ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

הבעיה שזועקת כעת מהאופציות השבועיות

זיו פניני, מנהל לקוחות נגזרים וסיכונים פיננסיים ב-IBI שירותי בורסה, על האופציות שנחשבות למוצלחות - והסיכונים והתרחישים של הבורסה לגביהן
 |  54
Share
השבוע האחרון הדגיש בעיה כואבת הקיימת באופן רדום מזה זמן רב, אך עדיין לא נתנה את אותותיה בשוק הנגזרים המקומי. אני מדבר על מדידת הסיכונים של פוזיציות שבועיות וחודשיות יחדיו. אני יודע שאופציות אלו נחשבות מוצלחות יחסית ואיני רוצה לקלקל את המסיבה. אני גם לא רוצה להיכנס מעל במה זו לשאלה המוסרית לגבי האופציות השבועיות - האם הן דומות מאוד במאפייניהן לאופציות הבינאריות, שנאסרו למסחר על ידי רשות ניירות ערך, או שהן עדיין מתפקדות כאופציות ונילה לגיטימיות שניתן (לנסות) לגדר איתם סיכונים.
 
איני רוצה להיכנס גם לשאלה העסקית האם אופציות אלו מקצרות את מח"מ הספקולנטים הממונפים, נותנות אפשרות למהמרים המושבעים לקזינו להגיע לשערי הבורסה בת"א וכן פוגעות בצורה מסוימת באופציות החודשיות החשובות למסחר בסיכון וגידור. מה שאני כן רוצה זה להדגיש את הבעיה הקיימת במערך הסיכונים והתרחישים של הבורסה לגבי אופציות אלה.
 
המצב כיום מאפשר לסוחרים לבצע פוזיציה שבועית ממונפת מול חודשית, לפקוע בבוקר יום הפקיעה ולהיכנס לחשיפה ממונפת במסחר שלאחר מכן. לבעיה זו יש כמובן דוגמות רבות ומגוונות אבל, האיכותית והמרוכזת שבהם היא הגעה ליום הפקיעה עם מספר רב של חוזים סינטטיים בלונג בשבועי ובשורט בחודשי, בפוזיציה שאינה דורשת בטחונות כלל, ואז, רגע לאחר הפקיעה, להיחשף בדלתא מלאה להמשך המסחר.
 
מה שקרה בשבוע האחרון הוא חוסר במוכרים באופציות השבועיות ועליה דרמטית בסטיית התקן. זה תהליך שלא איפשר לשחקנים הפועלים באופציות השבועיות מול החודשיות, לגלגל את ההגנות לאופציות השבועיות הבאות ובכך להשאיר פוזיציות ממונפות ומסוכנות, הן להם והן לברוקרים, תוך אמונה שהשווקים ירגעו ואז יוכלו לקנות את אותן ההגנות לפוזיציות הממונפות המדממות.
 
אז מה הפתרון?
יש מספר פתרונות לבעיה זו, אך לטעמי הפתרון המרכזי הוא שצריך להפסיק להכניס את הפוזיציות השבועיות יחד עם החודשיות כבר ביום רביעי (או מאמצעו/סופו של יום רביעי). בצורה כזו, הלקוחות יוכלו לחרוג כבר ביום רביעי כשבתיקם עדיין הפוזיציה של האופציות השבועיות המחכה לגלגול, והם ולא יחכו עם פעילות זו ליום חמישי לאחר הפקיעה, כשכבר האופציות השבועיות אינן אבל הסיכון נשאר.
 
העניין הזה שלפיו הבורסה רצתה להכניס תוספת קטנה של אופציות שבועיות אל מלאי האופציות הקיימות ולא ציפתה לגודל ההצלחה, מזכיר לי אמרה ידועה - beware of what you ask for. זה כמו שבנק ישראל רוצה רק להעלות קצת את האינפלציה וקצת את הדולר. שר האוצר רוצה להוריד קצת את מחירי הנדלן. הבנקים בעולם רוצים להעלות קצת את הריבית ולהוריד קצת את מחירי נכסי הסיכון הגואים. הבנקים המרכזיים רוצים שגב' כהן ומיסיס סמיט יגדילו קצת סיכון בחסכונותיהן כדי שיקבלו תשואה. ובכן, סיטואציות כאלו אף פעם לא נמדדות במשורה. שוו בנפשכם מה יקרה כשלבסוף הצלחתם של הגופים האלה תהא מעל ומעבר לכל דמיון.




מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

54 תגובות ב-23 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
23 אחד 09/11/2016 16:07 שלום זיו,
יש אפשרות ליצור איתך קשר באופן אישי? בטלפון או במייל?
זי"פ 10/11/2016 08:21 תשובות...
בודאי,ובשמחה, צלצל לחדרי המסחר או לשירות הלקוחות והם יעבירו..
22 לקוח IBI 09/11/2016 15:55 זיו, תארגנו כנס מעוף ללקוחות IBI
לדעתי תהיה התעניינות רבה
זי"פ 10/11/2016 08:21 תשובות...
לקחנו לתשומת ליבנו, פעילות כזו אכן מבוצעת מעת לעת... תודה.
21 זי"פ 09/11/2016 11:27 תשובות...
לאור כול השאלות הטכניות...איני רוצה ומתכוון לפרט כאן את כול הדוגמאות והאפשרויות.. אומר רק שהבעיה מתחלקת ל2: 1. בעיית יום חמישי בבוקר של פקיעה קצר מול ארוך (לדוגמת גלגול חוזה מול חוזה או אופ מול אופ דומה במאפיניה...) 2. בעיית סיכון שערוך כבר ביום רביעי ממכירה אופציות ארוכות וקניה כמות גדולה יותר של שבועיות קטנות... במקרה זה הלקוח חשוף לתנודה בינונית(עד המחיר מימוש הקנוי) ועליה בסטיית התקן ללא יכולת לגלגל הגנות... בשני המקרים הלקוח לא חורג עד שמאחר מידי...הן אם הצליח בפעילותו הממונפת או הפסיד סכומים גדולים מההון העצמי שלו.... אגב, אציין כי - תמיד במקרה של אחזקת לונגים בכמות גדולה יותר מהשורטים הבטחונות לא נתונים תמונה מדוייקת של הסיכון....
20 מתעניין 08/11/2016 15:30 האם מדובר רק על כתיבה בכסף או גם בסטרייקים נמוכים יותר?
למשל כתיבת פוטים חודשי בכסף בכמות שהמזומן בתיק (בטחונות) מאפשר , ואז קניה של קולים שבועי מחוץ לכסף ולאחר מכן כתיבה נוספת של פוטים חודשי בכסף ?
סוחר 08/11/2016 19:40 מה זה כאן קורס בביטחונות??
חחח
סוחר סוסים 08/11/2016 20:32 שתוק טמבל, אנשים שואלים שאלות לגיטימיות (ל"ת)
19 אחד שלא מבין 08/11/2016 15:12 שומר נפשו יירחק
אני חושב שחייבים להבין את הסיכונים הגלומים בפוזיצייה שאתה מחזיק. מכירת 100 קולים בחודשי וקניית 200 קולים שני סטרייקים מעל בשבועי חשוף סטייה ואף דלתא בנסיבות מסויימות וביום בפקיעה חשוף שורט 100 קולים!!!!! זה מטורף . פרט לכך אל תשכחו שפועלות פה מכונות שסופרות אופציות ומכוונות את הפקיעה לנקודות הכי כואבות . הצלחה אחת בפקיעה ספציפית אינה מירשם להצלחה בפקיעה הבאה! לדעתי הימור בשבועי רק דרך פרפרים בפרמיה שהחלטת עליה!! חוזים בין הסדרות השונות צריך לדעת לנהל- לא פשוט בכלל!
לזה שלא מבין. 08/11/2016 16:13 זיו דיבר על חוזה סינטטי
כלומר מכירת פוט (חודשי) וקניית קול (שבועי) על אותו סטרייק. אז למה אתה מדבר על מכירה של קול ? מה שרק לא ברור לי אם הסטרייק הוא בכסף או מחוץ לכסף.
לזה שגם לא ככ מבין 08/11/2016 19:21 זיו גם אמר
שהבעיה גדולה יותר כשקונים יותר קולים רחוקים בשבועי מאשר מוכרים בחודשי.. ובמקרה כזה הבטחונות לא נכונים.. אז הוא כן הבין...
18 מוטי 08/11/2016 13:25 לא מבין כלום
אולי תתן דוגמאות לכל טענה שאתה מעלה כך שגם מתחילים יבינו?
