משחק באש - משחתת רוסית ביצעה ירי לעבר ספינה טורקית
משרד ההגנה הרוסי הודיע לפני זמן קצר כי משחתת של הצי הרוסי השטה בים האגאי, ביצעה ירי אזהרה לעבר ספינת דייגים טורקית שהתקרבה אליה מרחק של כ-600 מטר, ולא נענתה לפניות בקשר. מיד לאחר הירי הספינה הטורקית שינתה את מסלולה והרחלה מתרחקת מהמשחתת הרוסית.
התרחשות זה מזכירה מאוד את אירוע הפלת המטוס הרוסי על ידי הטורקים, כשהאחרונים טענו כי הטייס הרוסי לא הגיב לפניות בקשר - והפילו אותו מעל אדמתם - מה שהוביל למשבר בין המדינות. לפי שעה הממשל בטורקיה לא פרסם תגובה.
לפי הרוסים, האירוע הנוכחי התרחש כ-22 ק"מ מהאי היווני לימנוס - מדובר בשטח ימי שבין טורקיה ליוון, דרומית לבולגריה.
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כבר הזהיר מספר פעמים כי מדינתו עוד תגיב על הפלת המטוס הרוסי - וטען כי פעולה זו של הטורקים הינה בבחינת "תקיעת סכין בגב רוסיה". בתוך כך, הוא כבר האשים את נשיא טורקיה, ארדואן, כי הנ"ל מבצע עסקים (באופן אישי, יחד עם משפחתו) עם ארגון הטרור דאע"ש, וטען כי יש לו הוכחות מצילומי לוויין לכך.
תגובה בבורסות? היום יום ראשון, כך שהבורסות בשתי המדינות סגורות - אך מחר הן צפויות להגיב להמשך המתיחות בין השתיים. עם זאת, בשעה האחרונה רשם מדד ת"א 25 תנודה מטה מירידות של 1.8% לירידות של עד 2.4% וייתכן והדבר קשור לחשש מהסלמה.
- "בטווח הארוך מחירי הנפט צריכים להיות סביב 30-40 דולר לחבית"
- נשים, חיילים וכסף גדול: תופעת "האלמנות השחורות" שמטלטלת את רוסיה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האי לימנוס - לידו בוצעה התקיפה
- 4.המשחתת שיורה במערכה הראשונה מעלה את הנפט באחרונה (ל"ת)ארבינקא 13/12/2015 19:35הגב לתגובה זו
- 3.פוטין לא ינוח ולא יישן עד שלא יחזיר לארדואן מנה אחת אפי (ל"ת)קיפי 13/12/2015 18:14הגב לתגובה זו
- 2.מצאו להם למי להפיל מטוס.. (ל"ת)חחח... 13/12/2015 17:41הגב לתגובה זו
- 1.לוך 13/12/2015 15:37הגב לתגובה זותנו לפוטיןחגמור את העבודה
- דייב 13/12/2015 16:36הגב לתגובה זומה לעשות צריך להגיד שהוא המנהיג הכי חזק בעולם !!
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
.jpg)
ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים
המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"
הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.
הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם, נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.
תגים מזוייפים
בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.
במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.
- בנקאי נורה מחוץ לביתו - והוכר כנפגע בתאונת עבודה
- קיבלתם חוב מהביטוח הלאומי? ייתכן שהוא בכלל לא שלכם - כך תיפטרו ממנו בקלות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.
