח
  • 2 02/08/2017 09:48
    הגב לתגובה זו
    יש משהו חדש? ואם רצית אני לוקח את כדור העושר והאושר ולא תימצא בG!!
  • 2.
    אני חושב 01/08/2017 14:53
    הגב לתגובה זו
    הסבר מפורט ומעניין יכתב בימים הקרובים לאחר שנפגוש מספר עובדות מעניינים ומרתקים במרחב. וגם... 0.99 = 1 -001 וממש לא 00. כמו שלא חכמים שמציירים את העתיד טועים ומטעים.
  • 1.
    אני מעריך ולמעשה 01/08/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    אבל לצורך העניין זה לא משנה משתי סיבות..האחת שכל הצרמוניה והבלאגאן מסביב לאפל הוא מיותר והזוי ..ולצורך העניין תוך שנתיים לערך מספר האייפונים שנימכרו יהיה לא רלבנטי מפני שהאייפון יהיה מיושן וחסר תועלת. הדברים החדישים בשוק ואיני מדבר על עוד שלושים שנים..סך הכל שנתיים..ממש לא יבואו מבית אפל...ואפל תושלך לפח הזבל של ההיסטוריה. דבר שני.. מחר יהיה יום מיוחד ויחודי מאין כמותו.
  • תם 02/08/2017 07:51
    הגב לתגובה זו
    מה יקרה היום !!!??
  • לרציניים ולטובים (ל"ת)
    כמו שמחת בית השואבה 02/08/2017 09:45

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".