17 מוטי 08/11/2016 13:19 כיצד ניתן לקבל אשראי יומי לפקיעה? (ל"ת)
אחד שקורא 08/11/2016 19:26 יומי או לפקיעה??? (ל"ת)
16 אחד שלא מבין 08/11/2016 11:44 קזינו בע"מ - משלמים במזומן
אם אתה בפוזיציית ג'ליס סינטטי שבועי מול חודשי - בוקס מלא מה משנה סטיית התקן??? גם אם היא עולה ב 100% זה לא משנה - מה שמשנה זה הפרמייה בין הסדרות. אם אתה חשוף ווגה זו כבר בעיה שדינה מחיקה או רווח - הימור נטו. מי מחזיק פוזיציית דלתא חשופה ומחכה לפקיעה???? קוראים לאנשים האלה קמיקזות
זי"פ 08/11/2016 12:32 תשובות...
איני עונה לשאלות מיקרו.. ואני מתכוון לצאת מהצ'ט המעניין שנפתח כאן.. אבל יש כאן תשובות מקצועיות של סוחרים/משקיעים/מכירים/בבפנים... שלא לגמרי טועים...
אחד שמכיר 08/11/2016 12:10 הם קמיקזות... (ל"ת)
אחד שמכיר 08/11/2016 12:09 כן אבל...
מכירה של 100 קולים על 1420 חודשי ו קניה של 200 קולים 1450 שבועי כמעט לא דורשת בטחונות מעל המזומן......בעיה .
15 אודי 07/11/2016 21:12 ניתור חשיפה וחריגה ממסגרת חשיפה במעו"ף
מר זיו היקר, רשמת "המצב כיום מאפשר ל"סוחרים" לבצע פוזיציה שבועית ממונפת מול חודשית, לפקוע בבוקר יום הפקיעה ולהיכנס לחשיפה ממונפת במסחר שלאחר מכן". התכוונת בוודאי לכך שאתם באי.בי.אי, מאפשרים ללקוחות שלכם לבצע אסטרטגיה מסוכנת כזו, הגורמת לחשיפה גדולה הן של השחקנים והן שלכם. נכון, הבורסה מחשבת את הביטחונות הנדרשים מהחברי הבורסה עבור כלל האופציות לכל מועדי הפקיעה גם יחד, אך מיד לאחר פרסום המדד הקובע לפקיעה, מתעלמת מהקצרות ודורשת בטחונות מהחברים לפי הערך הפנימי של האופציות שפקעו. שתי שאלות : מדוע אתם מאפשרים לספקולנטים שלכם להישאר בפוזיציה כנ"ל עד הפקיעה ? כלומר, פוזיציה שבה האופציות הקצרות מקזזות את הביטחונות הנדרשים בעבור האופציות הארוכות יותר, כך שביום רביעי, אין חריגה מהמסגרת, אולם ביום חמישי, מיד לאחר הפקיעה של האופציות הקצרות, הביטחונות הנדרשים מהפוזיציה הנותרת בתיק גבוהים לאין שיעור ממסגרת החשיפה שהוקבה ללקוח. מדוע אינכם דורשים מ"סוחרים" לבצע את הגלגול ביום רביעי כדי שלא תיוותרו חשופים ? מצפה לתשובות. תודה רבה ! אודי
זי"פ 07/11/2016 22:08 תשובות...
אתה מתפרץ (בעוצמה) לדלת פתוחה, שכן אנו בפירוש מבקשים ואפילו לוחצים על הלקוחות לבצע את הגלגול ביום רביעי בדיוק כפי שאתה מבקש הבעיות כדלקמן: 1. לעתים תנודה חזקה+ עליה בסטייה יוצרת חשיפה כבר ביום רביעי..(קצרות אפס ארוכות עולות לפי סטייה..) 2. אחרי שגלגלנו להם מבחינת המערכות הם יכולים בדקות האחרונות לחזור לפוזיציה שכן הם לא ייחסמו... 3. ויכוחים עם הלקוחות בכיוון "אני לא חורג - מה אתה רוצה..." 4.לעיתים הפוזיציות גדולות שנצברו לאורך השבוע - בעיית נזילות ברביעי 5. אנחנו מסתדרים.. מה עם חברים אחרים... 6. מעלה בעיה רגולטורית תפעולית.. לא אומר שאנו משאירים את המצב להווייתו. 6. תודה על ההתייחסות לפרטים...
