אלוט: צמיחה של 17% בהכנסות הרבעון הראשון של 2019

החברה עמדה בצפי האנליסטים בשורה העליונה ועקפה במעט בשורה התחתונה, שיפור בשולי הרווחיות הגולמית, בשורה התחתונה הפסד של כ-1.9 מיליון דולר
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה אלוט אלוט תקשורת

ספקית פתרונות בינת הרשת והאבטחה לספקיות תקשורת אלוט 1.2% הדואלית (סימול: ALLT) דיווחה היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2019 עם גידול של 17% בהכנסות. החברה עמדה בצפי האנליסטים בשורה העליונה ועקפה במעט בשורה התחתונה, דיווחה על שיפור בשולי הרווחיות הגולמית ומאשררת צפי לצמיחה של כ-13% בהכנסות 2019. בשורה התחתונה רשמה הפסד (מתואם) של כ-1.9 מיליון דולר.

ההכנסות החברה ברבעון הראשון של 2019 הסתכמו ב-25.3 מיליון דולר, גידול של 17% בהשוואה להכנסות בתקופה המקבילה ובדומה לצפי האנליסטים להכנסות של כ-25.3 מיליון דולר.

בשורה התחתונה הפסד של כ-1.9 מיליון דולר

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד נקי (GAAP) של כ-3.3 מיליון דולר (או 10 סנט למניה) ברבעון הראשון של 2019, לעומת הפסד נקי של כ-3.7 מיליון דולר (או 11 סנט למניה) בתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון הראשון של 2019 הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, (או 5 סנט למניה), שיפור בהשוואה להפסד נקי של 2.4 מיליון דולר (או 7 סנט למניה) ברבעון המקביל של 2018. צפי האנליסטים היה להפסד של 6 סנט למניה.

שיפור בשולי הרווחיות הגולמית

שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP עלה ל-71.2% בהשוואה ל-68.1% ברבעון המקביל של 2018. שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP עלה ל-72.4% בהשוואה ל-69.6% ברבעון המקביל.

ההפסד התפעולי על בסיס GAAP הצטמצם ל-3.3 מיליון דולר בהשוואה ל-3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. וההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-1.8 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 2.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

ההנהלה צופה צמיחה של כ-13% בהכנסות 2019

ההנהלה מאשררת את התחזיות וצופה כי ההכנסות לשנת 2019 יסתכמו ב-106-110 מיליון דולר, החברה ממשיכה לצפות ליחס הזמנות שיתקבלו לעומת הכנסות בפועל (Book to Bill) עבור כל שנת 2019 הגבוה מ-1. יעד ההנהלה לחתימת עסקאות OPEX בתחום האבטחה עם הכנסות שנתיות מקסימליות מצטברות בהיקף של 100 מיליון דולר במהלך שנת 2019, נותר בעינו.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בקיצור פרווה (ל"ת)
    תום ריקו 14/05/2019 14:08
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