אודי 08/11/2016 14:32 התייחסות
היי זי"פ, רשמת : 1. "לעתים תנודה חזקה+ עליה בסטייה יוצרת חשיפה כבר ביום רביעי". כידוע, סטיית התקן המשמשת לחישוב הבטחונות הנידרשים זהה לכל האופציות ולכל מועדי הפקיעה, כך שאם יש עליה בסטיית התקן, סה"כ הבטחונות הנידרשים, ביום רביעי, קטנים יותר ללקוח שביצע את האסטרטגיה כנ"ל, ואילו הבטחונות הנידרשים עבור האופציות ה"ארוכות", שיוותרו בתיק לאחר הפקיעה, יגדלו. כלומר, הבעיה של גידול חד בבטחונות הנידרשים מתרחשת ביום חמישי ולא רביעי. רשמת : 2. "אחרי שגלגלנו להם מבחינת המערכות הם יכולים בדקות האחרונות לחזור לפוזיציה שכן הם לא ייחסמו ". כלומר, המערכת שאתם מספקים ללקוחות לשידור ההוראות במעו"ף חושפת את הלקוח, את אי.בי.אי, את מסלקת המעו"ף וחבריה לספקולציה של לקוח "תחמן", העלול לגרום לקריסה ! המלצה לחסום אפשרות לשידור הוראות מכירה/כתיבה של אופציות "ארוכות", אם הבטחונות עבור האופ' הארוכות שיוותרו בתיק לאחר הפקיעה יגרמו לחריגה מהמסגרת ( הכוללת את הערך הפנימי של האופציות הפוקעות בזמן השידור ) תודה רבה, אני נהנה מאוד לקרוא את כתבותיך ושלשוע את הראיונות שנערכות אתך. בהצלחה אודי
אודי 08/11/2016 17:11 המלצה - הבהרה
לחסום אפשרות לשדר הוראות מכירה/כתיבה של אופציות "ארוכות", אם הבטחונות הנידרשים עבור האופ' הארוכות שיוותרו בתיק לאחר הפקיעה, ( כלומר בלי להתחשב באופציות השבועיות הפוקעות) יגרמו לחריגה מהמסגרת ( מסגרת חשיפה, הכוללת את השווי של ערך הפנימי של האופציות כל השבועיות הפוקעות, לפי ערך המדד הקיים בזמן הנסיון לשידור הוראת הכתיבה או המכירה). יש להודיע לספקולנטים מראש על השינוי בשיטת החישוב. בהצלחה !
14 שמוליק 07/11/2016 18:01 בבעיה שתיארת נתקל השבוע שחקן מעוף
מפאת חוסר נזילות בשבועיות שחקן מעוף לא הצליח לגלגל בזמן את השבועית שהייתה בתור הגנה לחודשית, לשבועית העוקבת וכנראה גמר את הקריירה. ליבי ליבי איתו, עצוב.
מתעניין 07/11/2016 19:32 שמוליק, תוכל להרחיב ? (ל"ת)
אחד שחטף 07/11/2016 21:20 זה כמו שפניני כתב
מכרו כמויות של אופציות בחודשי וקנו הגנות בשבועי ואז שבאו לגלגל אותם המחיר היה כול כך יקר והאופציות קפצו בטירוף נמחק לנו יותר מחצי תיק. ועכשיו אותה בעיה למעלה... מטורף
מתעניין 08/11/2016 09:01 משהו לא ברור לי באסטרטגיה הזו
אם קונים אופציות שבועיות הן נשחקות במהירות אז לרוב יש הפסד על הקניה. האם הכתיבהשל האופציות החודשיות מספקת הכנסה מספיק גבוהה כדי לפצות על הקנייה של האופציות השבועיות שבוע אחר שבוע?
סוחר 08/11/2016 09:46 פשוט מאוד
מה אתה טמבל, מוכרים כמות גדולה באופציות ארוכות וקונים פי כמה אופציות שלא שוות כלום בשבועי.. חחח מצאו שיטה להדפיס כסף.. או שלא...
אחד מבפנים 07/11/2016 19:30 זה נכון.. ועוד לא נגמר
כל השחקנים האלה לא מבינים את הסיכונים המטורפים שהם לוקחים
13 זי"פ 07/11/2016 15:17 תשובות אחרונות...
אתה צודק במאה אחוז, עדיף שיהיו סוחרים שנותנים נזילות ,וגם לספקולנטים תפקיד חשוב כאן... מאוד מקווה שישורשר גם לשוק הספוט וגם לשוק ההנפקות כך ש"מיים יזרמו בכל הצינורות..."רק חשוב לסגור את בעיית ניהול הסיכונים של פוזיציות מסויימות... זו הטענה.. תודה לכולם על התגובות.
12 הראל 07/11/2016 15:06 זיו - מתי תיתן את דעתך למס על הבורסה???
כולנו יודעים וגם אתה שהמס על הבורסה שערורייתי. אפילו רשות המיסים קבעה (פורסם בבזיפורטל) שהתקבולים על המס אחרי העליה ל 25% נמוכים(!) שהמס היה 15%. עד מתי ימשיכו להתעלם מזה?!?!??
זי"פ 07/11/2016 22:15 תשובות...
זה נכון וכבר התייחסתי לכך בעבר...מעבר לסוגיית "משחק סכום אפס" ומעבר לעקומת לאופר: מס נמוך יותר עד שלב מסוים יוצר תמריץ פעילות וגביה אפקטיבית יותר, ומעבר לתמריץ נזילות שיוצר הכנסות במקום אחר, ומעבר לאי האיזון מול שווקי הנדלן... ומעבר לנקודה החשובה לתת יתרון מיסויי לפעילות בבית מאשר בחו"ל.. מגיעים לנקודה האמיתית.. יש פופוליזם לא קטן בתקשורת הכלכלית והפסאודו כלכלית ולכן לא נצליח להגיע לחובת מס רוחבית אישית על כולם ללא קשר לדרך השגתו של הרווח... ונמשיך להתעלל בסקטור העסקי וב"עשירים"בתחפושת של הגנה חברתית ומס שפתיים בשם הפופולריות... מתנצל...
11 סוחר בנגזרים 07/11/2016 15:04 טוב שיש אופציות שבועיות!
זה נותן אופתיה למי שרוצה לסחור בחודשי או בשבועי. תסתכלו מה קורה באופציות על מניות - אין שם מחזורים והמסחר שם מת. ככל שיהיה יותר מסחר באופציות החודשיות והשבועיות זה יהיה טוב ולכולנו. ותורידו כבר את המס על הבורסה!!!
דג רקק בשבועיות 07/11/2016 15:26 צודק, השבועיות הן הדבר היחיד טוב שעשתה הבורסה לאחרונה (ל"ת)
10 דג רקק בשבועיות 07/11/2016 14:39 שאלת הבהרה
אם מדובר בפוזיציה שבה הלונג הוא בשבועיות והשורט בחודשיות אז היכן הבעיה מבחינת האופציות השבועיות ? או שכוונת המשורר היתה שהאופציות השבועיות מאפשרת להכנס לשורט בחודשיות ללא בטחונות?
זי"פ 07/11/2016 14:51 תשובות...
1. בעיה ראשונה - השורט 100 אופציות בחודשי קרוב לכסף, הלונג 300 אופציות רחוק מהכסף בשבועי... - לא מגיב טוב לתנודה ביום שלישי רביעי... 2. לאחר אקט הפקיעה יש חריגה וחשיפה עצומה... תודה לכולם על התגובות.
9 שפי 07/11/2016 13:54 היכן ניתן לסחור על אופציות דאקס ?
האם גם לדאקס יש אופציות שבועיות ?
זי"פ 07/11/2016 14:40 תשובות..
יש אופציות שבועיות... וכן יש דרכים לסחור (מאמין שבחיפוש קל תמצא...)
8 שפי 07/11/2016 13:52 היכן ניתן לסחור על אופציות דאקס ?
האם גם לדאקס יש אופציות שבועיות ?
זי"פ 07/11/2016 14:40 תשובות..
יש אופציות שבועיות... וכן יש דרכים לסחור (מאמין שבחיפוש קל תמצא...)
7 רני 07/11/2016 13:43 אתה כותב את זה בדאגה. אבל השאלה למי?
באיזה כובע אתה משתמש? כאחד שאחד שדואג ללקוח שלו? או לבית שלך? או שמה אתה דואג לבורסה עצמה שתאבד שחקנים בעקבות תנודתיות שתמיד תהיה...?
זי"פ 07/11/2016 13:51 תשובות
כן, כן, ו...כן..
6 ארבטרזר 07/11/2016 13:03 כול שחקני האאבטרז נכנסים עם פוזיציות ממונפות
לפקיעה. בגלל זה יש מחזור כל כך גדול.
זי"פ 07/11/2016 13:42 נכון אבל..
להרבה שחקנים גדולים יש קו אשראי לקניית נכס מול חוזים, מקזזים להם את הבטחונות בין הנכס לחוזים, בודקים את אחזקת משקולות הנכס, נותנים להם קו אשראי יומי להתכסות בפקיעות מול ספקולציה מגובה בהון עצמי וכו... ללקוחות פרטיים קטנים אין את האפשרות התיאורטית הזו וברור שבהם לא יכולים לקנות נכס כנגד הפקיעה אלה להיחשף על אחזקתם... לקוחות אלו צריכים לגלגל בהדרגה כבר מיום שלישי או רביעי אמצע את אחזקת לסדרה הבאה אבל חלקם לא רוצים, חלקם לא עונים, חלקם ישנים, חלקם "בחו"ל או מילואים ..אתה תשלים... אבל כל עוד הברוקר לא "מתעורר" הם לא חורגים לפי כללי הבורסה... ועל כך הצעקה...
5 זי"פ 07/11/2016 12:11 הערות - 2
תשובה לשאלה שהגיע אלי ישירות - נכון שבעיה זו קיימת גם בחודשיות (אז מה??) ונכון שלגופים מקצועיים חשוב להיכנס לפקיעה ואפילו להמיר את אחזקתם למחיר ספוט בשער הפקיעה. אני גם מדגיש את החשיבות הזו לקביעת שער נכון לאופציות ולסדרות בניהם.. אבל אותם ספקולנטים ממונפים שכותבים כמות גדולה פי 50 ויותר מגודל האפשרי וקונים בטחונות באופציות השבועיות רחוק מהסטרייק הכתוב מהווים פצצת זמן שעתידה להתפוצץ...צא וחשב בטחונות לכתיבה של אוכפים על הכסף וקנייה פי 3 שוקתות בשבועי....בעיה!
סתם אחד 07/11/2016 12:34 המחזור הממצע בשבועיות
הוא שליש מהחודשיות....
זי"פ 07/11/2016 14:38 תשובות..
כמעט.. מחזק מאוד את שכתבתי...
4 זי"פ 07/11/2016 12:07 הערות - 1
אני רוצה לגעת בשתי נקודות שעליהם קיבלתי הערות ישירות אלי.., ראשית ברור כי חלק (ואפילו רוב) הקפיצה בסטייה השבועית הגיעה מסיבה אקסוגנית - בחירות וקושי התכסות של עושי שוק ולא מביקוש של הכותבים הממונפים... אך אותם כותבים בפירוש העצימו עליה זו +חוסר בסחירות+ קושי בתכסות רק גרם להם לחרוג אפילו יותר!! ולהקצין את הסיכון והמינוף בתיק השקעותיהם.
3 אחד שמכיר 07/11/2016 11:13 שבועיות
מחיקה טוטלית של הלקוחות. לשחקני הנוסטרו זו דווקא הזדמנות. וזה על רקע של פתיחת שבועיות בדולר..חחחח
אחד שמכיר יותר טוב 07/11/2016 12:34 שאלה
לא מחיקה ולא בטיח. הרי מתלוננים שיש מיעוט סוחרים פרטיים אז מי נמחק?
זי"פ 07/11/2016 12:13 האופציות השבועיות חשובות
במונחים של נזילות גם אם רוב השחקנים הינם ספקולנטים אבל חוקי המשחק והסיכון צריכים להיות ברורים... לא יכול תיק של 50 אלף ש"ח לפעול כשבכול סדרה הבטחונות גבוהים פי כמה...(אפילו מעל מיליון ש"ח)
2 סוחר ותיק 07/11/2016 11:00 כחלון זורע את אם כול מפולות האשראי כעת במיוחד בנדלן
"זה כמו שבנק ישראל רוצה רק להעלות קצת את האינפלציה וקצת את הדולר. שר האוצר רוצה להוריד קצת את מחירי הנדלן. הבנקים בעולם רוצים להעלות קצת את הריבית ולהוריד קצת את מחירי נכסי הסיכון הגואים. הבנקים המרכזיים רוצים שגב' כהן ומיסיס סמיט יגדילו קצת סיכון בחסכונותיהן כדי שיקבלו תשואה. ובכן, סיטואציות כאלו אף פעם לא נמדדות במשורה. שוו בנפשכם מה יקרה כשלבסוף הצלחתם של הגופים האלה תהא מעל ומעבר לכל דמיון."
זי"פ 07/11/2016 12:14 זמן יגיד...
אבל הבעיה קיימת...
1 סוחר ותיק 07/11/2016 10:56 השבועיות הורסות את המסחר
קזינו וזהו.
זי"פ 07/11/2016 12:14 ראה תשובה ל 3
מתנצל - הגבתי מלמעלה למטה... :)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש